Kun soitan jonnekkin, näyttö pimenee kokonaan, en pysty katkaisemaan puhelua ollenkaan itse, sama ongelma myös puhelun saapuessa minulle. Vasta kun vastapuoli katkaisee puhelun, ilmestyy valot takaisin näyttöön. Taitaa huollon keikka olla edessä..
- Miten lähetetään käyntikortti?
-Miten saan liikennekamerat navigaattoriin?
Outo vika Lumiassa, sekä pari epäselvää asiaa?
111
20792
Vastaukset
- Sami Sung-sun
Paras tapa lähettää käyntikortti lähetä se luurinpaska takaisin Nokialle kiukkuisessa paketissa ÄLÄKÄ KOSKAAN koske älä edes hipaise luuria missäö lukee Nokia!!!!
Kaikkeen kusetukseen ne hölmöt ihmiset menevätkin mukaan kuin nokioihin. Menkää myös Nokian Missioon ja rukoilkaa luurin puolesta, alatte puhua kielillä.- Mike Rosoft
Yeah, sometimes u need ability to "speak in tongues" to be understood in foreign countries, dumbass :D. Nokia Mission is for having sex and to be waisted for a few days, didn't u know that? Too bad u r an eejit...
- TimppaTT
Mike Rosoft kirjoitti:
Yeah, sometimes u need ability to "speak in tongues" to be understood in foreign countries, dumbass :D. Nokia Mission is for having sex and to be waisted for a few days, didn't u know that? Too bad u r an eejit...
"speak in tongues" jaa NIINKÖ?!? Uskoisin kuitenkin että useimmissa maissa mölinääs ymmärretään paremmin, jos yrität puhua heidän ymmärtämällään kielellä (=language), etkä sillä elimellä joka suussasi lötköttää (=tongue). Jou. PS: 4-luokkalaisten enkku röks!
- fryhgdgdgyh
kuulostat lasselta
- 800
Joo mulle kävi tollalailla viime yönä! ihan tuliterä lumia ja heti kiukuttelee! edellinen iphone palveli kuitenkin moitteettomasti 2 vuotta
Ihan kuin olisin itse kirjoittanut. Itsellä iPhone palveli 2,5 vuotta ilman ongelmia. Ostin Lumian (800), ja on ollut enemmän huollossa, kuin käytössä. Tälläkin hetkellä huoltokeikalla. Yritän nyt purkaa kauppaa. Alkaa nimittäin tämä huolto-pelleily kyllästyttämään.
- update.
mobiiliguru kirjoitti:
Ihan kuin olisin itse kirjoittanut. Itsellä iPhone palveli 2,5 vuotta ilman ongelmia. Ostin Lumian (800), ja on ollut enemmän huollossa, kuin käytössä. Tälläkin hetkellä huoltokeikalla. Yritän nyt purkaa kauppaa. Alkaa nimittäin tämä huolto-pelleily kyllästyttämään.
Enimmäkseen valitit toisessa ketjussa sellasista, mihin on tulossa päivitys.
Päivityksen jälkeen navigointi onnistuu offline tilassa ja akkukestoon myös huippupäivitys. - update.
update. kirjoitti:
Enimmäkseen valitit toisessa ketjussa sellasista, mihin on tulossa päivitys.
Päivityksen jälkeen navigointi onnistuu offline tilassa ja akkukestoon myös huippupäivitys.Myös joitaki häirinnyt bassotoisto-ongelma loppuu 12070-päivityksen jälkeen.
- et osaa käyttää
mobiiliguru kirjoitti:
Minulla on ollut lumia800 vuoden vähän alle toimii moitteettomasti
- jaskaa!
Toi on nokian huippuosaamista.Noihin nokian laitteisiin en koske,kun ovat täyttä kuraa.
- ihmeellistä
Kumminkin kovasti tuntuu kiinnastavan käydä täällä Nokian keskustelupalstalla jossa keskustellaan laitteista jotka on täyttä kuraa.
- iso kiitos!
ihmeellistä kirjoitti:
Kumminkin kovasti tuntuu kiinnastavan käydä täällä Nokian keskustelupalstalla jossa keskustellaan laitteista jotka on täyttä kuraa.
Noi nokian mokat laittaa hymyilemään ja onneksi en ostanut nokiaa.
- AnnaPerkele
jaskaa mikset käytä samaa nimimerkkiä? eikö ole haaskausta kun yhdessä keskustelussa käyttää kolmea eri nimeä?
- Lumia paras
Hän on herra Sam Susi joka on huomannut lumian olevan parempi...
Näitä idiootteja riittää, käykääpä lukasemassa föönin sivustoja, sielä näitä samsusia on todella häiriöksi asti. - Lumia 800
Lumia paras kirjoitti:
Hän on herra Sam Susi joka on huomannut lumian olevan parempi...
Näitä idiootteja riittää, käykääpä lukasemassa föönin sivustoja, sielä näitä samsusia on todella häiriöksi asti.Kiitoksia hyvistä kommenteista, ei vaan vielä yhtään vastausta ongelmiin ole tullut...
- no nyt tulee
Lumia 800 kirjoitti:
Kiitoksia hyvistä kommenteista, ei vaan vielä yhtään vastausta ongelmiin ole tullut...
Tarkoitus olisi että kun puhut ja pistät puhelimen korvalle niin näyttö sammuu jottet vahingossa hipaise jotain. Ymmärsinkö siis oikein että vaikka pidät puhelimen etäällä itsestäsi niin näyttö sammuu silloinkin?
Silloin tee näin: mene puhelimeen, näppäile ##634# ja paina Proximity. Sitten pistä puhelin korvalle ja katso lukeeko detected. Jos se lukee silloinkin kun puhelin ei ole lähellä mitään, läheisyysmittari on rikki ja viet puhelimen huoltoon.
