Olen menossa opiskelemaan niin saanko opintolainaa vaikka luottotiedot ovat menneet?
Lainassahan on valtion takaus, mutta vaikuttaako luottotiedot sen myöntämiseen?
Saako opintolainaa ilman luottotietoja?
11
5385
Vastaukset
- eisaalainaa
Ei saa lainaa jos luottotiedot menneet!
- täsvieltarkennus
Ja jos vielä haluat tarkennuksen, niin valtio takaa kaikille opiskelijoille sen lainan keillä oikeus opintolainaan siis opiskelun ehtojen mukaan. Pankki kuitenkin on se joka lainan ja rahat myöntää, eli tekee normaalin luottokelpoisuusarvion. Koska siulla on merkintä, eikä tuloja koska olet opiskelija jne, niin lainaa ei myönnetä. Ja vaikka olisi jotain työtuloja, niin se ei auta. Opintolainaa et saa.
- Takauksesta
Väärin. Valtio ei myönnä takausta luottotiedottomalla. Takaus myönnetään niille, jotka ruksaavat opintotukihakemuksesta kohdan "lainantakaus" ja joilla on luottotiedot kunnossa.
- Korjaus
Takauksesta kirjoitti:
Väärin. Valtio ei myönnä takausta luottotiedottomalla. Takaus myönnetään niille, jotka ruksaavat opintotukihakemuksesta kohdan "lainantakaus" ja joilla on luottotiedot kunnossa.
Luottotiedottomille siis...
- re9hioaäe
Takauksesta kirjoitti:
Väärinväärin. jos ei ole entisiä opintolainoja rästissä niin takauksen saa. Lainansaanti pankista on asia erikseen mutta onnistuu sekin joskus
- ehkäseonmuuttunut
Itselleni tuli aikanaan takauslappu, vaikka luottotiedot mennyt. Ehkä se on muuttunut, mutta pankista ei lainaa irtoa!! Se tässä se pointti on!!
- Minä sain
Itse sain kyllä täyden opintolainan pankista vaikka oli luottotiedoissa merkintä varattomaksi julistamisesta. Ja vielä useampana vuonna peräkkäin sain lainaa.
No tästä on kyllä useampi vuosi; kaikki nuo lainatkin olen jo maksanut. - Askarruttaa vieläkin
Käsitinkö nyt oikein, että valtiolta saa siis takauksen lainaa vaikka luottotiedot menneet, mutta pankki tuskin myöntää lainaa siltikään?
Mikäs järki siinäkin on...? - 09458pwoet
Siinä on se järki, ette saa lainaa koska olet epäluotettava.
- ...
Jos ei saa pankista lainaa opintoja varten niin sitten voi hakea sossusta vastaavaa summaa opinnoille kuin jos olisi se opintolaina, kandee kysyä sossusta asiaa.
- 230990rjh
Istut pankin päällä. Olit sitten tyttö tai poika. Myy itseäsi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan653502Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan283011- 1212376
- 121464
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281452Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631346Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121098- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39932Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13822