Pelko, masennus, ahdistus...

ahdistaa_

olen 3 ihanan lapsen äiti, mutta nyt puoli vuotta nuorimman syntymän jälkeen kaikki alkaa mennä päin prinkkalaa... En uskalla hakea apua itse, en uskalla soittaa lääkäriin. Mies varasi minulle jo 2 kertaa lääkäriajan, mutta jänistin molemmilla kerroilla enkä mennyt sinne.

Tarvisin lähinnä omasta mielestäni vertaistukea, kuuntelijaa, apua... En tiedä mitä tekisin... Välillä on tunteita, että pakkaan tärkeimmät tavarat ja lähden meneen, mutta sitten tajuan että lapseni tarvitsevat minua... Ei tämä ole enää mistään kotoisin, en saa mitään aikaan, tuntuu että olen huono ja yksin. Mies on lähdössä pois mun elämästä juuri sen takia, kun olen aina surullinen tai vihainen. En ole nauranut kuin viimeksi varmaan raskaana ollessa. Pelottaa.... Pelkään itseäni.... Apua ei keneltäkään läheiseltä saa, kaikki syyllistävät, haukkuvat ja painostavat... Seinät kaatuu kotona päälle, mutta en uskalla yksin lähteä ulos, kun pelkään muita ihmisiä.

8

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ääliö vittu

      Oletko kotiäiti - siis kotona?

      Jos olet - niin haista vittu.
      Mä tein lasten kanssa töitä.
      Kävin kokouksissa lapsi kainalossa ja lapsi töissä mukana.
      Vitttu, että te kehtaatte valittaa, etä kaatuu seinät päälle, kun saatte vittu olka van lapsen kansa kotona.
      Mulla ei ollu sitä mahdollisuutta.
      Olet kyllä vitu ääliö, että et osaa tuotakan hoitaa!

      • ei oo tod

        siis ihan asiaton tuo sun vastaus ... syitä on monia ja et varmastikaan tiiä kaikkea ennekuin astut toisen saappaisiin :(


      • onnellinen nyt!

        tääl on taas noita tyyppei jotka ei koskaan ole altistunut mielenterveys ongelmiin ja luulevat se johtuvan vaan laiskuudesta ja pumpulin sisällä kasvaneista=Djos huomaat itsessäsi masennuksen tai ahdistuksen piirteitä kannattaa HETI mennä puhumaan esim lääkärille(kannattaa valita lääkäri joka on erikoistunut miel.terveys ongelmiin!)ei ne muut tajuu..ja kaikista tärkeintä olis käydä joka päivä ulkona ja tavata ihmisiä vaikka se tuntuisikin alussa vaikealta se estää sen erakoitumisen ja se vasta viekin sut sinne pimeen puolelle!itsekkin jänistin muutamasta lääkäri ajasta mut viim. kerral oli pakko mennä muuten en olisi enään maan pinnalla=)ja siitä on nyt 3 vuotta ja välillä mietin missä olisin jos en olisi hakenut apua elämä hymyilee taas=Dmulla oli jo pienenä lievää masennusta ja sitä kautta anoreksiaa ja nyt kun sain lääkkeillä ja keskustelemalla käsittelemättä jääneet asiat alta pois ei ole anoreksiakaan vaivannut.tsemppiä kaikille!


    • pumperopum

      ahdistaa_ : Missä päin asut? Olisi oleellinen tieto varmastikin, jotta voitaisiin yrittää keksiä sulle apuja! Tai löytää vertaistukea joka olisi lähellä...

    • Jaksamista sinulle

      Kannattaa varata vaikka neuvolan kautta aika perhepsykologille, tmv. Siellä voit saada piankin apua ahdistukseen, kun ammatti-ihminen auttaa löytämään ratkaisuja ongelmiisi. Minua ainakin auttoi. Koita rohkaista itsesi sinne, ei siitä haittaakaan ole.

      • KELA TAPPAA

        Jaksamista todellakin,sillä vaikka sisit lääkkeet ja jotain keskustelu apua terkkarin kautta,niin KELALTA ET SAA KORVAUKSIA,koska IHMISEN MASENNUSTA EI LUOKITELLA KELASSA SAIRAUDEKSI!! KELAN OMAT LÄÄKÄRIT KUMOAVAT TERKKARI LÄÄKÄREIDEN DIAKNOOSIN SAIRAUDESTA.

        ON KOKEMUSTA.

        KELA TAPPAA!!


      • KELA TAPPAA
        KELA TAPPAA kirjoitti:

        Jaksamista todellakin,sillä vaikka sisit lääkkeet ja jotain keskustelu apua terkkarin kautta,niin KELALTA ET SAA KORVAUKSIA,koska IHMISEN MASENNUSTA EI LUOKITELLA KELASSA SAIRAUDEKSI!! KELAN OMAT LÄÄKÄRIT KUMOAVAT TERKKARI LÄÄKÄREIDEN DIAKNOOSIN SAIRAUDESTA.

        ON KOKEMUSTA.

        KELA TAPPAA!!

        Missä se kela-kerttu oikein pörrää?
        Misi et vastaa kysymyksiin,mitä kansalaiset kysyy.

        VIESTEJÄ OSAAT KYLLÄ NIIHIN VASTAAMATTA POISTAA.

        KELA TAPPAA


    • sdfg

      kol

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe