Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

sähkövika

juupa

850 volvo 5t käy tyhjäkäynnillä ihmeellisesti eli kierrokset sahaa (käyä rotkottaa?)

33

481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

      Kysysin teiltä muutaman asian..
      Tulpat koska vaihdettu ja turboon sopivat sekä ne virranjakajan kansi ja pyörijä sekä sytysjohdot hyvät.
      Puolan olet tarkistanut.Paljon autollaa on ajettu.
      Koska on jakohihna vaihdettu autossa ja ajoitukset on kunnossa.
      Bensasuodatin ok ja nemsapainee kanssa.
      Kaasuläppä on puhdas samoin se lisäilmaluistin jota sanotaan tyhjäkäyntimoottoriksi joka pitää ne kierrokset tasianena siinä 800 pinnassa..Missä ei ole ilmavuotoja koneessa ja mittaristossa ei palaa mikään varoitusvalo..
      Tankissa onko 98 bensaa ja vaistailee noihin juttuhin että päästään eteen päin.
      Kone on kunnossa ettei siinä sanomista turbo huollettu ja ei mitään kansipahvivikaa ole tiedossa?

      • juupa

        no joku sähkövika valo palaa mittaristossa..tulpat sun muut kilkuttimet on vaihettu parikuukautta sitte..ajettu reilu 190000 muista huolloista ei tietoo kun o vasta hommattu vekotin 98 poltan kylläkin


    • volvo_puranen

      Mikähän se vikavalo oiken on onko lambdan kuva vai mikä kun pitäsi vähän tarkemmin tietää voisi se täsmä vastauksen kertoa

      • juupa

        huoltohjekirjan mukaa merkki valo tarkottaa jotai häikkää bensan puolessa tai sytytyksessä...hyvät neuvot ois kalliit..ongelma tuli sen jäkleen kun vaihoin 3 letkua putsasin ilmaputsari sun muuta


    • volvo_puranen

      Mitä letkuja vaidoit ja se ilmaputsarin putsaus onko se ilmamassamittari kunnossa.Ja jokin kilkutin ei minulle kerro mitään joten - ja sen jäkeen kerrotaan mitä on tehty autolle.Ja kannattaa käydä vikakoodit ottamasta autosta kun minä en noilla vinkeillä oiken pysty auttamaan

      • juupa

        kilkutimet yhtä kun sytkänjohot pyöriä virranjakajankoppa...no ilmamassamittariin en ees ihmeemmin puuttunut..saati edet tietäisin miten se testataa että onko kunnossa


    • volvo_puranen
    • juupa

      juu se on ihan sama onko ilmamäärämittarin johto kiinne tai ei käyntiin se ei vaikuta millään tavalla..kaasun kun polkasee pohjaan ni auto käy tasasee tyhjäkäynnillä mut sitten kun laittaa lämppäripuhaltimen päälle ni heti kone alkaa käydä miten sattuu ihme vehe koko vulva

    • volvo_puranen

      Tarkista akku ja ne akun kengät ja liitokset myös se maadoituspiuha.Sekä se laturi antaa tehoa ulois eli 13.5-15v välissä kun niitä kierroksia yli 2000 ja kaikki sähköä kuluttavat laitteen pois päältä.Kunnossa olevan akun jännite on kone ei käy hyvä 12.7 v ja huono11.8v ja tämä mitataan kun akku kylmä eli yön yli seisonut auto mitataan navoista silloin.Onko vaikea hommaa ottaa ne vikakoodit kun näin netin kautta tämä auton korjaaminen on joskus vaikeaa.Ja toinen seikkaa huollaa auto myös se turbo kunnollaa niin se käyntikin varmasti korjaantuu kuin noin vähän ajettu auto kyseessä .Mitä vuosimallia auto on ja onko hyvä huoltohistoria?

      • juupa

        ni vikakoodi on ilmamassamittari jos oikeen tajusin sen vilkkujutun...


    • juupa

      95 vm huoltohistoriaa en tiedä huolto tietoo ei oo mulle tullu valitettavasti..vaihoin noita huohotus letkuja sekä muita letkuja mitkänäytti haperolta... voi vietävän kevät akku ja laturi toimii kyllä turbonhuollosta ei oo mitää hajua...oiskohan vika lambda anturissa??

    • volvo_puranen

      Jos ilmamassamittarista tulee vikakoodi syytä se tarkistaa ja putsata ja se lambda tietää siitä että sekin testataan..Paljon auto kuluttaa bensaa 100km matkallaa jos lambda on sökö se nostaa kulutusta.Turhaan osia ruvetaan vaihtamaan ennekuin tiedetään mikä siinä autossa on vikana.Monesti se päästömittaus kertoo autosta aika paljon.Vuotaako pakoputki käykö kone rikkaallaa ja jos korkeaa Hcc niin polttaako se kone kaikki bensan hyvin ja sen lambda arvo on 1.0 jos se kunnossa.

    • juupa

      no ilmamassamittarista tipahti joku vaalea pieni lastu syliin loppu jai paikkoilleen--oke voiko lambdan mitata paikkallaa johosta???vai pitääkö se yrittää irrotta pakarista

    • volvo_puranen
      • juupa

    • volvo_puranen

      Kyllä viallinen ilmamassamittari vaikuttaa siihen käyntiin ja moottorin tehoon ,Kuten tiedät ilmaa menee koneseen se ilmamassamittari antaa siitä tiedot lämpötila ja paljon sitä menee.Bensaa laitetaan suuttimiin , sen laskee lambda anturi jos kone käy rikkaalla siihen lisätään ilmaa että se suhde on oikea,kun oikea suhde niin lambdan arvo on 1 mikä näkyy siinä pakokaasulapussa ,jonka haet varmaakin kohta.Varmaakin kannattaa ruveta laittamaan konetta kuntoon kun helposti menee kattti pilalle jos väärillä seoksilla ajellaan.

      • Tuttuja tilanteita..mulla tehty kaikki noi ilmamassamittarit ym. uusittiin ja toimi vähän paremmin. Löytyi lopulta vika mikä aiheutti säännöllisesti nykimisen ja syy oli hajoava ilmastointi eli laakerit rallatti lopulta lahjakkaasti. kokeile kytkeä ilmastointi pois niin vaikuttaako mitään? Omassa 850 t-5r:ssä jätin ilmastoinnin uusimisen ensi kesälle ja hommasin lyhyemmän remmin ja ilmastoinnin pyöritys jäi kokonaan pois ja toimii loistavasti.


      • juupa
        ponkkaa kirjoitti:

        Tuttuja tilanteita..mulla tehty kaikki noi ilmamassamittarit ym. uusittiin ja toimi vähän paremmin. Löytyi lopulta vika mikä aiheutti säännöllisesti nykimisen ja syy oli hajoava ilmastointi eli laakerit rallatti lopulta lahjakkaasti. kokeile kytkeä ilmastointi pois niin vaikuttaako mitään? Omassa 850 t-5r:ssä jätin ilmastoinnin uusimisen ensi kesälle ja hommasin lyhyemmän remmin ja ilmastoinnin pyöritys jäi kokonaan pois ja toimii loistavasti.

        no ni ilmamassamittari on vaihettu auto toimii moitteetta ilmastointia myöten sitä prkeleen vika valoa likuun ottamatta eli oranssa kolmio vihreel mikä lie kuusi??nyt itse diaknoosi jutska näyttää ohjausboxin vikaa mene ja tiedä yritin kuitata sitä eikä todellakaan tapahdu mitään


      • juupa
        juupa kirjoitti:

        no ni ilmamassamittari on vaihettu auto toimii moitteetta ilmastointia myöten sitä prkeleen vika valoa likuun ottamatta eli oranssa kolmio vihreel mikä lie kuusi??nyt itse diaknoosi jutska näyttää ohjausboxin vikaa mene ja tiedä yritin kuitata sitä eikä todellakaan tapahdu mitään

        otin jopa akunkengät irti..ei mitään vika valo palaa yhä edelleen...eli onko vika nyt sitten ohjauboxissa vai missä??vika kun näyttää siirtyvän sitä mukaan kun uutta osaa vaihtaa


    • volvo_puranen
      • tyhmä kun oon

        morjesta mulla sama ongelma!! vetäsi auton käydessä ilmamassamittarin johdon irti. ja nyt toi sama valo palaa tillittää mittaristossa.kui sen saa vex???


      • juupa

        juu hylky tuli on päästöistä tietenkii.. toi alunalkaen syntynyt ongelma lahti just kuulema ton ilmamassa mittarin johon irtivetämisestä...lambda anturi 0.98


      • volvo_puranen
        juupa kirjoitti:

        juu hylky tuli on päästöistä tietenkii.. toi alunalkaen syntynyt ongelma lahti just kuulema ton ilmamassa mittarin johon irtivetämisestä...lambda anturi 0.98

        Mikäs siinä päästöissä mättää arvoja esiin varmaakin kannataa laittaa.Kun tuo lambda arvo on ihan hyvä kun se arvo pitää olla 0.97-1.03 haarukassa.Eli polttaako se bensan hyvin se HCC on se 1 Co näyttää 0 .Lambda 0.98 ihannee arvo 1 pakoputki ei vuoda eli O2 on 0.10.


      • juupa
        volvo_puranen kirjoitti:

        Mikäs siinä päästöissä mättää arvoja esiin varmaakin kannataa laittaa.Kun tuo lambda arvo on ihan hyvä kun se arvo pitää olla 0.97-1.03 haarukassa.Eli polttaako se bensan hyvin se HCC on se 1 Co näyttää 0 .Lambda 0.98 ihannee arvo 1 pakoputki ei vuoda eli O2 on 0.10.

        päästöt tyhjäkäynnillä co% 0,77 >015 co2 15,1 hc ppm 128 >100 o2 0,02 päästöt kierroksilla co% 0,65 >0,3 co2 15,1 hc ppm 42 o2 0,12 tossahan nuo arvot eli vika on mikä


      • volvo_puranen
        juupa kirjoitti:

        päästöt tyhjäkäynnillä co% 0,77 >015 co2 15,1 hc ppm 128 >100 o2 0,02 päästöt kierroksilla co% 0,65 >0,3 co2 15,1 hc ppm 42 o2 0,12 tossahan nuo arvot eli vika on mikä

        Kone käy rikkaallaeli ryyppy päällä ja ei polta sitä seosta kunnolla.Eli kunnon öljyt sinne autoon öljysuodatinsuodatin, ilmaputsari uusi.Tankkiin sitä suuttimien puhdistusainetta ja annetaan kierroksia kun kaikki siellä on uutta niin paikat puhdistuus.Ne tulpat on sitten siihen autoon sopivat että polttaa sen bensa seoken hyvin.
        Katalysaattori onko kunnossa ja se lambda anturi,Termostaatti kotelossa oleva lämpötilaanturi kunnossa näyttääkö se lämpomittari oikeita lukemia.
        Paljon sillä autolla on ajettu että on tiiviskone ettei sen takia ole päästöissä häikkää .Kuten tiedät kun ajetaan sinne päästömittaukseen kone pitää ollaa kuumaa eli ennen mittaausta annetaan kunnollaa kenkään.Kolmosellaa ajetaan sitä sallitaa jos motari niin 120tkm/h se on parasta karstanpolttoa sitä kun vetää 30 kilsaa niin kyllä päästöarvot ovat hyvät.Ota se päästötodistus ennakkoon sieltä huollosta ennen kuin viet ussintanäytöön turhaan sitä viallista autoa sinne vie.

        Jos katalysaattori on mennyt niin uuttaa jouttuu ostamaan sekin menee rikki jos ne päästöt ovat rikkaalla koko ajan .


      • juupa
        volvo_puranen kirjoitti:

        Kone käy rikkaallaeli ryyppy päällä ja ei polta sitä seosta kunnolla.Eli kunnon öljyt sinne autoon öljysuodatinsuodatin, ilmaputsari uusi.Tankkiin sitä suuttimien puhdistusainetta ja annetaan kierroksia kun kaikki siellä on uutta niin paikat puhdistuus.Ne tulpat on sitten siihen autoon sopivat että polttaa sen bensa seoken hyvin.
        Katalysaattori onko kunnossa ja se lambda anturi,Termostaatti kotelossa oleva lämpötilaanturi kunnossa näyttääkö se lämpomittari oikeita lukemia.
        Paljon sillä autolla on ajettu että on tiiviskone ettei sen takia ole päästöissä häikkää .Kuten tiedät kun ajetaan sinne päästömittaukseen kone pitää ollaa kuumaa eli ennen mittaausta annetaan kunnollaa kenkään.Kolmosellaa ajetaan sitä sallitaa jos motari niin 120tkm/h se on parasta karstanpolttoa sitä kun vetää 30 kilsaa niin kyllä päästöarvot ovat hyvät.Ota se päästötodistus ennakkoon sieltä huollosta ennen kuin viet ussintanäytöön turhaan sitä viallista autoa sinne vie.

        Jos katalysaattori on mennyt niin uuttaa jouttuu ostamaan sekin menee rikki jos ne päästöt ovat rikkaalla koko ajan .

        no musta ei kyllä ryyppy oo päällä ei ainankaa käynnissä huomaa kun kierrokset on no reilu 800 no pitänee yrittää selvittää..


      • juupa
        juupa kirjoitti:

        no musta ei kyllä ryyppy oo päällä ei ainankaa käynnissä huomaa kun kierrokset on no reilu 800 no pitänee yrittää selvittää..

        mut mielenkiinto on loppumassa jos alunalkaen vika lähti ilmamassa mittari johdon irtivetämisestä ja tulee moisia ongelmia ni kyl o hienohipiäinen koko 850 volvo...pitää vissii ruveta hävittämää koko katiska


      • volvo_puranen
        juupa kirjoitti:

        mut mielenkiinto on loppumassa jos alunalkaen vika lähti ilmamassa mittari johdon irtivetämisestä ja tulee moisia ongelmia ni kyl o hienohipiäinen koko 850 volvo...pitää vissii ruveta hävittämää koko katiska

        Kuules tarkista se ilmamassamittarin liitin kunnollaa onko kaikki siinä ok..Kulkeeko se tieto sinne keskusyksikköön kunnolla.Oletko ajannut ne karsta puhtaaksi koneesta.Monesti sekin katti on likainen ja ne lambdan anturit jos kierroksia koneessa ei ole ollut.Ja onko vakio konee ei mitään virityksia ole monesti ne tuottaa ongelmia.


      • juupa
        volvo_puranen kirjoitti:

        Kuules tarkista se ilmamassamittarin liitin kunnollaa onko kaikki siinä ok..Kulkeeko se tieto sinne keskusyksikköön kunnolla.Oletko ajannut ne karsta puhtaaksi koneesta.Monesti sekin katti on likainen ja ne lambdan anturit jos kierroksia koneessa ei ole ollut.Ja onko vakio konee ei mitään virityksia ole monesti ne tuottaa ongelmia.

        pitäs ilmamassamittari toimia kaasupohjassa oon painanu se minkä oon ehtiny vakoi on kone kakslitrane sellane just ajosta tulin ni kesken ajon sammu kaasulla noin 2 m inuutin seisonnan jälkeen lähti taas käymää


      • juupa
        juupa kirjoitti:

        pitäs ilmamassamittari toimia kaasupohjassa oon painanu se minkä oon ehtiny vakoi on kone kakslitrane sellane just ajosta tulin ni kesken ajon sammu kaasulla noin 2 m inuutin seisonnan jälkeen lähti taas käymää

        volvo r.i.p. katti paskana ja sylkäs jäähyveet pihalle letkusta sekä tiivisteen välistä...


    • volvo_puranen

      Kuules pitäsi hävitä kun auto käynnistetään 5 kertaa tai sinne päin
      Tai sammuta auto odota 5 minuuttia poista akun -kenkä irti odotaa 20 minuuttia ja laita kenkä takaisn ja käynnistä.Tietenkin se vikavalo palaa jos järjestelmässä on vikaa.

      • tyhmä kun oon

        no sammu valo eikä syttyny uudestaan painelin trippimittaria sekä kellon namikoita ni katos iha tosta vaa


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe