tajuton väsymys +pahoinvointi

yökkispökkis

Onko muita odottajia, joilla kauhea väsymys ja pahoinvointia päälle. Mulla on viikkoja vasta 8. Väsymys on täysin lamaannuttava nukun vähintään 12-14 tuntia vuorokaudessa ja lepään lisäksi (silmät kiinni) jopa kuusi tuntia päälle. En ole jaksanut tehdä kotitöitä lähes ollenkaan. Ruokahalu on kadonnut, lähes kaikki ällöttää, ainoastaan salaatteja, hedelmiä ja näkkäriä pystyn syömään. Nukkuminen ja lepääminen auttaa pahoinvointiin, olo on tosi huono kun olen pystyssä, oksettaa ja pyörryttää jatkuvasti. Onko muilla samanlaista?

3

1626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinensamanlainen;)

Mulla oli viikosta 7 lähtien samanlaisia oireita. Oksentelin lähes päivittäin ja kun en oksentanut olo oli muuten vain huono ja väsynyt. Tuntui että olisi oksennustauti lievänä jatkuvasti päällä....Rv 9 aikana oireet on kuulemma pahimmillaan, koska vauva kasvaa ja kehittyy niin vauhdilla mutta sen jälkeen niiden pitäisi alkaa vähitellen helpottamaa, kun hormonitasot vähän tasaantuu. Mulla on tosin vieläkin pahoinvointia varsinkin iltaisin ja aamuisin ja olen menossa nyt rv 19....Toivottavasti sulla helppaa aiemmin! :) Odotan esikkoa, joten se varmaan vaikuttaa asiaan.
      Syötkö jotain raskausajan vitamiineja, esim. Multivita raskaus ja imetys? Neuvolassa sanottiin, että joillain odottajista tämä valmiste (tai varmasti joku muukin vitamiinivalmiste, joka sopii raskaana olevalle..) helpottaa raskausajan väsymykseen ja jopa pahoinvointiin. Itse en valitettavasti huomannut mitään apua pahoinvointiin, mutta virkeämpi olen ollut. Oletko käynyt neuvolassa vielä? Jos et ole, niin kannattaisi myös tarkistuttaa HB, koska sekin saattaa vaikuttaa väsymykseen.

Voimia ja tsemppiä odotukseen ja yritä nauttia raskaudesta, vaikka se on vaikeaa...Lopussa se palkitsee! :)

• 33+2

Kokeile B-vitamiinia, minulle lääkäri suositteli sitä.

• 1+16

joo mulla oli kanssa alussa tosi paha pahoinvointi, kävin viikonlopun naistenkliniikalla tipassa, olis pitäny kauempaakin, mut ei pystyny jäämään, kun ei saanu esikoista mihinkään hoitoon. Mä en kanssa pystyny tekee muuta kun makaa ja oksentaa. Tietty sillon oli väsyny, kun ei oo yhtään energiaa. Oli ihan hirvee eka raskaus kolmannes.. siinä viikon 14 aikaan alko helpottaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7259
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3841
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3440
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2572
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      2433
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2372
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      123
      2266
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2179
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1888
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      41
      1846
    Aihe