Kuuluuko hoitamattomaan diabetekseen kamala maku suussa koko ajan???
Ihan sama kuinka hyvin hoitaa suunsa/hampaansa, syö tai juo vettä.
Hirvittävä maku ollut jo kauan, kuten muitakin tautiin kuuluvia oireita.
???
Paha maku suussa???
7
7288
Vastaukset
- Salakavala,haisemato
Testaa varuilta josko kvht-altistus on aiheuttajana! Sisältyy nippu muutakin oireilua:
http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/ - ................
Yleensä pahan maun suussa aiheuttaa tulehtuneet hampaat tai ikenet. Samoin kurkussa voi olla sylkikiviä ym. nielu- tai kitarsojen tulehduksia joka voi aiheuttaa pahaa maksua. Diabetekseen ei kuulu paha maku suussa.
- haisuhenkikö
Koulussa luokkakaverilla oli I-tyypin diabetes ja sillä haisi henki ihan kamalalle aina. Hampaat kyllä näytti olevan puhtaat.
- ykköstyyppiläinen
Diabeetikolla voi henki haista ainakin happomyrkytyksen vaaniessa ovella. Siis jos sokerit ovat liian korkealla, kertyy elimistään ketoaineita ja hengitykseen tulee sellanen kamala asetonin haju.
- 1118
Jo pelkkä ketoosi voi saada hengityksen haisemaan asetonille. VHH:ta noudattavilla voi ketoosia esiintyä. Ei ole tilana vaarallinen vaan luonnollinen. Ykkösillä voi ketoosi johtaa ketoasidoosiin, jos insuliinia ei ole tarpeeksi. Ketoasidoosi on, niinkuin annat ymmärtääkin, insuliinin puutteesta johtuva. Kakkosilla haima erittää miltei poikkeuksetta tarpeeksi insuliinia eikä ketosasidoosia esiinny.
Itse olen kakkonen ja aika tiukalla VHH:lla, 30-40 g hiilihydraatteja vuorokaudessa. Uskon olevani ainakin aika ajoin ketoosissa. En kuitenkaan ole havainnut asetonin hajua eivätkä muutkaan ole hajusta haukkuneet. En ole tutkinut virtsasta liuskoilla koskaan, onko ketoosia päällä. Tiedä sitten...
- skrvmm
Muistetaan vielä että korkeilla sokeriarvoilla syljessä taitaa olla paljon glukoosia. Nam nam sanovat suupöpöt kun herkkujuhlia viettävät.
- ,
Sokerit eivät ole syljessä eikä verenkään sisältämä sokerimäärä ole kovin suuri suhteessa koko tilavuuteen. Jos verensokeri on korkea, liika sokeri erittyy virtsaan ja sieltä se on havaittavissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657