Olen pienituloinen perushoitaja ja tuleva eläkkeeni tulee olemaan tosi pieni. Sain juuri maksettua asuntovelkani pois ja voisin alkaa säästää eläkettä varten 50-100 e kuukaudessa.
Olen nyt katsellut vaihtoehtoja, ja eläkesäästöissä menee niin paljon eri kustannuksiin, että mietin nyt rahastosäästämistä. Haluan suhteellisen pientä riskiä, kun ei ole rahaa menetettäväksi.
Mietin Seligsonia mutta pelottaa että se on niin pieni yritys ja voi mennä konkkaan. Mietin myös Nordean Capital-sijoitusta. Mitä ehdottaisitte?
Pienituloiselle perushoitajalle eläkesäästämistä? Mikä paras?
janniina69lkj
2
403
Vastaukset
- tuhansia
Älä ainakaan mihinkään eläkesäästösopimukseen sekaannu. Pankkien rahastot hyödyttää lähinnä pankkeja itseään. Minulla on parhaimmat kokemukset suorista osakesijoituksista, varsinkin tässä keväällä kun osingot irtoaa. Osingotkin tuottaa enemmän kuin pankkien 0-korot. Vanha viisaus jotta sijoita munat useaan koriin.
"Sain juuri maksettua asuntovelkani pois ja voisin alkaa säästää eläkettä varten 50-100 e kuukaudessa. "
Maksoitko asuntovelkaa vain 100e/kk?
Nythän voit sijoittaa tai säästää saman verran kuin maksoit lainaasi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11556Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras921468Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221031Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva194916- 114796
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2777Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42741Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29730- 7704
- 60683