yli 2kk tyroksiinia takana, yhä paleltaa ?

vajiksen uhri

Hei oon nyt syönyt noin 2,5kk tyroksiinia. Kuukausi sitten nostin annoksen 50µg->75µg.

Yhä vain paleltaa aivan hirveästi, suihkussa on käytävä lämmittelemässä jossain vaiheessa iltaa aina. Kädet ja jalat ihan jäässä, ja muutenkin siis paleltaa aivan törkeästi koko ajan.

Täytyisikö annostusta nostaa ? Ulkonakin säät senkun lämpenee mutta palelu jatkuu.

31

940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vajiss

Äh, masentaa lukea näitä viestejä joissa vielä kahden kuukauden päästä joillakin noin pahoja oireita :D Ite vasta muutaman viikon syönyt, tuntuu jotenkin väsyttävältä odotella, että milloinhan se olo olisi parempi. Töihinkin pitäisi joskus pystyä palaamaan....

• vajiksen uhri

Juu oli mullakin hyvä olo tasan kolme viikkoa syötyäni 50µg. Tätä kesti about viikon. Sitten tulivat oireet takaisin.

Olin oikeasti ihan taivaissa sen viikon ajan. Olo niin paljon parempi.
      Valitettavasti tuli takapakkia. Palelu, ahdistus kaikki palasi.

Näen vajiksen vampyyrina, joka imee minusta terveyden ja ulkonäön irti.

• mmmmnnnnn

onko teillä mikä kaliumin arvo jos paleltaa? itsellä oli liikatoiminta ja kalium arvo pielessä , kun söi kaliumia tuntui kuin veri olisi lämmennyt eikä palelua enää ilmennyt.

• stinnuliina

Vaikuttaako kaliumarvo kilpirauhasiin ????? Itselläni struuma ja kaliumarvot vähän matalat. Ei lääkäri sanonut sillä olevan mitään tekemistä kilppareiden kanssa. (ei kyllä noteerannu mitenkää tuota kailumarvoakaan ) .

• peruna

Odotelkaa rauhassa ainakin puolisen vuotta oloa katsellen ja katsastakaa arvot välillä. Sitten jos ei ala helpottaa ja arvot alkavat olla selvästi paremmat, tai tulee oireita lääkityksen nostosta jotka eivät mene ohi, täytyy tutkia tarvitaanko erillistä t3-hormonia eli millä tasolla t3-v arvo on tai onko rt3-ongelma niin, etta tarvitaan pelkkää t3:sta. Vajaatoiminta ei ole nopea ongelma hoitaa valitettavasti useilla, menee sen seitsemisen viikkoa että annosnoston täysi vaikutus näkyy ja olo saattaa aluksi heitellä paljonkin. :/

• hyvästi.

Ap tässä. Teen itsemurhan pian tämän vajiksen takia, johon lääkityskään ei tunnu auttavan millään tapaa. Nytkin näppäilen sormet jääkalikkoina tätä viestiä.

Mulla on mitta niin täynnä tätä. Vajis teki musta ruman vuodessa.

Tämä ei ollut mikään vitsi. Aion ihan oikeasti päättää päiväni. En suostu elämään tämän näköisenä ja näillä oireilla enää hetkeäkään.

Harmi että piti tämä vajis astua elämään. Muuten mulla olis saattanut olla ihan samanlaiset mahdollisuudet onneen kuin mullakin. Eipä ole enää, kiitos vajiksen.

En vain yksinkertaisesti jaksa enää yrittää kun mikään ei tähän vajikseen auta.
      Hiukset lähti päästä ja olo on ihan paska aina. Jalat ja kädet aina jäässä, aina paleltaa.

• vajaatoimintainen

Älä nyt päiviäsi päätä, tiedät kuitenkin ahdistukseen ja paleluun ym. syyn. Vajaatoiminta.
      Oireet ei tosiaankaan helpota hetkessä, itse olen syönyt vuoden verran kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkkeitä, ja nyt vasta alkaa tuntumaan, että elämä palaa raiteilleen. MUTTA pahimmat oireet lähti vajaa puolessa vuodessa, juurikin se palelu ja väsymys.
      Jaksa vielä, kuukauden päästä olo on jo varmastikin taas hieman ehompi. Maltti on valttia.
      Ja älä missään nimessä rupea itse muuttamaan annostusta, jätettäköön se osaaville, eli lääkärille.. Mutta jos tuntuu, ettet oikeasti kestä tilannetta mene lääkärille siitä puhumaan, ei täällä ketään tarkoitus ole tappaa.

• vierass

Eikös se tavallinen ylläpitöannos ole 100-200 mikrogrammaa ja siihen sulla on vielä matkaa, malttia vaan! Itse olen syönyt marraskuusta asti tyroksiinia ja annos vasta 75. Ensi viikolla taas kontrolli ja nousee taas vähäsen annos. Eli ei ole täälläkään vielä oireet poissa mutta hitaasti nostoja niin kyllä jossain vaiheessa ne katoaa :)

• vajaatoimintainen

Mulla on alusta asti ollu lääkitys 1,5mg/vrk.. Vuoden verran syöny. Arvot normaalit, ainakin labrojen mukaan. :-)

• kyllä_se_siitä***

Kyllä se kestää, että tilanne tasoittuu. Itselläni oli piilevä vajaatoiminta, eli arvot olivat vielä kondiksessa, mutta oireita oli. Jossain vaiheessa arvot "onneksi" heilahtivat raja-arvon yläpuolelle, ja lääkäri suostui kokeilemaan tyroksiinilääkitystä.

Aluksi ne vaikuttivat todella nopeasti (aloitimme 50µg:lla), mutta muutaman viikon päästä oireet tulivat taas takaisin. Annostusta nostettiin, ja nyt kun olen syönyt tyroksiinia jo n. 9 kk, olo alkaa olla hyvä. Mutta näin kauan se kesti.

Olen ilmeisesti sairastanut piilevää vajaatoimintaa jo vuosia. Diagnoosi tehtiin ulkomailla asuessani ja kävin siellä ihan kilpirauhassairauksiin erikoistuneella klinikalla jatkotutkimuksissa. Ultrasta näki kuulemma, että olen todennäköisesti sairastanut vajaatoimintaa jo vuosia, vaikka arvot olivat ihan viiterajojen sisäpuolella.

Myös vanhimmalla tyttärelläni diagnosoitiin sama ongelma ja myös hän sai lääkityksen. Ja kun kyselin, niin suvussani on aika monta naista, jolla on sama vaiva.

Olen nyt päässyt eroon monista vaivoista, joita en itse osannut yhdistää kilpirauhaseen. Vuosia jatkunut öinen korvakipu on lähtenyt (sille ei löytynyt korvalääkärilläkään mitään loogista selitystä), samoin vatsan turvotus. Kaikkein pahinta oli kuitenkin yleinen turvotus ja siitä johtuva painonnousu. Kädet ja jalat olivat aina turvoksissa. Myös kuukautiskierto palautui normaaliksi, tosin siihen meni yli puoli vuotta. Ja palelu oli aivan hirveää.

Eli tsemppiä, kyllä se siitä. Mutta voi siis kestää aika kauankin, ennen kuin kaikki palautuu ennalleen.

• tapan itseni pian

Hei tässä aloittaja. Ajattelin raportoida täältä juoksuhaudoista. Länsirintamalla ei todellakaan kaikki hyvin. Palelu ja muut oireet jatkuu yhtä.

olen nyt syönyt yli 6 viikkoa annosta 75µg ja eipä mitään muutosta.

lisäksi on alkanut tulla sairaaloista turvotusta vatsassa ja kaasunmuodostumista.
      Tämä siis vaikken söisi mitään ennen turvotusta. Laktoosia siedän, eli en usko että johtuu tablettien laktoosistakaan.

Aamulla kun herään niin vatsa ihan normaali, pian tyroksiinin jälkeen aamupäivän aikaan alkaa törkeä turvotus ja ilmavaivat.

Ja oireet senkun jatkuu.. palelee ihan hirveesti kädet ja jalat aina jäässä ja ahdistus yms. yhä läsnä.

Kohtahan on helppoa sitten ku kelit vielä lämpenee kesää kohti niin ei palella ja voi elää harhaluulossa että kilppariongelmat olisivat kadonneet. Todellisuudessa eivät ole, mutta koska asuntoni on niin halvatun kuuma niin jahka aurinko alkaa kunnolla porottaa niin ei palele. Sitten voin kuvitella että kaikki on hyvin (tosin vain palelun suhteen - muut oireet tietysti jatkuu).

Rakastan elämää!

• Eri systeemilläkö?

Onko sinulla jokin erikoinen syy siihen, että annostasi nostetaan noin hitaasti?

Itselläni aloitusannos oli 50 µg, kahden viikon kuluttua annos nostettiin 75 µg:aan ja edelleen kahden viikon kuluttua 100 µg:aan.

• alkup. kirjottaja.
        Eri systeemilläkö? kirjoitti:

Onko sinulla jokin erikoinen syy siihen, että annostasi nostetaan noin hitaasti?

Itselläni aloitusannos oli 50 µg, kahden viikon kuluttua annos nostettiin 75 µg:aan ja edelleen kahden viikon kuluttua 100 µg:aan.

No se että sitä nostettaisiin vaatis varmaan uusia kilpparikokeita. Ja jos olet yhtään tarinaani lukenut niin arvot on mulla aina ollut viitteiden sisällä joten jos niitä tuijotetaan niin enhän mä sitten varmaan tarvi mitään lääkitystä.

Ja mun saatanan kallis endokrinologini määräsi piilevään vajaatoimintaan ensin 25 mikroa vuorokaudessa parin viikon ajan ja sitten jos ei tunnu missään niin nostetaan 50 mikroon. Sekään ei auttanut ja nostin itse 75mikroon, eipä tuntunut sekään auttavan. En tiedä mitä pitäs tehdä. Toivottavasti kuolisin vaikka ens yönä unissani. En millään jaksaisi tätä paskaa enää.

• Vajakki
        alkup. kirjottaja. kirjoitti:

No se että sitä nostettaisiin vaatis varmaan uusia kilpparikokeita. Ja jos olet yhtään tarinaani lukenut niin arvot on mulla aina ollut viitteiden sisällä joten jos niitä tuijotetaan niin enhän mä sitten varmaan tarvi mitään lääkitystä.

Ja mun saatanan kallis endokrinologini määräsi piilevään vajaatoimintaan ensin 25 mikroa vuorokaudessa parin viikon ajan ja sitten jos ei tunnu missään niin nostetaan 50 mikroon. Sekään ei auttanut ja nostin itse 75mikroon, eipä tuntunut sekään auttavan. En tiedä mitä pitäs tehdä. Toivottavasti kuolisin vaikka ens yönä unissani. En millään jaksaisi tätä paskaa enää.

Mulla on palelu helpottunut nyt 3kk jälkeen. Alussa palelu oli tosi voimakasta ja villasukat oli oltava jalassa. Kyllä uskon, että sun olot tulee helpottumaan. Saattaa mennä pidempikin aika. Ootko sä sairaslomalla? Jos ne arvot eivät olleet kovin huonot niin voisiko sun oireet johtua jostain muusta?

• mikäs sitten ?
        Vajakki kirjoitti:

Mulla on palelu helpottunut nyt 3kk jälkeen. Alussa palelu oli tosi voimakasta ja villasukat oli oltava jalassa. Kyllä uskon, että sun olot tulee helpottumaan. Saattaa mennä pidempikin aika. Ootko sä sairaslomalla? Jos ne arvot eivät olleet kovin huonot niin voisiko sun oireet johtua jostain muusta?

No mikä muu voisi olla kyseessä ?

Keliakia - ei ole verikokeiden mukaan. Olen silti gluteenittomalla ruokavaliolla.
        Maksa-arvot kunnossa
        hemoglobiini ei matala

ylävatsan ultraääni tehty - mitään erikoista ei näkynyt.

• Vajakki
        mikäs sitten ? kirjoitti:

No mikä muu voisi olla kyseessä ?

