Onko muita odottajia, joilla kauhea väsymys ja pahoinvointia päälle. Mulla on viikkoja vasta 8. Väsymys on täysin lamaannuttava nukun vähintään 12-14 tuntia vuorokaudessa ja lepään lisäksi (silmät kiinni) jopa kuusi tuntia päälle. En ole jaksanut tehdä kotitöitä lähes ollenkaan. Ruokahalu on kadonnut, lähes kaikki ällöttää, ainoastaan salaatteja, hedelmiä ja näkkäriä pystyn syömään. Nukkuminen ja lepääminen auttaa pahoinvointiin, olo on tosi huono kun olen pystyssä, oksettaa ja pyörryttää jatkuvasti. Onko muilla samanlaista?
tajuton väsymys +pahoinvointi
3
1610
Vastaukset
- toinensamanlainen;)
Mulla oli viikosta 7 lähtien samanlaisia oireita. Oksentelin lähes päivittäin ja kun en oksentanut olo oli muuten vain huono ja väsynyt. Tuntui että olisi oksennustauti lievänä jatkuvasti päällä....Rv 9 aikana oireet on kuulemma pahimmillaan, koska vauva kasvaa ja kehittyy niin vauhdilla mutta sen jälkeen niiden pitäisi alkaa vähitellen helpottamaa, kun hormonitasot vähän tasaantuu. Mulla on tosin vieläkin pahoinvointia varsinkin iltaisin ja aamuisin ja olen menossa nyt rv 19....Toivottavasti sulla helppaa aiemmin! :) Odotan esikkoa, joten se varmaan vaikuttaa asiaan.
Syötkö jotain raskausajan vitamiineja, esim. Multivita raskaus ja imetys? Neuvolassa sanottiin, että joillain odottajista tämä valmiste (tai varmasti joku muukin vitamiinivalmiste, joka sopii raskaana olevalle..) helpottaa raskausajan väsymykseen ja jopa pahoinvointiin. Itse en valitettavasti huomannut mitään apua pahoinvointiin, mutta virkeämpi olen ollut. Oletko käynyt neuvolassa vielä? Jos et ole, niin kannattaisi myös tarkistuttaa HB, koska sekin saattaa vaikuttaa väsymykseen.
Voimia ja tsemppiä odotukseen ja yritä nauttia raskaudesta, vaikka se on vaikeaa...Lopussa se palkitsee! :)- 33+2
Kokeile B-vitamiinia, minulle lääkäri suositteli sitä.
- 1+16
joo mulla oli kanssa alussa tosi paha pahoinvointi, kävin viikonlopun naistenkliniikalla tipassa, olis pitäny kauempaakin, mut ei pystyny jäämään, kun ei saanu esikoista mihinkään hoitoon. Mä en kanssa pystyny tekee muuta kun makaa ja oksentaa. Tietty sillon oli väsyny, kun ei oo yhtään energiaa. Oli ihan hirvee eka raskaus kolmannes.. siinä viikon 14 aikaan alko helpottaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712963
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792138
- 951956
- 321702
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191195