skodan huojahtelevat sikakiikut

faktaa pellelle

http://tekniikanmaailma.fi/autot/kayttotestit/tm-kayttotesti-60-000-km-skoda-roomster-19-tdi-style

ja lisää meluisia halppis autoja

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kestotesti-30-000-km-skoda-fabia-14-comfort

juu vai makuasia,SKODAN OHJAUS ON TURVALLISUUS RISKI MUTTA EIPÄ HAITTAA.
TM JA TUULILASI VOIS RUVETA TESTAAMAAN VAIKKA KAHVINKEITTIMIÄ'

oktaavia samanlainen sikakiikku

55

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiulu mikä kiulu

      1 Kevyt ohjaus
      2. Tunnoton kaasupoljin
      3. Pieniä sähköongelmia
      4. Vanha, mutta pirteähkö moottori
      5. Kannentiiviste vaurioitui
      6 kovasisämelu
      halppis skoda nariseva nirisevä mitään sanomaton kiulu

      • skodaa ei kohta ole

      • onkis tietää vai pöh

      • simplykleveri
        onkis tietää vai pöh kirjoitti:

        Montako nelivetoista akarabadabraa luulet myytävän;)

        15 vuodessa?

        No eihän laatuautot ole koskaan myyntitilastojen kärjessä, tietenkään. Siellä ovat tehtaiden peruskansalle sopivat kompromissiautot, volyymimallit, jotka ovat kylliksi hyviä, jotta kansa ostaa. Joku kutsuu niitä bulkkiautoiksikin


    • HY&(J%"!%/&#%"

      Tuulilasihan on testannut myös Avensiksen ja on sen hyväksi havainnut. Nimittäin hyväksi kiemurtelemaan.

    • kaikkeasitä
      • onnistunut malli

        Onpa Skoda voittanut testejä, en tiennytkään, vaikka Skodan omistankin. Onhan tämä Octavia pirun hyvä ajaa, joten toisaalta, ei ihme tuo testimenestyskin. Itse ostin Ocun farmarin ajettuani 5 eri autoa koeajossa.


    • totuus skeidasta

      kakkosluokan autot arvostellaankin samoin periaattein,ei halvalta itäautolta voi laatua vaatiakkaan,sen näköjään autolehdetkin ottaa huomioon,skodan ostajat tietävät jo ostaessaan halpaa itäautoa ettei laatua ja kestävyyttä,arvostuksesta puhumattakaan ole odotettavissa,eläkeläisille ja vanhemmille ostajille tärkein pointti on halpa hinta ja yksinkertaisuus.eikä vanhanaikaisuuskaan haittaa,kaikki on yksinkertaista eikä mitään ylimääräistä.vähillä ajoilla saattaa jopa jonkun vuoden kestää..

      • TOTUUS TULEE

      • seonniinns

      • päivity 2012 vuoteen

        Eihän skoda ole itäauto, eikä missään tapauksessa mikään kakkosluokan auto. Lännessähän skoda tehdään, tsekin tehtaalla, jossa sitä on tehty kymmenet vuodet.

        Olisikohan sinunkin aika jo päivittää itsesi tälle vuosituhannelle?

        Itäautoiksi sanottiin joskus 70-luvulla ns. itäblokin autoja, mutta itäblokkihan lakkasi olemasta Neuvostoliiton romahdettua ja Berliinin muurin purkamisen jälkeen.

        Nykyäänhän itäautot ovat noita Japanissa ja Koreassa tehdyt autot - joista useimmat ovat todella hyviä autoja.


      • ihme hourailua
        päivity 2012 vuoteen kirjoitti:

        Eihän skoda ole itäauto, eikä missään tapauksessa mikään kakkosluokan auto. Lännessähän skoda tehdään, tsekin tehtaalla, jossa sitä on tehty kymmenet vuodet.

        Olisikohan sinunkin aika jo päivittää itsesi tälle vuosituhannelle?

        Itäautoiksi sanottiin joskus 70-luvulla ns. itäblokin autoja, mutta itäblokkihan lakkasi olemasta Neuvostoliiton romahdettua ja Berliinin muurin purkamisen jälkeen.

        Nykyäänhän itäautot ovat noita Japanissa ja Koreassa tehdyt autot - joista useimmat ovat todella hyviä autoja.

