Onko teillä jotain vinkkejä siihen että hampaat eivät vaurioituisi oksentelusta?
Esim. lasi maitoa yms.. paljon vinkkejä kiitos! (:
Sillä päivässä saatan oksentaa neljäkin kertaa, ja palveluammatissani ei ole kiva tarjoilla puolikkailla ruskeilla hampailla..
Lisään nyt vielä että kenenkään ei tarvi tulla aukomaan päätään tähän keskusteluun, että oon ihan lapsi ymsyms kun oksennan. Eiköhän se oo ihan mun omassa päässä se vika jos mikään ei tunnu hyvältä. Menkööt itse käymään lääkärissä jos ei ole muuta tekemistä kun pyöriä täällä moittimassa muita.
Kiitokset vielä etukäteen! (:
Vinkkejä hampaille?
2
338
Vastaukset 2
- ..................B
Parasta olis oksentelun lopettaminen ;)
Ite ainakin juon maitoa heti oksentamisen jälkeen ja sit täysksylitolipurkkaa happohyökkäyksen lopettamiseks. Älä missään nimessä harjaa hampaita heti oksentamisen jälkeen! Jos vaan mitenkään mahdollista, kannattaa kaikin keinoin vähentää noita oksennuskertoja, jo niiden rajottaminen 1-2krt/pv säästää hampaita. Ite oon sairastanu tätä enemmän tai vähemmän 6 vuotta, ja hampaat on pysyny kohtuullisessa kunnossa, sekin on tosin yksilöllistä..- Asiaa perehtynyt
Oksentamiskohtaukset tulisi yrittää lopettaa tai ainakin vähentää minimiin. Oksentaminen tulee hoitaa nopeasti ja yrittää lopettaa, ennen kuin mukana rupeaa tulemaan kellertävää, hapanta mahanestettä. Suu tulisi huuhdella runsaalla vedellä tai maidolla heti oksentamisen jälkeen. Ksylitolipurkat ja -pastillit olisi hyvä nauttia näiden jälkeen. Hampaat tulisi pestä kahdesti päivässä, aamulla ensimmäisenä ja illalla viimeisimpänä, muttei koskaan heti oksentamisen jälkeen, sillä tämä saattaisi vahingoittaa vakavasti oksentamisen pehmentämää hammaskiillettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791376
- 851263
- 1021013
- 48849
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40743Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83626Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30556Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..7556Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44522Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520