Ihon kemiallinen kuorinta kotona

Tässä vähän kokemusta itse tehdyistä kemiallisista kuorinnoista, eli taisteluni aknea ja arpia vastaan, ja kuinka pääsin niistä voitolle!
Ihoni on aina ollut herkkä ja oikukas, lisäksi teini-iässä puhkesi lievähkö akne. Eli naamani ei ole koskaan ollut mikään pitsaa muistuttava, mutta jos jonkinmoista pattia ja näppylää naamassani oli 15-23 vuoden iässä, lisäksi iho oli rasvainen ja ihohuokoset laajentuneet. Tilannetta ei tietenkään parantanut se, että en malttanut pitää näppejäni erossa pateista, tästä seurauksena lukuisat punertavat arvet.
Lisäksi selkäni iho oli epäpuhdas ja näppyläinen nuorempana. Sittemmin tilanne rauhoittui ja näppylät ajan myötä katosivat, mutta arvet jäivät (myös selkään).
Olen tällä hetkellä 26 vuotias. Kävin parisen vuotta sitten kosmetologilla, joka teki iholleni mikrohionnan sekä miedon kemiallisen kuorinnan. Olin hoitoon todella tyytyväinen, ainoa ongelma oli vain hinta. Arpien häivyttämiseksi olisi pitänyt kosmetologin käsittelyssä käydä useammankin kerran, joka olisi tullut todella kalliiksi.
Rohkaisin mieleni ja tilasin jenkeistä (makeupartistschoice.comista) kotona tehtävän kemiallisen kuorinnan. Aloitin miedolla salisyyli-sekä glykolihapolla. Tämä sai aikaan ihon värin tasoittumista, lisäksi ihohuokoset pienentyivät. Kokeilin myös vähän tujumpaa kuorintaa eli TCA-kuorintaa miedolla happopitoisuudella. Onneksi älysin tehdä kuorinnan kesäloman aikana, sillä naamani oli kamalan näköinen parin viikon ajan! Mutta lopputulos oli parempi kuin olin uskaltanut toivoa. En ole kuitenkaan tuon jälkeen uskaltanut enää kuoria TCA:lla vaan olen pidättäytynyt miedommissa hapoissa.
(Jos tilaa makeupartistschoicelta, niin kannattaa huomioda että toimituskulut saattavat tulla kalliimmaksi kuin itse tuote, lisäksi toimitus voi venähtää jopa kuukauden mittaiseksi vain kaupan sivuilla luvataankin lyhyempää toimitusaikaa. Muuten tuotteet ovat kyllä siellä tosi hyviä). Pari kertaa tilasin myös skinobsession-nimisestä jenkkikaupasta, mutta nykyään kyseinen kauppa ei toimita tavaraa enää lainkaan Suomeen, en tiedä miksi? Harmi sinänsä, koska tuotteet olivat tehokkaita ja hinta edullinen.
Onneksi löysin tämän nettikaupan: chemicalpeelshop.mycashflow.fi. Hintalaatu suhde on kohdallaan, lisäksi toimitus on nopea, nykyään olen tilannut kuorintoja vain kyseisestä kaupasta.
Olen viime aikoina kuorinut ihoa epäsäännöllisen säännöllisesti mm. maitohapolla ja salisyylihapolla. Selän arpiin olen käyttänyt erityisesti salisyylihappoa. Viime kerralla tilasin myös mikrohiontavoidetta joka tehostaa kemiallisen kuorinnan vaikutusta.
Olen nyt tehnyt itse kotona kemiallisia kuorintoja muutaman vuoden ajan. Ihoni väri on silminnähden tasoittunut, arvet ovat vaalenneet ja ihohuokoset eivät enää pompi silmille nuppineulan pään kokoisina. Toki vieläkin on merkkejä havaittavissa nuoruuden huonosta ihosta, mutta taistelu jatkuu ja aion jatkossakin tehdä kemiallisia kuorintoja kotona kun olen näinkin hyviä tuloksia saanut aikaa, lisäksi olen säästänyt rutkasti rahaa kun olen tehnyt kuorinnat itse.
Jos olet kiinnostunut kotona tehtävistä kemiallisista kuorinnoista, niin neuvon sinua aloittamaan miedoilla hapoilla ja happopitoisuuksilla. En missään nimessä suosittele ensimmäiseksi kuorinnaksi TCA-käsittelyä, sillä voi saada aikaan todella pahaa jälkeä!! Tehokas se kyllä on oikein käytettynä ja oikealla pitoisuudella. Kannattaa myös huomioida, että tulokset eivät todellakaan synny yhdessä yössä, vaan käsittelyjä pitää tehdä useita ennen kuin iho alkaa paranemaan. Mutta hiljaa hyvä tulee. Nimi. Entinen arpinaama, nykyinen siloposki

