Renkaiden ilmanvaihto

tapsu55

Kuinka usein renkaisiin pitää vaihtaa puhtaat ilmat?
Jos samaa ilmaa pitää renkaissa useamman vuoden, tapahtuu kemiallinen reaktio, jolloin hapen ja typen molekyylit alkavat ikäänkujin paakuuntumaan.
Ilmiön huomaa esim renkaan tärisemisenä ja ohjauksen puoltamisena.
Ilman vaihtovälin voi tarkistaa merkkiliikkeen mekaanikolta.
Minun autoni ohjekirjassa on suositus vaihtaa uudet ilmat kahden vuoden välein.

5

299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • useh.

juuh. ja hyvää joulua.

• Vinsent van Puh

Mutta etenkään uusiin autoihin ei kannata missään nyrkkipajalla ilmaa vaihtaa. Merkkihuollossa ne tietävät juuri sinun autoon sopivan ilman koostumuksen ja oikean määrän. Eipähän tule ikäviä yllätyksiä tien päällä, kun on valmistajan ohjeiden mukaista ilmaa renkaissa.

• rapsu66

Provosi oli ehkä tyhmin mitä tällä foorumilla on vuosikausiin nähty. Kirjoitukseesi näkemäsi vaivan olisit voinut käyttää paljon viisaammin lukemalla vaikka milfhunter.com sivustoa!

• Jani66666666666666

Laitoin omaan autooni automaattiset venttiilit renkaisiin joten renkaiden ilma vaihtuu aina ajaessa aivan automaattisesti.
        Tilasin sieltä milfhunterin sivuilta sellaista vaihdekepin liukastusainetta ja nyt vaihteet vaihtuvat tosi ripeästi. Säästän nyt rahaa että saan tilattua sieltä sellaisen kumisen vaihdekepin nupin. Niitä on monen värisiä ja kokoisia ja jotkut niistä ovat aivan kikkelin muotoisia.
        Kiitos rapsu66 hyvästä vinkistä.

• Rahastettavaksi

Yhtä usein, kuin ilmastoinnin kylmäaineetkin. Nehän vaihtuvat kätevästi nykyään rengasliikkeissä, jotka ovat erikoistuneet oikean ilmanlaadun ja väärän kompressoriöljyn käyttöön. Goodyearissa kun pitää olla eri seos kuin Pirellissä, johon sopii Nokian ilma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1816
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      848
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe