Minä olen saavuttanut täydellisen pyhyyden.

jukka.finland

Finney oli kutsuttu puutarhapitoihin, joissa pyhitysliikkeen kannattaja kertoi saavuttaneensa täydellisen pyhityksen. Finney kuunteli miehen puhetta tarkkaavaisena ja sen päätyttyä otti pöydältä maitoa täynnä olevan kannun, asteli puhujan luokse ja kaatoi sen hänen päälleen. Tästä puhuja kiivastui, kun hänen pyhäpukunsa liattiin. Finney sanoi: "Se siitä täydellisestä pyhityksestä".

Näitä itsensä pyhitittäneitä on tälläkin palstalla, syystä, ettei kukaan pääse kaatamaan maitoa tai maalia päällenne.

103

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • l-h

pyhitys ja puhistus ovat sananakin lahella toisiaan..minusta tuntuu joskus,etta joillekkin tuo taydellinen pyhitys on aiheuttanut puhistuksen.. ja sehan ei ole onnellinen olotila.

mutta silti tuon finneyn tulisi maksaa tuon puvun pesu...vai kui?

• Kirja ei kerro, maksoiko. "Pyhän" reaktio oli kai se asia, mitä Finney korosti ts. ei ollut vielä saavuttanut täydellistä, väittämäänsä pyhyyttä. Kirja oli muuten, jos en väärin muista, nimeltään "Ihmeellisiä herätyksiä".

• ...
        jukka.finland kirjoitti:

Kirja ei kerro, maksoiko. "Pyhän" reaktio oli kai se asia, mitä Finney korosti ts. ei ollut vielä saavuttanut täydellistä, väittämäänsä pyhyyttä. Kirja oli muuten, jos en väärin muista, nimeltään "Ihmeellisiä herätyksiä".

Lievää pahoinpitelyä voi uskova nimittää herätykseksi.

• auts.

Hmmm.. kyseessä oleva Finnley on syyllistynyt pahoinpitelyyn, Suomen lakikirjan mukaan. Ja kaiketi lakia täällä vielä noudatetaan?

• Aloituksessa on päähuomio siinä täydellisen pyhityksen saavuttaneessa miehessä, ei Finneyssä.
        Finney halusi testata tuon "täydellisen" miehen pyhityksen.

Testin tulos osoitti kuten Jukka jo kertoi tuossa ylempänä, että "täydellisen" miehen pyhitys oli kesken.

Vaikka maidolla/maalilla ei tosiaan voi testata palstapyhimysten aitoutta, niin heidät on sekä opillisesti että keskustelutapansa kautta todistettu tällä palstalla feikkipyhityksen edustajiksi.

• pyh
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Aloituksessa on päähuomio siinä täydellisen pyhityksen saavuttaneessa miehessä, ei Finneyssä.

Testin tulos osoitti kuten Jukka jo kertoi tuossa ylempänä, että "täydellisen" miehen pyhitys oli kesken.

Vaikka maidolla/maalilla ei tosiaan voi testata palstapyhimysten aitoutta, niin heidät on sekä opillisesti että keskustelutapansa kautta todistettu tällä palstalla feikkipyhityksen edustajiksi.

Kaksi hurjaa samassa ketjussa. Teidän ystävyytenne on huomattu.

Tuosta Finnleystä sen verran että johan siinä säikähtää kun maidot tulee päälle. Jospa Finnley säikähti, kun hullu alkoi väkivaltaiseksi.

Onko säikähtäminen sinusta väärin?

• l-h
        pyh kirjoitti:

Tuosta Finnleystä sen verran että johan siinä säikähtää kun maidot tulee päälle. Jospa Finnley säikähti, kun hullu alkoi väkivaltaiseksi.

..-sanoo --Lievää pahoinpitelyä voi uskova nimittää herätykseksi.

juu kylla siina tuppaa heräämään ,kun milkit tulee rinnuksille,,,jopa uskomatonkin, ja se wanha aatukin saattaa herata ja aiheuttaa painomustetta kelpaamattomia sanoja..

mika ei tietysti olisi kunniaksi kenellekkään..
        tuossa kun juuri olin hawajilla niin kaupunkibussin kuljettaja varoitteli bussista poistuvia--- varokaa noita jyrkkia portaita,,, ja jos kuitenkin menette nenallenne katuun ,niin sitten varokaa sanojanne..heh hyvat varoitukset kummatkin..

• pyh kirjoitti:

Voi jospa tuo, mitä kirjoitit, olisikin arjessani totta

>>Teidän ystävyytenne on huomattu

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Aloituksessa on päähuomio siinä täydellisen pyhityksen saavuttaneessa miehessä, ei Finneyssä.

Juuri näin.

Pahoittelen, että yhteys internettiin takkuilee täältä Karjalohjalta. On vaikeuksia saada viestejä perille ainakin DNA:n kautta. Soitin vikapalveluun ja sitä havaittua häiriötä korjataan. Tämä nyt vain reunahuomautuksena.

• seurailija.
        jukka.finland kirjoitti:

Oikein kiva.
        Sinutkin on tuomittu niinkin vakavista rikoksista, kuten lapseen kohdistunut haureus(aiemmin sallit että siitä puhutaan, eihän se nyt ole muuttunut?)
        Ja Semperillä ongelmana on se että hänen luonteessa ei ole ollenkaan armoa.

Sinun kohdallasi asia on eri. Voisi tehdä teille molemmille hyvää... ystävyys

• jukka.finland kirjoitti:

Kiitos ystävällisistä sanoistasi, Jukka.finland. Olen ilahtunut, että sinä et loukkaannu minuun. Niin, et kuulu palstan pintaliitäjiin.

Kuten huomaat saan rankkoja henkilöön meneviä syytöksiä monilta, jotka loukkaantuvat minuun. Heitä ei kiinnosta se, mitä asiaa kirjoitan. Ei, vaan he kiinnittävät huomionsa vain siihen suoraviivaiseen tapaan, jolla teen selväksi omaa näkemystäni.

Saisin 'synninpäästön' arvostelijoiltani luultavasti heti, jos alkaisin heidän kanssaan myötäillä "kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa". Ef.4:14. Mutta mieluummin olen Kristuksen palvelija kuin ihmisten mielistelijä.

Mehän olemme Jukka enemmän kuin ystäviä, koska olemme veljiä Herrassa Jeesuksessa, meidän Vapahtajassamme.
        Olen keskeneräinen saviastia Herran työpöydällä aivan samalla tavalla kuin muutkin vilpittömät uskonkilvoittelijat ovat.

Pahantahtoiset ja katkerat ihmiset haluavat nähdä puolueita ihmisten välillä. Sellaiseen en itse haluaisi takertua. Murheellista on, miten esimerkiksi tuttu nimimerkki tode* on vedetty mukaan noiden mustamaalaajien raakaan arpapeliin.

Jos luet tode* tämän, niin haluan vapauttaa sinut kaikista 'salaliitto'- ja puoluevarjoista :). En epäile, ettetkö olisi itsenäinen ajattelija ja kirjoittaja, mutta pyydän sinua rohkeasti heittämään yli laidan ne klikkiytymispuheet, joilla muutamat ilkeyksissään haluavat sinua loukata. Sinähän olet helluntaikirkon "apologeetta" toisin kuin minä ja onhan meillä monta muutakin näkemyseroa kuten ihmisten välillä yleensä on. Niin, että se siitä;)!

Muistetaan myös toisiamme Herran edessä, Jukka.

Veljellisin terveisin, SF

• narskulle.

Kiitos ystävällisistä sanoistasi, Jukka.finland. Olen ilahtunut, että sinä et loukkaannu minuun. Niin, et kuulu palstan pintaliitäjiin.

Kuten huomaat saan rankkoja henkilöön meneviä syytöksiä monilta, jotka loukkaantuvat minuun. Heitä ei kiinnosta se, mitä asiaa kirjoitan. Ei, vaan he kiinnittävät huomionsa vain siihen suoraviivaiseen tapaan, jolla teen selväksi omaa näkemystäni.

Saisin 'synninpäästön' arvostelijoiltani luultavasti heti, jos alkaisin heidän kanssaan myötäillä "kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa". Ef.4:14. Mutta mieluummin olen Kristuksen palvelija kuin ihmisten mielistelijä.

Mehän olemme Jukka enemmän kuin ystäviä, koska olemme veljiä Herrassa Jeesuksessa, meidän Vapahtajassamme.
        Olen keskeneräinen saviastia Herran työpöydällä aivan samalla tavalla kuin muutkin vilpittömät uskonkilvoittelijat ovat.

Pahantahtoiset ja katkerat ihmiset haluavat nähdä puolueita ihmisten välillä. Sellaiseen en itse haluaisi takertua. Murheellista on, miten esimerkiksi tuttu nimimerkki tode* on vedetty mukaan noiden mustamaalaajien raakaan arpapeliin.

Jos luet tode* tämän, niin haluan vapauttaa sinut kaikista 'salaliitto'- ja puoluevarjoista :). En epäile, ettetkö olisi itsenäinen ajattelija ja kirjoittaja, mutta pyydän sinua rohkeasti heittämään yli laidan ne klikkiytymispuheet, joilla muutamat ilkeyksissään haluavat sinua loukata. Sinähän olet helluntaikirkon "apologeetta" toisin kuin minä ja onhan meillä monta muutakin näkemyseroa kuten ihmisten välillä yleensä on. Niin, että se siitä;)!

