Olen ollut onnellisesti reilut 2 vuotta ilman alkoholia, olin ihan pohjalla ennen tätä kautta ja sovittelin köyttäkin kaulaan. Tämä kaksi vuotta on ollut kuin uusi alku elämälle. Kirjoitan sen takia että koko ajan olen pelännyt suurta haastetta elämässä ja sitä, viekö sellainen jälleen juomaan. Nyt tuli sellainen mielestäni suuri haaste täällä ulkomailla työkomennuksella ja ihmettelin itsekkin itseäni kun siinä "hampaatirvessävitutuksessa" kun normaalisti olisi ollut black out ja seuraavaksi pullo kourassa, hain uikkarit asunnolta ja lähdin uimaan kiukun pois.
Olisi mahtavaa saada näitä selviä vuosia lisää, toivottavasti onnistuu. Jos pyristelet irti niin minun tarina oli se sinun mielestä tylsä AA- kerho, ihan aluksi soitin AA- auttavaan puhelimeen eräänä krapulaisena aamu yönä ja minun kohdalla se toimi. Tosin minä olen kova jätkä joten en tiedä toimiiko se sinulla. Miten olisi kevät selvinpäin ?
yli 2 vuotta juomatta
8
212
Vastaukset
- pla.pio
Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.
Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.
Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!
http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k - tottaontämäväitteesi
Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.
- Huuhaata tarjolla
"Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus."
Tuotako AA:ssa ainoana "totuutena" julistetaan?
- AA weteraani
Usein hinkkaan sormeani persvaossa, siihen tartuu pershikeä ja vähän kakkajäämiä. Tämän jälkeen haistelen sormeani aivan hurmiossa!
- Ville Vilpitön
Oliko pyllyhiestäsi ongelmaa, kun pistit percettä penkkiin AA-kokouksissa? Koitko muiden perceiden hienhajun ongelmaksi?
Vai oliko sinulla wunderbaumit housujesi taskuissa hajuhaittojen ehkäisemiseksi? - Ervatsalolainen
Minä olin raittiina 4,5 v ja aloin taas juomaan tosin kohtuullisemmin kuin ennen.
Olen hyvin tyytyväinen nykytilaani, joskus on kiva ottaa huurteiset tai viinit ruuan kanssa sekä kunnon konjakit jälkiruuaksi.
Tulevaa kesää kun ajattelee niin onpas mukava kävästä terassilla ottamassa oluet tai saunarannassa juoda parikin pulloa olutta.
Tuntuu siltä että kyllä kohtuullinen juominen kuuluu tasapainoiseen elämään.- drfuyghj
Olet alkoholisti. On ajan kysymys milloin homma menee yli kohtuukäytön.
- Yleisesti kaikille
Älä kumminkaan enää koskaan juo väkeviä juomia..siis viinaa, vaikka repsahdat..pysy ehdottomasti laimeissa juomissa. Pääset kyllä niistä kuiville, kun nyt osat homman.
Kännin määrä ja kesto määrää sen , alkaako juomaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791766
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m166531Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä25497Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466