Keliakia - ei ole verikokeiden mukaan. Olen silti gluteenittomalla ruokavaliolla.
        Maksa-arvot kunnossa
        hemoglobiini ei matala

ylävatsan ultraääni tehty - mitään erikoista ei näkynyt.

Koska en ole lääkäri niin en lähde arvailemaan. Kannattaa kääntyä lääkärin puoleen jos oireet eivät ota helpottuakseen. Minulla on itselläni kilpirauhasen vajaatoiminnan lisäksi 2 muuta sairautta, joihin on loppuelämän lääkitys.

Diagnoosit eivät tule sormia napsauttamalla ja toisilla saattaa mennä kuukausia ennen kuin edes löydetään missä on vikaa. Kropallakin ottaa oma aikansa ennenkuin lääkitys alkaa toimimaan ja annos on tarpeaksi suuri.

Meitä sairaita löytyy kyllä monia muitakin. Se on vaan niin, että iän myötä kroppa alkaa kränäämään. Maltti on valttia kun sairastuu ja yritä vaikka keskittyä niihin positiivisiin asioihin elämässäsi.

• vali vali vali

Voi voi hellanlettas ku ei saa täällä valittaa tai hurskas moderaattori poistaa viestin.

Leikitään että kaikki on hyvin niin ehkä kaikki on hyvin vai mitä ?

• emppu-

nojoo tavallaan ymmärrän sen toimintaa, koska tän palstan lukijat on kyllä saaneet lukea viestejä sun huonosta olosta koko alkuvuoden useassa eri viestiketjussa... ja kyllä komppaan edellistä kommentoijaa siinä, että maltti on valttia terveyspulmissa. voisit ehkä myös harkita jos ammattiauttajalle (psykologille tms.) juttelu voisi auttaa. suosittelen ihan henkilökohtaisesta kokemuksesta. välillä kun kroppa reistailee niin pääkoppa voi vielä vahvistaa tuntemuksia ja voi alkaa tuntua että koko elämä on pilalla eikä elämisen arvoista... silloin uuden perspektiivin hakeminen kummasti auttaa. itsellä myös läheisen sairastuminen oikeasti vakavaan sairauteen (en tietenkään väheksy kilpirauhasen vajaatoimintaa) sai ymmärtämään oman elämän ongelmia vähän eri tavalla. ei sitä tässä onneksi kuolemassa olla :) koita kestää ja hyvää kevättä kaikesta huolimatta!

• kiitos kärsimyksestä

Mun käsitys hyvästä keväästä olisi se että menehtyisin sydänkohtaukseen ensi yönä.. tai jos vaikka päätyisin koomapotilaaksi, sekin riittäisi. Ei tarvisi olla läsnä tässä maailmassa muuten kuin fyyisesti.

Maltti on valttia ? Oon 3kk syönyt lääkettä ja mikään ei auta. Alkaa konstit loppumaan.

Toivon että saan syövän tai jotain muuta. Olisi joku toivo siitä että pääsisi pois täältä paskasta.

On ollut juttua siitä että maailma loppuisi 2012. No sinänsä pitää paikkansa että mun maailma loppui tänä vuonna. Koko viime vuosi 2011 oli aivan hirveä, en voinut kuvitella että voisi kamalampi vuosi olla edessä. Väärin luulin. Tämä vuosi ei tuonut minkäänlaista helpotusta tai toivoa paremmasta. Päin vastoin. Tämä vuosi on mukanaan vahvistanut pelkoni asioista, siitä miten mikään ei ikinä muutu (korkeintaan huonompaan suuntaa - jos se on edes mahdollista).

Täytyy varmaan lähiaikoina ilmoittaa vanhemmilleni miten paha mun on olla. Tähän asti olen pitänyt olla normaaliuden maskia, enää en siihen pysty.
      En voi käsittää miksi heidän piti minut tähän maailmaan pakottaa. Heillä oli jo lapsia ennestään miksei niille ahneille paskoille riittänyt mikään ?

Heidän takiaan nyt sitten joudun täällä kärsimään. Heidän paskojen geenien takia riudun ja en tule koskaan olemaan onnellinen.

Vituttaa kun aurinko paistaa ja toiset voivat olla onnellisia. Ei mua haittaisi nähdä maailman menoa jos voisin sulkea silmäni tältä maailmalta. Jos voisin jotenkin aivoistani sulkea ne osat jotka vielä toivovat normaalia elämää ja keskittyä vaikka opiskelemaan uusia asioita. En ymmärrä miksi kaipaan asioita joita en tule koskaan saavuttamaan. Tuhlaan vähäisiä resurssejani unelmoiden asioista jotka jää kokematta. Aurinko vituttaa kun toiset voi paistatella nauttien toisistaan arvostamatta mitään. Mikään ei heille riitä. Itse olisin kiitollinen hyvinkin vähästä, mutta koska en ole minkään arvoinen niin eihän minulle mitään suoda.

On ollut uskomatonta kokea miten olen vähän sellainen sijaiskärsijä. Joskus ajattelen että mun ainut syy olla täällä on kärsiä ettei muiden tarvitsisi. Sen takia mulle ei suoda mitään hyvää ja mulle tapahtuu vain ikäviä asoita - vain siksi ettei ne tapahtuisi muille. Olen siis ehkä täällä jotenkin tasapainottamassa kaikkien muiden onnea ja en enää jaksa sitä roolia kauan. Valitettavasti itsemurhani kautta tämä painolasti siirtyy jollekin muulle, mutta en jaksa olla laupias samarialainen enää. Haluan olla itsekäs. Ehkä jopa kuollessani hymyilen tietäen että pian tämä rooli siirtyy toiselle ihmiselle.

• Vajakki

Olen pahoillani en tarkoittanut masentaa sinua entisestään! Olet varmaan vielä aika nuori viestiesi perusteella? Ja sinulla tulee olemaan vielä hyvä elämä edessäsi! Tottakai sitä saa valittaa kun elämässä ei kaikki mene niinkuin olisi ajatellut. Monella käy elämässä niin, että asiat ei aina mene niin kuin olisi suunnitellut. Valitettavasti...

Komppaan emppua, että jos on tosi paha olla niin voihan sitä mennä juttelemaan jollekin jos tuntuu ettei yksin jaksa sairauden kanssa. Viestiesi perusteella saa käsityksen, että sinulla saattaisi olla elämässä muitakin huolia? Puhu ihmeessä vanhemmillesi sairaudestasi, tuntemuksistasi ja huolistasi! Ei sinun tarvitse kantaa taakkaa yksinäsi!

Kun aikaisemmin kirjoitit, että sinulla olisi ollut elämässä samat mahdollisuudet kuin muillakin ennenkuin sairastuit, niin kyllä sinulla vielä on ihan samat mahdollisuudet!! Sinun pitää vaan jaksaa uskoa siihen, että olot jossain vaiheessa helpottuu! 3 kuukautta on hyvin pieni aika ihmisen elämässä. Älä anna tämän jakson viedä mukanaan tilaisuutta monille hyville asioille, joita sinulla tulee vielä olemaan tulevaisuudessa! Ota yhteyttä lääkäriisi ja kerro miltä sinusta tuntuu.

• ymmärrän epätoivosi

Mulla palelu loppui vasta eläinperäisellä kilpirauhaslääkkeellä Thyroidilla! Samalla loppui ummetus... Eli T3- hormoonia tarvitset ja sitä saa joko synteettisestä Liosta tai edellä mainitusta. Lio on halvempaa eikä käsittääkseni tarvii erikoislupaa. Harvat lääkärit kirjoittaa tuota reseptiä, joten kannattaa katsoa kilpirauhas.info sivuilta esim. keitä "hyviä" lääkäreitä seudullasi on! Kärsivällisyyttä tämä vaatii ja ota saikkua jos käy liikaa voimille töissä käynti. Muakin ärsyttää hiusten katkeilu ja ohentuminen sekä väsymyksestä johtuva turvotus silmissä...

Zemppiä sulle ja hae myös keskusteluapua itsellesi tai väh. vertaistukea : )

• Sivuhuomauttaja

Ehkä sivuseikka, mutta Lio tarvitsee erityisluvan. Sen voi kuitenkin kirjoittaa kuka tahansa lääkäri, joka hallitsee kyseisen lääkkeen, ei tarvitse olla endokrinologi tms.

• alottaja, uhri

Tulin taas raportoimaan täältä juoksuhaudoista.

Palelu ja kaikki muut oireet yhä läsnä. Lisäksi olen huomannut tosiaan että monesti saattaa maha turvota ja olla täynnä ilmaa tyroksiinin jälkeen. Siedän kuitenkin laktoosia verikokeen mukaan.

Viikon päästä tulee 60 päivää siitä kun nostin annoksen 75mikroon. Ei ole olo siis muuttunut mihinkään suuntaan. Yritän saada vaikka ensi viikolle labrat.

Mulle on merkattu otettavaksi :

S-T4V
      S-TSH
      S-Testo
      S-DHEAS

Hinnasta en tiedä yhtään paljonko joudun pulittamaan pelottaa jo etukäteen. Kyseessä on siis yksityinen. Sama paikka jossa tammikuussa asioin endokrinologilla.

Jotenkin hatuttaa sekin että kun kohtahan luonnollisesti palelu helpottaa ku helteet alkaa, vaikka kilpirauhasongelma ei ole korjaantunut.

• Pää kainalossa

Aloittajalle haluaisin sanoa, että tuohon listaan pitäisi saada myös T3V-arvo. Se on kaikkein tärkein siinä mielessä, että T3 on se hormoni, joka vastaa kilpirauhasen hoitamista "hommista" elimistössä, ei T4. Jos Thyroxin ei auta, seurava asia on ottaa T3-hoito mukaan tai jopa ainoaksi lääkitykseksi joissain tapauksissa. Mutta sitä ei ihan kuka tahansa lääkäri osaa hoitaa, joten kannattaa otta selvä itse, kuka lääkäri hoitaa. Tässäkin ketjussa oli vinkkiä, esim. kilpirauhas.infosta tiedon jakajana.

Tsemppiä, sulla on paljon kohtalovereita, jotka ovat päässeet pois hirveästä olostaan Armour Thyroidilla tai Liothyroniinilla, siis T3-lääkkeellä. Ei kenenkään pidä kärsiä tuollaisia oireita ja koittaa olla vain Thyroxinilla, jos se ei auta.

• ap, mut ei nikkola

Kiitos vastauksestanne.

P-T3V on katsottu multa 20.10.2011 ja silloin se oli 5.7 (3.3-6.1 viitearvo).

Tämä oli siis ennen lääkityksen aloitusta.

Niin eikö toi nyt kuitenkin ole hyvä T3 arvo vai ?

Ja silloin kun asioin endokrinologin kanssa (erikoistunut kilpirauhasen vaivoihin ja väitellytkin niistä muistaakseni) niin mulla oli nää kaikki labrat mukana ja hän kyllä näki tuonkin arvon.

Joten jos vaan voitte kommentoida tilannettani lisää olis kiva ?

• avuttomin uhri

Eikö kukaan ole ollut samanlaisessa tilanteessa ? eli yllä on tuo T3 arvoni ja sehän on hyvä (ainakin käsittääkseni) .. myös muut arvot aina viitteissä (viimeks 1.6 tsh ja 13.1 t4v).. oireet voimakkaat, eritoten hiustenlähtö, palelu, vatsan turvotus plus paljon muuta. Tyroksiinia 75mikroa 60 päivää, ja yhteensä yli 3 kuukautta lääkitystä takana ja oireet senkun pysyy.

Helpottui olo viikoksi, oli tosi hyvä olo, sitten oireet takasin. Tämä vahvisti mielestäni teoriaa siitä että kyseessä vajis?

• apuva en tiedä

Vielä muistin palautukseksi, ennen kuin joku kysyy - vasta-aineet on katsottu.
      Katsottiin TPOab ja TSHrab ja ne oli negatiiviset.

• jauzaaaaaaaaaaa

Huomaa hyvin että teillä ei kyllä kellään ole mitään oireita. Asiallisia vastauksia ei saa vaikka olen muuttanut tyyliäni ystävällisemmäksi. Täällä menee ihmiset vaikeiksi ku tajuaa että eihän heillä mitään oireita olekaan muhun verrattuna.

No antaa olla, en enää tänne rustaile. Sori että kerroin että mullla on tosi pahat fyysiset oireet. Toki ymmärrän että ette voi kuvitella millaista tuhoa vajis voi tehdä keholle ja mielelle ja siksi ette voi vastata. Tunnette ehkä syyllisyyttä että ruikutatte täällä ku mä kärsin oikeasti. Ku mulla on vajis raiskannut kaiken irti. Te vaan tanssitte ruusuilla, on ystävät ja puolisot ei oireita. No kiva teille!

vaikenen kuin muuri.

Mutta voisi myös ajatella että toisaalta mun täällä läsnäolo tuo teille lohtua "onneksi ei ole vajis mulla noin pahasti oireillut". Voitte verrata oloanne minuun ja ajatella että hyvinhän teillä onkin asiat!

soronoo!

• Täysoireet

Minulla on ollut kaikki mahdolliset oireet, joita olet kuvaillut ja lisääkin kaikkien listojen mukaan, mitä vajaatoiminnassa vaan joku koskaan on kokenut ja kertonut. Pään sumeus, lihaskivut, toistuvat kovat flunssat ja toivottomuus olivat niitä pahimpia. Jaan tuntemuksesi elämän kauheudesta ja samasta tunteesta, että olen täällä vain kärsiäkseni aina ja aina.... Tämä on varmaan jotain ominaista vajikselle. Kulisseja on täälläkin tullut pidettyä yllä. Kauheata on ollut, eihän muut näe oloani ja tuntemukset kaikkine oireinee ovat sisäisiä. Varsinainen asiani palelun suhteen on oma kokemukseni, että yhdessä vaiheessa vuosia sitten palelin niin, että nukuin kaksi peittoa päällä, villapusero ja talvipipo ynnä villasukat. Hyyti ytimiin asti. En tiedä johtuiko se vajiksesta, mutta munuaiseni eivät toimineet kunnolla. Eli sinulla voi olla joku muu vika tai sairaus vajiksen lisäksi. (Nyt olen saanut lääkityksen vajaatoimintaan ja mieliala on kohonnut ja särytkin ovat vähän vähentyneet. Olen syönyt nyt 6 kk thyroksiinia.

• jfjjjiiiiu
        Täysoireet kirjoitti:

Minulla on ollut kaikki mahdolliset oireet, joita olet kuvaillut ja lisääkin kaikkien listojen mukaan, mitä vajaatoiminnassa vaan joku koskaan on kokenut ja kertonut. Pään sumeus, lihaskivut, toistuvat kovat flunssat ja toivottomuus olivat niitä pahimpia. Jaan tuntemuksesi elämän kauheudesta ja samasta tunteesta, että olen täällä vain kärsiäkseni aina ja aina.... Tämä on varmaan jotain ominaista vajikselle. Kulisseja on täälläkin tullut pidettyä yllä. Kauheata on ollut, eihän muut näe oloani ja tuntemukset kaikkine oireinee ovat sisäisiä. Varsinainen asiani palelun suhteen on oma kokemukseni, että yhdessä vaiheessa vuosia sitten palelin niin, että nukuin kaksi peittoa päällä, villapusero ja talvipipo ynnä villasukat. Hyyti ytimiin asti. En tiedä johtuiko se vajiksesta, mutta munuaiseni eivät toimineet kunnolla. Eli sinulla voi olla joku muu vika tai sairaus vajiksen lisäksi. (Nyt olen saanut lääkityksen vajaatoimintaan ja mieliala on kohonnut ja särytkin ovat vähän vähentyneet. Olen syönyt nyt 6 kk thyroksiinia.

nostin eilen annokseni 100mikroon. Katsotaan miten käy.

• jfjjjiiiiu
        Täysoireet kirjoitti:

nostin eilen annokseni 100mikroon. Katsotaan miten käy.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2313
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      236
      1739
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      307
      1267
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      959
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      925
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      834
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      825
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      34
      666
    Aihe