Se ett ylpeilet sill ettet puhu ihmisille mieliksi, on sitä että olet ylpeä narsistisuudestasi.

MINÄ en puhu ihmisille mieliksi sanot, ja toivot että sinua ihaillaan.

Tode. jukka ja jonah ovat sitä sinun puoluettasi. Eikös ole mukavaa kun on ystäviä?

Pidä vaan huolta heistä, muita sinulla ei tunnu olevan. Älä heitäkin loukkaa.

• todettuon
        narskulle. kirjoitti:

Se ett ylpeilet sill ettet puhu ihmisille mieliksi, on sitä että olet ylpeä narsistisuudestasi.

MINÄ en puhu ihmisille mieliksi sanot, ja toivot että sinua ihaillaan.

Tode. jukka ja jonah ovat sitä sinun puoluettasi. Eikös ole mukavaa kun on ystäviä?

Pidä vaan huolta heistä, muita sinulla ei tunnu olevan. Älä heitäkin loukkaa.

Juuri noin narsisti käyttäytyy. On hän itse ja hänen mielipiteensä ja tapansa toimia. Muista viis.

• valta ja vastuu

Semper. Fidelis

>>> Testin tulos osoitti kuten Jukka jo kertoi tuossa ylempänä, että "täydellisen" miehen pyhitys oli kesken.

• Palstaa lukeva.

Ei kait se pedofiiilii tee jos anto selkään joillekin kakaroille ja siitä tuli rapsut. En mä puolustele Finlandia, mut jossain hän tai joku muu sanoi, et jutut tapahtu yli >30 vuotta sitten. Kannattaaks sellasta vatvoo?

• ...
        Palstaa lukeva. kirjoitti:

Ei kait se pedofiiilii tee jos anto selkään joillekin kakaroille ja siitä tuli rapsut. En mä puolustele Finlandia, mut jossain hän tai joku muu sanoi, et jutut tapahtu yli >30 vuotta sitten. Kannattaaks sellasta vatvoo?

On jostain syyst kuitenkin ollut syytteessä pedofiliasta, lieveni joksikin muuksi. Lapsiin sekaantumiseksi? Vai mist se tuomio sitten tuli ja miksi luultiin ett on tehnyt pedofiliateon?

• ...
        todettuon kirjoitti:

Juuri noin narsisti käyttäytyy. On hän itse ja hänen mielipiteensä ja tapansa toimia. Muista viis.

Ikävä kyllä.

• ... kirjoitti:

On jostain syyst kuitenkin ollut syytteessä pedofiliasta, lieveni joksikin muuksi. Lapsiin sekaantumiseksi? Vai mist se tuomio sitten tuli ja miksi luultiin ett on tehnyt pedofiliateon?

Saaks kysyy, et mistäs syyst sä sit jauhat tot asiaa?

Haetko oman autuutesi kohotusta toisen vanhoja rikkeitä kaluamalla; rikkeitä, jotka ei sinulle vähääkään kuulu ja joista asianosainen on seuraamuksensa saanut ja kantanut.

Jos sinulla on hengellistä osviittaa tai rakentavaa lisäarvoa tuoda aloittajan esille ottamaan aiheeseen, niin tuo kortesi kekoon. Mutta lopeta se jauhaminen asiasta, jolla ei ole tämän palstan kanssa mitään tekemistä.

Eikö olisi aihetta kiittää Jumalaa, että hän armahtaa meitä?

• Jukan etu.

Saaks kysyy, et mistäs syyst sä sit jauhat tot asiaa?

Haetko oman autuutesi kohotusta toisen vanhoja rikkeitä kaluamalla; rikkeitä, jotka ei sinulle vähääkään kuulu ja joista asianosainen on seuraamuksensa saanut ja kantanut.

Jos sinulla on hengellistä osviittaa tai rakentavaa lisäarvoa tuoda aloittajan esille ottamaan aiheeseen, niin tuo kortesi kekoon. Mutta lopeta se jauhaminen asiasta, jolla ei ole tämän palstan kanssa mitään tekemistä.

Eikö olisi aihetta kiittää Jumalaa, että hän armahtaa meitä?

Ett ei saa kysellä sit mitään?

Minua kiinnostaa miks yleensä nostettiin pedofiliasyyte, eiks se ois jukankin edun mukaista vastata?

• valta ja vastuu kirjoitti:

Semper. Fidelis

>>> Testin tulos osoitti kuten Jukka jo kertoi tuossa ylempänä, että "täydellisen" miehen pyhitys oli kesken.

valta ja vastuu kirjoittaa: >>Kukaan ei ole täydellisesti pyhittynyt, joten tietysti se on kaikilta vielä kesken.

• Jukan etu. kirjoitti:

Minua kiinnostaa miks yleensä nostettiin pedofiliasyyte, eiks se ois jukankin edun mukaista vastata?

Kirjoitat hölynpölyä, teetkö sen aivan tosissasi?

Ajatteletko todella, että tämä on foorumi, jolla selvitellään sinun tai minun tai Jukan tai kenenkään muunkaan elämässä tapahtuneita virheitä ja laiminlyöntejä?

En usko sinun oikeasti joutuneen niin pahasti metsään tämän palstan aiheesta. Mietippä asiaa rauhassa.

• ...

Kirjoitat hölynpölyä, teetkö sen aivan tosissasi?

Ajatteletko todella, että tämä on foorumi, jolla selvitellään sinun tai minun tai Jukan tai kenenkään muunkaan elämässä tapahtuneita virheitä ja laiminlyöntejä?

En usko sinun oikeasti joutuneen niin pahasti metsään tämän palstan aiheesta. Mietippä asiaa rauhassa.

Aivan sama, semper.fidelis.

• Jukan etu. kirjoitti:

Vastaan Sinulle ystävä sähköpostiisi. Palstalla tämä asia on mielestäni puitu läpikotaisin monet kerrat. Oikeuden pöytäkirjat asiasta saat Lohjan käräjäoikeudesta, jos tahdot ne. Yhteystiedot tässä

Lohjan käräjäoikeus
        Puhelin 029 564 4000
        Telekopio 029 564 4110
        sähköposti lansi-uusimaa.ko(at)oikeus.fi

Oma sähköpostini on
        [email protected]

Postiosoitteeni
        Jukka Virtanen
        Rahikkala 208
        09120 Karjalohja

Olepas ryhdikäs ja kysy asioista minulta tai Lohjan käräjäoikeudelta, jos ne kiinnostavat.

Ystävällisesti
        Jukka Virtanen

• ...
        jukka.finland kirjoitti:

Vastaan Sinulle ystävä sähköpostiisi. Palstalla tämä asia on mielestäni puitu läpikotaisin monet kerrat. Oikeuden pöytäkirjat asiasta saat Lohjan käräjäoikeudesta, jos tahdot ne. Yhteystiedot tässä

Lohjan käräjäoikeus
        Puhelin 029 564 4000
        Telekopio 029 564 4110
        sähköposti lansi-uusimaa.ko(at)oikeus.fi

Oma sähköpostini on
        [email protected]

Postiosoitteeni
        Jukka Virtanen
        Rahikkala 208
        09120 Karjalohja

Olepas ryhdikäs ja kysy asioista minulta tai Lohjan käräjäoikeudelta, jos ne kiinnostavat.

Ystävällisesti
        Jukka Virtanen

Selvä, teen sen. Olet ehdottanut tuota minulle aiemminkin. Teen sen. Kiitos hei.

• tode*

joo-o, puolueeseen on näemmä liitetty, ja enköhän saa minäkin piakkoin diagnoosia vähintäin lievästä narsismista. :)

• tode* kirjoitti:

joo-o, puolueeseen on näemmä liitetty, ja enköhän saa minäkin piakkoin diagnoosia vähintäin lievästä narsismista. :)

Niinpä niin, vaan eipä taida kumpikaan meistä olla niitä puolue-immeisiä; ei ainakaan hengellisen regimentin alueella (vanha Luther muotoili ns. kahden regimentin opin, maallisen ja hengellisen).

Diagnoosien suhteen kannattanee olla levollisella mielellä.
        Antaa narskujen narskua, onkohan se samaa kuin "aina roiskuu kun rapataan" ;)

PS.
        Vielä niistä regimenteistä; laitan tuon linkin. Ei mikään pöllömpi teoria Lutherilta, voihan sen noinkin ajatella...
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kahden_regimentin_oppi

• tode*

Niinpä niin, vaan eipä taida kumpikaan meistä olla niitä puolue-immeisiä; ei ainakaan hengellisen regimentin alueella (vanha Luther muotoili ns. kahden regimentin opin, maallisen ja hengellisen).

Diagnoosien suhteen kannattanee olla levollisella mielellä.
        Antaa narskujen narskua, onkohan se samaa kuin "aina roiskuu kun rapataan" ;)

PS.
        Vielä niistä regimenteistä; laitan tuon linkin. Ei mikään pöllömpi teoria Lutherilta, voihan sen noinkin ajatella...
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kahden_regimentin_oppi

noinhan se uudessa liitossa menee, regimettihommeli (olkoonkin vaikka Suopursukka toista mieltä asiasta).

Rappaajista... konstihan se on tuokin, tosin turhaksi yritykseksi jää meidän kohdallamme.

• ...

Hih-hih.

Jooh, hyviä varoituksia hawajilaiselta kaupunkibussinkuljettajalta.

• Jokaisessa meissä on itkemistä itsemme suhteen, näin uskon. Paraimmankin kirjoituksissa haiskahtaa monesti liha. Jännä se on, että sitä ei tietenkään itse koskaan huomaa. Onneksi meillä on toisemme.

• Hei nm psalmilaulu. Kirjoitit

>>Jokaisessa meissä on itkemistä itsemme suhteen, näin uskon> Paraimmankin kirjoituksissa haiskahtaa monesti liha. Jännä se on, että sitä ei tietenkään itse koskaan huomaa>Onneksi meillä on toisemme

• jaikal.se

Minulla herää kysymys että mihin sinä Jukka pyrit tällä aloituksellasi. Pyritkö selittämään että uskova ei ole pyhä eikä vanhurskas. Jos näin on, olet joutunut totuudesta syrjään. Raamatun ilmoitus uskovasta Jumalan lapsesta on että hän on vanhurskas ja pyhä. Jumala on vanhurskauttanut ja pyhittänyt jokaisen uskovan. Jumala on siis tehnyt hänestä vanhurskaan ja pyhän. Tämä on kiistaton Raamatun totuus.

Sitten kun puhutaan uskovan vanhurskaudesta ja pyhyydestä, asia ymmärretään usein että näillä tarkoitetaan uskovan omia hyviä tekoja ja onnistunutta synnitöntä vaellusta. Luullaan jopa että pyhällä tarkoitetaan jonkunlaista pyhimyskehää uskovan ympärillä. Voidaan ajatella että pyhä uskova on erikoisen hyvä ihminen ilman syntiä ja virheitä. Näin ei kuitenkaan asia ole, ei Raamatussa eikä uskovan käytönnön elämässä.

Vanhurskas ihminen on saanut Jeesukselta kaikki synnit anteeksi, olkoonpa synti mitä tahansa. Ne ovat kaikki pyyhitty pois niin kuin sumu. Niitä ei ole Jumalan edessä eikä Hänen kirjoissaan. Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan veri on puhdistanut ja puhdistaa jatkuvasti uskovaa Jumalan lasta kaikesta synnistä. Siksi uskova on synnistä vapautettu. Hän on puhdas synnistä. Hän pysyy puhtaana uskonsa ja Jeesuksen veren jatkuvan puhdistuksen tähden.

Mutta Jumala ei jätä uskovaa tähän puhdistettuun ja synnistä pestyyn tilaan. Jos näin olisi, uskova olisi alaston Jumalan edessä. Jumala pukee Jeesukseen uskovan ihmisen Jeesuksen vanhurskauteen. Tämä on Jeesuksen ansio kun Hän eli synnittömän ja täysin Jumalaa miellyttävän elämän. Jeesus täytti koko Jumalan lain vaatimuksen. Jeesus Kristus on nyt lain täyttymys ja lain loppu vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo Häneen. Omistamme Jumalan vanhurskauden Kristuksessa. Näin Raamattu todistaa Jeesuksesta. Näin Herra itse on tullut meille Jumalasta vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi. Sillä Jeesus on myös meidän pyhityksemme ja uskovan pyhyys; Jeesus Kristus.

Kun esimerkiksi minä todistan uskovan olevan vanhurskas ja pyhä, minä viittaan aina Jeesukseen ja Hänen vanhurskauteensa. Uskova omistaa Jeesuksessa Kristuksessa tämän Jeesuksen synnittömyyden. Tämä siitä huolimatta että me ihmiset emme näe sitä omilla luonnollisilla silmillämme. Meidän tulisi nähdä, mutta valitettavan usein emme näe itseämme ja toisia uskovia Jumalan silmillä. Hengen silmillä Jumalan Sanan valossa uskovan tulee nähdä itsensä ja toiset uskovat vanhurskaina ja pyhinä.

Koska Jumala on tehnyt meistä uskovista vanhurskaita ja pyhiä, Hän tahtoo tietenkin että me elämme tämän korkean kutsumuksemme ja asemamme arvon mukaisesti vanhurskasta ja pyhää elämää. Tässä tullaan uskovan suorittamaan pyhitykseen. Uskovan pyhitys nousee Jumalan hänessä suorittamasta pyhityksestä. Uskovasta ei tule vanhurskasta ja pyhää elämällä vanhurskasta ja pyhää elämää. Uskova elää vanhurskasta ja pyhää elämää koska hän on vanhurskas ja pyhä.

Jumala on antanut jokaiselle uskovalle Pyhän Hengen. Pyhä Henki on Kristus uskovassa. Sen mukaan kuin Pyhä Henki saa miessä valtaa ja hallitsee meitä, siinä määrin lihan mieli väistyy ja Hengen mieli pääsee esille uskovassa. Hengen mieli on elämä ja rauha.

Koska kukaan uskova ei aina ole täynnä Pyhää Henkeä ja Hengen täydellisessä hallinnassa, lihamme pääsee esille harmillisen paljon. Uskova kärsii omasta ja toisten uskovien lihan esille pääsystä. Mutta silloin kun uskova on täynnä Pyhää Henkeä, hän ei saata tehdä syntiä eikä hänen liha pääse esille. Häntä hallitsee Pyhä Henki, Kristus uskovassa. Pyhä Henki ja Hänen vaikutus uskovassa on miellyttävää uskovalle itselleen ja häntä seuraaville ja häntä lähellä eläville ihmisille. Tällainen Pyhää Henkeä täynnä oleva uskova ei suut vaikka hänen päälleen kaadettaisiin likaämpäri.

Lopuksi; Pyhällä ihmisellä tarkoitetaan synnistä vapautettua ja maailmasta ulos kutsuttua Jumalan yhteyteen liitettyä ihmistä. Pyhä ihminen on sis ihminen joka elää Jumalan kanssa Hänen yhteydessään.

Jatkan toisessa kirjoituksessa tässä ketjussa.

• jaikal.se

Muistui mieleeni eräs tosikertomus. Tämän kertoi minulle eräs vanha uskova. Hän oli erittäin vihainen eräälle uskonliikkeelle ja erikoisesti sen johtajalle. Hän päätti kerran että hän matkustaa tuon liikkeen johtajan luokse hänen asunnolleen ja sanoo suorat sanat hänelle. Niin tuo kertoja matkusti miehen luokse.

Hän soitti tuon hengellisen johtajan ovikelloa. Johtaja itse tuli avaamaan oven. Vieras alkoi heti paikala haukkumaan ja mollaamaan tuota johtajaa. Johtaja seisoi oven kynnyksellä kuunnellen rauhallisesti kun häntä haukuttiin erittäin kovilla ja solvaavilla sanoilla. Jonkun ajan kuluttua johtaja kysyi häntä solvaavalta tuntemattomalta vieraaltaan:

"Oliko sinulla vielä jotakin muuta sanomista minusta ja herätysliikkeestämme? Jos ei ole, astu sisälle sillä sinulla on pitkä matka takana ja olet varmasti nälkäinen. Tule sisälle ja syödään yhdessä."

Niin miehet astuivat johtajan asuntoon ja söivät ja keskustelivat hengellisistä asioista melko pitkään ja perusteellisesti. Tämän tapaamisen jälkeen tuon vihainen uskova muutti mielipiteensä tuosta johtajasta ja hänen herätysliikkeestään. Hänestä tuli liikkeen voimakas kannattaja.

Nyt minä kysyn lukijalta. Kumpi miehistä oli lihan vallassa ja kumpi Pyhän Hengen vallassa?

• jaikal.se
        jaikal.se kirjoitti:

Muistui mieleeni eräs tosikertomus. Tämän kertoi minulle eräs vanha uskova. Hän oli erittäin vihainen eräälle uskonliikkeelle ja erikoisesti sen johtajalle. Hän päätti kerran että hän matkustaa tuon liikkeen johtajan luokse hänen asunnolleen ja sanoo suorat sanat hänelle. Niin tuo kertoja matkusti miehen luokse.

Hän soitti tuon hengellisen johtajan ovikelloa. Johtaja itse tuli avaamaan oven. Vieras alkoi heti paikala haukkumaan ja mollaamaan tuota johtajaa. Johtaja seisoi oven kynnyksellä kuunnellen rauhallisesti kun häntä haukuttiin erittäin kovilla ja solvaavilla sanoilla. Jonkun ajan kuluttua johtaja kysyi häntä solvaavalta tuntemattomalta vieraaltaan:

"Oliko sinulla vielä jotakin muuta sanomista minusta ja herätysliikkeestämme? Jos ei ole, astu sisälle sillä sinulla on pitkä matka takana ja olet varmasti nälkäinen. Tule sisälle ja syödään yhdessä."

Niin miehet astuivat johtajan asuntoon ja söivät ja keskustelivat hengellisistä asioista melko pitkään ja perusteellisesti. Tämän tapaamisen jälkeen tuon vihainen uskova muutti mielipiteensä tuosta johtajasta ja hänen herätysliikkeestään. Hänestä tuli liikkeen voimakas kannattaja.

Nyt minä kysyn lukijalta. Kumpi miehistä oli lihan vallassa ja kumpi Pyhän Hengen vallassa?

Pyhän Hengen vallassa eläminen edellyttää Pyhän Hengen kastetta joka on myös Pyhän Hengen täyteys.
        Sinä, joka olet kiinnostunut näistä asioista, voit lukea kirjoituksiani ja omia todistuksiani Pyhän Hengen vaikutuksista uskovan ja seurakunnan elämässä.

Pyhän Hengen kaste ja täyteys ei siis ole teoreettinen asia. Se on elävää todellisuutta jonka sinä ja minä voimme kokea tänä päivänä. Se on kiinni meistä ihmisistä, Tahdommeko ja janoammeko me Pyhää Henkeä vai, olemmeko me tyytyväisiä omaan hengellisyyteemme ilman Pyhän Hengen täyteyden kokemsta. Opetuslapset kokivat Hengen täyteyden. Se ei jäänyt teorian asteelle heidänkään kohdalla eikä se saa jäädä teorian asteelle meidänkään elämässä.
        www.jaikal.se

• ´Tapio522eikirj.
        jaikal.se kirjoitti:

"Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä" (Joh.8:7).

Onko täällä jaikalin lisäksi itsemielestään muitakin synnittömiä?
        Paavalikaan ei ollut synnitön, vaan "syntisistä suurin".

• jaikal.se kirjoitti:

Kysyit: >>Nyt minä kysyn lukijalta. Kumpi miehistä oli lihan vallassa ja kumpi Pyhän Hengen vallassa?

• narsistille.

Kysyit: >>Nyt minä kysyn lukijalta. Kumpi miehistä oli lihan vallassa ja kumpi Pyhän Hengen vallassa?

Minä en hyväksy sitä että haukut muita ihmisiä. Pyydäpäs Jaikalilta anteeeksi.

• jaikal.se
        ´Tapio522eikirj. kirjoitti:

"Joka teistä on synnitön, se heittäköön häntä ensimmäisenä kivellä" (Joh.8:7).

Onko täällä jaikalin lisäksi itsemielestään muitakin synnittömiä?
        Paavalikaan ei ollut synnitön, vaan "syntisistä suurin".

Tapio!
        Lue kirjoitukseni edes tämän
        yhden kerran ajatuksen kanssa.
        Voisi olla että huomaat jotakin.

• jaikal.se kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=xCeVZ6e2T0E

http://www.youtube.com/watch?v=5lvU-DislkI

Tässä jaikal näkee "yhteisen ruokailun" jälkeistä liikehdintää.

Myönnän, että tämä on ns. tehovalistusta, mutta joskus sekin on tarpeen. Jaikalin kaikennielevä ruokalista on salakavalan vaarallista niin koreasti tarjoiltuna kuin hän sen tekee. Vastalääkkeenä tepsii parhaiten se, että hänen reseptiensä koko sisältö avataan.

Jaikalille toivotan siunausta ja ylhäältä tuleva viisautta niin, että hän saisi hengellistä aistia erottamaan hyvän pahasta.

"mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta." Heb.5:14

• moikkasemper.

Myönnän, että tämä on ns. tehovalistusta, mutta joskus sekin on tarpeen. Jaikalin kaikennielevä ruokalista on salakavalan vaarallista niin koreasti tarjoiltuna kuin hän sen tekee. Vastalääkkeenä tepsii parhaiten se, että hänen reseptiensä koko sisältö avataan.

Jaikalille toivotan siunausta ja ylhäältä tuleva viisautta niin, että hän saisi hengellistä aistia erottamaan hyvän pahasta.

"mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta." Heb.5:14

Nyt annat jaikalin olla.

• narsistille. kirjoitti:

Minä en hyväksy sitä että haukut muita ihmisiä. Pyydäpäs Jaikalilta anteeeksi.

En vaadi anteeksipyyntöä, mutta lopeta silti parjauksesi.

Keskustelussa en edelleenkään ryhdy aamenten hokijaksi; en varsinkaan sellaisen hapatuksen perään, jossa totuutta ja valhetta yhdistellään mitä ovelimmalla tavalla.

Ollaan ystäväiseni iloisella mielellä tällaisena kauniina kevätpäivänä, miksi emme olisi!

PS. Pidätkö muuten kevätrunoista? Tässä sinulle yksi:

Kevättä (ET-Lehti/Helen-)

Kevättä mä odotan,
        kohta lumet sulaa.
        Muuttolinnut palaavat,
        tuoden tänne kesän.

Mukava on katsella
        jäiden lähtemistä.
        Vedet välkkyy vapaina
        aamuauringossa.

http://ilopisara.wordpress.com/tag/kevatruno/

• narskulle.

Keskustelussa en edelleenkään ryhdy aamenten hokijaksi; en varsinkaan sellaisen hapatuksen perään, jossa totuutta ja valhetta yhdistellään mitä ovelimmalla tavalla.

Ollaan ystäväiseni iloisella mielellä tällaisena kauniina kevätpäivänä, miksi emme olisi!

Kevättä mä odotan,
        kohta lumet sulaa.
        Muuttolinnut palaavat,
        tuoden tänne kesän.

Mukava on katsella
        jäiden lähtemistä.
        Vedet välkkyy vapaina
        aamuauringossa.

Narsistisen persoonallishäiriön kuvauksissa narsisti on joko yliystävällinen, tai sitten mitätöi.

Se että minua tuntematta laitat runon, jonka kuvittelet ilahduttavan minua, tarkoittaa sitä että pidät minua Lähteenä, eli haluat jotakin. Tässä tapauksessa mitä ilmeisimmin toivot, että minä en enää yrittäisi estää sinua mitätöimästä Jaikalia.

Se mitä hänelle kirjoitit, oli tuttua ihmisen mitätöimistä, ja myöskin yrität hyväksikäyttää häntä. Olet varmasti tietoinen Jaikalin evankelistan tittelistä, ja olet, kuten narskun kuuluu, kateellinen. Se riittää sinulle, jälleen tuttuun tapaasi yrität saada hänen valtaansa itsellesi.

KIUSALLISTA! Tuo sinun"jumalillinen rakkautesi"kun et edes tunne minua, on noloa ja kiusallista. Se ei ole aitoa. Lopeta myös sekin.

Se mitä kirjoitit jaikalille, siinä näkyi sinun oireistasi nämä:

-ylimielisyys
        -voimakas ihailun tarve
        -on oikeutettu erikoiskohteluun
        -kateellinen

Valitsee uhrin ja pikkuhiljaa alistaa tämän täysin tahtoonsa.

Yrität typerillä neuvoillasi alistaa Jaikalia talutusnuoraasi.

• samaa mieltä
        moikkasemper. kirjoitti:

Nyt annat jaikalin olla.

Täysin samaa mieltä. Jaikal kirjoittaa asiaa ja semper kateuksissa tekee kaikkensa kumotakseen asian. Hän yrittää ylivaltaa, jota ei koskaan tule samaan uskovaisten keskuudessa. Maailmassa voikin sen saada tuolla kaamealla sitekeydellä.

• kyllä..
        samaa mieltä kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Jaikal kirjoittaa asiaa ja semper kateuksissa tekee kaikkensa kumotakseen asian. Hän yrittää ylivaltaa, jota ei koskaan tule samaan uskovaisten keskuudessa. Maailmassa voikin sen saada tuolla kaamealla sitekeydellä.

Niin yrittää. Hän hakee valtaa. Oikein näet.

Narsisti mielistelee kun haluaa jotain. Aivan ketä tahansa, se on narsistin luonne.

Tämä narsku mitätöi uhriaan, koettaa alistaa. Sillä hän sen vallan saa, kun saa mahtavan alistettua. Sitkeää on, hänen viha, ei laannu.

Mutta ei anneta sen onnistua.

• yök,yök, yök,

Kevättä mä odotan,
        kohta lumet sulaa.
        Muuttolinnut palaavat,
        tuoden tänne kesän.

Mukava on katsella
        jäiden lähtemistä.
        Vedet välkkyy vapaina
        aamuauringossa.

yök, yök, yök

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Järkyttävää katseltavaa. Aivan järkyttävää. Hirvittävää ja oksettavaa.

Tuskin nimimerkki jaikalkaan voi noihin näkemiinsä sanoa aamenta. Tuskin tahtookaan.

Tarvitseeko tuollaisen näkemisen jälkeen yksikään uskovainen edes olla harjaantunut erottamaan hyvää pahasta?

• tutkinut.
        jukka.finland kirjoitti:

Tuskin nimimerkki jaikalkaan voi noihin näkemiinsä sanoa aamenta. Tuskin tahtookaan.

Tarvitseeko tuollaisen näkemisen jälkeen yksikään uskovainen edes olla harjaantunut erottamaan hyvää pahasta?

Äläpä puhu kenenkään suulla. Puhu vain omasta puolestasi.

• hyh-hyh
        jukka.finland kirjoitti:

"Hirvittävää ja oksettavaa" No, mee oksentamaan.

