Järkyt oireet & väsymys - TSH 2.0-2.5, T4V viitteen alarajoilla

Ihan liian väsynyt

Mulla on jos mitä oiretta ollut jo vuosikausia, nyttemmin pahentuen

Olen 43v nainen, BMI 26

Pahinta on väsymys ja saamattomuus, pahimmillaan ahdistus ja paniikkikohtaukset kun pitäis jotain ihan normaalia (esim jotain sosiaalista kuolemanväsyneenä) tehdä
Motivaatio ihan kohdallaan, masentunut EN koe olevani vaikka välillä hanurista olo onkin
Lisäksi alaselkä on ihan järkyn jäykkä, niska-hartiat lähes koko aika jumissa, lonkat vaivaa ja oikea olkapää välillä.
Välillä on jalkapohjat arat ihan syyttä, joskus muutaman päivän settejä että suuta kuivaa
Veren sokerin kanssa saa olla tarkkana, sokeriarvot ihan normeissa mutta helposti tulee sokeritason laskun oireita ellei syö säännöllisesti pieniä määriä
Jostain syystä nyt on alkanu tuntua että kaula olis turvoksissa vaikka ei se siltä kyllä näytä. Kurkkua saa kröhiä koko ajan ja ääni aamuisin kuin haudan takaa.
Poskipäissä silmän ympärillä jatkuva turvotus, ylävatsasta nyt ajoittain puhumattakaan, sukat tekee nilkkoihin jäljet.
Nukun semmosta 8-9 tuntia öisin, päikkärit on välillä myös ihan pakolliset, kerta kaikkiaan ei jaksa ilman
Tuntuu että nuppi ihan sumussa, yritän mutten kertakaikkiaan jaksa asioita. Ärryn, unohtelen, mielialat heittelee

Saiskohan tällä oiresetillä koelääkitystä tai edes lisätutkimuksia jossain Turun seudulla, oma TK lääkäri sanoo että arvot on viitteissä, saisko olla mielialalääkitystä ?

9

1476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peruna

Mitkä arvosi ovat? Lisätutkimuksia ja koelääkityksenkin saatat saada hyvältä lääkäriltä, mutta niitä kannattaa etukäteen kysellä koska ovat harvassa.

• Ihan liian väsynyt

Arvot oli 2011 keväällä
        TSH 2.5 (0.3-4.2)
        T4V 12.1 (12-22)

Ja nyt just tällä viikolla mitattuna
        TSH 2.0 (0.3-4.2)
        T4V 10.7 (10 - 21)
        ---> tämä oli eri labrassa kun viime vuoden koe, siksi eri viitearvovälit tossa toisessa arvossa, alarajoilla liikutaan joka tapauksessa

• kyllä_se_siitä**

Minulla oli piilevä vajaatoiminta, kirjoitin siitä juuri tuohon toiseen ketjuun "2 kk tyroksiinia takana...".

Minullakin varma diagnoosi tuli ulkomailla asuessani ultran perusteella. Arvot olivat nippa nappa viitearvon yläpuolella. Suosittelen, että menet käymään endokrinologilla.

• Pää kainalossa

Sulla voi olla sellainen tilanne, että T4 ei muunnu kunnolla T3:ksi ja se aiheuttaa oireet. Koska T3 vastaa lähes kaikesta, mitä kilpirauhanen tekee ja jos sitä ei ole tarpeeksi, on oireita, vaikka T4 ja TSH miten olisivat viiterajoissa. Minulla oli juuri tämä tilanne, ja päätymistäni sen hoitoon plus muita hoitokokemuksiani voi lukea blogistani www.kilpirauhasblogi.com :)

• Salakavala-

haisematon kvht-altistus. Testaa:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/

Tästä on kyse limakalvoillasi:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/

• viljaton :)
    • selväpeli

Noilla t4-v arvoilla on vajis.

• ei minullakaa vajis

Tuo T4V on normaali !!!

• Anonyymi
        ei minullakaa vajis kirjoitti:

Tuo T4V on normaali !!!

Selkee vajis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4950
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      93
      2553
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      41
      2536
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      197
      2361
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1929
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      24
      1851
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1461
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      350
      1251
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1169
    Aihe