vanha nf-ruuna

onko mitenkään kokemusta vähän vanhemmista nf-poneista? itellä liikutushevosena ollu ruuna , nyttemmin 25 vuotias. mitenköhän sitä uskaltaa liikuttaa ja kuinka paljon? ja tosiaanki poni ollu todella hyvässä kunnossa vielä viime kesänä , pysty jopa esteitä menemään ja oli kuin parhainki oripoika. talvella se sitten kopuroi tarhassa ja nyt etujalan jänne tuhoutunu 80 %. jalka kestää pienen lapsen painon mutta kuinkahan sitä uskaltais mennä. pakko sille on tekemistä keksiä kun se on alkanu keksimään kaiken maailman jekkuja tylsyyteen(karkailee tarhasta yms) uskaltaako ravata ja laukata jos pieni mutta kokenut ratsastaja selässä tai sitten juoksuttamalla mennä hieman nopeampaa...

4

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sillä on ratsastettu mutta vain käyntiä ja se ei ala siitä ontumaan... kestää myös kärryillä.... mietin vain että mitenköhän kestää jalka kovemman tahdin ja kunnonki puolesta...

• sp

No taitaapi olla sellattinen asia että kokeilemalla vain selviää mitä se jalka kestää ja mitä ei. Jos se on kevyen työn kestäny niin asteittain nostaa ja pienentää sitte jos alkaa oireilemaan.
      Aika selkee homma

• Jonskufani

No mie käyn ratsimassa 18 ja puol vuotiasta nf:ää. Se ei kovin huonossa kunnossa ole, mutta laukkaa ja ravia sillä pystyy vielä menemään että sinuna kokeilisin vain rohkeasti, mutta vrovasti :00

• kkiiapp

Mulla toimii mun kilpaponina 26 wee nf ruuna jolla kisaan aluetasolla 80-90cm hyvin tuloksin. Poni on V.V.Konrad jolla on suomen mestaruus hopeaa esteiltä:) Meidän elämästä voi lukea mun blogissa jossa seikkailee myös toinen nf poni:)

http://pikkuponeeeja.blogspot.fi/

Oma blogini, kerron blogissa elämästäni kahden nf ponin kanssa. Lukemalla selviää lisää!:) Liitythän lukijaksi jos pidät blogistani?:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      36
      12351
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      627
      3183
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      166
      2207
    4. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      189
      1928
    5. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      105
      1539
    6. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      109
      1312
    7. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      108
      1300
    8. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      299
      1199
    9. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      79
      1197
    10. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      41