• avoimesti vaan

Semperi, sanot lopuksi: "Rakentavalla mielellä sanon tämän sinulle, kaikennielijälle". Älä turhaan esitä rakentavaa keskustelijaa, vaan ole ihan reilusti se mikä olet: itseäsi korottava lähimmäistesi alistaja.

• samma här
        samaa mieltä kirjoitti:

Samaa mieltä täälläkin. Semper on katellinen Jaikalille ja Huutavan äänelle ja pelkää näiden vievän kuvittelemansa ykköspaikan itseltään tällä palstalla. Narisisti ei voi sietää omaan ylivertaisuuteensa kohdistuvia uhkia, vaan pyrkii mitätöimään ne keinolla millä hyvänsä.

• j.f:lle
        jukka.finland kirjoitti:

Eiköhän nuo aloituksesi ole pahansuopia ja järkyttäviä Jukka.finland. Eikö sinulla ole muuta sanottavaa kuin etsiä jostakin jotakin PAHAA sanottavaa. Sydämen kyllyysasteesi tuot näkyville.

• 18.3.
        samma här kirjoitti:

Samaa mieltä täälläkin. Semper on katellinen Jaikalille ja Huutavan äänelle ja pelkää näiden vievän kuvittelemansa ykköspaikan itseltään tällä palstalla. Narisisti ei voi sietää omaan ylivertaisuuteensa kohdistuvia uhkia, vaan pyrkii mitätöimään ne keinolla millä hyvänsä.

Sitä saa ihmetellä miten Huutavan ääni ja Jaikal jaksavat sietää jatkuvaa valhetta mitä Semper heistä kehittelee? Täytyy olla Jumalan voimassa, että sietää tuota. En usko Jumalan sietävän enää kauaa tuota kiusaamista. Ihmisen täytyy olla pahan vallassa halutessaan jatkuvasti kiusata muita. Olenkin miettinyt saako vastahenki pimennettyä jopa ihmisen ymmärryksen. Ainakaan nuo kiusaajat eivät ollenkaan käsitä kiusankohteitansa. Joku sanoo esim. Semperin muuttavan kaiken kiusaamistaan henkilöistä oman aivoituksensa mukaan, mutta entä jos hän ei tee sitä, vaan häntä hämätään sen hengen voimasta, joka ohjaa häntä. Selvästikään hän ei ymmärrä kiusattujen henkilöiden viestejä.
        Nämä finlandit eivät viitsi itse keskittyä lukemaan kiusattujen viestejä, vaan jatkavat pääkiusaajan tekoa silmät ummessa. Tämä on niin ikävää, että sitä ei voi edes sanoin kertoa. Moni hyvä kirjoittaja on lähtenyt tuollaisten ihmisten takia, mutta nyt näyttää sille, että täällä on voimaa olla palstalla, vaikka kiusanteko on pahinta mitä on nähty.

• Köyhä valehtelija!

Kevättä mä odotan,
        kohta lumet sulaa.
        Muuttolinnut palaavat,
        tuoden tänne kesän.

Mukava on katsella
        jäiden lähtemistä.
        Vedet välkkyy vapaina
        aamuauringossa.

Miten luulette totuuden itsellenne olevan siinä, että varastatte itsellenne totuuden? Sehän on vain pois muilta ja mitä pahin loukkaus köyhille valehtelijoille?

• 180369
        18.3. kirjoitti:

Sitä saa ihmetellä miten Huutavan ääni ja Jaikal jaksavat sietää jatkuvaa valhetta mitä Semper heistä kehittelee? Täytyy olla Jumalan voimassa, että sietää tuota. En usko Jumalan sietävän enää kauaa tuota kiusaamista. Ihmisen täytyy olla pahan vallassa halutessaan jatkuvasti kiusata muita. Olenkin miettinyt saako vastahenki pimennettyä jopa ihmisen ymmärryksen. Ainakaan nuo kiusaajat eivät ollenkaan käsitä kiusankohteitansa. Joku sanoo esim. Semperin muuttavan kaiken kiusaamistaan henkilöistä oman aivoituksensa mukaan, mutta entä jos hän ei tee sitä, vaan häntä hämätään sen hengen voimasta, joka ohjaa häntä. Selvästikään hän ei ymmärrä kiusattujen henkilöiden viestejä.
        Nämä finlandit eivät viitsi itse keskittyä lukemaan kiusattujen viestejä, vaan jatkavat pääkiusaajan tekoa silmät ummessa. Tämä on niin ikävää, että sitä ei voi edes sanoin kertoa. Moni hyvä kirjoittaja on lähtenyt tuollaisten ihmisten takia, mutta nyt näyttää sille, että täällä on voimaa olla palstalla, vaikka kiusanteko on pahinta mitä on nähty.

Pahuuden huippu on se, että sanoo hyvän pahaksi ja pahan hyväksi, kuten sinun tapauksessasi. Sinun voi sanoa hyvällä omallatunnolla olevan pahan vallassa.

• jaikal.se kirjoitti:

Tapio!
        Lue kirjoitukseni edes tämän
        yhden kerran ajatuksen kanssa.
        Voisi olla että huomaat jotakin.

jaikal.se, aikaisemmista viesteistäsi olen saanut sen käsityksen, että pidät itseäsi synnittömänä.
        Oletko muuttanut mieltäsi?
        Lisäksi olet kaihtanut keskustelua tästä aiheesta samoin kuin ns. menestysteologiasta.

1. Tim. 1:15
        "Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä OLEN suurin".

(Toivon taas jälleen, että kiinnität huomiota preesens-aikamuotoon "OLEN"!)

• jaikal.se
        Tapio522 kirjoitti:

jaikal.se, aikaisemmista viesteistäsi olen saanut sen käsityksen, että pidät itseäsi synnittömänä.
        Oletko muuttanut mieltäsi?
        Lisäksi olet kaihtanut keskustelua tästä aiheesta samoin kuin ns. menestysteologiasta.

1. Tim. 1:15
        "Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä OLEN suurin".

(Toivon taas jälleen, että kiinnität huomiota preesens-aikamuotoon "OLEN"!)

Lue kirjoitukseni tässä ketjussa. Siinä on vastaukset kysymyksiisi mikäli sinä jaksat lukea ajatuksen kanssa.
        jaikal.se18.3.2012 11:32

Muuten sinun kanssa ei tästä aiheesta voi keskustella koska olet juuttunut paikoillesi etkä näytä pääsevän irti. Neuvoisin sinua nostamaan katseesi itsestäsi ja syntisyydestäsi ja toisten ihmisten synneistä Jeesukseen. Sitten voitaisiin ehkä keskustella siitä mitä näemme Jeesuksessa Kristuksessa.

• Ex Krist

Youtube watch:

"Their minds are lost."

• Samat silmät?

Mutta eikö silti ollut "täydellisen pyhä", jos ei kuitenkaan murhannut Finlayta sen takia?
      Ei kenenkään kannata luulla itselleen tapahtuvan muuta kuin mihin sanoillaan uskoo.
      Eikä Pyhyys tässä ole se, mitä kaikki haluaisivat itselleen, eikä lika puvussa ole saastaisuutta ennenkuin sen pesee, kun ei pitänyt sitä siis puhtaana....
      Vanhurskaus mikä on ihmisyyttä, ja pyhyys mikä matemaattisesti näyttää kyllä puhtaammaltakin välillä. Mutta Karitsan ja Sonnin absoluuttinen oikeammuuskaan(katso ruokavaliotaan) ei ole sitä mitä ihmisrotu koskaan ymmärtää, koska ihmisyys on vain suhteellisesti ottaen koko ajan vain valehtelua, koska varastamme sanoillamme, mitä milloinkin.....

• Vapahtajamiina.....

Näitä itsensä pyhitittäneitä on tälläkin palstalla, syystä, ettei kukaan pääse kaatamaan maitoa tai maalia päällenne.

Jos itse itseään haluaa koroittaa, päätyy kivipatsaaksi, ja niinhän näemme Jeesuksellekin tapahtueen, ei Jeesus jättänyt sanansa 44:nnettäkään jaetta itse kärsimättä....

• Jeesuksen synti?

Ei se niminttäin Jeesuksenkaan synti ole se, mikä jättäisi teidät totuudellaan tappamatta tai surmaamatta, jos ette ymmärrä tehdä nykyaikaan itsellenne samanlaista rakkautta keskuuteenne, mikä Jeesuksella oli opetuslapsiensa kanssa....

• Mikko.

Jaikal lienee toronto-hengessä, mitään ihmeitä siinä ei voikkaan tapahtua, mutta valehtelemalla kyllä, he uskovat itsekin valheisiinsa.

Viestini olkoon epävirallinen shamaani-hengessä nähty.

Koskahan jaikal peruu väittämänsä, että sai Jumalalta betonia saunanlattian valuunsa?

• tuntivain

Etkö usko Jumalan voivan siunata ajalliset asiatkin jos katsoo sen tarpeelliseksi?
        Varo, että et halveksi Jumalan tekoja!

• Mikko.
        tuntivain kirjoitti:

Etkö usko Jumalan voivan siunata ajalliset asiatkin jos katsoo sen tarpeelliseksi?
        Varo, että et halveksi Jumalan tekoja!

Helluntaiseurakunnasta löytyy laittomuuden tekijöitä kyllä uskovissa yleensä. Valhe lienee se pahin, sillä saadaankin kyllä aikaan paljon pahaa. Valhe profetointia on, valhe kielillä puhumista on jne...tuota esiintuyykin luvattoman paljon. Miksihän? Siihen kyllä järkevä ihminen löytää syyn ja miksihän valhe kietoo yhä useamman uskovan. Yksinkertaisesti ei malteta odottaa Jumalan toimvan ja niin helpoin on Jumalan teoiksi valehdella. Noin se toimiin se huuhastelu, olinhan aikanani isekin siinä mukana, nyt tuon esille vain totuutta ja se riittää kyllä mulle.
        Miksi ihminen ei voisi olla rehti ja rehellinen uskossaan, sitä ihmettelen.

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• tuntivain
        Mikko. kirjoitti:

Helluntaiseurakunnasta löytyy laittomuuden tekijöitä kyllä uskovissa yleensä. Valhe lienee se pahin, sillä saadaankin kyllä aikaan paljon pahaa. Valhe profetointia on, valhe kielillä puhumista on jne...tuota esiintuyykin luvattoman paljon. Miksihän? Siihen kyllä järkevä ihminen löytää syyn ja miksihän valhe kietoo yhä useamman uskovan. Yksinkertaisesti ei malteta odottaa Jumalan toimvan ja niin helpoin on Jumalan teoiksi valehdella. Noin se toimiin se huuhastelu, olinhan aikanani isekin siinä mukana, nyt tuon esille vain totuutta ja se riittää kyllä mulle.
        Miksi ihminen ei voisi olla rehti ja rehellinen uskossaan, sitä ihmettelen.

21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Mitäpä jos satutkin halveksimaan Jumalan työtä. Olen nimittäin varma siitä, että Jumala toimii ja olen itsekin saanut osani siitä toiminnasta. En valehtele. Täällä joku harva on kertonut saaneensa kokea Jumalan töitä. En ikinä alkaisi sanoa heitä valehtelijoiksi, sillä silloin saattaisin syyttää Jumalaa. Jos et usko, että Jumala toimii, niin anna nyt rauha niiden uskoa, joilla on uskonlahja.

• Mikko.
        tuntivain kirjoitti:

Mitäpä jos satutkin halveksimaan Jumalan työtä. Olen nimittäin varma siitä, että Jumala toimii ja olen itsekin saanut osani siitä toiminnasta. En valehtele. Täällä joku harva on kertonut saaneensa kokea Jumalan töitä. En ikinä alkaisi sanoa heitä valehtelijoiksi, sillä silloin saattaisin syyttää Jumalaa. Jos et usko, että Jumala toimii, niin anna nyt rauha niiden uskoa, joilla on uskonlahja.

Tämä suuri puhallus joka alkoi silloin Yli-Vainion aikoihin ja ihmiset hullaantui täydellisesti. Kaatuminen olikin silloin mittari jolla mitattiin uskova ja niin siellä pötkähtelikin yksi ja toinen, kyllähän sitä kaatuu jos itse haluaa kaatua. Kielilläpuhumistakin on jos niin haluaa itse, minäkin itse puhuin kielillä ja vakuuttelin sitä Jumalasta lähteväksi. samoin muistan kuinka kaavuinkin ja itse, hävettää näin jäkeen, mutta edustinkin ihan sitä normaalia uskvaa. Suurin valhe mikä riivaan helluntailaisia on tunteiden luominen, tunnetila, miksi sitä nimitetäänkään ja se on muka Pyhä Henki. Puhun muuten totuutta vaikka se teihin joihinkin sattuu, mutta olkaa uskossanne rehellisiä, se on loppujen lopuksi vain ainoastaan Jumalan mieleen ja voitte siten ylpeillä uskollanne, muuten ette.

• tuntivain
        Mikko. kirjoitti:

Tämä suuri puhallus joka alkoi silloin Yli-Vainion aikoihin ja ihmiset hullaantui täydellisesti. Kaatuminen olikin silloin mittari jolla mitattiin uskova ja niin siellä pötkähtelikin yksi ja toinen, kyllähän sitä kaatuu jos itse haluaa kaatua. Kielilläpuhumistakin on jos niin haluaa itse, minäkin itse puhuin kielillä ja vakuuttelin sitä Jumalasta lähteväksi. samoin muistan kuinka kaavuinkin ja itse, hävettää näin jäkeen, mutta edustinkin ihan sitä normaalia uskvaa. Suurin valhe mikä riivaan helluntailaisia on tunteiden luominen, tunnetila, miksi sitä nimitetäänkään ja se on muka Pyhä Henki. Puhun muuten totuutta vaikka se teihin joihinkin sattuu, mutta olkaa uskossanne rehellisiä, se on loppujen lopuksi vain ainoastaan Jumalan mieleen ja voitte siten ylpeillä uskollanne, muuten ette.

Miksi sinä teit sellaista? Rehellinen pitää olla, eikä pidä tavoitella tunteita. Silti väitän, että Jumala tekee tänään rehellisten ihmisten kanssa yhteistyötä. Teeskentelijät eivät koe sitä eivätkä varsinkaan halveksiat. Pyhän Hengen työtä tapahtuu ja varsinkin nykyaikana jolloin uskovaisten elämä on ahtaalle laitettu uskottomien takia.

• Mikko.
        tuntivain kirjoitti:

Miksi sinä teit sellaista? Rehellinen pitää olla, eikä pidä tavoitella tunteita. Silti väitän, että Jumala tekee tänään rehellisten ihmisten kanssa yhteistyötä. Teeskentelijät eivät koe sitä eivätkä varsinkaan halveksiat. Pyhän Hengen työtä tapahtuu ja varsinkin nykyaikana jolloin uskovaisten elämä on ahtaalle laitettu uskottomien takia.

"tuntivain"

>>Miksi sinä teit sellaista?

• Mikko.
        Mikko. kirjoitti:

"tuntivain"

>>Miksi sinä teit sellaista?

kirjoitus virheille en oikein maha mitään, näkö reistaa.

• aloituksesta

Mikä tarkoitus tuollaisella törkyaloituksella on? Rakentaako se seurakuntaa?
      Jostakin syystä useimmilla aloituksilla ei ole tarkoituksena muuta kuin repiminen, Jumalan halveksiminen ja uskovaisten nöyryyttäminen. Menkää itseenne ja hävetkää.

• Sinunko missiosi on varjella palstaa niin, ettei täällä keskusteltaisi uskonelämän ja opin kysymyksistä vapaasti? Onko kaikki opetus hyväksyttävä sellaisenaan, sitäkö sinä tarkoitat?

Monet ovat ymmärtäneet keskustelupalstan sillä tavalla, että täällä saa vapaasti olla eri mieltä toisten kirjoituksista ja arvostella myös seurakunnissa annettavaa opetusta.

Silloin kun arvostelu tapahtuu Jumalan sanaa perustana pitäen, voidaan arvostelua pitää erityisen hyvin palstalle sopivana.

Oletko eri mieltä asiasta? Siihen sinulla on toki vapaus.

• Aloituksessani mainittu Finney johdatti tuhansia ihmisiä Jeesuksen tuntemiseen. Hän itse kertoi aloituksessa mainitun tapauksen. Aloitus muistuttaa meitä siitä, että kilvoittelumme on yhä kesken.

Aloitukseni ei ole siis "törkyaloitus" vaan kehoitus "jo täydelliseksi tulleita" miettimään missä he kulkevat. On nimittäin niin, että riittävän paineen alla useimmat lankeavat kuten Pietarikin. Ollaan siis kilvoituksessamme nöyriä.

• jukka.finland kirjoitti:

Aloituksessani mainittu Finney johdatti tuhansia ihmisiä Jeesuksen tuntemiseen. Hän itse kertoi aloituksessa mainitun tapauksen. Aloitus muistuttaa meitä siitä, että kilvoittelumme on yhä kesken.

Aloitukseni ei ole siis "törkyaloitus" vaan kehoitus "jo täydelliseksi tulleita" miettimään missä he kulkevat. On nimittäin niin, että riittävän paineen alla useimmat lankeavat kuten Pietarikin. Ollaan siis kilvoituksessamme nöyriä.

Aloituksesi paljasti sinusta jotakin uutta.
        Se ihmetyttää minua mutta olen ihmetellyt
        sinua jo pitemmän aikaa. Mutta olkoon.
        Kukin taapertaa tavallaan.

• Lukijana minä taasen
        jaikal kirjoitti:

Aloituksesi paljasti sinusta jotakin uutta.
        Se ihmetyttää minua mutta olen ihmetellyt
        sinua jo pitemmän aikaa. Mutta olkoon.
        Kukin taapertaa tavallaan.

olen ihmeissäni siitä, että pidätkö sinä Jaikal itseäsi myöskin
        synnittömänä - samoinkuin "Huutavan ääni" , Greeeen..?!
        Mielestäni Jukka toi selvästi esille sen, miten meidän
        kunkin kilvoitus on vielä kesken - oletko samaa mieltä ?

