Minua on jo pitkään mietityttänyt, miksi koirani hipaisee jalkaani kuonollaan lenkillä? Joskus se tekee noin kerran pari lenkin aikana, joskus useammin. Jos se Irti ollessaan jää hieman jälkeen nuuskiessaan jotain, se juoksee kiinni, hipaisee taas kuonollaan jalkaani ja jatkaa kävelyä vierelläni.
Kysymyksiä on myös herättänyt koirani haukottelu lenkillä. Osaako joku kertoa mistä tämä johtuu?
Miksi koira haukottelee/hipaisee jalkaani lenkillä?
15
1465
Vastaukset
- 19+4
Haukottelu on koirille yleinen rauhoittava signaali, eli missä tilanteissa se sun koira haukottelee? Voiko se olla epävarma ja yrittää rauhoitella itseään tai vastaantulevia koiria esimerkiksi?
Se voi olla myös merkki kivusta. :( Eli ottaisin kyllä koiran runsaan haukottelun lenkillä vakavasti ja kysyisin eläinlääkäriltä neuvoa jos syy on epäselvä.- hohoijaa
nimenomaan rauhoittava singaali ....
- renharjanteella
Olen myös lukenut sen olevan merkki hapenpuutteesta. Se saattaa haukoitella ihan milloin vain. Tilanne ei siis ole ollut mitenkään uhkaava tai muuta... Se ei ole kuitenkaan kovin runsasta, vaan pari kertaa lenkin aikana. Ehkä se sitten voisi johtua hapenpuutteesta? Jos, niin eläinlääkäriltä voisi tiedustella onko se vakavaakin. Muita kivun merkkejä, kuten aristamista tai vikinää, sillä ei ole ainakaan ilmennyt.
Ei kuitenkaan "yski" haukottelun yhteydessä? Silloin voi olla sydänvika.
- renharjanteella
Ei yski ollenkaan.
- molossieirek
Jalanhipaisu yksissään,tulee mieleen,että koira haluaa vaan pitää kiinteästi kontaktia.Esim.paimenet.
Paljon haukottelu taas viittaa rauhoitteluun,josta olikin jo täällä puhetta.
Mutta jos nuot tulkitsee yhdessä,niin minulle tulee mieleen,että jotain "stressaavaa" on jostain syystä.
Eli haukottelullaan koira rauhoittaa(itseään,omistajaa,tilannetta ym.mitälie) ja tuo kuonollaan hipaisu ei ehkä olekkaan niinkään kontaktinhakua,vaan myös liittyy rauhoitteluun.Jostain syystä voimakasta rauhoittelua siis.Tuntematta sen tarkemmin,vaikea sanoa miksi.Syitä kun voi olla jokusiakin.- renharjanteella
Kiitos paljon vastauksesta! Haukottelua esiintyy paljon vähemmän kuin kuonolla hipaisua, eikä se ole tehnyt näitä koskaan yhtäaikaa. Satuin myös lukemaan äskettäin, että tuo kuonolla hipaisu on koirien tapa kertoa "hei, minä tässä".
- koiruus
renharjanteella kirjoitti:
Kiitos paljon vastauksesta! Haukottelua esiintyy paljon vähemmän kuin kuonolla hipaisua, eikä se ole tehnyt näitä koskaan yhtäaikaa. Satuin myös lukemaan äskettäin, että tuo kuonolla hipaisu on koirien tapa kertoa "hei, minä tässä".
Omalla koirallani ilmeisesti näkö huononi pikkuhiljaa, ilman että tajusin sitä.
Viime syksynä hoksasin, että koira käy aina illalla, kun oli lueskelemassa lehteä, varta vasten tökkäämässä minua jalkaan, ja menee sen jälkeen takaisin omalle paikalleen. Vähän ihmettelin tätä, mutta toisaalta ajattelin sen olevan vain uusi, söpö tapa.
Viime kuussa koiran näkö meni kokonaan, kun sen molemmat verkkokalvot syystä tai toisesta irtosivat. Näin jälkikäteen olen miettinyt, olisiko jotain ollut tehtävissä, jos olisin tajunnut mistä se kuonolla tökkääminen johtui. Tyttö pääsi koirien taivaaseen, koska elämästä ei oikein mitään tullut kuurona ja sokeana. Ikävä on kova.
Joten kaiken kaikkiaan, mietipä olisiko koirasi näkö huonontunut. Eläimethän ovat taitavia peittämään vaivansa, mutta joitakin vihjeitä voi olla havaittavissa. - renharjanteella
koiruus kirjoitti:
Viime syksynä hoksasin, että koira käy aina illalla, kun oli lueskelemassa lehteä, varta vasten tökkäämässä minua jalkaan, ja menee sen jälkeen takaisin omalle paikalleen. Vähän ihmettelin tätä, mutta toisaalta ajattelin sen olevan vain uusi, söpö tapa.
Viime kuussa koiran näkö meni kokonaan, kun sen molemmat verkkokalvot syystä tai toisesta irtosivat. Näin jälkikäteen olen miettinyt, olisiko jotain ollut tehtävissä, jos olisin tajunnut mistä se kuonolla tökkääminen johtui. Tyttö pääsi koirien taivaaseen, koska elämästä ei oikein mitään tullut kuurona ja sokeana. Ikävä on kova.
Joten kaiken kaikkiaan, mietipä olisiko koirasi näkö huonontunut. Eläimethän ovat taitavia peittämään vaivansa, mutta joitakin vihjeitä voi olla havaittavissa.Surullista... Otan osaa! Taitavasti koirasi osasi peittää vaivansa. Hyvä tietää tulevaisuuden varalle, että noinkin voi käydä.
- haimaallinen
koiruus kirjoitti:
Joten kaiken kaikkiaan, mietipä olisiko koirasi näkö huonontunut. Eläimethän ovat taitavia peittämään vaivansa, mutta joitakin vihjeitä voi olla havaittavissa.Ajattelin kyllä täysin samaa. Tuttua käytöstä vanhetuvilta näkönsä menetteviltä koirilta. Tuhat kertaa nähty toi juttu!
- jos koira
on vaikkast kyllästynyt laiskaan emäntäänsä / isäntäänsä.tai jos hän tajuu et sinul ei ole enää mittä tekemist miähes kaa petis ku teil on ne eri makkarit siel varsinais suomes,,
- pekkanaapurista.s
ihminen istuu päivät pitkät provoja tehden eilen pilkkasi törkeesti eläkeläisiä.kyttää ja vahtaa palstaa säälittää ihmisen yksinäisyys..
- werro
Mulla kaksikin eri koiraa eri aikoina (rottweiler) ,jotka molemmat on lenkillä siis vapaana ollessa käynyt välillä tökkäsemmässä mun kättä hellästi. Itselle tulee ainakin mieleen yhteenkuuluvaisuuden tunne ja se että "olethan sä äippä siinä" ja sen jälkeen jatketaan taas omia menoja.
- Yx vaan
Heips. Elikkä oisko väsynyt muuta ulkoitulutus aikaa nyt1!!
- sori ny vais
oisko sillä ikävä=====)))))&&&&&&????? Sori
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427105
- 323978
- 503428
- 412978
- 172756
- 372248
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472157- 432112