Olen pienituloinen perushoitaja ja tuleva eläkkeeni tulee olemaan tosi pieni. Sain juuri maksettua asuntovelkani pois ja voisin alkaa säästää eläkettä varten 50-100 e kuukaudessa.
Olen nyt katsellut vaihtoehtoja, ja eläkesäästöissä menee niin paljon eri kustannuksiin, että mietin nyt rahastosäästämistä. Haluan suhteellisen pientä riskiä, kun ei ole rahaa menetettäväksi.
Mietin Seligsonia mutta pelottaa että se on niin pieni yritys ja voi mennä konkkaan. Mietin myös Nordean Capital-sijoitusta. Mitä ehdottaisitte?
Pienituloiselle perushoitajalle eläkesäästämistä? Mikä paras?
janniina69lkj
2
319
Vastaukset
- tuhansia
Älä ainakaan mihinkään eläkesäästösopimukseen sekaannu. Pankkien rahastot hyödyttää lähinnä pankkeja itseään. Minulla on parhaimmat kokemukset suorista osakesijoituksista, varsinkin tässä keväällä kun osingot irtoaa. Osingotkin tuottaa enemmän kuin pankkien 0-korot. Vanha viisaus jotta sijoita munat useaan koriin.
"Sain juuri maksettua asuntovelkani pois ja voisin alkaa säästää eläkettä varten 50-100 e kuukaudessa. "
Maksoitko asuntovelkaa vain 100e/kk?
Nythän voit sijoittaa tai säästää saman verran kuin maksoit lainaasi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783