Huhut kertovat että nokia navigointiin on tulossa kameravaroitukset jossain vaiheessa päivityksenä. - Ebuh
no nyt tulee kirjoitti:
Tarkoitus olisi että kun puhut ja pistät puhelimen korvalle niin näyttö sammuu jottet vahingossa hipaise jotain. Ymmärsinkö siis oikein että vaikka pidät puhelimen etäällä itsestäsi niin näyttö sammuu silloinkin?
Silloin tee näin: mene puhelimeen, näppäile ##634# ja paina Proximity. Sitten pistä puhelin korvalle ja katso lukeeko detected. Jos se lukee silloinkin kun puhelin ei ole lähellä mitään, läheisyysmittari on rikki ja viet puhelimen huoltoon.
Huhut kertovat että nokia navigointiin on tulossa kameravaroitukset jossain vaiheessa päivityksenä.Paljohan tuo huolto maksaa?
- Kippari200
Ebuh kirjoitti:
Paljohan tuo huolto maksaa?
Ei yhtään mitään, jos Lumiassa on takuu vielä voimassa, eikä ole itse rikottu.
- MJM1971
no nyt tulee kirjoitti:
Huhut kertovat että nokia navigointiin on tulossa kameravaroitukset jossain vaiheessa päivityksenä.Kiitos! On hienoa, että näillä keskustelupalstoilla annetaan asiallisiakin vastauksia.
- jaska323r43
no nyt tulee kirjoitti:
Huhut kertovat että nokia navigointiin on tulossa kameravaroitukset jossain vaiheessa päivityksenä.Tämä oli hyvä neuvo, itse oli laittanut suojakalvon niin että se esti toiminnan. Nyt siirsin suojakalvoa millin alaspäin ja näyttö toimii taas hyvin!
- saffsafa
no nyt tulee kirjoitti:
Huhut kertovat että nokia navigointiin on tulossa kameravaroitukset jossain vaiheessa päivityksenä.paina siis MITÄ? "proximity" ehkä jossain englanninkielisessä käyttiksessä. ei numeronäppäimistössä ainakan ole mitään "läheisyys" valintaa.
Sama vika täällä. Puhelua ei siis voi MITENKÄÄN katkaista, näyttö on pimeä teet mitä vaan. - mii1
no nyt tulee kirjoitti:
Huhut kertovat että nokia navigointiin on tulossa kameravaroitukset jossain vaiheessa päivityksenä.Kiitos. Mua auttoi tämä vinkki tosi paljon! Luulin jo että puhelin on ihan tsögö. En olisi tätä osannut itse netistä kaivaa. Nyt vältyin huoltoon viemiseltä :)
- Roset
mii1 kirjoitti:
Kiitos. Mua auttoi tämä vinkki tosi paljon! Luulin jo että puhelin on ihan tsögö. En olisi tätä osannut itse netistä kaivaa. Nyt vältyin huoltoon viemiseltä :)
Poistettiin kalvo, näyttö alkoi toimia normaalisti. KIITOS. Lumia 900 toiminut moitteetta 2,5v.
- Lumia 800
Kiitos neuvosta, tuota en ollutkaan vielä kokeillut, mutta vika ei ollut siinä. Kun otan puhelimen korvalta, siinä lukee not detected. Vika on siis edelleen päällä, yritin äsken soittaa puhelimella, numero ei vastannut,mutta edelleenkään en saanut katkaistua puhelua, piti odottaa että puhelu katkeaa itsestään.. Ärsyttävä vika kyllä!
- Lumia 800
Vielä tarkennus edelliseen, vika ilmenee siis vain silloin, kun puhelu on käynnissä, tai ainakin yhdistymässä.Näyttö on täysin pimeä ja puhelimella ei voi tehdä mitään ennen kuin vastapuoli katkaisee puhelun. Edes virta ei katkea napista painettaessa.
- takuuhuoltoon
Sitten se on tod.näk. vain yksittäinen ohjelmistovika, voit yrittää: palauttaa tehdasasetukset, odottaa tulevaa ohjelmistopäivitystä ja asentaa sen sitten, tai sitten vain viet sen huoltoon ja ne heebot antaa sulle. Siis uuden krapulan. Siis kapulan. Siis ei kaukosäädintä. Vaan puhelimen. Siis kännin. Siis kännyn. Eli kännykän. Siis ei pankaapuhelinta. Ei kun siis lankapuhelinta. Eli NOKIA LUMIA 800-Matkapuhelimen!!!
- Lumia 800
Heh, vitsikästä. On näköjään mennyt nämäkin palstat ihan pilalle...
- Vili ..-
Oiskohan rautavika?
Itselläni on "Samsung Omnia W" jossa Windows Phone 7.5 käyttis ja se on toiminut mitään ongelmaa jo pari kuukautta. - tällainen ominaisuus
Minullakaan Lumialla ei voi katkaista puhelua, mitkään näppäimet eivät toimi puhelun aikana ja näyttö pysyy pimeänä. Edes virtanapin pohjassa pitäminen ei auta (kuten normaalisti saa sillä tavoin virran katki) ja akkua ei voi irroittaa.
Toistaiseksi toinen soittaja on aina katkaissut puhelut jonka jälkeen puhelin on taas toiminut, mutta mitähän tapahtuu jos kaksi lumian käyttäjää soittaa toisilleen? Tällöin puhelu ei katkea ikinä, pitää vain odotella että akku menee loppuun. Tai pitää ehkä laittaa puhelin johonkin metallilaatikkoon, johon signaalit eivät kanna ja näin saisi puhelun katkeamaan.- neiti*
Kaveri saa puhelun katkeamaan ottamalla sim-kortin pois :) Ei mikään kätevin tapa, mutta toimii näin reissun ajan...