5

1279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pizzafacee

kertoisitko minkä vahvuisen tca kuorinnan teit ja mitä tuli hinnaksi postikuluineen??
      itsekin olen ajatellut tilata tuota ja tehdä kuorinnan kesäloman alussa.

• Vastaus Pizzafaceelle: eli postikuluineen 15% TCA happo maksoi n. neljä kymppiä. Pullossa oli 30ml, riittää todella moneen käsittelyyn. 15% happo oli aivan liian tujua tavaraa minulle, mutta sekin on kai niin yksilöllisltä, että miten vahvaa happoa kenenkin iho vaatii. Tilasin siis tältä: www.chemicalpeelshop.mycashflow.fi. Suomalainen kauppa on, ei tarvitse ulkomailta asti tilata ja odottaa viikkokausia tavaran tulemista.

• khiisu

Itse tilasin ebaysta 12,5%:sta TCA:ta. Kokeilin paikoittaisiin arpikohtiin neljä päivää sitten. Iho riekaleet ovat lähteneet, mutta ne punoittavat vielä selvästi. Kuulostaako normaalilta? Ihan ensimmäiseksi testasin ainetta reiteen, mutta mitään ei tapahtunut. Ei kirvelyä tai frosting-efektiä.

En ole aikaisemmin käyttänyt mitään happokuorintoja, ellei lasketa perus kuorinta-ainetta, jossa on AHA-, glycolic ja lactic happoja.

Tilasin tosiaan 10ml kokoisen pakkauksen, ja hinnaksi postareineen tuli n. 15euroa. Uskaltauduin kokeilemaan, koska kyseinen myyjä oli "Top rated seller".

• hippipun

toimiko hyvin tuo 12,5%, tilasitko Joellen kuorinnan, riittääkö tuo vain yhteen kertaan? voisitko laittaa käyttöohjeet?

• khiisu

Minusta tuntuu, että tuo 12,5% oli vähän liian laimea kuoppa-arville, sillä niissä en huomannut mitään eroa. Olisi ehkä pitänyt ottaa ennen ja jälkeen kuvat. Sen sijaan pelkästään punoittavat arvet tasoittuivat hiukan.

Olen nyt tilannut 25%:sta tca kuorintaa, ja ajattelin käsitellä sillä koko kasvot. Voi olla, että laimennan sitä vedellä, jos patch-testi tuntuu liian tujulta.

En tilannut Joellen kuorintaa. Tilasin brittiläiseltä myyjältä, koska toimitusajat ovat yleensä inhimillisemmät kuin jenkeistä ostaessa. Tuo 10ml riittää varmasti ainakin viiteen koko kasvojen käsittelyyn. Mutta varmaan se riippuu siitäkin, millä iholle happoa levittää. Sideharso imee vähemmän itseensä kuin esim vanulappu.

Ohjeet tulivat pakkauksen mukana, mutta samat ohjeet löytää myös netistä helposti googlettamalla.

http://www.ehow.com/how_5495273_use-tca-skin-peel.html Tuossa esimerkiksi hyvät ohjeet.

Tosin itselläni ei ole hapon neutralisoijaa. Olen lukenut sen neutralisoituvan itsestään. Itse kuitenkin käytin ruokasooda-vesi sekoitusta hapon neutralisoimiseen, sillä sitä on ehdottettu monilla sivustoilla.

Hoidettua ihoa olen rasvannut Bevitalla, ja aion jatkossa käyttää sitä myös tavallisten arpien hoitoon. Se on ollut ihan mahtavaa tavaraa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe