Voinko minä saada 15-vuotiaana saada aseenkantoluvan 22.lr pistoolille jos olen suorittanut metsästystutkinnon? Tai mihin aseisiin saisin luvat?
Aseenkantoluvan hankkiminen 15vuotiaana
3
218
Vastaukset
- -
Et voi saada mihinkään pistooliin lupaa. Voit saada luvan ainoastaan haulikkoon, kivääriin, yhdistelmäaseeseen tai pienoiskivääriin. Lisäksi hankkimislupa ja hallussapitolupa tulee varsinaisesti huoltajallesi eikä sinulle. Viimeisen lain jälkeen tullut erityissääntö.
Mikäli lupa on annettu tällä perusteella huoltajallesi, niin hän ei saa ampua kyseisellä aseella (sen luvan perusteella), ainoastaan sinä. - kysyjä98
onko toi metsästyslupa/aseenkantolupa muuttunut? ku noi lait muuttuu ku selkäs käännät. saako sen haulikon jo 15v?
- -
Voit saada haulikon 15- vuotiaana em. mainituin perustein ja menettelyn avulla.
Metsästystutkinnnon (ja kortin) voi edelleen suorittaa kuka vain, joka on kykeneväinen suorittamaan sen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.948086- 1743782
- 533289
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552541- 482175
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291970- 481912
- 601788
- 191783