- kyllästetty
Lumia on ollut 2 kuukautta. Kuvien siirto tietokoneelle ongelma. Täytyy olla viimeinen versio käyttöjärjestelmästä. Windows XP ei kelpaa. Blutoth ei toimi muuten kuin toisen Lumian kanssa. Käyntikorttia ei voi lähettää, kuvien laatu ala-arvoinen. haamusoittoja, ei entisentapaista viestien tallennusta. akku loppuu yön latauksen jälkeen jo keskellä päivää, näppäimistö hankala käyttää pienuutensa vuoksi, laskin ei toimi oikein ainakaan %lasku. Taitaa olla viimeinen Nokian puhelin, ostan Samsungin seuraavaksi.
- Mies Myrsky
Höh! Minä täysin osaamaton ja kuvat siirtyy tietokeelle, vaikka ottaisin kuvan sadankm päässä, samoin voin ne lähettä FB:hen, tai kavereille sähköpostiin..
Mukana tuli tämä Win8.
Kuvat on niin hienoja, jos käsi ei ole tutissut, että kaikki kehuneet, että sulla on kallis kamera??
Jos vilkaisette missä vika katsokaa peilistä siellä on korvien välissä ;)
- gtreqwerty
ai että xp ei muka kelpaa vai,olipa hyvä etten kerenny ostaa lumiaa
Zune ohjelma toimii Windows XP käyttiksessä, mikäli siinä on SP3 asennettuna ( Tässävaiheessa kaikilla XP käyttäjillä pitäisi olla)
"*Zune musiikki video -ohjelmisto ei toimi Windows XP SP3:a vanhemmissa Windows-versioissa. Lataa Windows XP SP3."
http://www.zune.net/fi-FI/products/software/download/default.htm- gtreqwerty
kiitos,mulla on SP3
ei muuta kuin lumian ostoon huomenna - saatanan Zune
Onko tohon zuneen jotain kuvaruutu ohjeita? Tänään meni kaikki kuvat, kun luulin niiden olevan koneella turvassa ja poistin zunesta.
Niin eipä ollu enää koneellakaan. Tosi rajoittunu tiedostojen siirto.
Oikein haiskahtaa toi microsofti.
Mites mistä niitä akunkesto päivityksiä saa? tosiaan 6h akunkesto kun vähä räpeltää. Joku sano et ku ottaa wlanin pois käytöstä niin pitäs vähentää akun syöntiä. Huomenna näkee.
Entäs se flash playeri onko tulossa? tai mitään millä saa videot pyöriin?
Onkohan näissä kytky kaupoissa mitään palautusoikeutta/vaihto oikeutta?
Meinaa ton zune läpän kun olis tienny niin htc tai samsungi olis käytös.
Muuten on kyllä hieno lelu.(ekaks älyleluks)- älä käytä zunea
Paljon paremmin toimii kun ei asenna eikä käytä Zunea. Esim. kuvat voi kopioida koneelle ja poistaa puhelimesta, ilman että ne samalla häviävät koneeltakin. Tähän tarvitaan vain pieni rekisterimuutos windowsin USB-asetuksiin, sen jälkeen puhelin toimii normaalina usb-muistina.
Myös päivitykset asentaa WP7 update toolilla heti kun ne tulevat saataville. Zunen käyttäjät joutuvat odottelemaan pari kuukautta päivityksiään. - Lokakuusta saakka
Mulla ne menee tuohon pilvipalveluun SkyDriveen, eivätkä katoa!
Samoin videota ilmojen halki!
Mulla kestää vuorokauden ja kaksi jos on vain muutamia puheluita, selaaminen kai vie virtaa..
- saatanan zune
"tarvitaan vain pieni rekisterimuutos windowsin USB-asetuksiin" saisko tohon jotain ohjeita?
Löysin kuvat koneelta. einäköjään ollutkaan poistanu. tänään taistelin musiikkia toiseen lumiaan 3 tuntia. Miks ei niitä kuvaruutu ohjeita voi tehdä? - haloooooo
Minulla ollut Lumia 710 pariviikkoa ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.Toimii hyvin,ominaisuuksia on tosin niin paljon että pitää ajankanssa tutustua.Suosittelen.
- et silleen
Jos keksit tavan millä voi vaihtaa tekstari äänen haluamakseen niin kerrothan muillekkin.
Ainakaan minulle ei riitä pimpelipom murtohälyyn heräämiseen.
- kUMIA... SAAPAS
Toi on noita kosketusnäyttösten lastentauteja, joista android ja symbian on päässyt eroon aikaa sitten, iphonessa ja winmangossa niitä on vielä.
toinen on soittaminen, soitaa niin nopeesti, että tulee vikahipasuilla turhia puheluita. - lähti toimimaan
Diagnostiikkatyökalu tekee jotain tuolle läheisyydentunnistukselle, korjaa pimeänä pysyvän näytön. Kun näppäilee ##634# ja käynnistää diagnostiikkatyökalun, valikosta proximity ja jonkin aikaa renklaa läheisyydentunnistusta päälle ja pois päältä, sen jälkeen se alkaa toimia puheluiden aikanakin. Kun ottaa puhelimen pois korvalta, näyttöön tulee valot, ja lähellä korvaa taas pimenee. Ei se aiemmin ole näin toiminut mutta ilmeisesti diagnostiikan asentamalla tuon voi mystisesti korjata.
- jargos1975
moro, mulla johtu sama ongelma firman vaatiman suojakelmun takia. Kun otti pois, niin toimi ihan normaalisti. Tein tuon aiemmin ilmoitetun testin ## Proximity ja ilmoitti heti detected ja rullasin kelmua pois, niin samoin tein not detected...
- lumiavantaa800
joo minullakin sama juttu kiitos neuvoista näin säästän aikaa eikä tartte lähettää puhelinta turhaan monien viikkojen pituiseen huoltoon kitti perkeleesti...
