ja voit olla osa jotain kaunista.
Sanoi minulle vanha guru.
Tässä osassa elämää, on kokeillut siipiään moneen otteeseen, puskemalla rajojaan kauemmas ja kauemmas.Kokeilemalla kaikenlaista, onnistuen joissain asioissa hyvin, toisissa hiukan keskinkertaisemmin ja joskus pudonnut mahalleenkin ;)
Silti sisäisen rauhan saavuttaa vain menemällä itseensä.
Muissa ihmisissä se herättää raivoa ja kateutta.Itsevarmuus, itsensä tunteminen.Toinen sana miltei kirous, toinen selittelevä.
Mutta suomenkieleen sanat ovat mitä ovat ;)
Mutta siitä ei tarvitse välittää...kipeinkään paskiainen ei jaksa kauaa jos sen vain ignooraa ;) ja toisille ihmisille toisen loukkaaminen antaa sairasta tyydytystä ;)
Huvinsa kullakin.
Itsensä tunteminen ja rajojensa tajuaminen antaa kuitenkin sisäisen tyydytyksen.
Joskus kauan, kauna sitten luin jostain, et suurin synti on ihmisellä jättää käyttämättä kaikki ne lahjat jotka on syntymässään saanut.
Itse kadun piirtämisen menettämistä.En sitten harjoitellut sitä tarpeeksi.Vieläköhän sen vois uudelleen aloittaa ;) Niin ei tarvitsisi sanoa että jätin jotain tekemättä ja käyttämättä, ettei kaduttaisi sitten kun aikaa ei enää ole ;)
Elämä on tullut elettyä aika hyvin ja on vielä muuta juttu jota voisi kokeilla ;)
Miltä teistä oma saldo tuntuu?
Usko itseesi
8
123
Vastaukset
Moro :)
Oma saldo... jaa'a. Mulla on elämässä ollut vaik mitä tavoitteita ja osa-tavoitteita, tasapainoisuus ja täyspäisyys, lapset, sen täydellisen suhteen missä on sekä kunnioitusta, rakkautta että intohimoa... Mutta tärkein päämäärä on säilyttää oma mielenrauha niin, ettei kukaan pysty satuttamaan. Olen löytänyt ratkaisunkin siihen, se että oppisin elämään hetkessä. Koska siinä ohikiitävässä hetkessä on jotain maagista, sen kun tajuaa ja ymmärtää täysin itse mitä sulla on. Pystynkö? Nouppista.
Mä en halua kokeilla enää mitään. Haluan rauhaa, mutkattomuutta. Ja sen saan taatusti. Viimeistään kun/jos kuolen ;)Tjah....eks vieläkään uskonu mitä sanoin ;)) ei ole olemassakaan täydellisiä suhteita ;) on vaan epätäydellisiä ja taysiä pommeja ;)
Kato kun ihmiset on vain ihmisiä...eikä ne ole mitenkään täydellisiä ;)
ja ne suhteet...ne ontuu samaa rataa ;)
Romantiikka ja rakkaus on jotain mitä meille naisille kaupataan pää täyteen koko kulttuurin täydeltä, mut se rakkaus...se on kai enemmänkin sietämistä ja suvaitsemista...ja vaikeuksien voittamista ja jaksamista ;) ei se ole vaaleenpunaista hötöntöttöö ;)
Se hetkien nappaaminen alkaa vaiks just tästä.
Katso ympärilles ja elä just ny.Sulla on kuitenkin paljon hyvääkin, siinä ympärilläs...anja_ninja kirjoitti:
Tjah....eks vieläkään uskonu mitä sanoin ;)) ei ole olemassakaan täydellisiä suhteita ;) on vaan epätäydellisiä ja taysiä pommeja ;)
Kato kun ihmiset on vain ihmisiä...eikä ne ole mitenkään täydellisiä ;)
ja ne suhteet...ne ontuu samaa rataa ;)
Romantiikka ja rakkaus on jotain mitä meille naisille kaupataan pää täyteen koko kulttuurin täydeltä, mut se rakkaus...se on kai enemmänkin sietämistä ja suvaitsemista...ja vaikeuksien voittamista ja jaksamista ;) ei se ole vaaleenpunaista hötöntöttöö ;)
Se hetkien nappaaminen alkaa vaiks just tästä.
Katso ympärilles ja elä just ny.Sulla on kuitenkin paljon hyvääkin, siinä ympärilläs...Onhan ennenkin ihmeitä tapahtunut ;) Jos ei usko mihinkään, niin lähteekö tavoittamaan mitään, ja saavuttaako silloin mitään?
Ei kai kukaan 50nen odotakaan että joku olisi oikeasti täydellinen. Ihmisten viat ja vajaavaisuus onkin se, joka tekee heistä sen, ilman niitä kun ei oikein synny empatiaa tai sympatiaa, eikä varsinkaan kasvua. Enkä mä odota sellaista täydellistä suhdetta, missä kaikki on ruusuista kaiken aikaa. Ei kestäis varmaan kauan kuin siihenkin kyllästyisi :)) Enemmän ajattelin sellaista kun löytää sen sielunkumppanin, hänet joka ajattelee niin kuin sinä. Että kun hän puhuu, et tiedä kertooko hän itsestään vai minusta. Montako sellaista "puoliskoa" uskot että ihmisellä on? Oletko koskaan tavannut omasi? Olen kaksi sellaista miestä tavannut, joten olen ollut onnekas. Mutta eiköhän omatkin jäi nyt tähän. Ja vähempään en tyydy. Sou.. riisun vaaleanpunaiset lasini ja annan ne sulle :)))
Mä en tuota sietämistä ja suvaitsemista osta. Ei kai mikään suhde ole sellainen että rakastat-rakastat vain joka tunti vuodessa. Mutta pitää sinne jotain lämpimiäkin tunteita mahtua, intohimoa ja huolenpitoa. Iloa.
Itekin joskus ajattelin kuten sinä. Se oli sitä aikaa kun olin niin väsynyt ettei ollut mitään annettavaa.miss.fire kirjoitti:
Onhan ennenkin ihmeitä tapahtunut ;) Jos ei usko mihinkään, niin lähteekö tavoittamaan mitään, ja saavuttaako silloin mitään?
Ei kai kukaan 50nen odotakaan että joku olisi oikeasti täydellinen. Ihmisten viat ja vajaavaisuus onkin se, joka tekee heistä sen, ilman niitä kun ei oikein synny empatiaa tai sympatiaa, eikä varsinkaan kasvua. Enkä mä odota sellaista täydellistä suhdetta, missä kaikki on ruusuista kaiken aikaa. Ei kestäis varmaan kauan kuin siihenkin kyllästyisi :)) Enemmän ajattelin sellaista kun löytää sen sielunkumppanin, hänet joka ajattelee niin kuin sinä. Että kun hän puhuu, et tiedä kertooko hän itsestään vai minusta. Montako sellaista "puoliskoa" uskot että ihmisellä on? Oletko koskaan tavannut omasi? Olen kaksi sellaista miestä tavannut, joten olen ollut onnekas. Mutta eiköhän omatkin jäi nyt tähän. Ja vähempään en tyydy. Sou.. riisun vaaleanpunaiset lasini ja annan ne sulle :)))
Mä en tuota sietämistä ja suvaitsemista osta. Ei kai mikään suhde ole sellainen että rakastat-rakastat vain joka tunti vuodessa. Mutta pitää sinne jotain lämpimiäkin tunteita mahtua, intohimoa ja huolenpitoa. Iloa.
Itekin joskus ajattelin kuten sinä. Se oli sitä aikaa kun olin niin väsynyt ettei ollut mitään annettavaa.Niin, en kyl koe ettei mulla ole mitään annettavaa ;) Sitä kyl on ja paljonkin.
Eikä ollut kyse siitäkään, etteikö usko mihinkään, uskon ja päämäärien vain pitää olla uskottavia ja mieluummin realistisia.
Olen matkani varrella tavannut monenlaista, hyvää, helvetin hyvää ja todella kammottavaakin.mut se ei mun mielest kuulu tänne palstalle.
Se olis ihmisten luottamuksen pettämistä.Pahimmanlaatuisesti.
Vaan elämä on ja jokainen tekee siitä omannäköisensä, monenkin mutkan kautta.
Kokemisenarvoista, varmaankin, kaikkien mielest...
- La*
Usko itseesi on perusta, mutta, myös, usko toiseen.
Uskoon ei toki kaikki perustu, mutta on hyvä aivoajatus.
Meillä ainakin on alun raivoisa seksi ja rakkaus, laantunut rakkaudeksi, seksiksi, YYA-sopimukseksi, ja lemmeksi, lämpimäksi.
Meillä toinen tuntuu olevan itseä tärkeämpi.
Mikä on täydellistä, epätäydellisyys? Mikä muu on yhteenkuuluvuutta, rakkautta,
sen suurimmalla volyymillaan, kuin läheisyys, rakkaus, sinä ja minä, me, yhdessä.
Me voimme voittaa, me kaivamme onnemme, vaikka läpi vuorten.
Sinä ja minä, aina ja ikuisesti.
Kunnes silmämme ikuisesti sulkeutuvat.Ah....kyllähän se varmaan noinkin on.
Mut mut, mä olisin kuitenkin varovainen tuon sanan _me_ kans....
Niin paljon en taida luottaa kehenkään ;) Enkä voi mennä toisen ajatuksista takuuseen...Jos joku voi, on se toki hieno juttu.
Minä kyllä siltikin jossain mielessä luulen, että se onni ei ole eikä saa olla riippuvainen toisesta ihmisestä, sillä silloin siitä tulee helposti sitovaa ja tukahduttavaa.
rakkaudessa kun on kovin vaikeaa olla epäitsekäs ;)))
No just eilen mietin mennyttä ja ratkaisuja.
Mietin sitä että kun jotain uutta olen etsinyt niin olenko ajatuksissani ollut kuitenkin vähään tyytyväinen.
"Sitä saa mitä tilaa". Jos olisinkin tilannut enemmän niin olisinko saanut?
Tässä kohtaa vaatimattomuus on tainnut kolahtaa omaan nilkkaan. Vai miksi sen voisi laittaa?
No sitten aloin pohtia etteihän elämää ole vielä eletty.
Tästä eteenpäin kokeilen josko onnistuisin tilaamaan se suuremman ajatuksen mukaan.
Näillä ajatuksilla olen nyt lähtenyt tietäni kulkemaan, ja olen valmis vastaanottamaan kaiken ihanan mitä maailmankaikkeus minulle tarjoaa.
Enkä tässä nyt lähde sen kummemmin lajittelemaan yhtään mitään.Ei vaatimattomuudessa sinällään ole mitään pahaa, jos se on se mihin on tyytyväinen...
Jos taas kaipaa jotain enemmän, on pakko laittaa itsensä alttiiksi?
Mut sehän se onkin tärkeää, että asettaa itselleen päämääriä.
Ei niissäkään kuitenkaan tarvitse onnistua 100 %...silti voi olla itseensä tyytyväinen, siitäkin että on yrittänyt.
Ompahan ainakin kokeillut?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu751738- 591698
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3321439Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1681419Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671280Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1081259Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä621107- 601099
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin971043Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57980