Onko teillä jotain vinkkejä siihen että hampaat eivät vaurioituisi oksentelusta?
Esim. lasi maitoa yms.. paljon vinkkejä kiitos! (:
Sillä päivässä saatan oksentaa neljäkin kertaa, ja palveluammatissani ei ole kiva tarjoilla puolikkailla ruskeilla hampailla..
Lisään nyt vielä että kenenkään ei tarvi tulla aukomaan päätään tähän keskusteluun, että oon ihan lapsi ymsyms kun oksennan. Eiköhän se oo ihan mun omassa päässä se vika jos mikään ei tunnu hyvältä. Menkööt itse käymään lääkärissä jos ei ole muuta tekemistä kun pyöriä täällä moittimassa muita.
Kiitokset vielä etukäteen! (:
Vinkkejä hampaille?
2
292
Vastaukset
- ..................B
Parasta olis oksentelun lopettaminen ;)
Ite ainakin juon maitoa heti oksentamisen jälkeen ja sit täysksylitolipurkkaa happohyökkäyksen lopettamiseks. Älä missään nimessä harjaa hampaita heti oksentamisen jälkeen! Jos vaan mitenkään mahdollista, kannattaa kaikin keinoin vähentää noita oksennuskertoja, jo niiden rajottaminen 1-2krt/pv säästää hampaita. Ite oon sairastanu tätä enemmän tai vähemmän 6 vuotta, ja hampaat on pysyny kohtuullisessa kunnossa, sekin on tosin yksilöllistä..- Asiaa perehtynyt
Oksentamiskohtaukset tulisi yrittää lopettaa tai ainakin vähentää minimiin. Oksentaminen tulee hoitaa nopeasti ja yrittää lopettaa, ennen kuin mukana rupeaa tulemaan kellertävää, hapanta mahanestettä. Suu tulisi huuhdella runsaalla vedellä tai maidolla heti oksentamisen jälkeen. Ksylitolipurkat ja -pastillit olisi hyvä nauttia näiden jälkeen. Hampaat tulisi pestä kahdesti päivässä, aamulla ensimmäisenä ja illalla viimeisimpänä, muttei koskaan heti oksentamisen jälkeen, sillä tämä saattaisi vahingoittaa vakavasti oksentamisen pehmentämää hammaskiillettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836059
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474095- 1314021
- 693823
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72577Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412445- 282262
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501859