tarina

yksin

Olen 27v nainen, tai äiti. Olen aina uskonut Jeesukseen. No olihan vanhemmatkin uskossa. Lapsena olin ujo ja ehkä yliherkkä. itkin paljon ja pienistäkin asioista.
Muistan kun jostain syystä ekalla tai tokalla luokalla sanoin toisille tytöille, niille mun tuleville kiusaajille, että kadotus on olemassa. En tiedä miksi niin sanoin, mutta eihän ne uskoneet. Ja niinpä aloin itkeä tihrustamaan.
Joskus kotona kun olin yksin hereillä ja lauloin "kirkossa" laulua, jostain syystä aloin itkemään ku sanat oli niin koskettavia. Onneksi muut nukkuivat...Olin siis ala-asteella.
Isä oli ankara ja myöhemmin äiti muuttui mielestäni välinpitämättömäksi ja väsyneeksi. En koskaan tuntenut olevani mitenkään rakas heille. Ennemminki vaan rasittava.
Yläasteella alko sit kiusaaminen. Se oli ilkeetä. Ja jätti häpeäntunteen, mistä en vieläkään oo päässy yli.
Erään kerran pelkäsin hirmusesti mennä kouluun. Istuin bussissa ja melkein itkin ja mielessäni rukoilin että Jumala auttaisi. Ja niin vaan kävi, että sinä päivänä nää kiusaajat eivät edes puhuneet mulle.
Kolme kertaa yritin opiskella. Mutta epäonnistuin. Luovutin. Kiusaaminen jätti pelon.
Vanhemmat eros kun pääsin yläasteelta ja en enää tuntenut kuuluvani mihinkään. Isä oli täynnä vihaa ja alkoholisoitu ja äitiä ei kiinnostanu. Muutin usein. Kolmannen kerran ku yritin opiskelua aloinki käyttää päihteitä niin että ne vei mukanaan. Siinä meni muutama vuos. Tapellessa ja riitaa haastaessa. Vihasin ihmisiä.
Hukkaan. Oikeestaan mun koko elämä ennen lapsia on menny aivan hukkaan. Muistan ku 17v menin työharjotteluun. Eräs pieni poika silloin kertoi, että muut olivat nimittäneet mua hylkiöksi. Ja se loukkas. Niin mä olin pelkkä hylkiö jota kukaan ei rakasta..
Nyt mä oon 27v ja mulla on kolme lasta, asutaan omakotitalossa ja kaikki pitäs olla hyvin?
Kasteella kävin ennenkuin tapasin tän nykysen miehen. Halusin antaa elämäni Jeesukselle. En kuitenkaan tuntenut olevani niin hyvä uskovainen, että olisin ansainnut uskovan miehen. Joten mulle kelpas "tavallinen" mies.
Eka lapsi kun synty, tunsin että vihdoinki mullakin on joku tarkotus tässä elämässä.
Mutta nyt nää menneet asiat ahdistaa, ei ole ammattia, hoidan vaan lapsia, ei töitä. Usein tuntuu että en ole yhtä arvokas kuin muut, olen epäonnistunut elämässä.
Usein tunnen pelkkää vihaa vanhempia kohtaan ja kiusaajia. Niin, pitäisi antaa anteeksi, mutta en pysty.
Oon aina tuntenut kuin olisin jotenki erilainen kuin muut ihmiset. Toiset onnistuu elämässään, minä en.
Mutta Jeesus on mulle tärkeä ja ehkä ainut joka pystyy auttamaan?
Kun synnyin, ja minut siunattiin, pastori sanoi, että tulen tarvitsemaan paaljon rakkautta. Vanhemmat olivat vähän peljästyneet.
Näin minulle veljeni myöhemmin kertoi.
Ehkä sittenkin olen tärkeä ja rakas ihmisenä..Jeesukselle.

7

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus kirvelee

Koskettava kirjoitus, joka osuvasti alleviivaa sitä, että ihmisenä oleminen ei ole helppoa.

Olet kuitenkin selviytynyt jo 27 vuotta ja yhä eteenpäin mennään. Helpommaksi mikään tuskin muuttuu, nyt kun vastuullasi on vielä kolme elämän alkutaipaleella olevaa ihmistä. Heillä on onnekas asema sillä heillä on äiti, joka on kokenut sen verran ikäviä asioita omassa elämässään, että kykenee ehkä neuvoin ja kasvatuksen avulla ohjaamaan näitä uusia pieniä ihmisenalkuja elämässään siten, että heidän ei tarvitse kokea kaikkia samoja vastoinkäymisiä. Mikä voisikaan olla parempi yhdistelmä kuin elämänkokemus ja äidinrakkaus?

Mielestäni lähtökohtaisesti kaikki ihmiset ovat saman arvoisia, ovatpa uskossa tai eivät. Itse en usko jumaliin tai joulupukkeihin ja olisin taipuvainen suosittelemaan, että antaisit lapsiesi kasvaa ainakin ilman syntien ja pelastuksien painolastia. Pyri muutoin kasvattamaan heistä muita ihmisiä huomioon ottavia ja ahkeria ahertajia niin saat kenties nauttia siitä ylpeydestä kun he alkavat jonain päivänä lentää omin siivin.

Hyvää jatkoa ja mukavaa kevättä!

• +++

Sananl. 22:6

"Totuta poikanen tiensä suuntaan, niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea."

Pienen lapsen mieleen on heti pienestä pitäen istutettava usko ja luja luottamus Jeesukseen. Lapsi saa siitä hyvän perusturvan koko elämälleen. Se on sellainen perusturvallisuus, jota mistään muualta ei saa. Lapselle tulee puhua siitä, että Jeesus rakastaa, että Jeesus on hyvä Paimen, että Jeesus kuulee rukoukset, että Jeesus ei koskaan hylkää eikä jätä. Siinä on hyvä ponnahduslauta koko elämälle.

Lapsien sydämet ovat hyvää "maata" istuttaa uskon siementä. Lapsille ei tietenkään puhuta siten kuin aikuisille, vaan siten kuin lapsen käsityskyky pystyy ottamaan vastaan.

Nykypäivänä kun kaikki arvot käännetään päälaelleen, on kristittyjen vanhempien teroitettava lapsilleen oikeita arvoja, jotka kestävät läpi elämän. Kun lapsella on usko Jeesukseen, turvalliset vanhemmat ja turvallinen koti, hänellä on hyvät eväät koko tulevaa elämää varten.

• jupukka
        +++ kirjoitti:

Sananl. 22:6

"Totuta poikanen tiensä suuntaan, niin hän ei vanhanakaan siitä poikkea."

Pienen lapsen mieleen on heti pienestä pitäen istutettava usko ja luja luottamus Jeesukseen. Lapsi saa siitä hyvän perusturvan koko elämälleen. Se on sellainen perusturvallisuus, jota mistään muualta ei saa. Lapselle tulee puhua siitä, että Jeesus rakastaa, että Jeesus on hyvä Paimen, että Jeesus kuulee rukoukset, että Jeesus ei koskaan hylkää eikä jätä. Siinä on hyvä ponnahduslauta koko elämälle.

Lapsien sydämet ovat hyvää "maata" istuttaa uskon siementä. Lapsille ei tietenkään puhuta siten kuin aikuisille, vaan siten kuin lapsen käsityskyky pystyy ottamaan vastaan.

Nykypäivänä kun kaikki arvot käännetään päälaelleen, on kristittyjen vanhempien teroitettava lapsilleen oikeita arvoja, jotka kestävät läpi elämän. Kun lapsella on usko Jeesukseen, turvalliset vanhemmat ja turvallinen koti, hänellä on hyvät eväät koko tulevaa elämää varten.

Ei lapsi tartte uskoa Jeesukseen. Päättäköön aikuisena mihin uskoo. Aivopesu ei koskaan hyvästä.

• Muista siskoni Jeesuksessa että olet yhtä arvokas ja tärkiä kuin muutkin ihmiset. Ja Jeesukselle olet mittaamattoman rakas ihminen. Teet erittäin arvokasta työtä kun hoidat ja kasvatat kolomea pientä lastasi, elä anna kenenkään uskotella toisin. Meillä jokaisella on tärkeä arvo, ei siihen tarvitse ammatteja tai virkoja. Uskon että sinulla on paljon hyvääkin elämässä, kuten itsekkin kuvailit; lapset,aviomies,omakotitalo ja tärkeimpänä usko Jeesukseen.

Ole siunattu ja Jumalan johdatusta elämääsi, päivä kerrallan eteenpäin :)

• jupukka

Kun tuo elämä nyt on sinuakin tuolla tavoin kohdellut niin oletko varma siitä Jeesuksen avusta. Kyllä se elämä kirkastuu ilman Jeesustakin. Pää pystyyn vain ja ajattele elämää itsesi kannalta ja osaa olla vähän itsekäskin. Jätä ne jeesusjutut vähemmälle niin ajatus kirkastuu ja löydät itsesi paljon paremmin.

• Daniel 7

Vähäisin taivasten valtakunnassa on suurempi kuin Johannes Kastaja, joka puolestaan oli suurin vaimoista syntyneistä, eli kun olet löytänyt USKON JEESUKSEEN, niin oletkin löytänyt sellaisen aarteen, että siitä on oksat pois !

ELI ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA VÄHEKSY ITSEÄSI !!!!!

Jumala on antanut sinulle jo nuorella iällä kolme lasta, mikä on AIVAN SUURENMOINEN ASIA. SINUN PITÄISI OLLA IKIONNELLINEN.

JATKA VAIN ROHKEASTI PÄÄ PYSTYSSÄ USKOVANA, ARVOSI ON MITTAAMATTOMAN SUURI !!

• efe gfregregr

Ap, tuli mieleen, että sinun kannattaisi lukea Lorna Byrnen kirjoittamat kirjat. Erityisesti ensimmäinen Enkeleitä hiuksissani, jota myydään pokkarina kirjakaupoissa. Se on ollut bestseller, joten saatavila monesta paikasta ja edullisesti.

Toinen mikä kannattaisi sen jälkeen lukea on hänen kolmas kirjansa Message of hope fron the angels. Sitä ei ole vielä suomennettu vaan on englanniksi, kovakantisena näköjään n 16 euroa. Ensimmäiseksi kuitenkin kannattaisi lukea se Enkeleitä hiuksissani, uskon että siitä olisi sinulle todella paljon iloa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      241
      7437
    2. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      139
      3871
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      117
      2168
    4. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      40
      1438
    5. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      26
      1437
    6. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      33
      1362
    7. Minneapolisin tapauksesta hyvä video

Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh
      Maailman menoa
      341
      1190
    8. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      141
      992
    9. Milloin palaat

Odotan niin kauan kun vaan jaksan toivoa. Tiedät että sua jäi joku ikävöimään. ❤️
      Ikävä
      23
      938
    10. Tiesitkö? Uusi Bachelor on raivannut tietään määrätietoisesti somessa, myös Böckermanin ex-rakas!

Arttu Kilpeläinen tuli julkisuuteen Pernilla Böckermanin rakkaana. Pariskunta päätyi eroon v. 2024. Ex-poliisi Kilpelä
      Suomalaiset julkkikset
      7
      907
    Aihe