Millainen tämä auto on? Onko 300 tkm paljon tällaiselle autolle? Kuinka paljon pitää maksaa, että saa tällaisen toimivana? kertokaa myös muuta tästä autosta. Ja millainen 2.6 v6 on ainakin kulutus on melko suuri, mutta miten se liikuttaa audia ja onko se kuinka kestävä?
AUDI A4 b5 quattro
8
948
Vastaukset
- matomies94
Eikö kellään ole ollut tällaista?
- kalle609
matomies rockaa!!!
- KKivelä
300 000 ajetun saa pidettyä toimivana n. 4000.- - 6000.- eken vuotuisilla remonttikuluilla.
- iuasdh378
Itsellä suunnilleen tuon tyyppinen juurikin käytössä. Tosin vajaavetoinen. Mittarissa on se noin 300 tuhatta. 2,6L v6 liikuttaa tuota koppia jossain määrin, mutta vakiokuntoisena se 150hp on aikas pliisu, ennemmin sitten 1,8T tai vastaava. Yllä oleva väitös huoltokuluista on liioteltu, ihan perushuollot riittää. Varsinkin jos konetta ei ole poljettu piloille. Tuo ABC moottori on kuitenkin ollut jo varsin pitkään audin työkone ennenkuin se löysi B5:n konehuoneen.
Virityspotentiaalia ei ole, mutta hyvällä huolenpidolla (nesteitten ja hihnojen sekä suodattimien vaihto sekä nivelten ja muiten kuluvien osien vaihtelulla) selviää ihan siinä muutamalla satasella per vuosi. Kulutus on maantiepainotteisella ajolla siinä 9L/100km. Moottori on iso eikä pelästy pienistä. - sormuja
Itsellä on ollut kaksi, molemmat atuvetoisia ja automaattivaihteisia 2,6L V6:sia.
Kestävä kone, sen puolesta ei normaalisti ongelmia eikä kalliimpia huolto- eikä korjauskuluja ellei hihnanvaihtoa lasketa. Mutta sehän nyt on useimmissa autoissa kuitenkin se mikä vähän maksaa.
Ensimmäinen oli -95 sedan jolla ajettiin 240-330tkm neljän vuoden aikana.
Mitä muistelen niin pahimpia kokemuksia oli jarrulevyjen vaihto pimeässä sateisessa syksyssä taivasalla kun ei ollut kunnon työkaluja. Ei millään meinannut jarrusatulat irrota.
Yksi ilmastoinnin säätöläppä lakkasi jossain 300tkm paikkeilla toimimasta. Olisi ollut todella kallis korjauttaa ja kun itse sitten yritin ilman tarvittavia erityistyökaluja niin eihän siitä mtn tullu ja loppujen lopuksi jouduin turvautumaan rautalankaviritykseen jossa pakotin sen yhden säätöläpän keskiasentoon että aina tuli puhallusta sekä alas että ylös. Ilmainen vihje: testaa kaupan olevista ehdokkaista että puhallusten säädöt toimii joka suuntaan :). SIis ainakin automaati-ilmastoinnissa mutta sellainen taitaa olla melkein aina V6-koneisissa. Kulutus 9L ja risat sekalaisessa ajossa, matka-ajossa 8L.
Toinen ja nykyinen kakkosauto on farmari -97, ajomatka 202-240tkm 4½ vuoden aikana. Rohkaistuna edellisen auton kanssa koetusta luotettavasta ja mukavasta matkanteosta rohkenin vielä ostaa tällaisen vähän enemmän ajetun. Auto oli saksantuontia joten kilometreistä ei osaa mennä takuuseen mutta kunto joka suhteessa oli ja on huomattavasti parempi kuin edellisessä.
Tämän kanssa on kuitenkin mennyt huomattavasti enemmän rahaa ottaen erityisesti huomioon vuosittanen ajomäärä joka on siis 5-10tkm. Korjattu on:
Takaluukun kaasujouset 50€, jakohihna vesipumppu termari(tärkeää että kaikki vaihdetaan kerralla) 500€ töineen, Akku 100€, Takajarrulevyt ja -palat, takaiskunvaimentimet ja -jouset plus tulpat 250€ töineen, ohjausvaihde 900€ töineen, kaikki etupään nivelet n.500€, moottorin lämpöanturi 125€ töineen.
Auton kone on ilmeisesti edellistä paremmmin vireessä koska vie vähän vähemmän polttoainetta. Matka-ajossa olen päässyt 7,5L lukemiiin. TOsin meidän aikana tuolla ei paljon matkaa ole taitetty mutta ainakin se kerran kun ajoin vähän pitemmän siivun niin yllättävän vähällä meni. Nurkkapyörityksissä menee sitten aina yli kympin 11-12L on ihan yleinen lukema mutta jos matkat on muutamia kilometrejä niin mikä auto tahansa vie paljon.
Summa Summarum:
Jos edelleen olisin ostamassa tällaista autoa ja löytäisin ruosteettoman ja ajoltaan hyvän yksilön, käyttäisin sen kuntotohtorin tarkastuksessa jossa pinnan alapuoliset viat mahdollisesti löydettäisiin.
Muuten se on enemmän tuurista kiinni onko tulossa enemmän vai vähemmän kalliita korjauksia.
Tuo ohjausvaihde on helppo sinänsä tarkistaa eli katot raidetankoja ja jos näet öljyä niissä moottorin puolen päässä, älä osta.
Jos kiinnostaa niin tästä meidänkin autosta voidaan hieroa kauppoja. Se ei ole myynnissä missään kun ei varsinaisesti ole tarkoitus vielä ainakaan vuoteen vaihtaa mutta kuka tietää vaikka innostuisi. Just asensin uuden Alpinen soittimen, Blaupunkt vahvistimen ja Focalin etukaiuttimet. Subbarikin on, sellanen pieni aktiivisubi. Vetokoukun asensin viime syksynä samoin kuin kiinteän ylläpitolaturin akkuongelmien takia. Alkaa mennä myyntipuheeksi joten lopetan tähän. - reality auto
Vanhojen Audien kanssa tuppaa menemään paljon rahaa! Uudempien Audien kanssa menee erittäinpaljon rahaa! Uusien Audien kanssa tuppaa menemään paljon aikaa korjaamolla ja hermot! onnea vaan jatkossa!
- g-ahdin
Laitappa faktaa peliin.
- Anonyymi
Tankkasin auton ajoin 3 km alkoi nykiä ja sammui
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818