kuinka paljon maksaisitte..

leje

Eli 5 v. lv-ratsuruuna, hyppää ratana 80 cm. ja on terve ja helppo kaikinpuolin, mukana satula, suitset ja loimi.. olisko 400 euroa sopivasti.. eli reilu 2000 mk. mielipiteitä kiitos.. :)

23

1084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosalinda

      siis jos ajattelet että 400 euroa olisi hyvä tollasesta hepasta niin voin sanoa etä olet pahasti väärässä...400 eurolla voisi korkeintaan saada jonkun vanhan ravurin kopukan jolla on jalossa jotain vikaa tai ei osaa juosta tai ei päästä selkään tai sitten jonkun pikku ponin joka on joko tosi vanha tai sitten niin pieni varsa jolla ei ole lainkaan koulutusta...jos itse harkitsisin ostaa tollasen hepan niin alku summana ajattelisin jotain 1000-2500 euroa..!!!!oma heppani maksoi lähemmäs 7000 euroa eikä siinä tullut edes varusteita mukana...mietippäs uudestaan tota hintaa..!!!!!!

    • verna

      Noita varusteitakaan ei edes saisi 400€.

    • mie

      400:lla sais jonku ex ravurin joka ei osaa kunnolla mitää... tai ainaki luulisin

    • Aci

      Ei kyllä tolla hinnalla lähe, vaikka olis ex-ravuri..!! Jos merkki satula suitset ja se loimi mukaan niin vähintään 1200e...

      • Vastaaja

        Jos heppa maksas 400 euroo varusteet niin siinä on PAKKO olla jotain vialla...Tai osaamisen puutetta...Tollasesta hevosesta vois ihan hyvin pyytää vaik 2000 euroo!


      • leje
        Vastaaja kirjoitti:

        Jos heppa maksas 400 euroo varusteet niin siinä on PAKKO olla jotain vialla...Tai osaamisen puutetta...Tollasesta hevosesta vois ihan hyvin pyytää vaik 2000 euroo!

        moni kaveri on saanu alle tonnilla tollasen hepon.. varusteet oli käytettyjä mut toimi viel ihan hyvin.. oisko 600 sit jo lähempänä.. monillahan on periaatteena et `hyvä koti hintaa tärkeämpi`en sit tiiä onks niis hevosissa jotai vialla.. ku tuntuu vaa jotekin suurelta summalta ajatella et se 2000 eurooki on 12000 markkaa.. ei mun mielestä ennen niistä lämpösistä sellasia maksettu..


      • ravuri
        leje kirjoitti:

        moni kaveri on saanu alle tonnilla tollasen hepon.. varusteet oli käytettyjä mut toimi viel ihan hyvin.. oisko 600 sit jo lähempänä.. monillahan on periaatteena et `hyvä koti hintaa tärkeämpi`en sit tiiä onks niis hevosissa jotai vialla.. ku tuntuu vaa jotekin suurelta summalta ajatella et se 2000 eurooki on 12000 markkaa.. ei mun mielestä ennen niistä lämpösistä sellasia maksettu..

        Lämpönen on kyllä "halpa hevonen", mutta ei kuitenkaan _noin_ halpa!

        Itse en edes myisi hevosta pilkkahintaan, hevosta todella haluava on kyllä siitä valmis maksamaan järkevän hinnan.

        Varusteet maksavat paljon ja hevosen koulutus vielä lisää.

        Tuohon hintaan joku saattaa myydä sinulle ravurin ilman varusteita. Siitä sitten kouluttamaan siitä ratsua...

        Hyvää ja halpaa ei ole, ei edes hevosissa! eikä se hinta vaan se ylläpito. 2000€ menee äkkiä hevosen ylläpitoon..


      • hmm..

        lämpösistä ex-ravureista kun ei tahdo saada enää mitään..kokemusta on.Ite yritän just saada hevostani myytyä varusteineen 700eurolla,nii eipä taho olla kiinnostuneita..


      • Tiuhti
        hmm.. kirjoitti:

        lämpösistä ex-ravureista kun ei tahdo saada enää mitään..kokemusta on.Ite yritän just saada hevostani myytyä varusteineen 700eurolla,nii eipä taho olla kiinnostuneita..

        Se miksi ex-ravureista ja varsinkin lämpöisistä ei saa juuri mitään, johtuu osaksi siitä että ravuri aikana ne on ajettu pilalle. Se riippuu niin paljon iästä ja "kunnosta". Itse ostin vuosi sitten 16 vuotiaan ex-ravuri lämppäriorin ja maksoin 350€. Olisin ollut valmis maksamaan enemmänkin. Lämppärit mielletään enemmän ravureiksi kuin ratsuiksi. Vaikka osa lämppäreistä on luonteeltaan tosi sympaattisia ja rauhallisia.


      • leje
        Tiuhti kirjoitti:

        Se miksi ex-ravureista ja varsinkin lämpöisistä ei saa juuri mitään, johtuu osaksi siitä että ravuri aikana ne on ajettu pilalle. Se riippuu niin paljon iästä ja "kunnosta". Itse ostin vuosi sitten 16 vuotiaan ex-ravuri lämppäriorin ja maksoin 350€. Olisin ollut valmis maksamaan enemmänkin. Lämppärit mielletään enemmän ravureiksi kuin ratsuiksi. Vaikka osa lämppäreistä on luonteeltaan tosi sympaattisia ja rauhallisia.

        oisko 600 euroo sit jo parempi..


      • -..Mie Vuan..-
        leje kirjoitti:

        moni kaveri on saanu alle tonnilla tollasen hepon.. varusteet oli käytettyjä mut toimi viel ihan hyvin.. oisko 600 sit jo lähempänä.. monillahan on periaatteena et `hyvä koti hintaa tärkeämpi`en sit tiiä onks niis hevosissa jotai vialla.. ku tuntuu vaa jotekin suurelta summalta ajatella et se 2000 eurooki on 12000 markkaa.. ei mun mielestä ennen niistä lämpösistä sellasia maksettu..

        miun mielestä tuollasesta hepasta vois maksaa 1000€. Lämminveriset eivät maksa paljoa.Hinta riippuu tietty koulutuksesta,hevosen luonteesta ja millaista sillä on ratsastaa. Minun mielestä hyvä ja rakastava koti on hintaa parempi.. Tämä oli minun mielipide, mutta miettikää silti hevosen myyjät..! Eniten mitä olen kuullut/nähnyt lämminverisitä maksettavan on 2300€/varusteineen.. ja minun mielestä lämminveriset ovat ravureita.. OTTAKAA KANTAA!!


      • Tiuhti
        leje kirjoitti:

        oisko 600 euroo sit jo parempi..

        Mielestäni voit aivan suotta pyytää 1000euroakin. Ja ainahan hintaa voi alentaa jos ei ostajia ole.
        Hyvä hevonen maksaa!


      • marza
        leje kirjoitti:

        moni kaveri on saanu alle tonnilla tollasen hepon.. varusteet oli käytettyjä mut toimi viel ihan hyvin.. oisko 600 sit jo lähempänä.. monillahan on periaatteena et `hyvä koti hintaa tärkeämpi`en sit tiiä onks niis hevosissa jotai vialla.. ku tuntuu vaa jotekin suurelta summalta ajatella et se 2000 eurooki on 12000 markkaa.. ei mun mielestä ennen niistä lämpösistä sellasia maksettu..

        oma lämppärini maksoi joskus silloin 5000mk,eikä sitä oltu opetettu milläänlailla ratsuksi,ei tullut varusteita,ja osasi mennä jotenkuten kärryillä.tuli kelpo hepo,enkä kadu maksamaani summaa!400 euroa hevosesta JA varusteista hyvin vähän..joku nyt ei ole ihan kohdallaan,paras että pyydät eläinlääkärin katsomaan hepoehdokkaasi.


    • Hevos-hullu

      Itse miä maksaisin 600€, varsinkin jos hevonen on hyvin koulutettu ja mukana ovat vielä satula, suitset ja loimi...huh huh, hyvä hintako?

      • Halpaa kamaa

        Heppa ei ihan ole niin halpa... Että järki käteen jookosta?


      • Halpa.
        Halpaa kamaa kirjoitti:

        Heppa ei ihan ole niin halpa... Että järki käteen jookosta?

        Eurassa myydään sadalla eurolla hyväkuntoisia lämminverisiä tammoja jotka ovat kyllä aika vanhoja, noin 10-15 vuotiaita.
        Niistä halutaan eroon, mutta omistaja ei halua teurastaa.Onko sata euroa hevosesta muka mahdoton hinta?
        Osa hepoista on vanhoja ravureita, mutta olen ratsastanut niillä ja jotkut menevät vieläkin kuin unelma.


      • karkki
        Halpa. kirjoitti:

        Eurassa myydään sadalla eurolla hyväkuntoisia lämminverisiä tammoja jotka ovat kyllä aika vanhoja, noin 10-15 vuotiaita.
        Niistä halutaan eroon, mutta omistaja ei halua teurastaa.Onko sata euroa hevosesta muka mahdoton hinta?
        Osa hepoista on vanhoja ravureita, mutta olen ratsastanut niillä ja jotkut menevät vieläkin kuin unelma.

        kyseessähän ei ole mikään pv.. ja lv:t on halpoja hevosia..


      • heppahöperö
        karkki kirjoitti:

        kyseessähän ei ole mikään pv.. ja lv:t on halpoja hevosia..

        Moikka!!! Onko rikos jos myy lämppärin/ostaa edullisesti? Itse ostin 3 vuotta sitten ex-ravuri lämppärin 500:lla eurolla ilman varusteita. Heppani on ollut vain lyhyen aikaa ravurina, ja on todellinen unelma hevonen esteissä. Ihmisillä on kummallinen ajattelu maailma että lämppäri ei käy mihinkään muuhun kuin ravuriksi, itselläni on nyt kuukauden ikäinen ori varsa (lämppäri) ja siitä on aikomus kouluttaa ratsu. Lämppäri on ratsuna erittäin hyvä hevonen, monipuolinen kaveri. Itse en taas haluaisi missään nimessä suomenhevosta, makuuni liian rotevia ja en todellakaan pidä niitä uljaina estehevosina.


      • hölmis
        heppahöperö kirjoitti:

        Moikka!!! Onko rikos jos myy lämppärin/ostaa edullisesti? Itse ostin 3 vuotta sitten ex-ravuri lämppärin 500:lla eurolla ilman varusteita. Heppani on ollut vain lyhyen aikaa ravurina, ja on todellinen unelma hevonen esteissä. Ihmisillä on kummallinen ajattelu maailma että lämppäri ei käy mihinkään muuhun kuin ravuriksi, itselläni on nyt kuukauden ikäinen ori varsa (lämppäri) ja siitä on aikomus kouluttaa ratsu. Lämppäri on ratsuna erittäin hyvä hevonen, monipuolinen kaveri. Itse en taas haluaisi missään nimessä suomenhevosta, makuuni liian rotevia ja en todellakaan pidä niitä uljaina estehevosina.

        nii eihän ne käytetyt varusteet ole kovin kalliita, 200 euroon saa jo.. :)


      • Rapu 81
        heppahöperö kirjoitti:

        Moikka!!! Onko rikos jos myy lämppärin/ostaa edullisesti? Itse ostin 3 vuotta sitten ex-ravuri lämppärin 500:lla eurolla ilman varusteita. Heppani on ollut vain lyhyen aikaa ravurina, ja on todellinen unelma hevonen esteissä. Ihmisillä on kummallinen ajattelu maailma että lämppäri ei käy mihinkään muuhun kuin ravuriksi, itselläni on nyt kuukauden ikäinen ori varsa (lämppäri) ja siitä on aikomus kouluttaa ratsu. Lämppäri on ratsuna erittäin hyvä hevonen, monipuolinen kaveri. Itse en taas haluaisi missään nimessä suomenhevosta, makuuni liian rotevia ja en todellakaan pidä niitä uljaina estehevosina.

        Ja juttu alkaa näin..
        n.9 vuotta sitten jouduin siirtymään ponista hevoseen koska poni jäi minulle pieneksi, poni saatiin myytyä ja hevosta alettiin katsella. Tarjolla olisi ollut 5v,kimo,170 cm, pv-tamma..soitin ja hevonen vaikutti hyvältä,
        hevonen oli hyvin koulutettu ja varusteet kuului hintaan (7000 mk eli n.1200 €) mutta sitten näin lehdessä ilmoituksen..
        myydään: 9v,168cm,lv-ruuna,ratsastettu ja hypitty esteitä,kiltti ja terve,oikea herrasmies,h.5000 mk eli 840€ ei varusteita.
        Tällä hetkellä tallissa syö heinää 17-vuotias herrasmies ruuna jolla vauhtia riittää,heppa ostettiin sika säkissä eli pelkän ilmoituksen ja myyjän sanaan luottaen..noh mitään ei polle osannu vaikka ilmoituksesta toisin ymmärsi mutta kouluttamalla polleni on tällä hetkellä helppo b tasoinen ratsu ja en kadu ostostani.
        Toki välillä otetaan yhteen mutta se kuuluu asiaan(pysyy mieli virkeenä).
        Rakastan hevostani ja suru on valtava sitten joskus kun hevosestani aika jättää ellen itse kuole ennemmin.
        Useimmiten lämppäri ratsuna on parempi kuin JOTKUT (eivät kaikki) pilalle hemmotellut ratsastus tallien/koulujen hepat jotka tunneilla liikkuvat kuin robotit(kokemusta on).


    • Anonyymi

      SE ON IHAN ÄLYTTÖMÄN HALPA HINTA, jos se hevonen on hyvä kuntoinen ja vielä varusteetkin mukana saisi olla lähempänä 5000 eur hyvinkin tai jopa enemmän!

      Tää on sit vaan mun mielipide.

    • Anonyymi

      Haluun asun Imatralla mut en tiiä mitä äiti sanoo...

    • Anonyymi

      Oikeestiko se maksaa 400 mulla ei oo varaa saako halvemmalla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      33
      2244
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1341
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1230
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1215
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1140
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1081
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1035
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      997
    Aihe