Onko narsisti tavallista ihmistä useammin suhteessa skitson kanssa? Silloinhan lapset perii varmasti jonkin ongelman.
Narsistin parisuhde
33
505
Vastaukset
- varmaan joku ongelma
Äitis oli skitso ja isäs narsisti ja sinusta tuli....
Narsisti "valitsee" yleensä ( alitajuisesti ) kumppanin, joka kuuluu johonkin näistä ryhmään:
- Läheisriippuvat, Aspergerit, Skitsofreenikot, rajatila ( epävakaa ) persoonat, huomionhakuiset persoonat ja toiset narsistit.
Joten pelko pois, ei niistä lapsista tule terveitä, vaikka mikä olisi...Minä taas olen varoittava esimerkki siitä, mitä tapahtuu, kun kaksi empatiakyvytöntä ihmistä päättää tehdä lapsia. :)
- like a hurricane
Ei pidä sanoa aina valitsee, kyllä se kumppanikin voi olla täysin terve henkisesti. Silloin (omassa tapauksessa ainakin) suhteet päättynyt hyvin nopeasti, ehkä toinen huomannut ettei kaikki muumit ole laaksossa :) Lisäisin tuohon kaksisuuntaisen mielialahäiriön vielä. Borderline-mimmeistä on kokemusta sen verran paljon että nyt kierrän ne kaukaa, sitä riitaisuutta ja itkuisuutta ei jaksa kukaan, alkaa vituttaa samantien..
Niin itse en ole NPH vaan APD ja epäluuloisen sekoitus.. - LK
Ei mistään lapsista tule terveitä kun tarpeeksi tarkkaan katsotaan :)
- LK
like a hurricane kirjoitti:
Ei pidä sanoa aina valitsee, kyllä se kumppanikin voi olla täysin terve henkisesti. Silloin (omassa tapauksessa ainakin) suhteet päättynyt hyvin nopeasti, ehkä toinen huomannut ettei kaikki muumit ole laaksossa :) Lisäisin tuohon kaksisuuntaisen mielialahäiriön vielä. Borderline-mimmeistä on kokemusta sen verran paljon että nyt kierrän ne kaukaa, sitä riitaisuutta ja itkuisuutta ei jaksa kukaan, alkaa vituttaa samantien..
Niin itse en ole NPH vaan APD ja epäluuloisen sekoitus..Epävakaasta persoonallisuudesta tahon vähän kompata yhtä tällaisen diagnoosin saanutta tyttö jonkin aikaa tapailleena.
Eräs psykiatri kuvaili joskus epävakaan persoonallisuuden ihmisenä kuka on parasta mahdollista seuraa yhden illan hauskanpitoon ja toiste et halua tavata. Nyt oman kokemuksen perusteella olen samaa mieltä. LK kirjoitti:
Ei mistään lapsista tule terveitä kun tarpeeksi tarkkaan katsotaan :)
Totta. :) En edes tiedä mihin tuo "terve", tai "normaali" perustuu...Sellaisia ihmisiä ei ole oikeasti olemassakaan, minusta. On vain erilaisia ihmisiä, jotka joku erilaisuutta vihaava psykiatri on tekemisenpuutteessaan päättänyt pistää erilaisten diagnoosien alle...
like a hurricane kirjoitti:
Niin itse en ole NPH vaan APD ja epäluuloisen sekoitus..No tuota juuri tarkoitinkin...Tavis ei kauaa viihdy narsististen, eikä epäsosiaalisten ihmisten seurassa, koska huomaa hyvin nopeasti, ettei heidän moraalikäsityksensä "mene oikein yksiin." Näin lievästi ilmaistuna. :)
"riitaisuutta ja itkuisuutta ei jaksa kukaan, alkaa vituttaa samantien.."
Kyllä noita löytyy miehistäkin...ikävä kyllä...dizel kirjoitti:
No tuota juuri tarkoitinkin...Tavis ei kauaa viihdy narsististen, eikä epäsosiaalisten ihmisten seurassa, koska huomaa hyvin nopeasti, ettei heidän moraalikäsityksensä "mene oikein yksiin." Näin lievästi ilmaistuna. :)
Kyllä noita löytyy miehistäkin...ikävä kyllä...Hmmm... minkähän toi ajatus meikästä tekee... suurin osa tutuista ja kavereista ollut elämän varrella jonkin sortin epäsosiaalisia "outoja". Johtuen ehkä historiastani vaikka kyllä sinne "taviksiakin" mahtuu.
Heidän seuransa on mutkatonta kun oppii olemaan tulematta huijatuksi =)
Noista itkupotkuraivari-tyypeistä.... huoh... huomio...h...uorat siisdizel kirjoitti:
Totta. :) En edes tiedä mihin tuo "terve", tai "normaali" perustuu...Sellaisia ihmisiä ei ole oikeasti olemassakaan, minusta. On vain erilaisia ihmisiä, jotka joku erilaisuutta vihaava psykiatri on tekemisenpuutteessaan päättänyt pistää erilaisten diagnoosien alle...
Täysin samaa mieltä ja mitä enemmän on tullut itse töppäiltyä ja mitä enemmän asiaan perehtyy... sitä suvaitsevammaksi sitä vain tulee ja alkaa käsittämään ihmisten erilaisuuden sekä senkin, että kaikki ei ole niin mustavalkoista.
Esim.
- ymmärtää ettei addikti valitse tietoisesti perheen ja riippansa väliltä.
- hoksaa ettei ole olemassa "oikeata normia" on vain tietynlaisia odotuksia
- oppii "ymmärtämään" ihmisiä jotka mokaavat, pahastikin.
- tulee alttiimmaksi hyväksymään elämän sellaisenaan, lopettaen jatkuvat kontrolliyritykset jotka ovat tuomittuja epäonnistumaan. Ja sitä kautta pääsee kontrolloimatonta itsekontrollia kohden mutta vain ilman kontrollia =)
Hyvä sanahirviöyhdistelmä.- 2+3=5
lynett kirjoitti:
Täysin samaa mieltä ja mitä enemmän on tullut itse töppäiltyä ja mitä enemmän asiaan perehtyy... sitä suvaitsevammaksi sitä vain tulee ja alkaa käsittämään ihmisten erilaisuuden sekä senkin, että kaikki ei ole niin mustavalkoista.
Esim.
- tulee alttiimmaksi hyväksymään elämän sellaisenaan, lopettaen jatkuvat kontrolliyritykset jotka ovat tuomittuja epäonnistumaan. Ja sitä kautta pääsee kontrolloimatonta itsekontrollia kohden mutta vain ilman kontrollia =)
Hyvä sanahirviöyhdistelmä."- ymmärtää ettei addikti valitse tietoisesti perheen ja riippansa väliltä2
Niin minä olen yrittänyt lapsille sanoa, että isä on sellainen kuin on...alkoholiongelmastaan johtuen, hänen on sillä hetkellä "pakko" juoda...
"hoksaa ettei ole olemassa "oikeata normia" on vain tietynlaisia odotuksia"
niin jos petymme toiseen/johonkin niin se tarkoittaa kyllä ettei omat odotuksemme ihmisen/asian täyttyneet...
"oppii "ymmärtämään" ihmisiä jotka mokaavat, pahastikin."
joskus käytän lausetta, että pahimmalla murhamiehelläkin on joku joka hänestä välittää...
"tulee alttiimmaksi hyväksymään elämän sellaisenaan, lopettaen jatkuvat kontrolliyritykset jotka ovat tuomittuja epäonnistumaan."
niin elämä ja ihmiset on mitä on, meistä riippumatta...
"Ja sitä kautta pääsee kontrolloimatonta itsekontrollia kohden mutta vain ilman kontrollia "
jotensakin ajattelisin tuota, että hoksaa ettei voi juurikaan vaikuttaa muuhun kuin itseensä...mutta hyväksyy suurimman osan aikaa itsensä/tekemisensä ja elämänsä...sellaisina kuin ne on...
toivottavasti hyväksyit selitykseni...
miten minä nuo "teesisi" koin... - like a hurrcane
dizel kirjoitti:
No tuota juuri tarkoitinkin...Tavis ei kauaa viihdy narsististen, eikä epäsosiaalisten ihmisten seurassa, koska huomaa hyvin nopeasti, ettei heidän moraalikäsityksensä "mene oikein yksiin." Näin lievästi ilmaistuna. :)
Kyllä noita löytyy miehistäkin...ikävä kyllä...Varmasti löytyy miehissä, en ole itse vaan koskaan tavannut miespuolista epävakaasta kärsivää. Varmaan hyvin mielenkiintoisia jos ovat yhtään kuin kohtalonsiskonsa :D
2+3=5 kirjoitti:
"- ymmärtää ettei addikti valitse tietoisesti perheen ja riippansa väliltä2
Niin minä olen yrittänyt lapsille sanoa, että isä on sellainen kuin on...alkoholiongelmastaan johtuen, hänen on sillä hetkellä "pakko" juoda...
"hoksaa ettei ole olemassa "oikeata normia" on vain tietynlaisia odotuksia"
niin jos petymme toiseen/johonkin niin se tarkoittaa kyllä ettei omat odotuksemme ihmisen/asian täyttyneet...
"oppii "ymmärtämään" ihmisiä jotka mokaavat, pahastikin."
joskus käytän lausetta, että pahimmalla murhamiehelläkin on joku joka hänestä välittää...
"tulee alttiimmaksi hyväksymään elämän sellaisenaan, lopettaen jatkuvat kontrolliyritykset jotka ovat tuomittuja epäonnistumaan."
niin elämä ja ihmiset on mitä on, meistä riippumatta...
"Ja sitä kautta pääsee kontrolloimatonta itsekontrollia kohden mutta vain ilman kontrollia "
jotensakin ajattelisin tuota, että hoksaa ettei voi juurikaan vaikuttaa muuhun kuin itseensä...mutta hyväksyy suurimman osan aikaa itsensä/tekemisensä ja elämänsä...sellaisina kuin ne on...
toivottavasti hyväksyit selitykseni...
miten minä nuo "teesisi" koin...Onneksi sun ei tarvitse hakea hyväksyntää, minulta eikä keneltäkään muultakaan. Olettaen että se ei tarkoita ase kädessä ympäriinsä räiskimistä =)
Ihminen toimii jokaisessa elämäntilanteessa sen hetkisillä (!) käytössä olevillaan "varoilla" eikä se tilipussi välttämättä ole juuri sillä hetkellä pullollaan.
Mä en ymmärrä tätä nykyajan menoa jossa hitto vie kaikki ihmisen perusolemukseen liittyvät piirteet vähän tai vähän enemmänkin kärjistyneenä halutaan heti lääkitä tai kitkeä pois.
Välillä tekis mieli ajatella kitkerästi että tälläkin on jotain tekemistä vain ja ainoastaan markkinatalouden kanssa.
Enää ihmisen ei tartte olla vastuussa itse itselleen pätkääkään jos niin haluaa ja näin voi jäädä lopunelämäänsä uhriksi. Koko maailman sellaiseksi. Onneksi jotkut vielä (hih...) haluavat ajatella omaavansa jotain oikeuksia omaan elämäänsä ja itseensä.
Vähän lähti rönsyilemään mutta tuli tuosta vain jotenkin mieleeni nuokin asiat.
Mulla on iso nippu tuttavia ja "kavereita" pahimmilta päihdeajoilta varsinkin jotka ovat aina uhreja. Siellä on LR tai epävakaita ihmisiä jotka itkevät maailman epäoikeudenmukaisuutta ja asosiaalisia kriminaaleja jotka ovat yhteiskunnan ja veen kyttien uhreja. Kun kukaan ei tajuu...nyyh.
Kattos kuinka multakin lähti halveksuntaa entistä itseäni kohtaan =)- Anonyymi
like a hurrcane kirjoitti:
Varmasti löytyy miehissä, en ole itse vaan koskaan tavannut miespuolista epävakaasta kärsivää. Varmaan hyvin mielenkiintoisia jos ovat yhtään kuin kohtalonsiskonsa :D
Kokemusta on hyvin epävakaasta miestyypidtä...näkyy hyvin impulssiivisina ratkaisuina ja yhtä äkkisinä mielentilan muutoksina
- Anonyymi
dizel kirjoitti:
Ihan niin nykyään on diagnoosit joka asiaan. Silloin kun itse kävin koulua ei näitä siagnooseja ollut edes. Jos joku teki hieman toisin kun ns ” normaalit” niin siitä ei tehty numeroa, vaan sanottiin että hän on vaan sellainen ja hyväksyttiin .nyt sitten jos vähäkin eroittuu erityylisenä jo on diagnoosi niskassa välittömästi
Kasvattamattomaa lapset jotka eivät hyväksuåy sanaa ei, on diagnostiseerattu milloin milläkin. Kirjain kombolla äkun katselee vaikka tavaratalossa miten äidit kohtelevat lapsiaan , esim lapsi haluaa jotain ja äiti yrittää selittää ettei juuri nyt ole rahaa sellaiseen, niin lapsi paistaa lattialle maate ja huutaa kurkku suorana. Ja äiti vieressä ns psykologisella menetelmillä tulee tätä huutamista Se kun nostaisi lapsen lattialta ja veisi hänet pois kaupasta , ja sanoisi että sitten kun on ymmärtänyt ettei sillai kaupassa käyttäydytä saa taas tulla mukaan ostoksille. Mutta kun ei, mennään lasten psykologille hakemaan diagnoosi ja sitten puoli ylpeänä kerrotaan että minunkin lapseni on saanut diagnoosin, joka merkitse että kaikkien on tanssittava lapsen pilkin mukaan .