• Lukijana minä taasen kirjoitti:

Olen kirjoittanut evankeliumin sanomaa tässä ketjussa.
        Siinä kerron miten uskon ja olen Raamatusta tämän asian nähnyt.

jaikal.se18.3.2012 11:32

• Lukijana minä taasen kirjoitti:

>>>Mielestäni Jukka toi selvästi esille sen, miten meidän

• jaikal kirjoitti:

>>>Mielestäni Jukka toi selvästi esille sen, miten meidän

jaikal: "En myöskään tiedä ymmärtääkö ja tunnustaako Jukka että uskova omistaa Jeesuksen viattomuuden uskon kautta Jeesukseen Kristukseen".
        >>>>>>>>
        Siis olet yhtä synnitön kuin Jeesus "uskon kautta".
        Ymmärsinkö oikein?

Paavalikin erehtyi, kun piti itseään syntisistä suurimpana.

• ei valheille
        Lukijana minä taasen kirjoitti:

Montakohan kertaa Huutavan ääni (ei nimmaria) onkaan sanonut, että EI OLE synnitön!

Tässä yksi esimerkki valehtelijan kirjoituksen vastineeksi:

ei nimmaria 5.6.2011 07:03

Ei tietenkään Mikko saa tehdä tahallaan syntiä. En minäkään tee tahallani syntiä, mutta suutun joskus, vaikka se onkin kohdallani aikamoisen harvinaista. Jumala on antanut minulle tänne niin ihanat elämän kanssamatkaajat, että eipä synny juuri aihetta riidellä. Jos suutun ja huomaan, että syy suuttumukseeni on minussa, niin olen herkästi pyytämässä anteeksi.

En minä väitä olevani täydellinen ihminen, vaan väitän, että TÄYDELLISYYS, joka asuu minussa Sanana ja Pyhänä Henkenä kasvattaa minua täydellisyyttä kohti.
        Jos minussa ei asuisi Jumalan Pyhä Henki ja Jumalan ihmeellinen Sana, niin tiedän, että olisin aivan erilainen mitä olen nyt. En olisi vapaa, vaan olisin kuin kuka tahansa uskosta osaton itsekeskeinen ihminen. Itsekeskeisyys tuo niin paljon pahaa ihmisen elämään, että siitä riittäisi puhuttavaa pitkäksi aikaa.

Jeesus täytti lain ja minä saan elää täytetyssä laissa ja siksi en joudu lain tuomiolle. Minua vastaan ei ole lakia, koska en ole lain rikkoja.

Ethän sinäkään halua rikkoa lakia, vaan haluat tulla vapaaksi rakastamalla Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.

Mikko, usko jo, että usko Jeesukseen muutta ihmisen. Sana kasvattaa ihmisestä uuden luomuksen ja sen jälkeen ihminen iloitsee Pyhässä Hengessä ja totuudessa siitä, että saa olla Jumalan lapsi, vapaa, ei orja.

Kuten jo aikaisemminkin olen sinulle kertonut, niin ajatuksiin tulee toki houkutusta syntiin, eli lain rikkomiseen, mutta koska valvon saan heti kääntyä Pelastajani puoleen ja Hän vapauttaa minut verellään synnistä, joka minua houkutteli. Jeesuksen sovintoveri pitää minut puhdistuksessa. En ole itse lain täyttäjä, enkä synnitön, vaan Jeesus minussa on lain täyttäjä ja synnitön ja Hän minusta pitää huolen

• greeeeen
        jukka.finland kirjoitti:

Aloituksessani mainittu Finney johdatti tuhansia ihmisiä Jeesuksen tuntemiseen. Hän itse kertoi aloituksessa mainitun tapauksen. Aloitus muistuttaa meitä siitä, että kilvoittelumme on yhä kesken.

Olisi kyllä ollut kiva tietää, ketä nämä jo täydelliseksi tulleet sitten ovat?! Tässä keskusteluketjussa viitataan minuun ja 'Huutavan ääneen', mutta ei meistä kumpikaan todellakaan sano itseään täydelliseksi.

Ilmeisesti jukka.finland on siis todellakin niellyt 'semperiläisten' valheet ja jättänyt lukematta, mitä 'Huutavan ääni' ja minä oikeasti itse asiasta sanomme.

• JAAKOB 1
      2 Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin,
      3 tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä.
      4 Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset.
      5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
      6 Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
      7 Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa,

TÄYDELLISYYDESTÄ PUHUT JUKKA NIIN NEUVON SUA ---> 5 Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.
      6 Mutta anokoon uskossa, ollenkaan epäilemättä; sillä joka epäilee, on meren aallon kaltainen, jota tuuli ajaa ja heittelee.
      7 Älköön sellainen ihminen luulko Herralta mitään saavansa,

KATSOS RAAMATTU OSOITTAA ETTÄ ON MONI TÄYDELLISIÄ OLEMASSA...
      Matt. 5:48

Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

2. Tim. 3:17

että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

Room. 12:2

Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

Fil. 3:15

Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.

JATKAN TOISESSA KETTJUSSA !!

• Ex Krist

1. Joh. 1:8 , "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä."

1. Joh. 1:9 , "Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä."

Room. 7:18,19 , "Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
        sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen."

Sana osoittaa tässä kohden että täydellisiä ei ole, vaan se joka sanoo olevansa täydellinen, on valehtelija, ja tekee Jumalan valehtelijaksi.

• saviksen harhoja

Savonarola valehtelee! Täydellisä ei maan päällä ole ollut kuin Herramme Jeesus Kristus! Kaikki muut ovat enemmän tai vähemmöän epätäydellisiä!

• jaikal.se

Voisitko Jukka selittää mihin sinä pyrit aloituksellasi ja keitä sinä tarkoitat tällä

>>>Näitä itsensä pyhitittäneitä on tälläkin palstalla, syystä, ettei kukaan pääse kaatamaan maitoa tai maalia päällenne.

• Mikko.

Jaikaliakin vaivaa harhaisuus..Kerran minuakin epäilit epärehelliseksi, muka miinustelen viestejäsi. Ei mulla ole tarvetta sellaiseen.
        Miksihän juuri teillä muka ihmeitten tekijöillä/näkijöillä vaivaa harhaisuus tai jonkunlainen luulottelu?

• ...
        Mikko. kirjoitti:

Jaikaliakin vaivaa harhaisuus..Kerran minuakin epäilit epärehelliseksi, muka miinustelen viestejäsi. Ei mulla ole tarvetta sellaiseen.
        Miksihän juuri teillä muka ihmeitten tekijöillä/näkijöillä vaivaa harhaisuus tai jonkunlainen luulottelu?

Heh. On sillä jutut....

• ... kirjoitti:

Heh. On sillä jutut....

Oletko sinä uskossa? Uskova kokee Jumalan elämässään. Muuten usko Jeesukseen olisi pelkkää uskontoa ilman Jumalaa. Se olisi ihmisen uskonnollista harrastelua ja omantunnon tyydyttämistä kirkossa käymisillä ja hyvillä teoilla.
        Silloin ihminen voisi vapaasti valita mieleisensä uskonnon uskontojen kirjosta ja harrastella uskonnollisuutta ilman Jumalan kohtaamista.
        Minulle uskonto ja sen harrastelu ei riitä. Minä
        tahdon elää elävän Jumalan kanssa. Miten sinä?

Jumala on olemassa. Hän on tarkoittanut meille ihmisille enemmän kuin uskonnon. Hän tahtoo elää meidän kanssamme arjen keskellä. Hän tahtoo johdattaa meitä ja auttaa meitä elämämme myrkyissä. Hän tahtoo ennen kaikkea pelastaa meidät luokseen elämään ikuisesti Hänen luonaan ihanassa maassa.

Jokaisen meidän elämä täällä maan päällä tässä ajassa ja tässä ruumiissamme päättyy joskus. Sitten alkaa ikuisuus. Emme voi luotta nuoruuteen, terveyteen emmekä mihinkään muuhun kuin Jumalaan. Elämämme voi päättyä koska tahansa. Tiedätkö sinä tämän kaiken? Missä sinä vietät ikuisuutesi? Oletko uskonnollinen vaiko uskova ihminen?

• Epäselväksi jää!

j.f:n profiili on suljettu? ei avaudu ainakaan mun koneella. ehkä lähti. viisas päätös.

• greeeeen

Niin, Jaikal, ainakin minä saattaisin suutahtaa, jos joku kaataisi tahallaan maitoa tai maalia päälleni, mutta eihän vihastuminen ole Raamatun mukaan syntiä. Siksipä tämä finlandin aloitus ei perustu oikein millekään muulle kuin ihmisen omalle ajatukselle siitä, että suuttuminen tarkoittaisi sitä, ettei ihminen ole pyhitetty. Vihastumista seuraavat teot (kuten solvaaminen ja kostaminen) voivat kyllä olla syntiä, ja Raamattu sanookin näin:

26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,

27 Älkääkä antako perkeleelle sijaa.

(Ef. 4:26-27)
        _______

Taitaapa olla niin että jukka.finland on niellyt 'semperiläisten' valheet ja tarkoittaa näillä itsensä pyhittäneillä minua ja 'Huutavan ääntä'.

• jaikal.se
        greeeeen kirjoitti:

Niin, Jaikal, ainakin minä saattaisin suutahtaa, jos joku kaataisi tahallaan maitoa tai maalia päälleni, mutta eihän vihastuminen ole Raamatun mukaan syntiä. Siksipä tämä finlandin aloitus ei perustu oikein millekään muulle kuin ihmisen omalle ajatukselle siitä, että suuttuminen tarkoittaisi sitä, ettei ihminen ole pyhitetty. Vihastumista seuraavat teot (kuten solvaaminen ja kostaminen) voivat kyllä olla syntiä, ja Raamattu sanookin näin:

26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,

27 Älkääkä antako perkeleelle sijaa.

(Ef. 4:26-27)
        _______

Taitaapa olla niin että jukka.finland on niellyt 'semperiläisten' valheet ja tarkoittaa näillä itsensä pyhittäneillä minua ja 'Huutavan ääntä'.

>>>Taitaapa olla niin että jukka.finland on niellyt 'semperiläisten' valheet ja tarkoittaa näillä itsensä pyhittäneillä minua ja 'Huutavan ääntä'.

• Kiitos kaikille, jotka otitte kantaa aloitukseeni. Vastausten määrä ylittää nyt 50 ja pidän sitä sopivana rajana päättää keskustelu. Uusia aloituksia voi tehdä ja se on suotavaakin.

Toivotan jokaiselle lukijalle nyt hyvää yötä, Jeesus myötä. Ja Herra jolla valta on, siunatkoon ja armahtakoon Suomea.

• NOIN JUKKA FINLANDIA TAKTISESTI KUIN MAAILMAN PARAS PELURI VETÄYTYY KESKUSTELUSTA PITÄEN KASVO HYVÄN SÄÄN AIKAAN KUN HUOMAA ETTÄ HÄN ON JÄÄNYT KIINNI RYSÄN PÄÄLLÄ KOSKA RIITELEE KAIKKI NUO RAAMATTUKOHTIEN VASTAAN JONKA LAITOIN JA TÄYTYHÄN NIIN TEHDÄ KOSKA ELÄÄ AIVAAN HARHOISSA SIINÄÄ OPPIRAKENNELMASSA MISSÄ ELÄÄ SEMPERIN KANSSA SAMASSA OPEISSA ..

JUKKA ON HARJANTUNUT KÄYDÄ KESKUSTELUISSA RAASTUTUVASSA JA OIKEUDENK'SETTELYISSÄ MISSÄ HÄN ON TULLUT OIKEIN TAITAVA JA VOITTAA VARMASTI JUTUT KUN JUTUT JA NIIN HÄN SITTEN KÄYTTÄÄ TAITOAAN PALSTALLA SUVEREENISESTI ...
      KUN TAAS SEMPER ON HARJANTUNUT RIITELEMÄÄN MONIEN VUOSIEN KOVIEN KESKUSTELUJEN KAUTTA PALSTALLA SANOEN PUOLUSTUXI ETTÄ HÄN AINOASTAAN PUOLUSTAA SANA.

EI HÄN MYÖSKÄÄN TAHTOO JAIKALILLE VASTAA KIUSALLISIA KYSYMYXIÄ JA SENTAKIA HÄN ULKOKUITAISETI KIRJOITTAA PILKKATEN ---> Kiitos kaikille, jotka otitte kantaa aloitukseeni. Vastausten määrä ylittää nyt 50 ja pidän sitä sopivana rajana päättää keskustelu
      NOIN VAIN TUOMARI LOPETTAA TUOMIOISTUIMESSA OMAN ISTUNNON.....

• totuus aina

Jukka yhtyi valehtelijoihin ja teki tämän aloituksen pääasiassa Huutavan ääntä (ei nimmaria) ja greeniä vastaan. Itsensä hän häpäisi.

• ...
        totuus aina kirjoitti:

Jukka yhtyi valehtelijoihin ja teki tämän aloituksen pääasiassa Huutavan ääntä (ei nimmaria) ja greeniä vastaan. Itsensä hän häpäisi.

Joo, sama mielikuva minullekin syntyi. Hän on pitkään seurannut tätä ja huomannut että semper tarvitsee hieman tukea, mutta pieleen meni.

• Kunhan kysyn?

Eikös tuo finland ole taksikuski, ei tuomari?

• l-h

ja savix HUUTAA taas ihan kun kaikki olisivat kuuroja..onko sinun kuulosi huonontunut kaikesta nettihuutamisesta?

• eenokki 12

jaikal: "En myöskään tiedä ymmärtääkö ja tunnustaako Jukka että uskova omistaa Jeesuksen viattomuuden uskon kautta Jeesukseen Kristukseen".

jaikal tarjoaa jukalle Jeesuksen viattomuuden vaippaa sielunsa suojaksi ja me muut "syntiset ja Jeesuksen veren kautta vanhurskautetut taas uskomme sen mitä Jeesus on tehnyt puolestamme ja siinä onkin vissi ero jaikalin vaippaan, joka ei tee jaikalia synnittömäksi ja viattomaksi vaikka hän joidenkin kanssa niin luulee.
      Ja usko mikä jaikalissa on se on sitä farisealaista luulouskoa.

• Näin nähdäkseni

"Moni huutaa hyvyyttänsä kukin, mutta..."

"Moni viskoo sanoja, kuin miekan pistoja.."

jne...

Aloitus oli aivan aiheellinen, kun lukee joidenkin
      itseään palstalla korottavien kirjoituksia..kiivaus
      joka tulee esille siksi, etteivät kaikki ole samaa
      mieltä itsensä kanssa, on lihallisuutta ja mikäli
      Huutavan ääni olisi itse vastannut asiallisesti
      Semperin kirjoituksiin, ( sensijaan niihin vastasi
      nimim. greeeen) niin monilta ikäviltä ja ihmisiin
      kohdistuvilta aloituksilta ja ketjuilta olisi säästytty.

• kukkaisseppele

Jaikal on oikeassa. Lukekaa Joh 12:44.

• Typeryyden huippu

Kylläpä on typerä aloitus. Yhtä typerä mitä tuo Finney näyttäisi olevan. Eikö tuo ihminen käsitä sitä, että ei pyhäkään ole puunukke, joka antaa kaadella maitoa päälleen. Suuttua saa, mutta ei jäädä suuttumukseen. Jotenkin tuo finland on menettänyt silmissäni kokonaan maineensa. Joskus luulin häntä uskovaiseksi, mutta en enää pitkiin aikoihin. Katson hänet samaan kategoriaan semperin ja jonahin kanssa. Aika kolmikko huutamassa täällä.

• eiväkivallalle.

"Suuttua saa, mutta ei jäädä suuttumukseen."

Ja jos joku käyttäytyy hurjasti, sen voi noteerata, ja jatkossa vähän varoa ettei toista kertaa joudu uhriksi.

• kaikkea sitä
        eiväkivallalle. kirjoitti:

"Suuttua saa, mutta ei jäädä suuttumukseen."

Ja jos joku käyttäytyy hurjasti, sen voi noteerata, ja jatkossa vähän varoa ettei toista kertaa joudu uhriksi.

J.finlandin mukaan ei saa suuttua jos päälle kaadetaan maitoa ja maalia. Jos suuttuu tuo esiin sen, että ei ole pyhä. Raamattu pyhittää, mutta he eivät pyhity, jotka suuttuvat kun päälle kaadetaan maalia ja maitoa. Voi hyvä jysäys sentään:)

• Kunhan kysyn?

Yhtä typerä mitä Finey näyttäisi olevan...

Eikös Finney voittanut tuhansia tai kymmeniä tuhansia Jeesukselle?

• Eräs huomioitsija

"Monet huutavat hyvyyttänsä kukin, mutta..."

"Moni viskoo sanoja, kuin miekan pistoja.."

jne...

Aloitus oli aivan aiheellinen, kun lukee joidenkin
      itseään palstalla korottavien kirjoituksia..kiivaus
      joka tulee esille siksi, etteivät kaikki ole samaa
      mieltä itsensä kanssa, on lihallisuutta ja mikäli
      Huutavan ääni olisi itse vastannut asiallisesti
      Semperin kirjoituksiin, ( sensijaan niihin vastasi
      nimim. greeeen) niin monilta ikäviltä ja ihmisiin
      kohdistuvilta aloituksilta ja ketjuilta olisi säästytty.

• greeeeen

Niin, teidän puoleltannehan olisi tietysti suotavaa, että minä olisin vain hiljaa ja antaisin teidän valehdella ihmisille silmät ja suut täyteen, 'Huutavan ääni' kun ei itseään selvästikään lähde puolustamaan, mutta lupaan sen, että hiljaiseksi ette minua saa vaikka miten solvaisitte ja huomauttelisitte siitä, että 'greeeeen tulee taas vastaamaan'. Se ei minua hetkauta suuntaan tai toiseen.

• KTS (ei kirj.)

Vastaava esimerkki on myös tämä israelfanittaja "sanamies", jonka nimen kirjoitan sa(ar)namies ja saa joka kerta sätkyn uhkailla verisesti.

Pelkkä pelle koko tyyppi. Ei tippaakaan kristillisyyttä. Tahtoo vain ratsastaa Raamatulla ja fanittaa Israelia.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7765
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1975
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1016
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe