Järkyt oireet & väsymys - TSH 2.0-2.5, T4V viitteen alarajoilla

Ihan liian väsynyt

Mulla on jos mitä oiretta ollut jo vuosikausia, nyttemmin pahentuen

Olen 43v nainen, BMI 26

Pahinta on väsymys ja saamattomuus, pahimmillaan ahdistus ja paniikkikohtaukset kun pitäis jotain ihan normaalia (esim jotain sosiaalista kuolemanväsyneenä) tehdä
Motivaatio ihan kohdallaan, masentunut EN koe olevani vaikka välillä hanurista olo onkin
Lisäksi alaselkä on ihan järkyn jäykkä, niska-hartiat lähes koko aika jumissa, lonkat vaivaa ja oikea olkapää välillä.
Välillä on jalkapohjat arat ihan syyttä, joskus muutaman päivän settejä että suuta kuivaa
Veren sokerin kanssa saa olla tarkkana, sokeriarvot ihan normeissa mutta helposti tulee sokeritason laskun oireita ellei syö säännöllisesti pieniä määriä
Jostain syystä nyt on alkanu tuntua että kaula olis turvoksissa vaikka ei se siltä kyllä näytä. Kurkkua saa kröhiä koko ajan ja ääni aamuisin kuin haudan takaa.
Poskipäissä silmän ympärillä jatkuva turvotus, ylävatsasta nyt ajoittain puhumattakaan, sukat tekee nilkkoihin jäljet.
Nukun semmosta 8-9 tuntia öisin, päikkärit on välillä myös ihan pakolliset, kerta kaikkiaan ei jaksa ilman
Tuntuu että nuppi ihan sumussa, yritän mutten kertakaikkiaan jaksa asioita. Ärryn, unohtelen, mielialat heittelee

Saiskohan tällä oiresetillä koelääkitystä tai edes lisätutkimuksia jossain Turun seudulla, oma TK lääkäri sanoo että arvot on viitteissä, saisko olla mielialalääkitystä ?

9

1402

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peruna

Mitkä arvosi ovat? Lisätutkimuksia ja koelääkityksenkin saatat saada hyvältä lääkäriltä, mutta niitä kannattaa etukäteen kysellä koska ovat harvassa.

• Ihan liian väsynyt

Arvot oli 2011 keväällä
        TSH 2.5 (0.3-4.2)
        T4V 12.1 (12-22)

Ja nyt just tällä viikolla mitattuna
        TSH 2.0 (0.3-4.2)
        T4V 10.7 (10 - 21)
        ---> tämä oli eri labrassa kun viime vuoden koe, siksi eri viitearvovälit tossa toisessa arvossa, alarajoilla liikutaan joka tapauksessa

• kyllä_se_siitä**

Minulla oli piilevä vajaatoiminta, kirjoitin siitä juuri tuohon toiseen ketjuun "2 kk tyroksiinia takana...".

Minullakin varma diagnoosi tuli ulkomailla asuessani ultran perusteella. Arvot olivat nippa nappa viitearvon yläpuolella. Suosittelen, että menet käymään endokrinologilla.

• Pää kainalossa

Sulla voi olla sellainen tilanne, että T4 ei muunnu kunnolla T3:ksi ja se aiheuttaa oireet. Koska T3 vastaa lähes kaikesta, mitä kilpirauhanen tekee ja jos sitä ei ole tarpeeksi, on oireita, vaikka T4 ja TSH miten olisivat viiterajoissa. Minulla oli juuri tämä tilanne, ja päätymistäni sen hoitoon plus muita hoitokokemuksiani voi lukea blogistani www.kilpirauhasblogi.com :)

• Salakavala-

haisematon kvht-altistus. Testaa:
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/kvht-kvht-altistuneen-oiretesti/

Tästä on kyse limakalvoillasi:
      http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-kadonneiden-elamaa-yllapitavien-probiootti-bakteerienmhb-arvoitus-ja-homeiden-antibiootti/

• viljaton :)
    • selväpeli

Noilla t4-v arvoilla on vajis.

• ei minullakaa vajis

Tuo T4V on normaali !!!

• Anonyymi
        ei minullakaa vajis kirjoitti:

Tuo T4V on normaali !!!

Selkee vajis.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      143
      1859
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      280
      977
    3. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      838
    4. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      78
      797
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      729
    6. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      10
      692
    7. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      671
    8. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      48
      656
    9. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      43
      640
    10. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      58
      634
    Aihe