jouduin käräjille pahoinpitelystä, jota en ollut edes tehnyt. Tapaus sattui ravintolassa ja ravintolan omistaja sanoi, että se oli selvä vahinko.
Asianomistaja (portsari) vei asian silti oikeuteen, toivossa isot rahat (joita ensin yritti kahdenkin todistajani läsnäollessa kiristää minulta, ettei mentäisi oikeuteen, - valitettavasti tässä kaupungissa kukaan ei uskalla oikeuden eteen todistamaan yhtään mitään, ei edes ne, jotka näki mitä ravintolassa oikeesti tapahtui).
Tavallisessa käräjäoikeudessa luettiin vaatimukset, yksi niistä oli muutama tuhat euroa HENKISISTÄ kärsimyksistä.
Minua yllätti tämän jälkeinen tuomarin kommentti: näissä asioissa ei tunneta henkisiä kärsimyksiä, mutta lisätään se noihin kipukuluihin. (näin kipukulut nousivat muutamalla tonnilla). Ja näin he sitten päättivät, joudun maksamaan yhden kolmasosan omakotitaloni hinnasta yhdestä naarmusta, joka oli vahinko ja jonka vastapuoli aiheutti oikeastaan ihan itse!
Halusin mennä hovioikeuteen. No se menikin. Kumma juttu vaan että minulle EI KERROTTU, milloin se on ja tiedon hovin päätöksestä (kuin myös vastapuolen lisätodisteluista), sain vasta kun hovi oli päätöksensä jo tehnyt - viimeisenä lisäyksenä kirjeessä oli, ettei ole valittamisoikeutta korkeimpaan oikeuteen!
Siis mitä häh? Vastapuoli on käynyt hovissa valheineen, mutta minua ei edes sinne kutsuttu!
Soitin asianajajalleni ja kysyin asiasta, vastaus: sinua hän ei katsonut siellä tarvitsevan, (eli minua) ja hävis jutun! Ei pyydellyt ees anteeksi! Ja mikä vielä vituttaa, ni on se, että muistin joitain asioita joita en ollut muistanut kertoa käräjäoikeudessa, esim sitä, että toinen poke veti mua turpiin juuri ennen poliisien tuloa pihalla, jonne hän minut raahasi jalat perässä roikkuen, heitti raput alas jne. ja että tämän asianomistajan kanssa oltiin sovittu että juon olueni ja lähden, kuten olin tekemässäkin kiireellä!!! Ja lähtökäskykin tuli vain siksi, että yksi tarjoilija ei pitäny anteeksipyynnöstäni, kun hän oli minua satuttanut, vaikka HÄNEN se ois kuulunut anteeksi pyytää, eikä minun! Mut siitä viis, minua oltiin asiattomasti heittämässä ravintolasta ulos, mutta olin sieltä jo muutenkin työväsymykseni takia lähdössä, lähes selvinpäin! - eli en hanttiin pistänyt.
Pääasiaan takasin: saako tuomari alkaa asianajajaksi ( eli neuvoa) asianomistajaa kesken käräjöinnin?
Minun mielestäni tuomarin kuuluu vain tuomaroida asiaa, eikä alkaa toiselle asianajajaksi!4
-muutenkin asiaani ei olla käsitelty alun alkaenkaan korrektisti mielestäni, minun ei olisi kuulunut edes joutua käräjille vahingosta, jonka se poke itse aiheutti. (kävi kiinni kun join kaljaa lasista ja sai sen naamaansa kun yritin säikähdykseltäni siitä irti - minkä hänen pomonsa mulle sanoikin, nähneensä asian, vaan ei tullut todistamaan ja tää poke (nää poket tässä kaupungissa) kuvittelee hallitsevansa ja näköjään niin tekeekin- koko kaupunkia! Mut ei minua. Mä en jätä tätä asiaa, vaikka siitä jo monta vuotta onkin kulunut!
SAAKO TUOMARI ALKAA ASIANOMISTAJAN ASIANAJAJAKSI? (asianomistajalla oli kyllä omakin asianajaja mukana käräjillä).
oliko tuomari oikeudenmukainen?
8
435
Vastaukset
- sama ku eel...
ja se tarjoilija josta tuossa edellä puhuin... törmäsi minuun puisella tarjottimellaan kipeästi reiteeni. Minä en voinut häntä nähdä, kun olin selin häneen ja käännyin kappaleen/biisin loputtua mennäkseni takasin pöytääni ja hän oli siinä yks kaks tarjottimineen keskellä tanssilattiaa! Biisin just loputtua, eli eiköhän sekin ollut tarjoilijan moka, eikä minun?
(ja minä tyhmä ja liiaksikin hyvin tavoin kasvatettu?) -ehähin pyytää jopa anteeksi asiaa joka ei ollut ees mun syy (törmäystä tarjoilijan kanssa,-->selvennän vielä tätä! -ja sain todella inhoittavan vastauksen tältä... josta sit kerroin minua JO PYYNNÖSTÄNI HAKEMAAN TULLEELLE MIEHELLENI) - ja siit hyvästä tässä on monet köyhät joulut (Ulosottona menneet työttömänä kun olen ollut ja olen edelleen) näin työttömänä nähty ja niukin naukin pystytty pitää tää pieni koti omanamme lapseni kanssa. (50 neliöö ja käskevät muuttamaan vielä pienempään!) ei olis näin, ellei tää kaupunki ois osoittautunut tälläiseksi... pokeja ja mafiaa pelkääviksi tuomareita myöten!!!!
Neuvoja kaipailen, hyväntahtoisia ja rehellisiä. Kiitti.- 18
Aika sekavaa tekstiä, mutta sait sen mitä ansaitsitkin. Pahoinpitely on virallisen syytteen alainen rikos, jota syyttäjä ajaa, ei poke.
- syytömänä tuomittu
mutta kun minä EN PAHOINPIDELLYT SITÄ. Hän kävi minuun käsiksi yllättäen ja minä yritin vain päästä hänestä irti. Kaikki tapahtui sekunttien sadasosissa! = en ollut suunnitellut, että hän käy kimppuuni, enkä sitä kuinka siitä yritän irti päästä, se kaikki kävi niin äkkiä. Ja kuten jo sanoin, hänen pomonsa näki tilanteen ja sanoi minulle myöhemmin, että näki sen olleen vahinko. Mutta tässä kaupungissa kukaan ei uskalla tulla todistamaan tämän kaupungin portsareita vastaan, jotka kuulemani mukaan hakkaavat kaikki, jotka eivät miellytä.
Mielestäni en ollut ansainnut kimppuun käymistä, sillä olin jo muutenkin kohta lähdössä ja olin lähdössä portsarin pyynnöstäkin.- t. edellinen
minä en näe mitään sekavaa noissa viesteissäni.
- SekavaaSekavaa
t. edellinen kirjoitti:
minä en näe mitään sekavaa noissa viesteissäni.
Kyllähän viestisi on sekava. Ja ennen kaikkea epälooginen kun otsikossa kyselet tuomarin oikeudenmukaisuutta ja tekstissä kerrot että vika onkin (sinun mukaasi) todistajissa ja asianajajassasi).
Jos kysytään ravintolassa häiriköineiltä humalaisilta niin kaikkihan ne ovat ihan syyttömiä eivätkä mitenkään ole häiriköineet ja olisivat lähteneet ihan kiltisti (mutta eivät kuitenkaan lähteneet).
- ihan_näin_muuten_vaa
Ei ihme ettei sun asianajajas halunnu sua sinne hoviin, yritti varmaan pelastaa sut sun sekavilta houruiluiltas. Olis siel hovissa varmaa passittanu sut mielentilatutkimuksee, josta puheenollen olisi mahdollista päätyä syyntakeettomaksi.
- Onnibonni1
Kyllä tuomari saa auttaa osapuolia, ja neuvoa tietyissä asioissa. Sitä kutsutaan aktiiviseksi prosessinjohdoksi. Idea on että laki on oma kielensä jossa asiat pitää tehdä tietylla tavalla jos haluaa saada tietyn lopputuloksen. Tätä kieltä (tai prosessia) ei maallikot usein osaa, joten tuomari auttaa ihmisiä tulkitsemalla heidän vaatimuksian lain tuntemalla tavalla.
Tässä tapauksessa vastapuolellasi oli vaatimus henkisistä kärsimyksistä, ja tuomari tulkitsi sen olevan osa kipukorvauksista eikä mikään itsenäinen korvausvaatimus.
Hän olisi varmaan vähän samalla tavalla auttanut sinua jos vaikka tuomion julkistamisen jälkeen olisit huudahtanut että tuomio on ihan p****. Siinä tapauksessa hän olisi varmaan kysynyt jos se tarkoittaa että haluat ilmoittaa tyytymättömyyttä ratkaisuun, asia joka pitää tehdä jos haluaa valittaa tuomiosta hovioikeuteen. Tämä koska mielipiteen sanominen julkisesta tuomiosta ei ole oikeudellista vaikutusta, kun taas tyytymättömyyden ilmoittamisella on.
Aika ihme että asianajajasi ei kutsunut sinua omaan pääkäsittelyysi (hovioikeudessa). Suosittelen asian ilmoittamista asianajajaliittoon, mutta en osaa sanoa sen tarkemmin toimiko hän oikeudellisesti väärin.
Kyllä muuten hovioikeudesta saa aina hakea valituslupaa KKO:hon. Joskus jos kyseessä on osatuomio niin tuomion lopussa voi lukea että siitä ei saa valittaa KKO:hon; tällöin tehdään valitus pääasian yhdeydessä, eli kun se lopullinen tuomio tulee.
Jos nyt tuomio on tullut lainvoimaiseksi niin ei ole paljon mitä voit tehdä. Teoriassa niin jos asianajajasi todetaan toimineen lainvastaisesti niin se voisi olla peruste tuomion purulle ja palauttamiselle (muistan luultavasti termit väärin, mutta kyseessä olisi samanlainen tuomion uudelleenkäsittely kun jos vaikka murhajutussa tulee paljon myöhemmin esille vaikka vapauttava DNA-todiste).
Jutustasi en saa oikein selvää mitä tapahtui. Missä vaiheessa toinen osapuoli sai haavan? Tekstistä sain sellaisen kuvan että osuit vahingossa tarjoilijaan lasi kädessä. Menikö se lasi rikki ja haavoitti tätä tarjoilijaa? Mutta sanoit että portsari oli se joka veti oikeuteen. Millä tavalla hän sai haavan?
- Oikeus toteutuu lopu
Tuomari ei prosessi lain mukaan saa neuvoa osapuolia. Helsingin käräjäoikeudesta tuomari Terhi Mattila on kuitenkin jopa itse oikeussalissa kertonut sopineensa ensimmäsen pääkäsittelyn josta annettiin väliaikaismääräys taistelun hävinneen isän kanssa jo uuden väliaisikaismääräyksen käsittelypäivän kolmen viikon päähän, mikäli joku hänen määräämistään tapamaisista jäsi toteutumatta. Arvatkaa vaan jäikö joku toteutumatta kun isää ei näkynyt ja lisää todistajia ei saanut kutsua eikä yksityishenkilön kirjallinne todiste kelpaa isän odottamisesta pihalla. Mattila muuten määräsi, että mikäli lapsen olisivat sairana tapamaisen siirtyisivät jne. Myöhemmin ko lapset on otettu useaan kertaan huostaan yksinhuoltajuuden saaneelta isältään. Miltähän se tuntuu Mattilasta, joka myöhemmin määräsi jopa korotetutu elatusavut jälkikäöteen tuolla yksihuoltajaisälle...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894