Olen yrittänyt varata ensimmäisen luokan menopaluu lentoa Losista Helsinkiin Ebookersin sekä Finnairin omien sivujen kautta, mutta antavat kumpikin vaihtoehdoiksi ainoastaan turisti tai bisnesluokkaa.
Eikö Finnairilla tosiaankaan ole siis ensimmäistä luokkaa lainkaan?
Onko Finnairilla ensimmäistä luokkaa?
25
1915
Vastaukset
- xxxxxxxxxxxxx
Lähetä palautetta Finskille ja pyydä että rakentaa sinulle firstin . Onko lääkkeet jääneet ottamatta ?
- first_or_business
Lento ei ole minulle vaan asiakkaalle.
Toki otan Finnairiin yhteyttä kunhan esimerkiksi päivämäärämme selviävät.
Ajattelin vain kysyä tältä palstalta asiasta, mikäli joku tietäisi asiasta jotain.
Lääkkeet on otettu. - Jotain tolkkua
first_or_business kirjoitti:
Lento ei ole minulle vaan asiakkaalle.
Toki otan Finnairiin yhteyttä kunhan esimerkiksi päivämäärämme selviävät.
Ajattelin vain kysyä tältä palstalta asiasta, mikäli joku tietäisi asiasta jotain.
Lääkkeet on otettu.Tältä palstaltahan kaikki paremmin selviää kuin esim. lentoyhtiön omilta sivuilta... :D
- oijoi
first_or_business kirjoitti:
Lento ei ole minulle vaan asiakkaalle.
Toki otan Finnairiin yhteyttä kunhan esimerkiksi päivämäärämme selviävät.
Ajattelin vain kysyä tältä palstalta asiasta, mikäli joku tietäisi asiasta jotain.
Lääkkeet on otettu.Voi asiakasta. Kannattaa ehkä kysellä yhtiöistä jo ennen niitä päivien varmistumisia. Olisi sääli selitellä asiakkaalle, että "Suomi24:ssä kyllä sanottiin että onnistuu!"
- Yeah right...
first_or_business kirjoitti:
Lento ei ole minulle vaan asiakkaalle.
Toki otan Finnairiin yhteyttä kunhan esimerkiksi päivämäärämme selviävät.
Ajattelin vain kysyä tältä palstalta asiasta, mikäli joku tietäisi asiasta jotain.
Lääkkeet on otettu.Selvittelet lentotietoja asiakkaallesi Suomi24:stä?!
Kyllä käy sääliksi asiakasta. Tarjoilut sit valitset parkkiksella Mersun takakontista? Illallisseura Kallion kaduilta?
Taitaa olla väärät lääkkeet.
- Tie toa
Ei ole Finnairilla ensimmäistä luokkaa, ei ole koskaan ollutkaan. Tietämättömät toimittajat yms. saattavat kirjoittaa ensimmäisestä luokasta, kun tarkoittavat bisnesluokkaa (joka on Finnarilla melko asiallinen vaikka ei suinkaan parhaiden yhtiöiden tasoa).
- ykkösessä tyylillä
On Finnairilla ollut ensimmäinen luokkakin vuosia sitten ja business-luokka tuli ensin siihen väliin. Tosin esimerkiksi istuintiloiltaan nykyinen business on parempi kuin silloinen firsti. Suomessa ja pohjoismaissa yksinkertaisesti ei ole kysyntää sellaiselle ökyluokalle, mitä nykyajan mannertenvälinen ykkösluokka on. Ja sellaisilla lentävät menevät tyypillisesti maailman suurimpien kaupunkien välejä suoraan, joten Finnairin Aasian strategiakaan ei sellaista kaipaa.
Jos asiakas on amerikkalainen, jolla ei ole paljoa kokemusta kansainvälisistä matkustusluoksita, niin se on enemmän kuin tyytyväinen Finnairin kaukolentojen business-luokkaan. Sikäläinen kotimaanlentojen ensimmäinen luokka kun ei ole mikään hirveän ihmeellinen. Jos se taas on joku todella kovan luokan liikemies, joka matkustaa aina parhaalla tavalla, niin sitten se on voi voi. Vaihtoehdot Suomeen tulossa on lentää Finnairin busineksessa, tai mennä ykkösluokassa johonkin Euroopan suurkaupunkiin, ja jatkaa sieltä eurooppalaisessa business-luokassa, joka tyypillisesti on vain vähän parempi palvelu ja keskipenkki vapaana, mutta jalkatila sama kuin turistissa. Jos matkustusmukavuus on tärkeintä, niin suora lento Finnairin busineksessa vie varmaankin voiton. - greetings!
ykkösessä tyylillä kirjoitti:
On Finnairilla ollut ensimmäinen luokkakin vuosia sitten ja business-luokka tuli ensin siihen väliin. Tosin esimerkiksi istuintiloiltaan nykyinen business on parempi kuin silloinen firsti. Suomessa ja pohjoismaissa yksinkertaisesti ei ole kysyntää sellaiselle ökyluokalle, mitä nykyajan mannertenvälinen ykkösluokka on. Ja sellaisilla lentävät menevät tyypillisesti maailman suurimpien kaupunkien välejä suoraan, joten Finnairin Aasian strategiakaan ei sellaista kaipaa.
Jos asiakas on amerikkalainen, jolla ei ole paljoa kokemusta kansainvälisistä matkustusluoksita, niin se on enemmän kuin tyytyväinen Finnairin kaukolentojen business-luokkaan. Sikäläinen kotimaanlentojen ensimmäinen luokka kun ei ole mikään hirveän ihmeellinen. Jos se taas on joku todella kovan luokan liikemies, joka matkustaa aina parhaalla tavalla, niin sitten se on voi voi. Vaihtoehdot Suomeen tulossa on lentää Finnairin busineksessa, tai mennä ykkösluokassa johonkin Euroopan suurkaupunkiin, ja jatkaa sieltä eurooppalaisessa business-luokassa, joka tyypillisesti on vain vähän parempi palvelu ja keskipenkki vapaana, mutta jalkatila sama kuin turistissa. Jos matkustusmukavuus on tärkeintä, niin suora lento Finnairin busineksessa vie varmaankin voiton.Missä te fiksut kirjoittajat olette olleet? Täällähän pyörii yleensä vain näitä joita nytkin tässä yllä ja alla on, "lääkkeet ottamatta", "persaukinen työtön" jne.
Vastaus naulankantaan, USA:n sisäinen "ykkönen" on jotain premium economya suunnilleen. - Utelijas
ykkösessä tyylillä kirjoitti:
On Finnairilla ollut ensimmäinen luokkakin vuosia sitten ja business-luokka tuli ensin siihen väliin. Tosin esimerkiksi istuintiloiltaan nykyinen business on parempi kuin silloinen firsti. Suomessa ja pohjoismaissa yksinkertaisesti ei ole kysyntää sellaiselle ökyluokalle, mitä nykyajan mannertenvälinen ykkösluokka on. Ja sellaisilla lentävät menevät tyypillisesti maailman suurimpien kaupunkien välejä suoraan, joten Finnairin Aasian strategiakaan ei sellaista kaipaa.
Jos asiakas on amerikkalainen, jolla ei ole paljoa kokemusta kansainvälisistä matkustusluoksita, niin se on enemmän kuin tyytyväinen Finnairin kaukolentojen business-luokkaan. Sikäläinen kotimaanlentojen ensimmäinen luokka kun ei ole mikään hirveän ihmeellinen. Jos se taas on joku todella kovan luokan liikemies, joka matkustaa aina parhaalla tavalla, niin sitten se on voi voi. Vaihtoehdot Suomeen tulossa on lentää Finnairin busineksessa, tai mennä ykkösluokassa johonkin Euroopan suurkaupunkiin, ja jatkaa sieltä eurooppalaisessa business-luokassa, joka tyypillisesti on vain vähän parempi palvelu ja keskipenkki vapaana, mutta jalkatila sama kuin turistissa. Jos matkustusmukavuus on tärkeintä, niin suora lento Finnairin busineksessa vie varmaankin voiton.Kerrotko vielä, milloin Finnairilla oli ensimmäinen luokka ja mistä tällaisesta historiasta voi lukea. Mielellään myös faktaa istuinleveydestä sun muusta.
USAn "domestic first class" sun muut eivät kuulu tähän lainkaan, sen enempää kuin entinen VR:n ensimmäinen luokka tai peruskoulun ensimmäinen luokka. - ykkösessä tyylillä
Utelijas kirjoitti:
Kerrotko vielä, milloin Finnairilla oli ensimmäinen luokka ja mistä tällaisesta historiasta voi lukea. Mielellään myös faktaa istuinleveydestä sun muusta.
USAn "domestic first class" sun muut eivät kuulu tähän lainkaan, sen enempää kuin entinen VR:n ensimmäinen luokka tai peruskoulun ensimmäinen luokka.Finnairin oman historiikin mukaan heillä oli ykkönen vuoteen 1991 asti. Mutta silloin lentäminen ja luokat olivat vielä erilaisia kuin nykyään.
http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_14_4_r.html?&Id=1045219062.html
Ja olen ollut henkilökohtaisesti paikalla kun eräälle amerikkalaiselle herrasmiehelle on selitetty heidän domestic firstinsä ja kansainvälisen business-luokan eroja ja että miksi hänelle ei kustanneta kymppitonnin lippuja Eurooppaan ykkösessä. - Ensi luokkainen
ykkösessä tyylillä kirjoitti:
Finnairin oman historiikin mukaan heillä oli ykkönen vuoteen 1991 asti. Mutta silloin lentäminen ja luokat olivat vielä erilaisia kuin nykyään.
http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_14_4_r.html?&Id=1045219062.html
Ja olen ollut henkilökohtaisesti paikalla kun eräälle amerikkalaiselle herrasmiehelle on selitetty heidän domestic firstinsä ja kansainvälisen business-luokan eroja ja että miksi hänelle ei kustanneta kymppitonnin lippuja Eurooppaan ykkösessä.Tuolla sivulla puhuta ensimmäisestä luokasta mitään. Vain ensimmäisestä kaikkia henkilöstöryhmiä koskevasta vakautussopimuksesta (ei jäänyt viimeiseksi... nimet ovat kyllä muuttuneet) ja ensimmäisestä lennosta Tokioon.
- möömöö
Ensi luokkainen kirjoitti:
Tuolla sivulla puhuta ensimmäisestä luokasta mitään. Vain ensimmäisestä kaikkia henkilöstöryhmiä koskevasta vakautussopimuksesta (ei jäänyt viimeiseksi... nimet ovat kyllä muuttuneet) ja ensimmäisestä lennosta Tokioon.
No puhutaanhan siellä. Et vaan osaa lukea.
- Hutelo 67
perseaukinen työtön kyselee finnairin ensimmäisestä luokasta vaikkei riitä raha edes turistiluokan lippuun savonlinnaan. eikö työkkäreillä ole mitään yleisisivistävää tekemistä työttömille ?
- ehkä jollain muulla
Hinnoittelusta päätellen on.
Käytännössä ei.- 1first1
No esimerkiksi Lufthansalla Frankfurtista New Yorkiin edes takaisin ykkösessä maksaa vähän päälle 8300 euroa. Ei Finnairinkaan hinnat ihan sille tasolle mene. Ja saa kyllä olla tärkeä asiakas, jos sellaiselle moisia lippuja kustantaa.
- AY 1st Class
Finnairilla oli First Class vielä 80-luvulla ja Helsinki-Vantaalla oli myös First Class Lounge.
DC-10 oli viimeinen konetyyppi missä Finnairilla oli tarjolla First Class.
Siihen aikaan firstin boarding card oli punainen, busineksen sininen ja turistin vihreä.
PS. Silloin sai vielä lennoilla polttaa. - Finnairin ykkösfani
Mitä eroa on ykkösluokalla ja business-luokalla?
- suomiköyhis
Ykkösluokat on pieniä, yleensä matkustajia on vain 10-15 kpl. Monilla lentoyhtiöillä ykkösluokan paikat on tavallaan omia pieniä hyttejä, jos ei nyt ihan ylös asti seinät, niin ainakin sillä tavalla, että ei ole näköyhteyttä kehenkään muuhun. Jokaisella on useampi oma ikkuna. Ykkösluokan matkustajat tervehditään aina nimellä, ja heillä ei ole ruokatarjoilua, vaan menu, josta he tilaavat ruokansa oman aikataulunsa mukaan. Ruoka on yksilöllisempää kuin busineksessä, ja viinit yleensä laadukkaampia. Tuoli menee aina täysin sängyksi, ja yleensä amenities kitissä on jonkun nimekkään valmistajan kosmetiikkatuotteita, ja lentoyhtiö esim. lahjoittaa matkustajalle pyjaman. Lentoemäntä petaa tuolista sängyn petivaatteilla, kun asiakas haluaa.
Verrattuna Businekseen, jossa on yleensä 50-70 matkustajaa per kone, tuolit on sijoitettu vierekkäin/limittäin niin että toisia matkustajia pakosti näkee, ruoka jaetaan usein samaan aikaan kaikille, ykkösluokan palvelu on vähän parempaa.
Toisaalta Finnairin business-luokka on tosi ala-arvoinen ja arkinen verrattuna moniin kansainvälisiin lentoyhtiöihin eli sitä on huono verrata mihinkään. Kansainväliset matkustajat menee Finnairilla yleensä ainoastaan hinnan vuoksi, koska suomalaisittain ei oikein osata luokkapalvelua.
Tässä on esimerkki Emiratesin ykkösluokasta (Emirates on yksi kaikkein eniten luksukseen panostavista yhtiöistä):
https://www.youtube.com/watch?v=a3TtkmMCaYw
Tässä on esimerkki Singapore Airlinesin Business-luokasta:
https://www.youtube.com/watch?v=CjJ744nqAvw
- LH First flown
Finnairilla ei tosiaan ole ykköstä.
Muilla yhtiöillä, joilla sellainen on, se on vielä muutaman pykälän parempi kuin business.
- osa yhtiöistä tarjoaa henkilökohtaisen kuljetuksen koneelle,
- lounge on oikeastaan ravintola
- istuin on tilavampi
- näyttö on isompi
- tarjoilu on parempi
- kalliimpi lippu
siinä muutama esimerkki- kaarenjalka First
sellaisesta menosta kontulan ikiaikatyötön voi vaan lukea netistä ja nekin kertomukset on englanniksi, niin tarvitaan joku joka on kuunnellut koulussa eikä ollut tarkkiksella.
- Maa nauran sulle
kaarenjalka First kirjoitti:
sellaisesta menosta kontulan ikiaikatyötön voi vaan lukea netistä ja nekin kertomukset on englanniksi, niin tarvitaan joku joka on kuunnellut koulussa eikä ollut tarkkiksella.
Sulla taitaa olla pahemman puoleinen Konstula-fetissi. Ei kai nyt kaikki muut kuin sinä voi olla Kontulasta? Mitä vetelä-Suomeen muuta, onko kiirettä?
- Finnairin oksennus
kaarenjalka First kirjoitti:
sellaisesta menosta kontulan ikiaikatyötön voi vaan lukea netistä ja nekin kertomukset on englanniksi, niin tarvitaan joku joka on kuunnellut koulussa eikä ollut tarkkiksella.
Finnairilla busineksessa mahtavat ruskeat paperipussit. Jenkkikaverini luuli niitä oksennuspusseiksi. Kertoo paljon finskin bisneksestä. Ja tähän kun vielä lisätään Pekka Terävän Ohratto pääruokana niin tulee oikeasti oksennus.
- Förstiläinen
kaarenjalka First kirjoitti:
sellaisesta menosta kontulan ikiaikatyötön voi vaan lukea netistä ja nekin kertomukset on englanniksi, niin tarvitaan joku joka on kuunnellut koulussa eikä ollut tarkkiksella.
Kontulassa asutaan förstissä. Jokaisella on omat eriönsä ja isompi lättynäyttö kuin SA:n förstissä. Kunnan palvelijat tuovat ruoan pöytään ja kodinhoitajat sijaavat vuoteen. Siivooja käy siifvoamassa. Puhelimella saa kaiken mitä tarvitsee.
- First
First on kyllä kokemus. Olen kolmesti lentänyt ykkösessä. Eka kokemus oli TG ykkönen vuonna 2004 ARN-BKK, upgrade C -> F. Sillon itse tuoli oli aika onneton mutta ruoka ja juomatarjoilu pelas loistavasti. Toinen kerta ykkösessä oli KE CDG-ICN . Tällöin sain tupla upgrade AF premium voyagerista ensin KE prestige class ja portilla paikka vaihtui vielä 2A, jumbon keulalle ykköseen siis. Kolmas kerta oli ihan rahalla ostettu F lippu Thain A380 HKG-BKK. Dom Perignon ehti juomaan lähes pari pulloa tuolla lyhyellä lennolla.
- vähään tyytyväinen
Aivan oikein, koneeseen siirrytään ainakin Cathay Pacificillä loungesta golf-autolla suoraan lähtöportille, nätti tyttö tuo lentolaukkusi mielellään koneeseen saakka ettei tarvi itse kantaa.
Cathay Pacificin firstissä voi ranttuilla tarjottavasta standardi-shamppanjasta ja pyytää mieluummin aidon kaviaarin ja blinien kanssa Dom Perignon'a. Vodkasnapsi on huurteisesta lasista tarjoiltua premium kamaa...
Jonkun mielestä 8.000 euroa meno-paluu Lontoo-Hong Kong First Clasissa voi tuntua tosi kalliilta, jos on vain vähän rahaa?...
Cathay Pacificillä on muuten edelleenkin eri väriset boardin cardit economyyn, business class'iin ja first class'iin. Jos juuttuu vaikka johonkin jonoon yleisellä alueella, lipun nostamalla ylös aina avulias kenttävirkailija saapuu avuksi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517023Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414764HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982696- 1411979
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321589Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961522- 161459
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201234mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101119