Trombosyyttien jatkuva aleneminen

Trombo`s

Onko lopun alkua kun trombosyytit laskevat viikko viikolta? Voidaanko syöpäpotilaalle antaa verta - voiko sitä antaa míelin määrin ? Trompparit olivat 2 kk sitten 224 - nyt 80.

30

573

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rs2012

      Mitä minä teidän kun olin töissä hemtolog osastolla,niin potalille annettiin verta tarpeen mukaan.

    • Kantasolu

      Lopun alust en tiedä, trombosyytit saattavat laskea niin eri syistä. Syöpäpotilaalle voidaan antaa myös pelkästään trombosyyttejä. Lääkäri harkitsee syövän ja matalien trombosyyttien mukaan mikä verivalmiste on sopiva.Vaihtoehtoja on useampia.

      • sama tromb xx

        Taustalla on levinnyt syöpä, todettu vuosi sitten. Metareita paljon. Suurin 4, cm. Myös imusolmukkeissa metareita.


      • Kantasolu
        sama tromb xx kirjoitti:

        Taustalla on levinnyt syöpä, todettu vuosi sitten. Metareita paljon. Suurin 4, cm. Myös imusolmukkeissa metareita.

        Luota hoitavaan lääkäriin, hän osaa harkita sinulle sopivat verivalmisteet ja sen trombosyyttirajan, milloin seuraamisen sijasta aletaan antaa verivalmisteita.

        Pyri elämään tässä hetkessä, älä turhaa murehdi tulevaa etukäteen. Ajattele mieluiten et tämä on loppuelämäsi ensimmäinen päivä. Mikä sinua ilahduttaisi?


    • sama trombis II

      Se, ettei tarvitsisi ymmärtää kuolevansa pian.

      • Kantasolu

        Ymmärrän että on todella rankkaa sairastaa. On myös asioita joille ei voi mitään vaikka kuinka haluaisi.

        Miten saat päiväsi kulumaan, oletko yksin vai onko sinulla läheisiä?


      • HEHHHHHHHuh
        Kantasolu kirjoitti:

        Ymmärrän että on todella rankkaa sairastaa. On myös asioita joille ei voi mitään vaikka kuinka haluaisi.

        Miten saat päiväsi kulumaan, oletko yksin vai onko sinulla läheisiä?

        pikkukorri ,lusiina ynm siellä taas viisastelee neuvomassa,harvinaisen typerä laitosvessa siivooja neouvvoo syöpäsairaita,yhä yhtä typeränänä.:))))))


      • Kantasolu
        HEHHHHHHHuh kirjoitti:

        pikkukorri ,lusiina ynm siellä taas viisastelee neuvomassa,harvinaisen typerä laitosvessa siivooja neouvvoo syöpäsairaita,yhä yhtä typeränänä.:))))))

        Sielhän se fiksu kommetaattori, tekstis sopii oikein hyvin tänne syöpäpotilaat -palstalle. Mikä mahtaa olla teitin ammatti?


      • IkiMuori
        HEHHHHHHHuh kirjoitti:

        pikkukorri ,lusiina ynm siellä taas viisastelee neuvomassa,harvinaisen typerä laitosvessa siivooja neouvvoo syöpäsairaita,yhä yhtä typeränänä.:))))))

        Ai että et sitä ollaaan niin hirrrrvveeeen viisaita täällä taas. Eiks se ole hyvä et joku siivoaa ne sinunkin paskas mitkä ei ole pöntön sisäpuolelle sattuneet.


    • sad sad one

      Kyllä on tunteettomia ihmisiä, joku hädissään kyselee ja toiset senkun sontaa kirjoittavat, muistakaa ilkeilynne myöhemmin kun joko te tai läheisenne sairastuvat.

    • Pahoittelen

      Tulethan ajatelleeksi, että tuo IkiMuori on rekkaamaton eli ei ole sinisellä värillä?
      Eli joku muu voi lainata rekkaamatonta nimimerkkiä. Sama koskee myös jopa -ra-nimimerkkiä. Ilkeiijöitä on liikaa.
      Tässä vaiheessa c.c on rekattu.
      Pitänee lukea maalaisjärjen kanssa. Jaksathan katsoa tarkkaan, onko sinisellä?
      Siksi pysyttelen rekkaamattomana, pahoittelen, tietoisesti valittu.
      Jaksamishalit eteenpäin elämässä aloittajalle! Itsellleni silloisena syöpäpotilaana ei tämä tromb.jutut eivät olleet esillä kun kävin sytohoidoissa.

      • IkiMuori

        Kyllä tuo Ikimuorin kirjoittama vastaus tuolle yhdelle riiviölle oli minun kirjoittamani (siis aidon IkiMuorin). Ja kirjoittaisin sen vielä uudelleenkin, siis seison kirjoitukseni takana. Perustelen sitä sillä, et mua tympii tuo kun tuo irvileuka jatkuvasti halveksuu ja aliarvioi laitossiivoajien työtä. He tekevät erinomaisen arvokasta työtä esim sairaaloissa infektioiden torjunnan näkökulmasta niin jotta sairaalat olisivat meille kaikille turvallisempia paikkoja sairastaa ja saada hoitoa.
        Kannattaisi painaa se mieleen kun täällä päästelee mitä vaan tekstiä.


      • IkiMuori kirjoitti:

        Kyllä tuo Ikimuorin kirjoittama vastaus tuolle yhdelle riiviölle oli minun kirjoittamani (siis aidon IkiMuorin). Ja kirjoittaisin sen vielä uudelleenkin, siis seison kirjoitukseni takana. Perustelen sitä sillä, et mua tympii tuo kun tuo irvileuka jatkuvasti halveksuu ja aliarvioi laitossiivoajien työtä. He tekevät erinomaisen arvokasta työtä esim sairaaloissa infektioiden torjunnan näkökulmasta niin jotta sairaalat olisivat meille kaikille turvallisempia paikkoja sairastaa ja saada hoitoa.
        Kannattaisi painaa se mieleen kun täällä päästelee mitä vaan tekstiä.

        Eikö ylläpito voisi siivota asiattomat irvileuat täältä pois?
        Tämä on syöpäsairaiden palsta, ei tänne tarvitse tulla kirjoittamaan ilkeyksiä.
        Vai onko se uutta vertaistukea ?


      • IkiMuori
        santraska kirjoitti:

        Eikö ylläpito voisi siivota asiattomat irvileuat täältä pois?
        Tämä on syöpäsairaiden palsta, ei tänne tarvitse tulla kirjoittamaan ilkeyksiä.
        Vai onko se uutta vertaistukea ?

        No en tiedä onko ilkeydet ainoastaan tämän palstan ongelma. Kun lueskelee noita muitakin, jokaisella palstalla on omat välkkynsä jotka hauskuttavat itseään älynväläyksillä. Luulen että ylläpito on noiden suhteen aika voimaton, siis siinä mielessä et ei niitä saa kitkettyä pois.


      • Toimitusjohtajatar
        IkiMuori kirjoitti:

        Kyllä tuo Ikimuorin kirjoittama vastaus tuolle yhdelle riiviölle oli minun kirjoittamani (siis aidon IkiMuorin). Ja kirjoittaisin sen vielä uudelleenkin, siis seison kirjoitukseni takana. Perustelen sitä sillä, et mua tympii tuo kun tuo irvileuka jatkuvasti halveksuu ja aliarvioi laitossiivoajien työtä. He tekevät erinomaisen arvokasta työtä esim sairaaloissa infektioiden torjunnan näkökulmasta niin jotta sairaalat olisivat meille kaikille turvallisempia paikkoja sairastaa ja saada hoitoa.
        Kannattaisi painaa se mieleen kun täällä päästelee mitä vaan tekstiä.

        no siellähän pikku ikihuori kiukkuttee,nyt taas kun ei kukaan ota sen narsistisia neuvova ja niihen kantaa,ja vessapytyn pesijänä yrittää nostaa ekoaan.Typerinkin pytynpesijä on viimeinen otus neuvomaan
        syöpäpotilaita.Lieneekö tuolla pyttypesisijällä edes rippi-rokotus- koulutuksena heheheheheh


      • Vuoden turhis
        Toimitusjohtajatar kirjoitti:

        no siellähän pikku ikihuori kiukkuttee,nyt taas kun ei kukaan ota sen narsistisia neuvova ja niihen kantaa,ja vessapytyn pesijänä yrittää nostaa ekoaan.Typerinkin pytynpesijä on viimeinen otus neuvomaan
        syöpäpotilaita.Lieneekö tuolla pyttypesisijällä edes rippi-rokotus- koulutuksena heheheheheh

        Korkeinkaan koulutus ei pelasta jos nuppi viheltää muutoin tyhjää ;-)


      • IkiMuori
        Toimitusjohtajatar kirjoitti:

        no siellähän pikku ikihuori kiukkuttee,nyt taas kun ei kukaan ota sen narsistisia neuvova ja niihen kantaa,ja vessapytyn pesijänä yrittää nostaa ekoaan.Typerinkin pytynpesijä on viimeinen otus neuvomaan
        syöpäpotilaita.Lieneekö tuolla pyttypesisijällä edes rippi-rokotus- koulutuksena heheheheheh

        Kun olet kovasti sairas , pahoinvoiva ja alakuloinen olet kiitollinen sille pytynpesijälle siitä että hän tekee sen sinun puolestasi.

        Rippi-rokotus, kerros lisää ;-). Ja jos todella olisit toimitusjohtaja, et varmaankaan tuolla asenteella työntekijöiden suosiossa.


    • sairastunut lukija.

      Tympäisee todella tämä että nimimerkki ikimuori kirjoittaa monella eri nimimerkillä,tämä on syöpää sairastavien keskustelu palsta.
      Koskaan ei voi tietää,onko vastaus ikimuorilta vai sellaiselta henkilöltä,joka on oikeasti sairastaut syövän.
      Kukaan,joka ei itse ole sairastanut syöpää,ei voi antaa vertaistukea.

      Toivon että te,joilla on oma kokemus,kirjoitatte palstalle.

      • Vuoden turhis

        "Koskaan ei voi tietää,onko vastaus ikimuorilta vai sellaiselta henkilöltä,joka on oikeasti sairastaut syövän."

        No se on voi voi ja koskaan ei voi tietää kuka täällä kirjoittaa useamman kommentin nikittömänä. Eikö täällä voisi keksittyä aiheisiin eikä siihen KUKA kirjoittaa. Eihän sinuakaan nikistä tunnista, tyhmä!


    • Lopeta Korri

      Mikä syöpä Ikimuorilla on? Kuinka joku ihminen jaksaa jankuttaa tällä syöpäpotilaiden palstalla vuodesta toiseen samoja asioita?

      • IkiMuori

        Mitä se sulle kuuluu mikä syöpä mulla on vai onko mikkää. Listaas mitä samoja asioita ja jos minä kirjoitan omalla nikilläni miksi ihmeessä luet. Kernaasti ohita .


    • Multinikki kyseessä?

      IkiMuori, mietin, miksi jaksat kirjoittaa tai kommentoida tälle palstalle? Et kerro edes itsestäsi tai sairauksistasi.
      Minä ole todellinen syöpäpotilas, joka haluaa jakaa iloja, suruja ja tietotaitoja muiden syöpäpotilaiden kanssa tässä syöpäpotilaat-palstassa.

      • IkiMuori

        Saat jakaa minun puolestani ihan vapaasti, kuten teetkin.

        Kirjoittaminen on kivaa, tosin ei kaikenlainen. Minusta saa juttukaverin kaikkeen, myös paskan jauhantaan, vastaan sillä tyylillä kuin mitä minulle puhutaan, eikös se ole ihan luonnollista ;-).

        Sitä paitsi eihän täällä tarvitse kertoa mitään kun kaikki jo tietää muutoinkin paremmin kuin minä itse sairauteni, niin fyysisen, psyykkisen kuin sosiaalisen. Silloinhan se on helppoa antaa mennä vaan. Minä kirjoitan täällä muillakin nikeillä ja ihan asiallista asiaa, johon kukaan ei puutu. Silloin tällöin pikku peeveli kuitenkin nostaa päätäään ja kirjoitan myös tällä, sitähän sä kysyit ;-).


    • Viisas perääntyy...

      Miksi sitten hermostutaan tässä syöpäpotilaat-palstassa, IkiMuori, sinun kirjoituksiisi? Onhan paljon muita palstoja, joille voinet kirjoittaa. Miksi, IkiMuori, välillä kirjoitat huonosti ja välillä hyvin? Ja yhä jatkat kirjoittamista?

      • IkiMuori

        Kirjoitan muillekin palstoille ja paljon, myös sähköpostiin, I like it enkä näe mitään syytä miksi en kirjoittaisi myös tälle palstalle.

        "Miksi, IkiMuori, välillä kirjoitat huonosti ja välillä hyvin?"

        Vastaus löytyy edellisestä viestistäni. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!


    • Viisas perääntyy...

      Ai joo, tyrmäys on sinulle in-juttusi jos vierailet vieläkin tässä palstassa ja miksei muissakin palstassa. Kiitos paljon,kun paljastit. :)
      Todellinen syöpäpotilas ei kirjoittaisi näin...

      • IkiMuori

        Mikä tyrmäys, anteeksi maalaisuuteni mutta nyt en ymmärrä......................?


    • Tsemppiä jakava

      Aloittaja, voisitko googlata trombosyytit? Tsemppiä linkin haussa!

      • Kantasolu

        Niiin, sieltähän pongahtaakin esiin 7830 linkkiä :-).


    • törkykahlaamossako

      Kyllä ihmetyttää ja surettaa kuinka tämäkin keskusteluaihe muuttui hiekkalaatikkotappeluksi ja tyhmien herjojen heittelyksi!
      Miettikää nyt, hyvät ihmiset, käyttäytymistänne! Mikä teitä oikein vaivaa, teitä jotka joka keskustelussa kommentoitte toinen toisianne eikä koskaan sitä aiheesta kirjoittajaa auttaen.

      En teidän takia jaksa enää oikeastaan lukea koko palstaakaan, on vaan niin masentavaa ja surkeaa.

      JOS olisitte mahdollisen sairastamisenne myötä kasvaneet yhtään aikuisemmaksi, olisi se oma itsekäs ja itsestään mesoaminen varmaan vaimentunut.
      En usko teidän mitenkään olevan syöpäpotilaita, sillä oma sairaus ja kuoleman uhka asettavat elämän aivan eri ulottuvuuksiin.

      Silloin alkaa ymmärtää että se oma Minä ei olekaan mitään, eikä tärkein. Tärkeintä on miten me voimme tukea toisiamme. Toinen toistemme solvaaminen ja repiminen on vain niin surullisen, hävettävän ala-arvoista käytöstä. Jos teillä ei ole mitään muuta kirjoitettavaa kuin haukkumisia, säästäkää meidät sellaiselta törkyviestinnältä, kiitos.

      Ihmiset jotka täällä kirjoittavat tosissaan, ansaitsevat kaiken mahdollisen tuen ja vertaistuen! Tsemppiä ja voimia teille jokaiselle, terveisin eräs parantunut,joka on

      tosiaan kyllästynyt ala-arvoisissa viesteissä kahlaamiseen....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      575
      15281
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      44
      12378
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      362
      8995
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      10
      3917
    5. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      36
      3827
    6. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      359
      2657
    7. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      2157
    8. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      130
      1928
    9. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1753
    10. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      194
      1633
    Aihe