Itse kuusi vuotiaana minäkin heittäydyin kotona lattialle parkumaan ja potkimaan. Äiti nosti minut ylös ja sanaakaan sanomatta vei minut ulos portaille istumaan .siellä sitten mietin itsekseni että ihme äiti kun ei ala säälimään vaikka itken , koska naapurin Lissu kun itki niin sai kaikken minkä halusi , minä en saanut.
Se olikin ainut kerta kun tein sillätavalla sain opetuksen välittömästi, kun äitini oli viisas ja tiesi että parkuminen käynnistettiin ainoastaan siksi että saisin tahtoni perille .
Joten kiitos äiti vainaa kun osasit opettaa ilman sanoja . - Anonyymi
lynett kirjoitti:
Esim.
Hyvä sanahirviöyhdistelmä.Oikein
- Leena Marketta Luoma
Mulla oli hyvin leikkisät vanhemmat. Isän nimi oli Usko Eevertti Rullaverho Penaali Anaali Efraimin tytär Luttinen ja minustakin tuli hyvin leikkisä persoona.
- LK
Onko tästä jotain niinkun tilastotietoa tai edes käytännön kokemuksia että näin olisi?
Kävin vaan miettimään niin ei itsellä tule yhtään tapausta mieleen. Itse olen seurustellut poikkeuksetta vain erilaisista "ongelmista" kärsivien ihmisten kanssa...Itkupotkuraivari-kohtauksia, masennusta, empatianpuutetta, narsismia, itsemurhauhkailuja ( näille en edes keksi diagnoosia... ) ja tietenkin hauskin ( ja outoa kyllä ongelmattomin ja helpoin ) suhde oli tämän viimekertaisen sosiopaatin kanssa.
Ei kai minua nyt kukaan "terve" ihminen kauan katselisi. :)
Ei tulisi mieleenkään seurustella jonkun skitson, tai läheisriippuvan kanssa...Järkihän siinä lähtisi.- 8+7=15
No, minua aina jotenkin mättää tuo lapsellinen skitsojen mukaan vetäminen tänne narsismi palstalle...puhutaan sairaista, joista ei aina oikeasti tiedetä, millaisia he ovat...en usko, että narsisti mieluusti hakeutuisi seurustelemaan selkeästi mielisairaan kanssa...
Moni on varmaan katsellut elokuvaa...kaunis mieli...mutta ei osaa ajatella, että siinä päähenkilön sosiaaliset kontaktit olivat suurimmaksi osaksi vain kuvitteellisia...ja todellisuus toista...
kun skitsofrenia on selkeästi oma mielisairautensa, jota hoidetaan lääkkeillä...johon ei liity mitään erityisen raflaavaa(jännittävää)...liittyen esim. seurustelusuhteisiin...kun skitsot todellisuudessa enimmäkseen vetäytyvät sosiaalisista kontakteista...ovat niitä joiden sairaus näkyy monesti ihan päällepäin...ja monet ihmiset karttavat heitä...
Skitsofrenian määritelmä
Skitsofrenian diagnostiset määritelmät eli kriteerit ovat vuosikymmenien kuluessa jonkin verran vaihdelleet ja muuttuneet. Nykyisen määritelmän mukaan skitsofrenian diagnoosi edellyttää, että henkilöllä on ilmennyt vähintään kuukauden ajan ainakin kaksi sairaudelle ominaisesta viidestä oiretyypistä:
harhaluulot
aistiharhat
hajanainen puhe (esimerkiksi toistuva selvä puheen syrjähtely tai epäyhtenäisyys)
pahasti hajanainen tai outo käytös tai selvämotorinen jäykkyys tai kiihtyneisyys (katatonia)
niin kutsutut negatiiviset eli puutosoireet (tunneilmaisujen selvä latistuminen, puheen selvä köyhtyminen tai tahdottomuus).
Näiden oireiden lisäksi skitsofrenian diagnoosin edellytyksenä on se, että sairastuneen sosiaalinen toimintakyky on merkittävästi heikentynyt ja että tämä toimintakyvyn heikentyminen on kestänyt yhtäjaksoisesti muutaman kuukauden ajan.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00148 8+7=15 kirjoitti:
No, minua aina jotenkin mättää tuo lapsellinen skitsojen mukaan vetäminen tänne narsismi palstalle...puhutaan sairaista, joista ei aina oikeasti tiedetä, millaisia he ovat...en usko, että narsisti mieluusti hakeutuisi seurustelemaan selkeästi mielisairaan kanssa...
Moni on varmaan katsellut elokuvaa...kaunis mieli...mutta ei osaa ajatella, että siinä päähenkilön sosiaaliset kontaktit olivat suurimmaksi osaksi vain kuvitteellisia...ja todellisuus toista...
kun skitsofrenia on selkeästi oma mielisairautensa, jota hoidetaan lääkkeillä...johon ei liity mitään erityisen raflaavaa(jännittävää)...liittyen esim. seurustelusuhteisiin...kun skitsot todellisuudessa enimmäkseen vetäytyvät sosiaalisista kontakteista...ovat niitä joiden sairaus näkyy monesti ihan päällepäin...ja monet ihmiset karttavat heitä...
Skitsofrenian määritelmä
Skitsofrenian diagnostiset määritelmät eli kriteerit ovat vuosikymmenien kuluessa jonkin verran vaihdelleet ja muuttuneet. Nykyisen määritelmän mukaan skitsofrenian diagnoosi edellyttää, että henkilöllä on ilmennyt vähintään kuukauden ajan ainakin kaksi sairaudelle ominaisesta viidestä oiretyypistä:
harhaluulot
aistiharhat
hajanainen puhe (esimerkiksi toistuva selvä puheen syrjähtely tai epäyhtenäisyys)
pahasti hajanainen tai outo käytös tai selvämotorinen jäykkyys tai kiihtyneisyys (katatonia)
niin kutsutut negatiiviset eli puutosoireet (tunneilmaisujen selvä latistuminen, puheen selvä köyhtyminen tai tahdottomuus).
Näiden oireiden lisäksi skitsofrenian diagnoosin edellytyksenä on se, että sairastuneen sosiaalinen toimintakyky on merkittävästi heikentynyt ja että tämä toimintakyvyn heikentyminen on kestänyt yhtäjaksoisesti muutaman kuukauden ajan.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00148- LK
8+7=15 kirjoitti:
Skitsofrenian määritelmä
harhaluulot
aistiharhat
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00148"kun skitsofrenia on selkeästi oma mielisairautensa, jota hoidetaan lääkkeillä...johon ei liity mitään erityisen raflaavaa(jännittävää)...liittyen esim. seurustelusuhteisiin...kun skitsot todellisuudessa enimmäkseen vetäytyvät sosiaalisista kontakteista...ovat niitä joiden sairaus näkyy monesti ihan päällepäin...ja monet ihmiset karttavat heitä..."
Niin, skitsofreenikot ovat niitä (tai ainakin lähimpänä niitä) mitä hulluina yleisesti pidetään. Näkevät olemattomia, puhuvat siansaksaa, uskovat avaruusolioiden kuuntelevan unia tms...
Mutta kyllähän siihen nimenomaan liittyy kaikkea raflaavaa ja on se parisuhteelle erittäin iso asia. Yleensä kai eroon johtava. Ja tuottaa kaikenlaisia hauskoja tarinoita (hauskoja siis lähinnä sivullisista).
En kyllä ole aiemmin kuullut että narsistit mitenkään hakisivat skitsofreenista puolisoa tai tämmöiset liitot olisivat kovin yleisiä koska skitsofrenia on todella hankala psykiatrinen ongelma eikä monikaan kuten edellinen kirjoittaja sanoi mielellään seurustele ihmisen kanssa kuka ei ole tämän maailman todellisuudessa. Lisäksi skitsofreenikoille on aika tyypillistä ihmisten välttäminen (pelotkin) ja latistunut tunnemaailma. Aika harva skitsofreenikko on käsittääkseni seurustelusuhteessa tai ainakaan missään syvemmässä sellaisessa.
- TSUHHHDE
Mikä "parisuhde"? Narsistilla on esine, jota käyttää hyödykseen. Vastapuoli kuvittelee olevansa parisuhteessa.
- 9+16=25
Noh...tähän on pakko vastata,
että voi narsistinkin kanssakin olla joskus hauskaa...joskus se narsistikin antaa parastaan saadakseen toisen kautta tulevan hyödyn itselleen...
näin varsinkin suhteen alkuvaihesssa...
ja suhde on suhde, henkilön/ihmisen itsensä mielestä joka ajattelee olevansa ihmisen kanssa suhteessa...
siitä huolimatta, miten narsisti asian kokee...
narsitilla ny sitte on vaan suhde esineeseen...jos ei pidä toista ihmisenä... 9+16=25 kirjoitti:
että voi narsistinkin kanssakin olla joskus hauskaa...joskus se narsistikin antaa parastaan saadakseen toisen kautta tulevan hyödyn itselleen...
ja suhde on suhde, henkilön/ihmisen itsensä mielestä joka ajattelee olevansa ihmisen kanssa suhteessa...
narsitilla ny sitte on vaan suhde esineeseen...jos ei pidä toista ihmisenä...Kun toinen tuntuu erityiseltä suhteen alussa, hän on sitä jatkossakin. Mutta kuinka moni meistä tekee sen mokan että alkaa pitämään toista itsestäänselvyytenä? Rakkaus tarvitsee molemminpuolista vaalimista. Ja tällä tarkoitan sitä ettei pidä sortua narsistiseen ajatukseen; 'hän on jo minun, minun ei tarvitse huomioisa toista'
9+16=25 kirjoitti:
narsitilla ny sitte on vaan suhde esineeseen...jos ei pidä toista ihmisenä...Narsistinen ihminen nimenomaan antaa parastaan kun "huuma" on päällä ja itse nautin niistä joka kerta - tällä hetkellä taas meneillään "nostatusvaihe" ja otan kaiken ilon irti.
Pelottavaa oli vain huomata että itse käyttäytyy paljolti samalla tavalla mutta mä en olekaan itselleni enkä enää kenellekään muulle mitään diagnoosia hakemassa. Mutta narsistisia piirteitä, kyllä.
En mä tiä pitääkö narsistinen ihminen toista epäihmisenä vaan näkee sen ja itsensä vääristyneen lasin läpi kuten esim LR ihminen tekee.
Esim mun on ollut aikoinaan tosi vaikea hyväksyä itsekäs hedonistinen kuspää sisälläni joka haluaa erikoiskohtelua ja huomiota. Se tuntui jotenkin nololta. Mulle kuuluu "se kaikki" koska olen erikoinen, erilainen ja ansaitsen sen. Totta kai !
Sitten kun kumppaniksi sattui esim väkivaltainen ihminen tms niin katsoin asiaa siltä kantilta että olen ns parempi ihminen kun en noin tee...miettimättä toisen niin paljon räikeämpien ongelmien vuoksi omia vaikuttimiani ollenkaan !
Sitten kun toinen oli mokannut, saattoi vaatia erikoiskohtelua entistä enemmän. Ja sain sen tai aloitin uhkailun. Noloa näitä on myöntää mutta meikän piti saada tahtonsa läpi ja jotenkin haluaisin tulla sinuiksi noiden hullujen tekojeni vuoksi.
Mä olen ajanut muutaman ukon aivan loppuun kun en ole saanut mitä "minulle kuuluu" vaikka koko ihminen oli alkujaankin sellainen ettei olisi kyennyt vastaamaan vaateisiini (joita en tiedostanut epärealistisiksi!). Hitto vie, olisiko kukaan pystynyt.
Nykyinen "suhteeni" narsistisesti vammautuneen ihmisen kanssa on pakottanut katsomaan häneen... ja sitä kautta itseeni. Mahtavin kehityskokemus koskaan sen alkujärkytyksen ja väärien tulkintojen jälkeen.
Mutta taas rönsyilen... nars. ihmisten kanssa pitää vain ottaa kermat päältä. Ei muuta jos parannusta ei ole havaittavissa =)
Ja YE:lle ;
Mä olen just sellainen joka ei vaali (valitettavasti ja johtunee epäluottamuksestani ihmisiin - kaikki heittäytyminen, antautuminen, antaminen tai vaaliminen on heikkouden osoitus ja se menetetään ) suhdetta vaan ottaa. Ja jos en saa, koetan puristaa sen väkisin. Jos se ei onnistu kuten tämän "narsistin" kanssa ja mikä on ihan oikein minulle... tapahtuu kummia =)
dizel kirjoitti:
Hyvät sanat. :D
Voispa nakata itsekin jotain näin viikonlopun kunniaksi.
Tuli tuosta äskeisestä biisistä jostain syystä eräs artisti mieleen...
http://www.youtube.com/watch?v=gJRZP6SaZGY&feature=relateddizel kirjoitti:
Voispa nakata itsekin jotain näin viikonlopun kunniaksi.
Tuli tuosta äskeisestä biisistä jostain syystä eräs artisti mieleen...
http://www.youtube.com/watch?v=gJRZP6SaZGY&feature=related
- Bear Girl vm-82
Joo, mekin pestään tässä samaa aikaa.
Sitten äiti haluaa osallistua julmaan väkivaltaisuuteen ja jopa tappamiseen.
-Niin me sitten tutustutaan.
Äiti: On meillä kavereita." Mää en ole vajaamielinen..."
Mikä tämä on?
Tieteellinen tutkimus, joku sairaalan vararyhmä, tieteellinen tutkimus ja siihen osallistuminen hyvinvoinnille.
Osallistuminen hyvinvoinnille kuulostaa tutulta.
Sitä ei saa sanoa, ettet saa osallistua muiden ihmisten valheenpaljastustestistöihin.
Tämä on ehkä vaikuttavin.
On se on eleinä, sekä vaatteina näin.
-Onko mun pakko esiintyä julkisesti sun lapsena?
- Ilmeisesti on.... Esteettisesti steriilin takia.
- En mieti sellaisia ollenkaan... Tämä oli aika raju ratkaisu.
-Mun ei tarvitse esittää häntä niin, että persoonallisuutta pitää tukea, ihan sukupuoli ja hygieniasyistä. Missä tämä ongelma on? Onko sun pakko olla sen kanssa tekemisissä? Onko se sun työ- ja vastuualue? On varmaan viime kädessä, koska seurakunta on sanonut itsensä irti tästä mm. asumisella.
-- Sitten se on näin.
- En voi tehdä näin, koska se loukkaa tällä hetkellä, isäni, mieheni, ystäväni, kadulla kulkijan, kaverini, ikä- ja opiskelutoverini, läheiseni, lähimmäiseni, läheisyyteni, itseäni, muita, ympäristöä, yhteiskuntaa sekä yhteisöä.
- AI, miksi kukaan ei suostu esiintymään näin?
- Minä vastaan: Olen erittäin ruma, koen joutuvani makaamaan viikkoja sängyn alla, että saan itseni siistittyä, muille ihmisille, turvallisuudelle ja terveydelle, yhteiselle hyvinvoinnille edellytetylle tilalle.
_ "Mä en voi sille mitään, jos sellaista ei voi tehdä, mikä ei ole totta."_
Sää aina suostut tuohon esteettisesti steriilillä, terveisin Sami.
-Joo, sun pitää suostua... Siksi sellaista narsistista asiaa muiden väkivaltaisesta kohdelusta ei hyväksytä. Niin, edellytetään yleensä.
Milloin tuli, että pitää tehdä toisinpäin?
- Ei mahdollinen, en saa suostuta.
Miksi teille pitää esittää lapsiavioliittoa tai isä-lapsisuhdetta?
Voisitteko te hakea niitä mielenterveyspotilaita?
- Olisitko toiminut siinä jotenkin väärin? Ei tällä rupeaa näyttämään maalaiselta tällä lääkkellä.... narsistit on tehty pieremällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431859
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir280977- 35838
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.78797Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31729Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta10692Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44671Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse48656- 43640
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos58634