        >Eihän skoda ole itäauto,

        Provoilijoiden housuissa on itäauto :)

        Skoda ei ole todellakaan itäauto, se on saksalainen auto, jota valmistetaan Tsekissä. Skodan saksalaisuusaste on yli 80 % jopa vähiten saksalaisessakin mallissa.

        Eihän volkkariakaan sanota espanjalaiseksi autoksi, vaikka todella monet volkkarit tehdään Espanjassa.


    • Pitkä, kapea

      ja korkea kajakki. Huojuu hassusti mutkissa, ei sentään kai kaatumaan pääse?

      • Onnistunut muotoilu

        Ei ole Skodia kaatunut, mutta esim. Mersun ns. pikkumersuhan kaatui. Skodan suunnittelu on sen verran onnistuneempaa, ettei moisia kömmähdyksiä ole sattunut. Ocun muotoilu etenkin on erittäin onnistunut, ja siitähän kertoo sekin, että mallia ei ole ollut tarvis kovinkaan usein päivittää.

        Ei ole Skoda mitenkään kapea, ainakaan Ocu. Tilaa on isommallekin perheelle ja vieläpä tavaroillekin. Mainio kuljetuskapasiteetti! Korkeus on normaali, mutta riittävä,ja se on tietty hyvä asia kun itsellänikin on pituutta 193 ja monessa pienemmässä kinnerissä ottaa pää kattoon, Ocussa saa loistavat ajoasennon.


      • RS

        Mun RS Ocu ainakaa korkea ole. Liiankin matala näille keväisille kaduille.......ei huoju kun on pohjapanssari asfaltissa kiinni.


    • tojota koko ketku

      TOTUUS TULEE23.3.2012 16:57

      "EIPÄ OLE VANHEMPIKAAN HENGENVAARALLINEN NIINKUIN HALPPIS SKODASSA"

      Suomen kolariturvallisimmat autot 2001-2009 listalla kahden kymmenen
      HUONOIMMAN auton joukossa Toyota Avensis on sijalla 13. Skoda Fabian
      kolariturvallisuus on lähes yhtä huono kuin Toyotan. Skoda Fabia on
      huonojen autojen listalla sijalla 12.

      Suomen kolariturvallisin auto on ollut vuosina 2001-2009 BMW 5-sarja.
      Kahden kymmenen PARHAAN auton listalla Skoda Octavia
      on sijalla 12.

      Lähde:Iltalehti perjantai 23.3.2012.

      • Metsuri karjalasta

        Eihän premium avensista voi.eikä kannata verrata mitenkään johonkin skoda octaviaan.autot painii aivan eri sarjassa.laatu ja varustelu taso aivan eri luokkaa.


      • Voi verrata
        Metsuri karjalasta kirjoitti:

        Eihän premium avensista voi.eikä kannata verrata mitenkään johonkin skoda octaviaan.autot painii aivan eri sarjassa.laatu ja varustelu taso aivan eri luokkaa.

        Ave on premiumia länsimaissa, Octavia on neuvostotyöläisten premiumia.


      • näin on joo
        Voi verrata kirjoitti:

        Ave on premiumia länsimaissa, Octavia on neuvostotyöläisten premiumia.

        eipä paljoo taloyhtiön parkkipaikalle omaan ruutuun kehtaisi skodaa parkkeerata.pitäisivät köyhänä luuserina heti


      • Periskooppi
        näin on joo kirjoitti:

        eipä paljoo taloyhtiön parkkipaikalle omaan ruutuun kehtaisi skodaa parkkeerata.pitäisivät köyhänä luuserina heti

        Keravalla kolaroivat lauantainaToyota Corolla ja Skoda Fabia, Corolla törmännyt Fabian vasempaan kylkeen.
        Vauriot oli Corollassa huomattavasti pahemmat näyttäisi melkein kuin olisi auto katkennut kun taas Fabiassa vain painumia kyljessä.
        Kolariturvallisuus puhuttaa kun jo kaupunkinopeudessa tulee autosta entinen ja korjauskelvoton.


      • vais joo
        Periskooppi kirjoitti:

        Keravalla kolaroivat lauantainaToyota Corolla ja Skoda Fabia, Corolla törmännyt Fabian vasempaan kylkeen.
        Vauriot oli Corollassa huomattavasti pahemmat näyttäisi melkein kuin olisi auto katkennut kun taas Fabiassa vain painumia kyljessä.
        Kolariturvallisuus puhuttaa kun jo kaupunkinopeudessa tulee autosta entinen ja korjauskelvoton.

        Nykyautot on suunniteltu painumaan kasaan ja ottamaan iskut vastaan "pehmeästi", toivottavasti Skodakin..


      • toi ota jos et muuta
        Periskooppi kirjoitti:

        Keravalla kolaroivat lauantainaToyota Corolla ja Skoda Fabia, Corolla törmännyt Fabian vasempaan kylkeen.
        Vauriot oli Corollassa huomattavasti pahemmat näyttäisi melkein kuin olisi auto katkennut kun taas Fabiassa vain painumia kyljessä.
        Kolariturvallisuus puhuttaa kun jo kaupunkinopeudessa tulee autosta entinen ja korjauskelvoton.

        Tojotassa on aina ollut haperot ja ohuet pellit, menee kolarissa kasaan kuin säilyketölkki. Tojotasta ei "premiumia" saa kyllä tekemälläkään, kun ei sitä ole Lexuskaan, niin miten Tojo voisi olla.

        ToiOta jos et muuta saa, näinhän se sanontakin menee.


      • tojo täyspaska
        Voi verrata kirjoitti:

        Ave on premiumia länsimaissa, Octavia on neuvostotyöläisten premiumia.

        Hehe, vai että Ave premiumia. Siinä oli varsinainen aivopieru "älyköltä" :D Kiitos hyvistä nauruista. :D


      • Euron mosse
        tojo täyspaska kirjoitti:

        Hehe, vai että Ave premiumia. Siinä oli varsinainen aivopieru "älyköltä" :D Kiitos hyvistä nauruista. :D

        Eipä noita fabioita ja felisaa myydä kuin muutama vuoteen.hengen vaarallisia.meluisia.moponmoottorilla varustettuja koppimopoja.hiton rumiakin.ja vielä pisteenä i.n päälle halpisauton status.ocukin vanhanaikainen klassikko.meluisa kottero sekin.eipä ihme jos skodan valmistus loppuu.ei myy kuin venäjällä


      • niihins
        Euron mosse kirjoitti:

        Eipä noita fabioita ja felisaa myydä kuin muutama vuoteen.hengen vaarallisia.meluisia.moponmoottorilla varustettuja koppimopoja.hiton rumiakin.ja vielä pisteenä i.n päälle halpisauton status.ocukin vanhanaikainen klassikko.meluisa kottero sekin.eipä ihme jos skodan valmistus loppuu.ei myy kuin venäjällä

        Testivoitot !


      • Myynti vetää
        Euron mosse kirjoitti:

        Eipä noita fabioita ja felisaa myydä kuin muutama vuoteen.hengen vaarallisia.meluisia.moponmoottorilla varustettuja koppimopoja.hiton rumiakin.ja vielä pisteenä i.n päälle halpisauton status.ocukin vanhanaikainen klassikko.meluisa kottero sekin.eipä ihme jos skodan valmistus loppuu.ei myy kuin venäjällä

        >eipä ihme jos skodan valmistus loppuu.ei myy kuin venäjällä

        Hyvin myy mm. Saksassa ja Suomessa. Ei ihme, että saksalaiset tykkäävät, kun se on saksalainen auto (saksalaisuusaste yli 80% )


    • Teron painajainen

      Ei aloittaja löytänyt sitten vanhempia juttuja.
      Uudemmista löytyy pelkkiä testi ja vertailuvoittoja.

      • Hengetön

        Tsi.. Vw.n huonoin keksintö ikinä.saksassa ja ruotsissa asia viimein nostettu julkisuuteen.


    • totuus taas

      Kuka edes kehtaa täällä puhua jostakin tojotasta.
      Häviää kaikille...opeleille ja korealaisille!


      Tekniikan Maailma 15/2011

      Viisipaikkaiset tila-autot

      1. ŠKODA Roomster 1.2 TSI 105 Elegance, 8,5 pistettä.
      2. Honda Jazz Hybrid 1.3 Elegance, 8,2 p.
      3. Nissan Note 1.4 Acenta, 8,1 p.
      4. Citroen C3 Picasso VTi 95 Collection, 7,9 p.
      5. Opel Meriva Enjoy 1.4 Ecoflex, 7,8 p.
      6. Hyundai ix20 1.4 Premium, 7,7 p.
      6. Toyota Verso-S 1.33 Dual VVT-i Linea Sol, 7,7 p.

      "Päivitetty Roomster nousi vertailuvoittoon tasaisuudellaan. Sille kertyi vain kahdeksan ja yhdeksän arvosanoja. Hyvä ohjaustunto kerää kiitosta, ja ahdettu moottori vetää hienosti sekä maantiellä että kaupungissa."


      Tuulilasi 12/2011

      Pienten tila-autojen vertailu: Roomster voittoon huikealla piste-erolla.

      1. ŠKODA Roomster 1.2 TSI 105 Ambiente, 314 pistettä.
      2. Opel Meriva 1.4 Ecoflex Enjoy, 286 p.
      3. Hyundai ix20 1.4 ISG Premium, 284 p.
      4. Toyota Verso-S 1.33 Dual VVT-I S&S Linea Sol, 282 p.

      "Škoda on vertailun kärjessä miltei jokaisella osa-alueella. Sisätilat ovat suurimmat ja monipuolisimmin muunneltavissa. Nöyrän ja vääntävän moottorin ansiosta käyttöominaisuuksissakin vedetään selkeästi pisin korsi. Myös turvallisuudessa Roomster vetää tuntuvasti kaulaa muihin."

    • skeida=sikakiulu

      kiulu mikä kiulu
      23.3.2012 15:21
      6
      Sulje

      1 Kevyt ohjaus
      2. Tunnoton kaasupoljin
      3. Pieniä sähköongelmia
      4. Vanha, mutta pirteähkö moottori
      5. Kannentiiviste vaurioitui
      6 kovasisämelu
      halppis skoda nariseva nirisevä mitään sanomaton kiulu

    • Jopa joillaki ahista

      Mitenkähän lienee nuo onnettomuustilastot. Johtaako Skoda niitä?
      Vain kumma, että nuita vikoja ei esiinny oikeassa elämässä.

      • Illan ilot vähissä

        Onhan se elämää, kun illan päätteeksi tuollaisia "skeida=sikakiulu" -viestejä väsäilee. Alkaa poika hajoilemaan aika pahasti.


    • huojahtelin

      Aika metka juttu tuo aloittajan mainitsema huojahtelu. Koeajoin testivoiton innoittaman Octavia farmarin ja tiedä sitten johtuiko mistä mutta sen huojahtelu kaarteissa oli selvästi ajoa haittaava tekijä. Eikö kallistuksenvakausjärjestelmä ole kunnolla loppuun asti suunniteltu, toteutettu????

      • en huoju

        Oliko kunnossa? Aika monea autoa olen ajanut ja Octavia liftback on kyllä kaarteissa ihan huippu.


      • sikakiikku se on

        Pitkä, kapea
        ja korkea kajakki. Huojuu hassusti mutkissa, ei sentään kai kaatumaan pääse?

        Kiulu mikä kiulu.


    • 50 000 kestää

      meluava kansanauto idästä, pompottaa, huojahtelee, meluaa ja lopulta hajoaa. Sellainen on Skodan elinkaari.

      • ocullaariin sataa

        Ei tissi-koneet kestä senkään vertaa. Jakopää hajoaa jo ennen sitä.


      • turbo-skoda

        Itselläni on Skoda Octavia 1.8 TSI vm. 2010. Olen kokeillut sitä motarilla kerran oikein tosissani, ja nopeusmittarissa oli lopulta 225 km/h. Ei näkynyt Ladoja perässä.


    • sellaista elämä on

      Juupase juu, kyllä se Skodakin hajoaa, eri juttu vaan mitä matkamittari silloin osoittaa kuljetuksi matkaksi. Tänään oli hassu näky liikennevaloissa. Hinauspalvelun auto tukki toisen kaistan. Siis eihän se sen Mersun vika ollu, jota nostettiin lavalle, se hinurihan siinä pysähdyksissä oli, Mese liikku hitaasi eteenpäin.

    • Selkeä ongelmakohta

      Ohjaus on ollut jo pitkään surullisen kuuluisa Skodan ongelma. Autoa yksinkertaisesti ei saa kulkemaan suoraan, vaan huomattava huojahtelu ja suunnan hakeminen tekee ajotuntumasta suorastaan helvetillisen.

      Vähän auttaa jos valitsee korkean kapean rengaskoon, mutta sitten taas huojahtelu lisääntyy, korin jo muutenkin korostunut heilahtelu lisääntyy. Ohjaus ei vaan ole niin uraherkkä.

