Eli mietiskelen tässä että onkohan Suomesta mahdollista saada opintolainaa sellaiseen (näyttelijän koulutukseen tähtäävään) kouluun kuten William Esper Studio New Yorkissa, jonka nettisivuilla kyllä lukee että "We do have international students who have been able to secure loans in their native countries."
Tuo kuitenkin on ihan täysi-aikainen 2 vuotta kestävä koulutus, mutta jotenkin mulla on vaan sellanen mielikuva että Suomessa opintolaina olisi ihan vaan sellasiin "akateemisten aineiden" opintoihin..?
Olisin todella kiitollinen jos jollain olisi jotain infoa :)
Opintolaina New Yorkin näyttelijäkouluun..?
4
298
Vastaukset
- Klumiuggo
Ei siinä sinänsä mitään aketeemisiin aineisiin rajoittavia ehtoja ole. Kelan sivuilla sanotaan ulkomailla suoritettviin opintohin liittyen näin:
"Opintotukea voit saada koko tutkinnon suorittamiseen ulkomaisessa oppilaitoksessa opiskelumaasta riippumatta, jos opintosi vastaavat tuettavia opintoja Suomessa. Lisäksi ulkomailla oleskelusi tulee olla tilapäistä."
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/111202132443RS?OpenDocument
Voit kysyä omaan tilanteesi liittyen suoraan KELA:n ihmisiltäkin, saat varmasti oikeaa tietoa.
http://www.kela.fi/in/internet/keskot.nsf/NaviView?OpenView
Se mitä tuossa oppilaitoksen sivuilta lainaamassasi pätkässä sanotaan kansainvälisistä opiskelijoista, pitää varmasti paikkansa. Muista kuitenkin, että välttämättä kyse ei ole opintolainasta samassa merkityksessä kuin Suomessa. En tiedä mitä tuo koulu kustantaa, mutta on varsin mahdollista, että suomalaisen opintolainan suhteellisen pieni määrä ei riitä kattamaan lukukausi- yms. maksuja.- 7
Lukuvuosi maksaa $17.500. Siihen paalle asuminen, elaminen ja matkakustannukset.
- tonnejapinoon
Tänne on aika turha kirjoitella jotain maksuista, kun eivät näitä viestejä lukevat ymmärrä rahasta yhtään mitään. Esim. yksityinen lentäjäkoulu maksaa 100 000 (satatuhatta) euroa, niin yksi lapsi kirjoitti, että hänen yksinhuoltajaäitinsä, joka on kaupan kassalla töissä, on luvannut sen kustantaa.
Nimim. raha kasvaa puissa. - SandraW
Kiitos vastauksesta :-)
Mulla ja vanhemmillani on kyllä ihan hyvät säästöt opiskelujani varten mutta New Yorkissa asuessa ei sitä rahaa voisi tietty olla liikaa...juuri olin siellä 3kk. vaikka pitäähän se opintolaina takaisinkin maksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764