yli 2 vuotta juomatta

teemukoo

Olen ollut onnellisesti reilut 2 vuotta ilman alkoholia, olin ihan pohjalla ennen tätä kautta ja sovittelin köyttäkin kaulaan. Tämä kaksi vuotta on ollut kuin uusi alku elämälle. Kirjoitan sen takia että koko ajan olen pelännyt suurta haastetta elämässä ja sitä, viekö sellainen jälleen juomaan. Nyt tuli sellainen mielestäni suuri haaste täällä ulkomailla työkomennuksella ja ihmettelin itsekkin itseäni kun siinä "hampaatirvessävitutuksessa" kun normaalisti olisi ollut black out ja seuraavaksi pullo kourassa, hain uikkarit asunnolta ja lähdin uimaan kiukun pois.
Olisi mahtavaa saada näitä selviä vuosia lisää, toivottavasti onnistuu. Jos pyristelet irti niin minun tarina oli se sinun mielestä tylsä AA- kerho, ihan aluksi soitin AA- auttavaan puhelimeen eräänä krapulaisena aamu yönä ja minun kohdalla se toimi. Tosin minä olen kova jätkä joten en tiedä toimiiko se sinulla. Miten olisi kevät selvinpäin ?

8

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pla.pio

Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.

Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.

Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!

http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k

• tottaontämäväitteesi

Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.

• Huuhaata tarjolla

"Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus."

Tuotako AA:ssa ainoana "totuutena" julistetaan?

• AA weteraani

Usein hinkkaan sormeani persvaossa, siihen tartuu pershikeä ja vähän kakkajäämiä. Tämän jälkeen haistelen sormeani aivan hurmiossa!

• Ville Vilpitön

Oliko pyllyhiestäsi ongelmaa, kun pistit percettä penkkiin AA-kokouksissa? Koitko muiden perceiden hienhajun ongelmaksi?
      Vai oliko sinulla wunderbaumit housujesi taskuissa hajuhaittojen ehkäisemiseksi?

• Ervatsalolainen

Minä olin raittiina 4,5 v ja aloin taas juomaan tosin kohtuullisemmin kuin ennen.

Olen hyvin tyytyväinen nykytilaani, joskus on kiva ottaa huurteiset tai viinit ruuan kanssa sekä kunnon konjakit jälkiruuaksi.

Tulevaa kesää kun ajattelee niin onpas mukava kävästä terassilla ottamassa oluet tai saunarannassa juoda parikin pulloa olutta.

Tuntuu siltä että kyllä kohtuullinen juominen kuuluu tasapainoiseen elämään.

• drfuyghj

Olet alkoholisti. On ajan kysymys milloin homma menee yli kohtuukäytön.

• Yleisesti kaikille

Älä kumminkaan enää koskaan juo väkeviä juomia..siis viinaa, vaikka repsahdat..pysy ehdottomasti laimeissa juomissa. Pääset kyllä niistä kuiville, kun nyt osat homman.

Kännin määrä ja kesto määrää sen , alkaako juomaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe