"Tunnettu lääke voi aiheuttaa hengenvaarallisia oireita"
Maanantai 19.03.2012 klo 10:14
"Euroopan lääkeviranomainen varoittaa laajasti käytössä olevan naisten osteoporoosilääkkeen Protelosen vakavista haittavaikutuksista."
"Lääke voi aiheuttaa hengenvaarallisia iho-oireita, muun muassa ihokudoksen irtoamista, sekä laskimoperäisiä veritulppia."
"Euroopan lääkeviraston lääkevalmistekomitean (CHMP) on saanut valmiiksi tutkimukset Proteloksen (strontiumranelaatti-valmisteen) hyöty- ja haittavaikutuksista. Protelosia käytetään vaihdevuosi-iässä olevien naisten osteoporoosin hoitoon vähentämään nikama- ja lonkkamurtumien riskiä."
Koko artikkeli:
- http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201203135941
.
Protelosen : Hengenvaarallisia oireita
Protelosen
2
919
Vastaukset
- Voihan prot
Niinpä. Jätin lääkkeen uutisen johdosta. Mitenkähän selitän lääkärille. Olen jo fosamaxin jättänyt niiden kauheiden sivuvaikutuskuvien takia. Kun on paljon sairauksia, ei haluaa yhtään lisää niitä.
- tsemppiä.
D-vitamiini moni muu ravinne kyllä korjaa jo olemassa olevan osteoproosin.
Kannattaa lukea.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm
Miehelläni on lievä osteopenia, mutta paranee kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut372323Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 381569
- 141402
- 1281320
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2711304Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275