- Ruskon oma poika
Kiitos hyvästä neuvosta. Toi renklaaminen korjasi puhelimeni. Ei kyllä uskois mut näin kävi. Ihmettelen näitä mollaajia. Onhan se jokaisen oma asia minkä puhelimen ostaa. Mulle tää on ollu hyvä puhelin. Voi olla et joku on parempi mut ei sen niin väliä koska tää 800 on riittävä mulle.
- apuatarvitsevalumia
Hoi eli mitä meinaat tuolla renklaamisella? kun itsellä on proximity päällä niin kokoajan palaa vihreä valo ympyrässä ja lukee Detected.. miten voin korjata ton vian renklaamalla?
- asdre
Ottakaa suojakelmu pois. Tai muuttakaa sen "asentoa". Minulla alkoi tämän jälkeen toimimaan.
- -.-
Päivitä se puhelin itse, ainakaan 12072 softalla ei ole ollut pienintäkään ongelmaa.
- sellasta
tulevien päivitysten pitäisi korjata tuo ongelma. paina puhelun loputtua ensin näytön avaus nappulaa niin saat näytön auki ja puhelun katkaistua.
- TIETÄJÄ
Joo tossa lumiassahan on siinä vasemmassa ylänurkassa se tunnistin et onko puhelin korvalla joten allekirjoittanut ainakin aluksi luuli viaksi mutta sitten tuli tajuttua että vasemman käden sormet meni sen päälle ja ei ollutkaan mistään viasta kyse :D
- Lumiahanki
helmikuusta asti itsella ollut Lumia 800 ja samainen vika mikä ketjun aloittajalla oli, tuli omaani noin viikko sitten. Samoihin aikoihin tuli ohjelmapäivityskin ladattua. Pakkailin puhelinta juuri pakettiin huoltoon pantavaksi, mutta pitänee aukaista ja vielä testata edellä tullutta ohjetta.
- Lumiahanki
Ei auttanut, vilkuttaa vain detectedIn ja not det:n välillä. Pistetäänpä pakettiin takaisin yhtä nätisti, kun olin sen jo laittanut.
- 3434343dwdscxscx
ootko kokeillut päivittää puhelinta, tai sitten sul on virus tullu kännykkään (mun kännykkä väitti että puhun 24/7 puhelimes, puhelin sammu itekseen jne.) Paiskasin muistikortin pellolle nii johan helpotti
- AsdF.
Tuo ongelma korjaantui jo päivityksessä 12070...Omassa luurissa ei ole missään vaiheessa ollut ongelmaa, vaikuttaapa jopa siltä että kestää normaalia elämää, ja saa poistua taajamastakin ilman että kuuluvuus on nolla.
- lumia710
Käyntikortista
Sellaista käyntikorttia kuin oli vaikka 5110-puhelimessa ei voi lähettää.
Lähetettävä numero on kopioiitava leikepöydällr ja liitettävä tyhjään uuteen viestiin.
Mene puhelinluetteloosi ja etsi numero jonka haluat laittaa viestiin ja paina puhelinnumerotekstiä, ei siis sitä numeroa niin siihen tulee teksti kopioi.
Mene sitten viestiin ja liitä se siellä ja lähetä se tavallisena viestinä.
Noille jotka arvostelee... ei nyt ostettua puhelinta arvostella enää kahden vuoden päästä..... nii ei tarvi nykypäivän luurejakaan arvostella...... - Lumia 800/900
ONGELMAASI RATKAISU
Proximity sensor on joko rikki tai heiluu/lähtenyt irti paikaltaan ja on kallellaan kohti runkoa. Jos se on vain hieman kallellaan, niin sen voi todeta diagnostiikkatyökalun (voi ladata sovelluksista tai näpyttelemällä jo mainitun ##634#) proximity testillä ja testin aikana vääntämällä runkoa ylä kulmasta varovasti taakse päin, jolloin sensori havaitsee muutakin kuin puhelimen rungon ja ilmoittaa Not detected. Pienestä on siis yleensä kiinni.
Ei kestä Lumia samanlaista käsittelyä kuin Nokiat parhaina päivinä. Pari kolahdusta tai taskusta tipahdusta hieman huonossa asennossa... Eli kannattaa pitää suojakuorta, vaikka se saattaa myös aiheuttaa saman ongelman.- LUMIA 800
Kiitos paljon tyhjentävästä vastauksesta. Oli juurikin vika tuossa proximity anturissa ja vääntämällä runkoa vika korjaantui, hetkeksi ainakin.
- IsoHessu
Minulla ei ole koskaan ollut näin huonoa puhelinta kuin nykyinen Nokia Lumia 800. Kaiken lisäksi kun vein Elisan myymälään huoltoon lähetettäväksi niin heillä ei ollut varapuhelimia kun on niin paljon puhelimia huollossa !!!
Lumian vikoja:
- akku ei kestä
- kadottaa verkon ja voit olla täysin tietämätön että puhelut eivät tule perille.
Rikollista myydä tuollaista PASKAA !- tyytyväinen.
häh? Minulla Lumia 800 toiminut ongelmitta koko ajan. Puoli vuotta kokemusta takana.
- IsoHessu
tyytyväinen. kirjoitti:
häh? Minulla Lumia 800 toiminut ongelmitta koko ajan. Puoli vuotta kokemusta takana.
Tänään tapasin erään toimittajan ja hänellä kolme viikkoa vanha Lumia kunnes tänään lakkasi toimimasta eli pimeni tyystiin. Ei ollut kovin tyytyväinen. Itsellä ei tällä hetkellä ongelmia Lunian kanssa kun se makaa huollon jonossa ja käytössä vanha Nokia.
Tähän mennessä olen tavannut " tyytyväisiä Lumian käyttäjiä " ainoastaan Elisan puhelinmyyjistä, jotka kuin myyntimiehen käsikirjasta lausuvat kuuluisat sanat " Minulla Lumia 800 ja toiminut ongelmitta koko ajan ". Elekieli kertoo kuitenkin aivan jotain muuta kuin opetettu sanomaan. - Se Heikki
IsoHessu kirjoitti:
Tänään tapasin erään toimittajan ja hänellä kolme viikkoa vanha Lumia kunnes tänään lakkasi toimimasta eli pimeni tyystiin. Ei ollut kovin tyytyväinen. Itsellä ei tällä hetkellä ongelmia Lunian kanssa kun se makaa huollon jonossa ja käytössä vanha Nokia.
Tähän mennessä olen tavannut " tyytyväisiä Lumian käyttäjiä " ainoastaan Elisan puhelinmyyjistä, jotka kuin myyntimiehen käsikirjasta lausuvat kuuluisat sanat " Minulla Lumia 800 ja toiminut ongelmitta koko ajan ". Elekieli kertoo kuitenkin aivan jotain muuta kuin opetettu sanomaan.Kiitos hyvistä vastauksista. Ja ei-kiitos asian vierestä olleista jorinoista. Poistin suojakalvon ylälaidasta viisi milliä ja nyt ei näyttö enää pimene soitettaessa.
- pugipugi
IsoHessu kirjoitti:
Tähän mennessä olen tavannut " tyytyväisiä Lumian käyttäjiä " ainoastaan Elisan puhelinmyyjistä, jotka kuin myyntimiehen käsikirjasta lausuvat kuuluisat sanat " Minulla Lumia 800 ja toiminut ongelmitta koko ajan ". Elekieli kertoo kuitenkin aivan jotain muuta kuin opetettu sanomaan.kasisatane toimii parhaiten kun akkku tyhjä. Täytenä se sekoaa eli pugeilee koko ajan
- vittunutigtkgtvk
te munat jotka haukutte lumiaa ootte varmaa semmosii jotka ei oo käyttäny sitä vaa lukenu jotai paskaa tai te joilla on ollu ni te varmaa lataatte miljoona juttuu ja vaaditte liikoja ni te voitte oikeesti haistaa pitkän paskaaaaaaaannnn!!!! te hOmot
- Epäselvä asia
Kysynpä tässä ketjussa kun näyttää olevan asiantuntevia vastailemassa että mikähän viestikuvake mulla pojottaa "lukitus"näytössä kun ite en tiiä?
Se on siis siinä liuutettavassa alkunäytössä mikä tulee kun lukituksen aukaisee ja kello ja pvm näkyy niin siinähän on merkkejä jos on viestejä tai mailia tullu. Se on aika tarkasti Windows näppäimen kohdalla näytössä. Siis aivan kuin lukematon viesti tms, mutta ei mulla mitään ole lukematta?
En löytäny ohjekirjasta tuohon mitään ohjetta.- Ruskon oma poika
luultavasti on sun windowslive sähköpostiisi tullut merkintä. vieritä alkunäyttöä oikealle niin sieltä varmaan löydät hotmail postisi kansion.
- Yes!
Lähti heti välittömästi toimimaan kun poisti suojakelmun. Mahtavaa. Todella hyvä puhelin muutenkin. Nyt muutan USB asetukset, jotta saan Lumian massamuistiasemaksi ja poistan Zunen koneelta.
Ihanaa... kivaa. - lumia8001
täällä kans ongelmia lumia 800 kanssa itseasiassa niitä on kaks :) toinen huollon jonossa kadottaa kenttää ja näyttö pimenee soittaessa ladatessa kuumenee niin paljon et vois grillaa makkaraa pääl hajottaa laturit kaupantekijäiseks :) mutta ei siinä mitää taas tää toinen lumia :D näyttö muuttuu pimeeks soittaessa ja kamera ei toimi ollenkaa :) täytyneen ostaa se 900lumia jos se ois hiukka parempi :)
- sepe
Sen näytön pitääkin sammua kun luurin nostaa korvalle. Meillä ollut ongelmi päivitysten kanssa, eli yhteys katkeaa päivityksen aikana ja puhelin menee välillä silloin tilttiin. On yleensä herännyt kun on sammuttanut n 10 kertaa...olisipa irrotettava akku. Se olisi nyt todella tarpeen kun on tuo windows mukana tässä hommassa. Enpä päivitä puhelinta ollenkaa toimii minkä toimii ja sitten heitän roskiin. Pitäkää tunkinne.
- lumia610
kertokaa please miten muutetaan usb asetukset massamuistiasemaksi...
- Franky
Itsellekkin ilmeni juuri tuo vika.
Ja sain suuren seikkailun jälkeen netissä tietää,että se kannattaisi sitten viedä johonkin liikkeeseen huoltoon jne.
Vielä pari vihaista sanaa Lumian haukkujille.Te olette vain p*skoja kännykän käyttäjiä.Meillä lumian omistajille,jotka ei heittele sitä pitkin seiniä,toimii loistavasti!
Ja kaikillahan oli se oma mielipide.Me tykätään Lumiasta jne.
Mitä nautintoo saatte siitä,et haukutte Nokiaa ym.Puute taitaa olla kaikilla.... - ngdhhv
Alkaa v...... Lumia tuli huollosta eikä toimi. Eikö ne osaa mitään.
.. - servicedesk
Nokia Lumia -puhelimen etuosan oikealla puolella Nokia-logon vieressä on etäisyyden tunnistin. Puhelun aikana etäisyyden tunnistin estää tahattomat painallukset sammuttamalla kosketusnäytön. Jos käytät muuta kuin Nokian valmistamaa näytön suojusta, suojus voi peittää etäisyyden tunnistimen ja estää sitä toimimasta kunnolla. Poista muu kuin Nokian valmistama näytön suojus tai leikkaa sen yläosa pois, että se ei peitä etäisyyden tunnistinta.
