Herra Paroni ei peruuta

whild

Jeps ja nyt tuli sitten vielä tämmöinen, että vahingossa hieman koputeltiin pakkianturia V6 Baronissa ja sen jälkeen tarvihti hirveesti painaa kaasua, että sain sen tallista peruutettua ulos, no olin lähdössä ajamaan ja vaihdoin D-vaihteelle. Kuului aika kova "crack", joka kuulemma kuului myös parin metrin päähän. Sitten ei peruuttanut enää ollenkaan, sama kuin N-asennossa olisi vaihekeppi. Tämä vielä sen normi A604 vaihdelaatikon "tyyppivian" lisäksi. No pystyyhän tuolla nyt ajamaan jos ei tarvitse peruuttaa missään, mutta voisiko olla jokin pakkitaaki hajonnut? senhän voisi periaatteessa korjata. Sain tietää, että laatikko on täysin mekaaninen. Vai onko vika anturissa? Ottiko niin pahasti itseensä siitä koputtelusta? (vasaralla, pitikin mennä tekemään :)). Vielä en ole kerennyt niitä antureita ottamaan irti ja puhistamaan kuitenkaan, tämä projekti on tulossa lähiaikoina, luin jostain, että se voisi auttaa tuohon limp-modeen. Mutta tämä peruutusvaihe? Vai pitääkö tilata uusi vaihdelaatikko? Pois en autoani anna mistään hinnasta, elikkä voisiko korjata vaiko pitääkö vaihtaa uuteen?

8

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • El Pollo del Muerta

      Jep jep, suomalais-ugrilaista automaattivaihteiston korjaamista.
      Näyttää nyt siltä että vaihteisto on täysremontin tarpeessa, todennäköisesti R-vaihteen panta poikki.
      Tuskin kannattaa käytettyä laittaa tilalle, koska irrotus ja asennus on jo savotta sinänsä ja koskaan et voi olla varma käytetyn laatikon kunnosta.
      Kuluina tyypillisesti n. 2500 €, irrotus ja asennus sekä mahdollinen rahti vielä päälle.
      Ajamista en kyllä enää tässä vaiheessa suosittele missään nimessä.
      Enkä kyllä, tuon edelläkirjoitetun luettuani, myöskään suosittele TI-irrotus ja asennushommia enkä mitään puhdistusjuttuja.
      Omatoimisuus on 10 arvoinen asia, mutta pitää myös ymmärtää mitä on tekemässä ja miksi.
      Mitä tarkoitat sillä että vaihteisto on täysin mekaaninen ?

      • _aloittaja_----

        Ok!
        Tarkoitan mekaanisella sitä, ettei siinä ole pahemmin mitään sähkötoimia


    • El Pollo del Muerta

      Mielestäni sinulle on jo aiemmin kerrottu että A604 on TÄYSIN SÄHKÖISESTI OHJATTU automaatti, ensimmäisiä sellaisia.
      Onhan siellä toki mekaanista, öljypumppu ja planeettapyörästö, tasauspyörästö, sekä P-lukko. Mutta kaikki käskytys ja ohjaus on keinoälyn sähköllä hoitamaa.

      • aloittaja..:...

        No en tiedä, näin väitti tyyppi joka on ollut tekemisissä automaattilaatikoiden kanssa koko ikänsä, varsinkin näiden Ameriikkalaisten


    • El Pollo del Muerta

      Kyseenalaistan kyllä kyseisen "tyypin" tietotason. Jos englanninkieli yhtään sujuu niin lue tuosta, kun et kerran minua usko:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Ultradrive
      Jos automaattivaihteistossa ole pahemmin mitään sähköjuttuja, kuten väität, niin mistä sinun mielestäsi ne vikakoodit tulee ?
      Ja miksi taoit vasaralla jotain vaihteiston ulkopuolella olevaa sähkökomponenttia ?
      Kysypä siltä "asiantuntijaltasi" missä siellä sijaitsee jokin "pakkitaaki" tai yleensä mekaaninen vivusto shifteriltä laattikolle.
      Taitaa jäädä löytymättä.
      Sanonpahan... tai en sano mitään, ettei kelleen tule paha mieli.

    • Ex-konna

      Tervehdys kaikille chrysler faneille!nyt kysynkin onko kellään tietoa mistä löytyisi käytettyä vara-osaa saratogaan 2,5l-vm.93.olis hakusessa tuulilasi,etu-umpiot ja muukin osa kiinnostaa.vaikka koko auto jos jollain pihan perällä joutilaana.Täytyy sanoa että kyllä peittoaa ajoltaan monet euro.vehkeet,ja kulutus on todella pieni,etenkin matka-ajossa,kun ottaa huomioon auton koon ja painon.siis jos löytyy em.osaa ja muutakin niin ottakaa yhteyksiä tän palstan kautta.

      • leparon omistaja

        Lienetkö jo löytänyt mutta Äänekosken Autopurkaamolta voisi löytyä, siellä ollut purettavana saratookia ja yks leparonikin 2.2turpo.


    • El Pollo del Muerta

      SouthWest Trade, Hämeenlinna voisi olla mahdollinen paikka kysyä.
      Paitsi että umpiot ei maksa hirveitä uusinakaan ja purkuautosta on perhanan vaikea saada liimalasia ehjänä irti ja sen jälkeen täytyy poistaa kaikki PU-liiman jämät. Helpompi työ vaihtaa uusi lasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      141
      5948
    2. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      428
      2933
    3. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      148
      2887
    4. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

      Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2294
    5. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

      Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      20
      2161
    6. Kerro kaivattusi etunimi

      Naisille
      Ikävä
      76
      1441
    7. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      13
      1182
    8. Kun ei numeroa

      niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      10
      1112
    9. Mikä musta tekee

      Oikein haluttavan sun silmissä? Mä en ymmärrä. Parasta aika mennyt ko ohi 😃
      Ikävä
      53
      1030
    10. Millainen on

      Ihanne kumppani
      Ikävä
      87
      972
    Aihe