      Eräs tuttuni, taksikuski ajoi työkseen osan aikaa Superbia ja toisen osan Mersua niin ero ohjauksessa oli kyllä kuin yössä ja päivässä, Mersun hyväksi. Työpäivän (13-14 tuntia) jälkeen oli paljon väsyneempi (ja selkä kipeämpi) Skoda-ajon jälkeen kuin Mersun, joka kulkee suoraan ja jossa on hyvät penkit.

      • selkeesti hauskaa

        Joo kyllä. Minunkin erään tuttuni kummin kaima tuli niin kipeäksi, kun vain ajattelikin Skodalla ajamista.


    • Taavia Ala-Skeidala

      Tsi.. Vw.n huonoin keksintö ikinä.saksassa ja ruotsissa asia viimein nostettu julkisuuteen.

      • Taavia Ala-Skeidala

        Keravalla kolaroivat lauantainaToyota Corolla ja Skoda Fabia, Corolla törmännyt Fabian vasempaan kylkeen.
        Vauriot oli Skodassa huomattavasti pahemmat näyttäisi melkein kuin olisi auto katkennut kun taas Corollassa vain painumia kyljessä.
        Kolariturvallisuus puhuttaa kun jo kaupunkinopeudessa tulee autosta entinen ja korjauskelvoton.


    • suomalaisia vaivaa

      vielä se kateus peritönä sukurutsauksesta.

    • skeidat myttyrälle

      pahinta on sivutuulen aiheuttama huojahtelu. Sivutuuliherkkyys on Octavian farkussa varsinkin kiroamista aiheuttava asia.

      Hengenvaarallista jos Skodan huojahtelevat sikakiikut huojuvat vastaantulijan kaistalle, nokkakolarissa Skoda menee aivan muusiksi, johtuen harsoisesta huonolaatuisesta rungostaan.

      • Perä reikä

        Uusi Octavia on saanut törmäystestissä täydet viisi tähteä. Harsoa on vain edellisen kirjoittajan pȇrseessä.

        Sivutuulikin on ongelma vain edelliselle kirjoittajalle hänen tullessaan kylän kaljabaarista tuhdissa laitamyötäisessä.


      • skeida hajoaa!!!!

        >Hengenvaarallista jos Skodan huojahtelevat sikakiikut huojuvat vastaantulijan kaistalle, nokkakolarissa Skoda menee aivan muusiksi, johtuen harsoisesta huonolaatuisesta rungostaan.

        Onhan tuota jo tullut nähtyä kun skeidoista on näytetty kolarin jälkeisiä kuvia, ei edes 80-luvulla Morris Marinat ja muut paskat menneet niin totaalisesti atomeiksi kuin Skeidat. Pelti on ala-arvoista samoin korirakenteet. Kun ne ei pidä edes vettä ulkona, vaan päästää sisään autoon, miten sellainen kori voisi suojata törmäystilanteessa.


    • vaaraksi muille

      paree ehkis jotain kestää kun on nuin huono ajettava tuo skoda.

      • Västaräkki

        "paree ehkis jotain kestää kun on nuin huono ajettava tuo skoda"

        Sinun kannattaisi yrittää kehittää viestintätaitojasi. Tuommoista pulautusta ei kukaan ymmärrä, sille vain nauretaan.


    • Pahaa tekee....

      Erityisen surullisen näköistä on se kun Skodat kiihdyttävät niin paljon kun koneesta lähtee ja sitten huojahtelevat holtittoman näköisesti koko kaistan leveydeltä. Ajo-ominaisuudet eivät ole missään suhteessa auton tehoon.

      • Mene optikolle

        Sinulla on näössä vikaa.


      • mossen peruja skoota
        Mene optikolle kirjoitti:

        Sinulla on näössä vikaa.

        Niinhän se oli aikanaan Moskvitz autoissakin eli tämä äiti-venäjältä kotoisin olevissa "Pienissä tähdissä" : sama ilmiö: jumalattomat tehot lyöty kippoon, jonka ajo-ominaisuudet eivät olleet ollenkaan suhteessa tehoon! Ne myös huojahteli ja heittelehti miten sattui


    • skoda on murhe

      Meluisia halppis autoja ja sikakiikkuja!

      • keksi parempaa

        Voikun sää oot nokkela??????


    • Sikakiikku on skootaa hyvin kuvaava lempinimi. Popkorn kattila on toinen. Laatupuutteinen ulisko, kuvaa hyvin skootan ulisevan sävyistä melu maailmaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 183
      1975
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      141
      1447
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe