Yöllinen siemensyöksy syntiä?

Kalsari-Tarzan

Moi!

Olen mielenkiinnolla seuraillut tuota masturbaatioon/ehkäisyyn liittyvää keskustelua ja päätellyt sen perusteella, että vanhoillislestadiolaisen on aina "laskettava siemenensä" "hedelmälliseen maaperään", tai muuten hän tekee syntiä. Eli tämän takia tietenkin esim. masturboidessaan vl tuhlaa Jumalan antaman lahjan ja täten tekee syntiä.

Entä jos mies joutuu jostain syystä pitkiä aikoja (esim. viikon) olemaan ilman siemenvarastonsa kylvämistä? Jossain vaiheessahan luonto tulee auttamaan onnetonta ja siemenvarasto tyhjenee luonnostaan ns. yöllisenä siemensyöksynä. Varastotilahan ei miehellä ole loputon tuon asian suhteen.

Tällöinhän oppinne mukaan on myös tapahtunut rikkomus Jumalaa kohtaan, koska hänen lahjansa on tuhlattu?

13

3764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vln

Naurettava väite.
      Järjen käyttö on sallittua, jos sellainen annettu.
      Ei pidä mennä lukemaan raamattua pilkkua viilaten.
      Asiallisuutta keskusteluihin.

• vlm

Täsmennän siis vielä. Masturbaatio ei ole syntiä. Ei miehillä eikä naisilla, joilla ei lennä edes siemenet, mutta orgasmi tulee runkatessa.

• Lestadian
        vlm kirjoitti:

Täsmennän siis vielä. Masturbaatio ei ole syntiä. Ei miehillä eikä naisilla, joilla ei lennä edes siemenet, mutta orgasmi tulee runkatessa.

Minulle kun on sanottu aina, että masturbointi on syntiä. Mistähän tuo sinun käsityksesi on sitten tullut?

• Anonyymi
        vlm kirjoitti:

Sehän riippuu puhutaanko nyt lapsille vai nuorille vai aikuisille. Mitä Mooses aikaan siinailla on opetettu sen ajan tiedon mukaan taikauskon niin sehän ei kuulu edes uuden liiton kristityille.

• no jaa

Siemennesteen kehittyminen hidastuu mikäli mies ei pääse laukeamaan. Murroikäisellä pojalla/ miehellä yölliset siemensyöksyt ovat luojan antama vaihtoehto laukeamiselle koska tuossa iässä siemennesteen kehittyminen on nopeinta. Vanhemmalla iällä se hidastuu ja mikäli siemensyöksyä ei tapahdu kehitys loppuu ja miehestä kehittyy impotentti.
      Ja aivan kuten itsekkin olet huomioinut Luoja,tai kuten itse kerrot "Jossain vaiheessahan luonto tulee auttamaan onnetonta ja siemenvarasto tyhjenee luonnostaan ns. yöllisenä siemensyöksynä". Eli Jumala luojana on tehnyt tämän mahdollisuuden, joten se ei ole Jumalan mielen vastaista.

• Yöllinen

Sain viime yönä siemensyöksyn. Olin kuukauden selibaatissa ja sitä tavaraa tuli varmasti yks desimitallinen.

Onpa hyvä että masturbointi ei oo syntiä, saapi tietokoneella taas löytää itsensä xhamsterista.

• Eeva vanhapiika
        Yöllinen kirjoitti:

Sain viime yönä siemensyöksyn. Olin kuukauden selibaatissa ja sitä tavaraa tuli varmasti yks desimitallinen.

Onpa hyvä että masturbointi ei oo syntiä, saapi tietokoneella taas löytää itsensä xhamsterista.

Onko syntiä lahjoittaa nuokin siemenet hedelmöityshoitoja varten ?

On kuulemma uljaista uroista puutetta !

• Anonyymi

Jeesuksessa ei ole kuitenkaan kysymys nesteistä sukuelimistä tai naimisesta. Hyvää ristiin naulittuun pääsiäistä ei elukka uhreja vaan ristiin naulittu.

• voi sentään

Sinänsä se on surkeaa että vaikka yläpää on tyhjä niin alakerrassa on tavaraa ja sitä jopa kehityy uutta ei hyvänen aika mikä onnettomuus!

• Anonyymi

Aivan höpö höpö juttuja,ei kivekset mihinkää nturpoa liiasta siemen nesteestä,kai olette käyneet ihmisenbiologian tunneilla?
        Siellä kyllä kerotaan että kivekset valmistavat kokoajan ja tavara poistuu ei se sinne vanhene.
        itsellä ei ole tullu koskaan yöllä mitää nsyöksyjä ei lapsena eikä vanhempanakaan,jos kerran on nainen vierellä niin sinne vaan päälle jaantaa palaa,mitään mastrubointeja tai housuun laskememisia ei ole mulla ollu.
        Niin en ole uskovainenkaan sekään ei oletässä pääasia.

• Anonyymi

Jos kansanmurha ei ole syntiä, vaa sitä jopa vaaditaan tekemään, mutta miten joku tahvo voi miettiä onko siemenneste syntiä. Tai voi miettiä, mutta vähän isommista synneistä tulisi aloittaa.

• Anonyymi

Aloittaja kertoo ateisti valheita.

• Anonyymi

Viestin aloittaja on nyt varmaan jo 80 v. Mutta ihanaa silti että silloin tällöin nousee noi pippeliasiat puheenaiheeksi. Yritäpä tehdä elämästä A4-mallista, tai niin että kaikki sujuisi ohjekirjan mukaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kukas siellä Jokijärvellä paukutteli?

Onko tietoo henkilöstä?
      Taivalkoski
      491
      21889
    2. Milloin olet nähnyt viimeksi kaivattuasi?

Itse en edes muista, koska näin häntä. Surkea tilanne.
      Ikävä
      150
      2582
    3. IS:n tiedot: Ammuskelu kylätalolla Taivalkosken Jokijärvellä. Silminnäkijä kertoo hurjasta hetkestä

IS:n tiedot: Ammuskelu kylätalolla Taivalkosken Jokijärvellä – silminnäkijä kertoo hurjasta hetkestä Aseena oli ollut
      Maailman menoa
      37
      1450
    4. Ketjusta poistettu kysymys Kepujen puheenjohtaja Janne Mäkiselle

Vastaanpa Janne Mäkinen nyt tähän kysymykseen,että onko kepujen kuntavaaliehdokkaana yhä kuntavaaliehdokas,joka on poist
      Haapavesi
      52
      1417
    5. Miten pitkään

Saan tai joudun odottamaan että välini lähentyisivät häneen johon tunnen paljon syviä tunteita. Odotan sitä hetkeä paljo
      Ikävä
      25
      1206
    6. Miksi himoitset

Niin paljon kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1180
    7. Olemme myös

voimakkaasti tuntevia ja seksuaalisia. Olen päivä päivältä varmempi tästä ja haluaisin enemmän. Tunteeni ovat kypsyneet
      Ikävä
      71
      1165
    8. Vihdoinkin nimet ja puolueet esillä!

Kiitos Ilkka lehti tänään 22.03. 2024 artikkelista sivu 8. Nyt tiedän, mitä olen epäillyt. Mukana on lähinnä kepuja ja
      Ähtäri
      35
      1100
    9. HYRYLLÄ KADONNUT

Kuka katosi tänään Hyryllä?
      Hyrynsalmi
      10
      1017
    10. Nyt mä keksin

Alat vaan sitten harmaantuu ja rypistyy tosi nopeesti 🤭
      Ikävä
      44