- Lumia 800 näyttövika
Itsellä tällainen ongelma lumia 800 kanssa että tekee näyttöön liloja raitoja pienellä ja normaalilla kirkkaudella, tosin näkyy kirkkaimmallakin asetuksella. Löysin aiheesta juttua enkku forumeilta mutta en suomalaisilta sivuilta. Eli onko muilla ollut samaa? tässä aiheesta lisää: http://www.youtube.com/watch?v=g8t_oRDpY70
- lumi 610
näyttää siltä et osaa oikeen käyttää sitä puhelinta ei tolloile lumioita vaan viisaille -__-
- ongelmakorjattu.fi
Heii! Mulla sama vika kuin ap:lla. Leikkasin suojakalvosta yläosan pois ja kas! ongelma korjattu! :)
- Tänks
Mulla ilmeni tuo sama näytön pimenemisongelma soittaessa, ja kas sehän korjaantui suojakalvon poistamisella. Kiitos vinkistä! Muutoin kyllä ihan kelpo vehje, tykkään!
- mulkqvist3
Ittelä sammuilee,on vaa aina värinä ku se käynnistää ittensä uuellee taskus
- puuupääää
mene puhelimeen, näppäile ##634# ja paina Proximity
Tarkottaa suomeks mitä? mihin näppäillään? - pappa
Miten saa lumian nimet ja numerot siirrettyä tietokoneelle.
- suittee
nokia suitella
- Guru555
Tapa millä vian saa korjattua kuulostaa hassulta, mutta luin tämän ulkomaalaiselta foorumilta. Olin kokeillut jo kaikki muut kikat ilman tulosta.
Suutele etukameran vieressä olevaa Nokia-logoa ja puhalla näytön lasin ja kuoren väliin niin kovaa kuin pystyt.
...Jostain syystä näytön taakse pääsee hienon hienoja pölyhiukkasia ja niitä on mennyt sensorin eteen. Puhallus poistaa pölyt sensorin edestä. - Lumia 800 rulez
Hei!
Minun työkaverilla kanssa ilmeni etelänmatkan jälkeen sama ongelma (kun vastaa puheluun, ruutu pimenee ja pysyy pimeänä kunnes vastapuoli lopettaa soiton) Tämä oli iso ongelma. Tsekattiin kaikki softa-asiat ja kaikki on uusinta uutta.
Toi pussaa/puhalla temppu antoi lisävinkin: Eli huomasin toisella Lumialla tuota ##634# diagnostiikaohjelmaa käyttäessäni että NORMAALISTI proximity/läheisyysanturi-tunnistin pitäisi olla KELTAISELLA eli ei mitään lähellä. Tätä emme olleet huomanneet rikki olevassa kännyssä kun se vaan näytti jatkuvasti vihreää (universaali = kaikki kunnossa väri) . Mutta itse asiassa sehän tässä olikin vialla! Silloin huomasimme myös että PAINAMALLA rikkinäisen LUMIA 800 puhelimen screenin oikeata yläkulmaa, mutta ihan siitä reunasta, alempaa kuin missä läheisyystunnistin on eli noin sentin alempaa ja simsalabim!, puhelin toimi normaalisti.
Sitten huomasimme että ruutu on tosiaan hieman koholla kun ruutua katsoo reunaa myöten sivulta (ja vertaa esim ruudun alaosaan) ! Eli vian selitys oli selvä:
- joko koko screen assembly (ruutu) on vääntynyt/kaarellaan (epätodennäköistä) tai
- ruudun ja reunan välissä on likaa/hienojakoista hiekkaa (erittäin todennäköistä) etc.
Ruudun kohollaan olo hämää proximity eli läheisyysanturia luulemaan että se korva on jo siinä luurissa kiinni. Kun siis painaa viallisen puhelimen oikeata yläreunaa sopivasti puhelun ollessa päällä niin näyttö tulee ihan normaalisti esiin!!! Ja siis puhelinta voi hallita ihan normaalisti (vaikka sulkea yhteys). Veikkaan ”vian” johtuvan siitä että kohollaan oleva ruutu hämää tarkkaan laskettua läheisyysanturia luulemaan siinä lähellä olevan jotain.
Yritimme putsata hieman reunaa ohuen ohuella (sellainen muovi jota käytetään merkitsemään paperipinossa jotain kohtaa = kirjanmerkkilappunen) lippusella ja se hieman auttoi. Nyt ei tarvitse painaa sitä reunaa enää kuin vain tosi vähän ja luurin näyttö toimii. Mutta vielä on tekemättä se pysyvä korjaus. Sen voisi tehdä viemällä puhelin huoltoon (takuu on voimassa, toisaalta huoltoon tuhraantuu aikaa pari viikkoa sitten). Tai sitten voisi vain avata puhelimen (erinomainen yout tube video löytyy täältä: http://www.youtube.com/watch?v=xCU2PWiq0Kc) niin että ruutu irtoaa ja sitten vaan huolellisesti putsata ruutu ja katsoa että se menee tosi tiukkaa paikalleen. Tässä jälkimmäisessä on se huoli tietenkin että puhelin vioittuu lisää tai että joku takuu laukeaa. Joten en varsinaisesti suosittele sitä mutta ei se mitenkään vaikea homma ole kuten videosta näkyy. Itse tekisin niin sillä se tuntuu olevan pienemmän riesan tie. Mutta lukija päättää.
Yksi temppu voisi olla se että tosiaan puhaltaa paineilmaa siitä raosta sisään mutta siinä on myös omat ongelmat. Toivotamme kaikille menestystä korjauksissa! - moee
Noki lumiassa on "liikkeentunnistin" eli jos puhut puhelimessa näyttö sammuu luonnollisesti ettet painele vahingossa näyttöä ja kun sulle tulee puhelu panat lukitus nappia ja sitten painat "vastaa"
- suojakalvo
Sama vika oli itelläkin... jos näytössä on suojakalvo niin menee pimeäksi... saksilla nokia tekstin kohtaa pala pois ja nyt toimii normaalisti...
- lissukka4
Kertokaa miten saan Lumia 800 navigaattorista vaihdettua sijainnin kun oon sen menny jostain syystä sinne tallentaan....... enkä halua vastaukseksi "vaihda puhelinta" Tai "miks oot tollasen puhelimen ostanu" =) vaan haluan ihan kunnon vastauksen.Kiitos!
- pikseli2
Ainakin Lumia 610:ssä on näytön yläreunassa NOKIA logon oikealla puolella pyöreä kenttä, jossa on tuo tunnistin, joka pimentää näytön puhelun aikana kun puhelin viedään korvalle.
Juuri asensin pojan puhelimeen suojakalvon ja pieni osa kalvon reunasta oli vahingossa tunnistimen päällä jolloin tunnistin piti soittaessa näytön koko ajan pimeänä. Siirsin hieman kalvoa, niin että koko tunnistin on näkyvillä ja johan toimii. Ostamassani suojakalvossa oli valmiiksi leikattuna reikä tunnistimen kohdalle, mutta en vaan osannut eka kerralla asentaa kavoa ihan kohdalleen. - niksipirkk0
Lumia 800:ssa on edestä katsottuna oik. yläkulmassa kohta jossa tunnistin onko puhelin korvalla vai ei. Kaverilla oli puhelimessa sama vika joka johtui siitä että suojakalvo oli väärin asetettu. Eli kalvon nurkassa oleva kolo tulee asettaa kyseisen kulman kohdalle jotta tunnistin jää vapaaksi ja homma pelittää taas.
- lumia 800 on ok puhe
minullakin on sama ongelma näyttö pimenee kokonaan kun puhun vain vastapuoli voi lopettaa puhelun voiko joku kertoa miten tämän saa korjattua?
- villu1
Itselläni sama vika. Käynnistin puhelimen On-Device Diagnostic Tool:in eli diagnostiikkatyökalun (sovellus) näpyttelemällä ##634# puhelimen numeronäppäimistöllä (ihan niinkuin soittaisit jollekin). Kun sovellus aukeaa paina Accept nappia. Diagnostics lista aukeaa ruudulle. Vieritä listaa ylöspäin kunnes näet Proximity. Paina Proxomity sanaa listasta. Proximity ikkuna aukeaa. Kun ympyrän väri on keltainen ja sen vieressä lukee Not detected, tarkoittaa se sitä että puhelimen oikeassa yläkulmassa oleva tunnistin ei ole havainnut mitään tunnistimen läheisyydessä. Kun Laitat sormesi puhelimen oikeaan yläkulmaan ympyrän vaihtua vihreäksi ja sen viereen pitäisi ilmestyä sana Detected, eli tunnistin on havainnut sormesi. Kun avasin tämän Proximity Diagnostiikkatyökalun omassa puhelimessani niin se näytti koko ajan vihreää, vaikka tunnistimen edessä ei ollut mitään. Kun tutkin oikeaa yläkulmaa tarkemmin huomasin että näyttölasi oli hiukan ylempänä puhelimen runkoon nähden kuin muut kulmat. Näyttölasi siis hieman irvisti yläkulmasta ja oli siten kauempana tunnistinta kuin sen pitäisi. Kun painoin lasia varovasti yläkulman alapuolelta alkoi tunnistin toimia niinkuin pitää. Todennäköisesti lasi on siis paikoiltaan pudotuksen vuoksi ja se aiheuttaa tunnistimen häiriön.
Ei kestä Lumia samanlaista käsittelyä kuin Nokiat parhaina päivinä. Pari kolahdusta tai taskusta tipahdusta hieman huonossa asennossa... Eli kannattaa pitää suojakuorta, vaikka se saattaa myös aiheuttaa saman ongelman
- Elisalainen
Lumioissa, varsinkin 920, 800 ja 900, on ollut paljon ongelmia läheisyysmittarin tunnistuksen toiminnassa. Yleensä syynä on jo tehtaalla aiheutettu mekaaninen vika, mutta joskus myös esimerkiksi suojakalvon käyttäminen saattaa aiheuttaa jonkinlaisen häiriön näytön läheisyystunnistimeen jolloin näyttö lukkiutuu mustaksi kunnes vastapuoli puhelun katkaisee. Suosittelen vitutuksesta huolimatta kiikuttamaan niitä puhelimia huoltoon niin kauvan kun on takuuta voimassa. Jossain vaiheessa sieltä kuitenkin uusi luuri napsahtaa tiskiin.
- misamigu
Tämä tulee vähän myöhässä, mutta koitappas semmosta kikkaa, että painat puhelun aikana KAHDELLA SORMELLA yhtäaikaa näyttöön niin näyttö toimii. Itsellä ollu kuukauden verran näytön kanssa ongelmia ja vahingossa huomasin tuommosen jujun.
- Zeli1
Mulla on kans ongelmia läheisyystunnistimen kanssa, mutta päinvastaisia, eli näyttö ei pimene vaikka laittaisin puhelimen miten lähelle poskea. Proximity testissä lukee koko ajan not detected vaikka mitä tekee. Onko tunnistin rikki ja puhelin on pakko viedä huoltoon?
- lumia 920 valkoinen
Hei, Omassa 920 sama ongelma, että puhelun aikana näyttö koko ajan pimeänä, eikä pystynyt käyttämään ollenkaan. Puhaltelin paineilmaa Nokia merkin vieressä (ylhäällä) olevasta kaiuttimesta kohti tunnistinta, joka ilmeisesti on etukamerassa. Nyt lähti kameran edestä liat pois, ja tunnistin pelittää. Eli ongelma ratkennut.
- sffght
mulla täysin sama ongelma!! voi että tekis mieli heittää seinää tää!! en tiiä mitä tälle voi tehdä muutakun olla vaa näillä? ..... >:(
- Atte Ojala
En selvästi ole ongelmani kanssa yksin!
Viikon vanha NOKIA lumia 820 näyttö pimeni. Huollosta tuli 1,5viikon kuluttua viesti, että odotellaan varaosaa ja siitä viikko, että näyttö on haljennut käytössä!
Olen nokian osakas ja haluaisin kovasti tukea suomalaista, mutta tällä hetkellä Nokian taso ei yksinkertaisesti riitä.
Jos lähes 600e puhelin ei kestä aktiivisen nuoren käyttöä niin minkälaiselle kohderyhmälle puhelin on suunniteltu?
Uusi kannettava tietokonekkin kestää paremmin taskussa!
Olen todella pettynyt uuteen Nokialaiseen! - tiedoks vaan...
johtuu täysin siitä että siinä on lähietäisyyssensorit...
- make p
Mulla rupes tekee lähietäisyyssensori kun, laitoin kalvon näytön päälle niin näyttö pimeni eli etäisyyssensori toimikoko ajan vaikka oli puhelin kaukana poskesta. Korjaus toimenpide oli että lyhensin kalvoa yläpäästä muutaman millin jo rupes toimimaan et silleen.
- vemettää
make p kirjoitti:
Mulla rupes tekee lähietäisyyssensori kun, laitoin kalvon näytön päälle niin näyttö pimeni eli etäisyyssensori toimikoko ajan vaikka oli puhelin kaukana poskesta. Korjaus toimenpide oli että lyhensin kalvoa yläpäästä muutaman millin jo rupes toimimaan et silleen.
putsaus auttoi eli hiekkapölyt pois lasin ja rungon välistä ja pelittää taas. Taskussa kun on niin likaa saanut
- lumia610
Moi
Mulla on nokia lumia 610 ja siihen ilmestyi joku ihmeellinen merkki
Merkki on oikeassa yläkulmassa, akun varauksen merkin vieressä. Merkki on neliö kallellaan jonka sisällä on ympyrä. Mikä merkki tarkoittaa ja miten saan sen pois?
KIITOS KAIKILLE JOTKA VIITTII AUTTAA MUA!
Ps. En halua vastauksia jossa sanotaan, että kato ohjekirjssta tai osta uus puhelin, koska en löydä vastausta ihjeista enkä aijo ostaa uutta puhelinta!- lumia520
oletko löytänyt merkin aiheuttajan?itsellekkin moinen ilmestyi
- Lumia lagi selvis
Tämä puheli teki samaa ei saan näyttöä auki ku puhui taivutin puhelinta taakse päi nii toimii =D
- Hyvä puhelin
lumia 800, näyttö pimenee puhelun ajaksi, ja toimii kun vastapuoli on sulkenut omansa. Minulla auttoi kun vaihdoin aikakatkaisun 3 min. ja puhelimen aukaisu salasanan tilasta -vaadi aina- , vaihdoin -30 sekunttiin. Nyt toimii????
- Jaba
Sama näyttöongelma oli täälläkin (Lumia 800) ja syynä ei ollut suojakalvo, kun sellaista ei ole.
##634#-toiminto näytti kans koko ajan vihreää, mutta painelin puhelinta joka puolelta ja löytyi sitten viimein ja vihdoin se kohta, mitä painamalla "korvatunnistin" lukitus näyttää keltaista. Oikeasta yläkulmasta kun painaa sormilla noin 2 cm alas/vasemmalle puhelimen molemmilta puolilta samasta kohtaa, lukitus menee pois päältä.. pienen pieni naksahdus tuntuu, eli kai siellä on jotain pois paikoiltaan.. näyttö tai muu.
Tällä mennään niin kauan kun toimii ja sitte uuden puhelimen etsintään. Huoltoon ei tota romua viitti enää viedä. - LiibaLaaba
mulla oli sama ongelma. nyt se meni ohi ilman huoltoa ! mutta kun koitan soittaa jollekkin ei kuulu hälyytys äääntä eikä vastakkaisen osapuolen ääntä. paljonkohan maksaisi huolto lumiaan (800) että kaiuttimen vaihtaisi
- pettynyt2
mun lumia 800 pimeni 4 viikkoa sitten ja tuli nyt takasin huollosta.innoissani avasin pakkauksen ja laturiin. EI ELOA! LADANNUT YLI TUNNIN JO.EI ELON MERKKEI.Soitin huoltoon jossa puhelin oli ja käskettiin laittaa takas! sanoin et vaadin tilalle uutta puhelinta ja sillä selvä! ne sanoi et ensisijaisesti koitetaan huoltaa.mä sanoin et se on huollettu jo kerran tuloksetta! että eikö se kerta riitä????? :(
papereiden mukaan kaikenlaisia huoltotöitä on kyl tehty ja silti en saa uutta puhelinta ja takuuhuolto paikka ei edes itse vaivaudu lähettää puhelinta huoltoon , ei edes ekakerralla vaan MINÄ jouduin tekemään sen..... - tallgreen
Minulle auttoi kun otin suojakalvon pois näytön päältä!!!!
- LumiHankienHutsu
Kysyisin että voiko lumian akusta ottaa virtaa moottorikelkkaan jatkojohdoilla?
- Touko Puuppanen
LumiHankienHutsu kirjoitti:
Kysyisin että voiko lumian akusta ottaa virtaa moottorikelkkaan jatkojohdoilla?
Tottakai voi, kyllähän tuo nyt pitäisi jokaisen tietää.
- !!!!!!
mulla on itellä lumia 625 enkä voi avata sovelluksia (kamera,puhelinnumerot,tekstiviestit,galleria) pitäiskö mennä ihan likeese valittaa vaika tä on ostettu 2 kukautta sitte
- l520
Ensin kannattaa kokeilla soft resettiä eli paina äänenvoimakkuus alas ja virtanappi yhdistelmää n.10s tai niin kauan kunnes puhelin käynnistyy uudelleen,mitään tietoja ei häviä puhelimesta soft resetissä
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803