http://tekniikanmaailma.fi/autot/kayttotestit/tm-kayttotesti-60-000-km-skoda-roomster-19-tdi-style
ja lisää meluisia halppis autoja
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/kestotesti-30-000-km-skoda-fabia-14-comfort
juu vai makuasia,SKODAN OHJAUS ON TURVALLISUUS RISKI MUTTA EIPÄ HAITTAA.
TM JA TUULILASI VOIS RUVETA TESTAAMAAN VAIKKA KAHVINKEITTIMIÄ'
oktaavia samanlainen sikakiikku
skodan huojahtelevat sikakiikut
55
468
Vastaukset
- kiulu mikä kiulu
1 Kevyt ohjaus
2. Tunnoton kaasupoljin
3. Pieniä sähköongelmia
4. Vanha, mutta pirteähkö moottori
5. Kannentiiviste vaurioitui
6 kovasisämelu
halppis skoda nariseva nirisevä mitään sanomaton kiulu- skodaa ei kohta ole
tämä merkki on skodan loppu
http://www.seat.fi/Seat/Seat3.nsf/HTML/280?Open&gclid=CMiZ9ryO_a4CFa9YmAodnBHu2Q - onkis tietää vai pöh
skodaa ei kohta ole kirjoitti:
tämä merkki on skodan loppu
http://www.seat.fi/Seat/Seat3.nsf/HTML/280?Open&gclid=CMiZ9ryO_a4CFa9YmAodnBHu2QMontako nelivetoista akarabadabraa luulet myytävän;)
15 vuodessa? - simplykleveri
onkis tietää vai pöh kirjoitti:
Montako nelivetoista akarabadabraa luulet myytävän;)
15 vuodessa?No eihän laatuautot ole koskaan myyntitilastojen kärjessä, tietenkään. Siellä ovat tehtaiden peruskansalle sopivat kompromissiautot, volyymimallit, jotka ovat kylliksi hyviä, jotta kansa ostaa. Joku kutsuu niitä bulkkiautoiksikin
- HY&(J%"!%/&#%"
Tuulilasihan on testannut myös Avensiksen ja on sen hyväksi havainnut. Nimittäin hyväksi kiemurtelemaan.
- kaikkeasitä
Sönköt , peikot ja vanhat möröt esiin.
Viikonloppu tulee!
http://www.skoda-auto.com/fin/about/testivoitot/pages/octavia_testivoitot.aspx- onnistunut malli
Onpa Skoda voittanut testejä, en tiennytkään, vaikka Skodan omistankin. Onhan tämä Octavia pirun hyvä ajaa, joten toisaalta, ei ihme tuo testimenestyskin. Itse ostin Ocun farmarin ajettuani 5 eri autoa koeajossa.
- totuus skeidasta
kakkosluokan autot arvostellaankin samoin periaattein,ei halvalta itäautolta voi laatua vaatiakkaan,sen näköjään autolehdetkin ottaa huomioon,skodan ostajat tietävät jo ostaessaan halpaa itäautoa ettei laatua ja kestävyyttä,arvostuksesta puhumattakaan ole odotettavissa,eläkeläisille ja vanhemmille ostajille tärkein pointti on halpa hinta ja yksinkertaisuus.eikä vanhanaikaisuuskaan haittaa,kaikki on yksinkertaista eikä mitään ylimääräistä.vähillä ajoilla saattaa jopa jonkun vuoden kestää..
- TOTUUS TULEE
avensiksen koe ajo,ei kiemurtele ja vanhempi malli
http://www.iltalehti.fi/autot/200812188734078_at.shtml
http://tekniikanmaailma.fi/autot/koeajot/tm-koeajo-toyota-avensis-20-valvematic-luxury-wagon
uusi vielä parempi.
EIPÄ OLE VANHEMPIKAAN HENGENVAARALLINEN NIINKUIN HALPPIS SKODASSA - seonniinns
TOTUUS TULEE kirjoitti:
avensiksen koe ajo,ei kiemurtele ja vanhempi malli
http://www.iltalehti.fi/autot/200812188734078_at.shtml
http://tekniikanmaailma.fi/autot/koeajot/tm-koeajo-toyota-avensis-20-valvematic-luxury-wagon
uusi vielä parempi.
EIPÄ OLE VANHEMPIKAAN HENGENVAARALLINEN NIINKUIN HALPPIS SKODASSAnettifakiiri on kiihkoissaan;)
Et sille mitään voi että Skoda on parempi auto.
Anjokisessa on parasta etä se on tehty vanhoista säilykepurkeista.
Pikkumiesten auto. - päivity 2012 vuoteen
Eihän skoda ole itäauto, eikä missään tapauksessa mikään kakkosluokan auto. Lännessähän skoda tehdään, tsekin tehtaalla, jossa sitä on tehty kymmenet vuodet.
Olisikohan sinunkin aika jo päivittää itsesi tälle vuosituhannelle?
Itäautoiksi sanottiin joskus 70-luvulla ns. itäblokin autoja, mutta itäblokkihan lakkasi olemasta Neuvostoliiton romahdettua ja Berliinin muurin purkamisen jälkeen.
Nykyäänhän itäautot ovat noita Japanissa ja Koreassa tehdyt autot - joista useimmat ovat todella hyviä autoja. - ihme hourailua
päivity 2012 vuoteen kirjoitti:
Eihän skoda ole itäauto, eikä missään tapauksessa mikään kakkosluokan auto. Lännessähän skoda tehdään, tsekin tehtaalla, jossa sitä on tehty kymmenet vuodet.
Olisikohan sinunkin aika jo päivittää itsesi tälle vuosituhannelle?
Itäautoiksi sanottiin joskus 70-luvulla ns. itäblokin autoja, mutta itäblokkihan lakkasi olemasta Neuvostoliiton romahdettua ja Berliinin muurin purkamisen jälkeen.
Nykyäänhän itäautot ovat noita Japanissa ja Koreassa tehdyt autot - joista useimmat ovat todella hyviä autoja.>Eihän skoda ole itäauto,
Provoilijoiden housuissa on itäauto :)
Skoda ei ole todellakaan itäauto, se on saksalainen auto, jota valmistetaan Tsekissä. Skodan saksalaisuusaste on yli 80 % jopa vähiten saksalaisessakin mallissa.
Eihän volkkariakaan sanota espanjalaiseksi autoksi, vaikka todella monet volkkarit tehdään Espanjassa.
- Pitkä, kapea
ja korkea kajakki. Huojuu hassusti mutkissa, ei sentään kai kaatumaan pääse?
- Onnistunut muotoilu
Ei ole Skodia kaatunut, mutta esim. Mersun ns. pikkumersuhan kaatui. Skodan suunnittelu on sen verran onnistuneempaa, ettei moisia kömmähdyksiä ole sattunut. Ocun muotoilu etenkin on erittäin onnistunut, ja siitähän kertoo sekin, että mallia ei ole ollut tarvis kovinkaan usein päivittää.
Ei ole Skoda mitenkään kapea, ainakaan Ocu. Tilaa on isommallekin perheelle ja vieläpä tavaroillekin. Mainio kuljetuskapasiteetti! Korkeus on normaali, mutta riittävä,ja se on tietty hyvä asia kun itsellänikin on pituutta 193 ja monessa pienemmässä kinnerissä ottaa pää kattoon, Ocussa saa loistavat ajoasennon. - RS
Mun RS Ocu ainakaa korkea ole. Liiankin matala näille keväisille kaduille.......ei huoju kun on pohjapanssari asfaltissa kiinni.
- tojota koko ketku
TOTUUS TULEE23.3.2012 16:57
"EIPÄ OLE VANHEMPIKAAN HENGENVAARALLINEN NIINKUIN HALPPIS SKODASSA"
Suomen kolariturvallisimmat autot 2001-2009 listalla kahden kymmenen
HUONOIMMAN auton joukossa Toyota Avensis on sijalla 13. Skoda Fabian
kolariturvallisuus on lähes yhtä huono kuin Toyotan. Skoda Fabia on
huonojen autojen listalla sijalla 12.
Suomen kolariturvallisin auto on ollut vuosina 2001-2009 BMW 5-sarja.
Kahden kymmenen PARHAAN auton listalla Skoda Octavia
on sijalla 12.
Lähde:Iltalehti perjantai 23.3.2012.- Metsuri karjalasta
Eihän premium avensista voi.eikä kannata verrata mitenkään johonkin skoda octaviaan.autot painii aivan eri sarjassa.laatu ja varustelu taso aivan eri luokkaa.
- Voi verrata
Metsuri karjalasta kirjoitti:
Eihän premium avensista voi.eikä kannata verrata mitenkään johonkin skoda octaviaan.autot painii aivan eri sarjassa.laatu ja varustelu taso aivan eri luokkaa.
Ave on premiumia länsimaissa, Octavia on neuvostotyöläisten premiumia.
- näin on joo
Voi verrata kirjoitti:
Ave on premiumia länsimaissa, Octavia on neuvostotyöläisten premiumia.
eipä paljoo taloyhtiön parkkipaikalle omaan ruutuun kehtaisi skodaa parkkeerata.pitäisivät köyhänä luuserina heti
- Periskooppi
näin on joo kirjoitti:
eipä paljoo taloyhtiön parkkipaikalle omaan ruutuun kehtaisi skodaa parkkeerata.pitäisivät köyhänä luuserina heti
Keravalla kolaroivat lauantainaToyota Corolla ja Skoda Fabia, Corolla törmännyt Fabian vasempaan kylkeen.
Vauriot oli Corollassa huomattavasti pahemmat näyttäisi melkein kuin olisi auto katkennut kun taas Fabiassa vain painumia kyljessä.
Kolariturvallisuus puhuttaa kun jo kaupunkinopeudessa tulee autosta entinen ja korjauskelvoton. - vais joo
Periskooppi kirjoitti:
Keravalla kolaroivat lauantainaToyota Corolla ja Skoda Fabia, Corolla törmännyt Fabian vasempaan kylkeen.
Vauriot oli Corollassa huomattavasti pahemmat näyttäisi melkein kuin olisi auto katkennut kun taas Fabiassa vain painumia kyljessä.
Kolariturvallisuus puhuttaa kun jo kaupunkinopeudessa tulee autosta entinen ja korjauskelvoton.Nykyautot on suunniteltu painumaan kasaan ja ottamaan iskut vastaan "pehmeästi", toivottavasti Skodakin..
- toi ota jos et muuta
Periskooppi kirjoitti:
Keravalla kolaroivat lauantainaToyota Corolla ja Skoda Fabia, Corolla törmännyt Fabian vasempaan kylkeen.
Vauriot oli Corollassa huomattavasti pahemmat näyttäisi melkein kuin olisi auto katkennut kun taas Fabiassa vain painumia kyljessä.
Kolariturvallisuus puhuttaa kun jo kaupunkinopeudessa tulee autosta entinen ja korjauskelvoton.Tojotassa on aina ollut haperot ja ohuet pellit, menee kolarissa kasaan kuin säilyketölkki. Tojotasta ei "premiumia" saa kyllä tekemälläkään, kun ei sitä ole Lexuskaan, niin miten Tojo voisi olla.
ToiOta jos et muuta saa, näinhän se sanontakin menee. - tojo täyspaska
Voi verrata kirjoitti:
Ave on premiumia länsimaissa, Octavia on neuvostotyöläisten premiumia.
Hehe, vai että Ave premiumia. Siinä oli varsinainen aivopieru "älyköltä" :D Kiitos hyvistä nauruista. :D
- Euron mosse
tojo täyspaska kirjoitti:
Hehe, vai että Ave premiumia. Siinä oli varsinainen aivopieru "älyköltä" :D Kiitos hyvistä nauruista. :D
Eipä noita fabioita ja felisaa myydä kuin muutama vuoteen.hengen vaarallisia.meluisia.moponmoottorilla varustettuja koppimopoja.hiton rumiakin.ja vielä pisteenä i.n päälle halpisauton status.ocukin vanhanaikainen klassikko.meluisa kottero sekin.eipä ihme jos skodan valmistus loppuu.ei myy kuin venäjällä
- niihins
Euron mosse kirjoitti:
Eipä noita fabioita ja felisaa myydä kuin muutama vuoteen.hengen vaarallisia.meluisia.moponmoottorilla varustettuja koppimopoja.hiton rumiakin.ja vielä pisteenä i.n päälle halpisauton status.ocukin vanhanaikainen klassikko.meluisa kottero sekin.eipä ihme jos skodan valmistus loppuu.ei myy kuin venäjällä
Testivoitot !
- Myynti vetää
Euron mosse kirjoitti:
Eipä noita fabioita ja felisaa myydä kuin muutama vuoteen.hengen vaarallisia.meluisia.moponmoottorilla varustettuja koppimopoja.hiton rumiakin.ja vielä pisteenä i.n päälle halpisauton status.ocukin vanhanaikainen klassikko.meluisa kottero sekin.eipä ihme jos skodan valmistus loppuu.ei myy kuin venäjällä
>eipä ihme jos skodan valmistus loppuu.ei myy kuin venäjällä
Hyvin myy mm. Saksassa ja Suomessa. Ei ihme, että saksalaiset tykkäävät, kun se on saksalainen auto (saksalaisuusaste yli 80% )
- Teron painajainen
Ei aloittaja löytänyt sitten vanhempia juttuja.
Uudemmista löytyy pelkkiä testi ja vertailuvoittoja.- Hengetön
Tsi.. Vw.n huonoin keksintö ikinä.saksassa ja ruotsissa asia viimein nostettu julkisuuteen.
- totuus taas
Kuka edes kehtaa täällä puhua jostakin tojotasta.
Häviää kaikille...opeleille ja korealaisille!
Tekniikan Maailma 15/2011
Viisipaikkaiset tila-autot
1. ŠKODA Roomster 1.2 TSI 105 Elegance, 8,5 pistettä.
2. Honda Jazz Hybrid 1.3 Elegance, 8,2 p.
3. Nissan Note 1.4 Acenta, 8,1 p.
4. Citroen C3 Picasso VTi 95 Collection, 7,9 p.
5. Opel Meriva Enjoy 1.4 Ecoflex, 7,8 p.
6. Hyundai ix20 1.4 Premium, 7,7 p.
6. Toyota Verso-S 1.33 Dual VVT-i Linea Sol, 7,7 p.
"Päivitetty Roomster nousi vertailuvoittoon tasaisuudellaan. Sille kertyi vain kahdeksan ja yhdeksän arvosanoja. Hyvä ohjaustunto kerää kiitosta, ja ahdettu moottori vetää hienosti sekä maantiellä että kaupungissa."
Tuulilasi 12/2011
Pienten tila-autojen vertailu: Roomster voittoon huikealla piste-erolla.
1. ŠKODA Roomster 1.2 TSI 105 Ambiente, 314 pistettä.
2. Opel Meriva 1.4 Ecoflex Enjoy, 286 p.
3. Hyundai ix20 1.4 ISG Premium, 284 p.
4. Toyota Verso-S 1.33 Dual VVT-I S&S Linea Sol, 282 p.
"Škoda on vertailun kärjessä miltei jokaisella osa-alueella. Sisätilat ovat suurimmat ja monipuolisimmin muunneltavissa. Nöyrän ja vääntävän moottorin ansiosta käyttöominaisuuksissakin vedetään selkeästi pisin korsi. Myös turvallisuudessa Roomster vetää tuntuvasti kaulaa muihin." - skeida=sikakiulu
kiulu mikä kiulu
23.3.2012 15:21
6
Sulje
1 Kevyt ohjaus
2. Tunnoton kaasupoljin
3. Pieniä sähköongelmia
4. Vanha, mutta pirteähkö moottori
5. Kannentiiviste vaurioitui
6 kovasisämelu
halppis skoda nariseva nirisevä mitään sanomaton kiulu - Jopa joillaki ahista
Mitenkähän lienee nuo onnettomuustilastot. Johtaako Skoda niitä?
Vain kumma, että nuita vikoja ei esiinny oikeassa elämässä.- Illan ilot vähissä
Onhan se elämää, kun illan päätteeksi tuollaisia "skeida=sikakiulu" -viestejä väsäilee. Alkaa poika hajoilemaan aika pahasti.
- huojahtelin
Aika metka juttu tuo aloittajan mainitsema huojahtelu. Koeajoin testivoiton innoittaman Octavia farmarin ja tiedä sitten johtuiko mistä mutta sen huojahtelu kaarteissa oli selvästi ajoa haittaava tekijä. Eikö kallistuksenvakausjärjestelmä ole kunnolla loppuun asti suunniteltu, toteutettu????
- en huoju
Oliko kunnossa? Aika monea autoa olen ajanut ja Octavia liftback on kyllä kaarteissa ihan huippu.
- sikakiikku se on
Pitkä, kapea
ja korkea kajakki. Huojuu hassusti mutkissa, ei sentään kai kaatumaan pääse?
Kiulu mikä kiulu.
- 50 000 kestää
meluava kansanauto idästä, pompottaa, huojahtelee, meluaa ja lopulta hajoaa. Sellainen on Skodan elinkaari.
- ocullaariin sataa
Ei tissi-koneet kestä senkään vertaa. Jakopää hajoaa jo ennen sitä.
- turbo-skoda
Itselläni on Skoda Octavia 1.8 TSI vm. 2010. Olen kokeillut sitä motarilla kerran oikein tosissani, ja nopeusmittarissa oli lopulta 225 km/h. Ei näkynyt Ladoja perässä.
- sellaista elämä on
Juupase juu, kyllä se Skodakin hajoaa, eri juttu vaan mitä matkamittari silloin osoittaa kuljetuksi matkaksi. Tänään oli hassu näky liikennevaloissa. Hinauspalvelun auto tukki toisen kaistan. Siis eihän se sen Mersun vika ollu, jota nostettiin lavalle, se hinurihan siinä pysähdyksissä oli, Mese liikku hitaasi eteenpäin.
- Selkeä ongelmakohta
Ohjaus on ollut jo pitkään surullisen kuuluisa Skodan ongelma. Autoa yksinkertaisesti ei saa kulkemaan suoraan, vaan huomattava huojahtelu ja suunnan hakeminen tekee ajotuntumasta suorastaan helvetillisen.
Vähän auttaa jos valitsee korkean kapean rengaskoon, mutta sitten taas huojahtelu lisääntyy, korin jo muutenkin korostunut heilahtelu lisääntyy. Ohjaus ei vaan ole niin uraherkkä.
Eräs tuttuni, taksikuski ajoi työkseen osan aikaa Superbia ja toisen osan Mersua niin ero ohjauksessa oli kyllä kuin yössä ja päivässä, Mersun hyväksi. Työpäivän (13-14 tuntia) jälkeen oli paljon väsyneempi (ja selkä kipeämpi) Skoda-ajon jälkeen kuin Mersun, joka kulkee suoraan ja jossa on hyvät penkit.- selkeesti hauskaa
Joo kyllä. Minunkin erään tuttuni kummin kaima tuli niin kipeäksi, kun vain ajattelikin Skodalla ajamista.
- Taavia Ala-Skeidala
Tsi.. Vw.n huonoin keksintö ikinä.saksassa ja ruotsissa asia viimein nostettu julkisuuteen.
- Taavia Ala-Skeidala
Keravalla kolaroivat lauantainaToyota Corolla ja Skoda Fabia, Corolla törmännyt Fabian vasempaan kylkeen.
Vauriot oli Skodassa huomattavasti pahemmat näyttäisi melkein kuin olisi auto katkennut kun taas Corollassa vain painumia kyljessä.
Kolariturvallisuus puhuttaa kun jo kaupunkinopeudessa tulee autosta entinen ja korjauskelvoton.
- suomalaisia vaivaa
vielä se kateus peritönä sukurutsauksesta.
- skeidat myttyrälle
pahinta on sivutuulen aiheuttama huojahtelu. Sivutuuliherkkyys on Octavian farkussa varsinkin kiroamista aiheuttava asia.
Hengenvaarallista jos Skodan huojahtelevat sikakiikut huojuvat vastaantulijan kaistalle, nokkakolarissa Skoda menee aivan muusiksi, johtuen harsoisesta huonolaatuisesta rungostaan.- Perä reikä
Uusi Octavia on saanut törmäystestissä täydet viisi tähteä. Harsoa on vain edellisen kirjoittajan pȇrseessä.
Sivutuulikin on ongelma vain edelliselle kirjoittajalle hänen tullessaan kylän kaljabaarista tuhdissa laitamyötäisessä. - skeida hajoaa!!!!
>Hengenvaarallista jos Skodan huojahtelevat sikakiikut huojuvat vastaantulijan kaistalle, nokkakolarissa Skoda menee aivan muusiksi, johtuen harsoisesta huonolaatuisesta rungostaan.
Onhan tuota jo tullut nähtyä kun skeidoista on näytetty kolarin jälkeisiä kuvia, ei edes 80-luvulla Morris Marinat ja muut paskat menneet niin totaalisesti atomeiksi kuin Skeidat. Pelti on ala-arvoista samoin korirakenteet. Kun ne ei pidä edes vettä ulkona, vaan päästää sisään autoon, miten sellainen kori voisi suojata törmäystilanteessa.
- vaaraksi muille
paree ehkis jotain kestää kun on nuin huono ajettava tuo skoda.
- Västaräkki
"paree ehkis jotain kestää kun on nuin huono ajettava tuo skoda"
Sinun kannattaisi yrittää kehittää viestintätaitojasi. Tuommoista pulautusta ei kukaan ymmärrä, sille vain nauretaan.
- Pahaa tekee....
Erityisen surullisen näköistä on se kun Skodat kiihdyttävät niin paljon kun koneesta lähtee ja sitten huojahtelevat holtittoman näköisesti koko kaistan leveydeltä. Ajo-ominaisuudet eivät ole missään suhteessa auton tehoon.
- Mene optikolle
Sinulla on näössä vikaa.
- mossen peruja skoota
Mene optikolle kirjoitti:
Sinulla on näössä vikaa.
Niinhän se oli aikanaan Moskvitz autoissakin eli tämä äiti-venäjältä kotoisin olevissa "Pienissä tähdissä" : sama ilmiö: jumalattomat tehot lyöty kippoon, jonka ajo-ominaisuudet eivät olleet ollenkaan suhteessa tehoon! Ne myös huojahteli ja heittelehti miten sattui
- skoda on murhe
Meluisia halppis autoja ja sikakiikkuja!
- keksi parempaa
Voikun sää oot nokkela??????
Sikakiikku on skootaa hyvin kuvaava lempinimi. Popkorn kattila on toinen. Laatupuutteinen ulisko, kuvaa hyvin skootan ulisevan sävyistä melu maailmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin304327Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee302217Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141750Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71628- 831456
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1401323- 641096
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101004Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa220984Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70971