Pitäisi kunnostaa puomia ja siihen tarvitsisin pylpyrän irtopyöriä tai rissoja - mikä niiden oikea nimi sitten onkaan... Maritimista en löydä oikean kokoisia, SVB:n sivuilta ei löydy ollenkaan, Bartonmarinen katalogissa on vain pylpyröitä. Onko rikausfirmat oikea paikka etsiä vai mistä?
Mistä löytäisin rissoja ja pylpyrän pyöriä?
14
805
Vastaukset
- pylpyl
Niin lisätään että kyseessä on seldenin pikkupuomi Guy22 veneeseen 80-luvun alusta. Seldenin sivuilta en myöskään löytänyt sopivia osia
- löytyy myös svb:ltä
Suomeksi nimi on kehrä. Jos haet saksankielellä SVB:n luettelosta, kehrien nimi on Scheiben (köydelle Tau-Scheiben). Näyttää olevan monen kokoisia HYE-merkkisiä 10-16 mm köysille ja Draht-Scheiben ohuemmille..
Jos mikään tehdasvalmis koko ei sovi, teettäminenkään ei ole kovin kallista. Kysy rikausfirmasta.
Jos puomisi on merkkituote eikä omatekoinen, luulisi ko merkin nettisivuilta löytyvän varaosia. - pylpyl
SVB:ltä ja Maritimin luettelosta olen noita löytänyt, mutta en sopivia. Hakusessa on 25x10 5mm akselille kehrä johon saisin 6mm köyden tai pienemmän vaijerin.
- suosittelen
Teetin 5v. sitten Etolan Työstöpalvelussa tuommoisia POM:ista (= Delrin) Nykyään firma taitaa olla joku Etra jotain. Ei maksanut oikein mitään verrattuna "vene" etuliitteellä myytäviin jalomuoveihin.
- 10
suosittelen kirjoitti:
Teetin 5v. sitten Etolan Työstöpalvelussa tuommoisia POM:ista (= Delrin) Nykyään firma taitaa olla joku Etra jotain. Ei maksanut oikein mitään verrattuna "vene" etuliitteellä myytäviin jalomuoveihin.
Hjertmansilla on 23*10*6mm
- pylpyl
Kiitos 10. Hjartmansilta löytyy. Kokeilen vielä soitella Baltic Riggingille.
- alimatruusi
Teetä Protoshopilla Otanimessä. Olen yrittänyt ostaa tavaraa sekä Baltic Riggingiltä että Vene Bremeriltä huonolla menestyksellä
- 8
ProSailorista ja Jotiko-marinesta olen rissoja saanut ostettua.
- oe0+e0i´02k
Meredinin luettelossa sivulla 69 on liuta kehriä. Jos akselin reikä on liian suuri, pystyy sitä supistamaan holkilla.
http://www.meredin.fi/katalogi/ - 10+6
Jospa ottaisit vastaavan kehrän leveämpään akseliin ja laittaisit sisään metalliholkin. Tuli tälläinen vastaan vanhassa veneessä. Mistään ei silloin löytynyt kehrää haluttuun akseliin.
- Mittojen mukaan
Trissoja tarvitseville
Pähkäiltyäni aikani saman ongelman kanssa hankin sorvin ja nyt teen trissat itse, samoin akselit ja holkitukset.
Lähetä sähköpostia jos et vielä ole löytänyt oikean kokoisia: [email protected] - jukkis v
Nostosilmukat, sakkelit, väkipyörät - Työkalukauppa
- jukkis v
Pylpyrät - Virtasenkauppa.fi verkkokauppa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077716
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085901- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582908
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562036