Herrick Åberg ' kirja

Lukekaa muutkin

Luin juuri Nykyajan Baabelin Orjat pdf -kirjan.
On hyvä, että aivopesun läpikäyneilläkin on toivoa, kuten Herrick Åberg ja Jarkon tapaukset osoittavat Pitää vain ottaa itseään niskasta kiinni ja ajatella omilla aivoillaan.

Itse olin myös vuosia jehovantodistaja - kastettu sellaisen, kunnes minut erotettiin.
Syynä oli ilmeisesti tyypillisin syy, eli sukupuolisuhteet. Olen hyvin kiitollinen jehovantodistajavanhemmistolle siitä, että he erottivat minut. Olin niin aivopesunu uhri, etten itse osannut lähteä pois tuosta uskonnosta. Minut erottamalla vapauduin pikkuhiljaa ja näin ulkopuolisesti jehovantodistajien järjestön raakuuden ja ihmisten hyväksikäytön. Itse menetin eottamiseni yhteydessä isäni ja äitini sekä veljeni, jotka eivät enää kutsuneet kotiin, eivätkä tervehtineet. Samalla meni kaikki kaverini. Olin vähän yli parikymppinen. Mutta tämä koettelemus oli kuitenkin sen arvoista, koska pääsin pois jehovantodistajärjestöstä.

Mitähän kuuluu nykyisin Herrick Åberg ja Jarkolle, kuka kertoisi.

7

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      Suosittelen myös lukemista! Ei mennyt kuin 25 sivua kun printtasin molemmille puolin arkkia.

    • Aikalainen
    • Olen lukenut kirjan jo kauan aikaa sitten. Kuten myös toisen, Hannu Nyman nimisen miehen kirjoittaman "Toisenlainen Evankeliumi". Jälkimmäisessä käydään läpi niin Jehovan todistajien kuin myös Mormonien uskonnot, niiden eroavaisuudet alkuperäiseen evankeliumiin.
      Molempien uskontojen pohjana on muunnneltu raamatun alkuperäinen oppi. Näiden muutosten johtopäätöksenä Hannu Nyman toteaa mm. näin: "Tästä ei voi tehdä muuta johtopäästöstä kuin sen, että Jumala on tullut toisiin ajatuksiin."
      Jehovan todistajat ovat muuttaneet jopa omaa oppiaan useasti historiansa aikana. Alkuperäiset Charles Russel (Jehovan todistajat) ja Joseph Smith (Mormonit) tuskin enää edes allekirjoittaisivat järjestöjen toimintaa omakseen.
      Sillä siitähän loppujen lopuksi on kysymys. Ihmisen omalla "viisaudellaan" omaksi hyödykseen muuttamaa Jumalan sanaa. Alkuperäinen sanoma on laitettu palvelemaan johtajien parasta, ei johdettavan paranemista.

    • Anonyymi

      Jehovan todistajat eivät saarnaa parannuksen tekoa vaan Harmagedonin pelkoa.
      Sen lisäksi heidän keskeinen opinkappaleensa on uudestisyntymättömänä meneminen Jumalan valtakuntaan.
      Ai niin; eiväthän he olekkaan menossa Jumalan valtakuntaan vaan paratiisiin. Sinnehän ovat menossa myös muslimit.
      Voi voi. Ota nyt selvää näiden lahkojen jutuista.

      • Anonyymi

        "eiväthän he olekkaan menossa Jumalan valtakuntaan vaan paratiisiin. "

        -Tuo paratiisi sai alkunsa siitä haramgeddonin pelottelusta.
        -Harmageddonia luvattiin vuodelle 1925 (mm. kirja "Miljoonat, jotka nyt elävät eivät kuole koskaan")

        Ja lahkojohtaja, jehovakanava Rutherford korosti lopun väistämättömyyttä sillä että taivas oli jo täynnäkin (enempää kun ei mahtuisi, "eikö sinustakin olisi järkevää että tulisi loppu"), näin siis Rutherfordin uni 1930 -luvulla.

        Kun loppua ei tullut, sanoi jehovakanava Rutherford löytäneensä Raamatusta maanpäällisparatiisin, jonka vuoksi myös kannatti kaupitella vartiotornia.

        Taivaaseen menisivät ilmestyskirjassa luetellut Israelin sukukunnat.
        Sitten on tullut muutos, taivaaseen pääseekin myös, jos kirjauttaa itsensä vartiotorniseuran kortistoon taivaaseen menoa varten (meikäläistäkin kiinnostaa, missä vartiotornissa ja millä sanoilla muutos tuli). Jotkut ovat kiinnittäneet huomiota siihenkin että vartiotorniseuran säännöt vaativat jäseniksi, alkujaan v. 1914 tapahtumat nähneitä, sitten taivaaseen menijöitä.

        Nyt tosin pyhät asiat järkkyvät. taivaaseen kirjautuneet ovatkin todetut mielenvikaisiksi vartiotornissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "eiväthän he olekkaan menossa Jumalan valtakuntaan vaan paratiisiin. "

        -Tuo paratiisi sai alkunsa siitä haramgeddonin pelottelusta.
        -Harmageddonia luvattiin vuodelle 1925 (mm. kirja "Miljoonat, jotka nyt elävät eivät kuole koskaan")

        Ja lahkojohtaja, jehovakanava Rutherford korosti lopun väistämättömyyttä sillä että taivas oli jo täynnäkin (enempää kun ei mahtuisi, "eikö sinustakin olisi järkevää että tulisi loppu"), näin siis Rutherfordin uni 1930 -luvulla.

        Kun loppua ei tullut, sanoi jehovakanava Rutherford löytäneensä Raamatusta maanpäällisparatiisin, jonka vuoksi myös kannatti kaupitella vartiotornia.

        Taivaaseen menisivät ilmestyskirjassa luetellut Israelin sukukunnat.
        Sitten on tullut muutos, taivaaseen pääseekin myös, jos kirjauttaa itsensä vartiotorniseuran kortistoon taivaaseen menoa varten (meikäläistäkin kiinnostaa, missä vartiotornissa ja millä sanoilla muutos tuli). Jotkut ovat kiinnittäneet huomiota siihenkin että vartiotorniseuran säännöt vaativat jäseniksi, alkujaan v. 1914 tapahtumat nähneitä, sitten taivaaseen menijöitä.

        Nyt tosin pyhät asiat järkkyvät. taivaaseen kirjautuneet ovatkin todetut mielenvikaisiksi vartiotornissa.

        Helluntaikanava on on taituri asioiden vääristelyssä. Kuka vähäkin tuntee asioita, tietää kirjoituksen mielettömyyden.


      • Anonyymi

        Kyllä myös ne lehtitelinevartiotornikauppiaat puhuvat maanpäällisparatiisista.
        Jos se mieletöntä on, niin kysymyksessä on lahkon mielenhallinta, opit voidaan muutella edes takaisin, eikä todistaja tiedä, mitä hänen tulee seuraavan vartiotornin kertomana uskoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1757
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      177
      1547
    3. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1082
    4. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1013
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      120
      931
    6. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      48
      809
    7. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      39
      778
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      57
      664
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      54
      642
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      51
      628
    Aihe