Eiran sairaala?

Avun tarpeessa

Onko kenelläkään kokemusta Eiran sairaalan katkaisuhoidosta? Esitteen mukaan aika lääkärille järjestyy nopeasti ja hoito voidaan aloittaa jopa välittömästi. Oman käsitykseni mukaan tarvisen noin viikon mittaisen katkaisuhoidon ja jonkinlaisen seurannan sen jälkeen.

Minulla on varaa laittaa hoitoon n. 2000 euroa, mutta riittääkö se alkuunkaan? Minulla ei ole mitään kokemusta näistä katkaisuhoidoista, siksi kysyn. En halua asiaanki julkiseksi ja siksi olen turvautumassa tällaiseen yksityiseen hoitoon. Lähimmäiseni eivät tiedä tilani todellista syvyyttä. Olinvuosia raittiina, mutta jouluna sisareni sai minut juomaan pullon olutta. Siitä se lähti. Nyt tissuttelen pullon viiniä iltaisin.

42

3877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nilsiän_ÖljySHEIKKI

      Jos on mynttiä 2000Eur.. se kannattaa ehdottomasti laittaa The Kylmään Kaljaan..;o) Korillinen tai laatikollinen Kylmää Kepsua päiväs on sopiva tahti naukkailla..;o) samaan aikaan kuunnella NeekeriRappia sterkoista ja Ipodista..;o) Itse naukkailen Laatikon Kylmää Kalijoo päiväs ja elämä hymyilee ihanasti;o) eixje..?;o) raittiina elämä on tylsää ja joudut olemaan joidenkin AA-jullien silmän alla ja ne sanelee sulle mitä teet ja miten oot..;o) Muakin yks-aa-julli koetti käännyttää AA:han mutta mä haistatin sille watut..;o)

      • Avun tarpeessa

        Pahoittelen, että sinulla on ollut tuollaisia huonoja kokemuksia. Itse pääsin ihan omin avuin kuiville vuosia sitten, mutta kuten kerroin nyt jumittaa joka päivä tuohon viinipulloon iltaisin. Tiedän, että viikko tai kaksi ilman alkoholia saa minut takaisin raittiille raiteille. Nyt vain en kykene siihen yksin, tarvitsen ulkopuolista apua. En kuitenkaan ole vielä valmis tekemään ongelmaani julkiseksi ja onnekseni minulla on jonkinverran rahaa tilillä, jotka voisin tähän tarkoitukseen käyttää. Haluaisin vain tietää mikä minua oikeasti tuolla katkaisussa odottaa. Etenkin ensimmäiset yöt pelottavat. Miten saan nukuttua jne? Mutta myös rahapuoli, koska loputtomiin sitä tiliä ei voi velottaa.


    • -LasolSpurgu-

      Katkaisuasemalla annetaan piikillä pari grammaa diapamia suoraan suoneen joten nukkuu unettomampikin hemmo siellä. Itse olin katkolla kerran kun Lasol-putki oli kestänyt jo 3kuukautta..

    • Hui hai huikkaa

      Tuon määrän viiniä vuorokautta kohti voi laskea vielä kohtuukäytöksi.

      • Avun tarpeessa

        Kun ei voi. Minulla on aamuyöstä sydämentykytystä. iltapäivisin hikoilukohtauksia ja joskus tulee paniikkihäiriöitä. Tiedän, että nämä häviävät, jos lopetan alkoholin käytön.

        Enkä pysty yksin lopettamaan. Joka päivä käyn pullon hakemassa (tai nyt olen jo siirtynyt hanapakkauksiin), vaikka mieli sanoo että ei pitäisi. Alkoholi hallitsee minua. Jää niin paljon tekemättä, kun pitää istua kotona ovea avaamatta tuon pirun pullon kanssa.

        Minä tarvitsen apua!


      • lapsellinenisä
        Avun tarpeessa kirjoitti:

        Kun ei voi. Minulla on aamuyöstä sydämentykytystä. iltapäivisin hikoilukohtauksia ja joskus tulee paniikkihäiriöitä. Tiedän, että nämä häviävät, jos lopetan alkoholin käytön.

        Enkä pysty yksin lopettamaan. Joka päivä käyn pullon hakemassa (tai nyt olen jo siirtynyt hanapakkauksiin), vaikka mieli sanoo että ei pitäisi. Alkoholi hallitsee minua. Jää niin paljon tekemättä, kun pitää istua kotona ovea avaamatta tuon pirun pullon kanssa.

        Minä tarvitsen apua!

        Kaikesta ivasta ja haukkumisista huolimatta hae AA-ryhmästä muutamia kirjoja, ainakin Nimettömät Alkoholistit, ja seuraa raitistuneiden alkoholistein ohjelmaa.
        Ei ole mitään pelättävää.


      • Heh..
        lapsellinenisä kirjoitti:

        Kaikesta ivasta ja haukkumisista huolimatta hae AA-ryhmästä muutamia kirjoja, ainakin Nimettömät Alkoholistit, ja seuraa raitistuneiden alkoholistein ohjelmaa.
        Ei ole mitään pelättävää.

        Otas vajaapäinen juopporetku taas viinaa, tai käy pilleripurkilla, niin rauhotut vähäksi aikaa.
        Ja käy lääkärillä tutkituttamassa viinalla lahonnut pääsi, vaikka diagnoosi onkin selvä:

        http://piv.pivpiv.dk/


      • Raitis 9
        Avun tarpeessa kirjoitti:

        Kun ei voi. Minulla on aamuyöstä sydämentykytystä. iltapäivisin hikoilukohtauksia ja joskus tulee paniikkihäiriöitä. Tiedän, että nämä häviävät, jos lopetan alkoholin käytön.

        Enkä pysty yksin lopettamaan. Joka päivä käyn pullon hakemassa (tai nyt olen jo siirtynyt hanapakkauksiin), vaikka mieli sanoo että ei pitäisi. Alkoholi hallitsee minua. Jää niin paljon tekemättä, kun pitää istua kotona ovea avaamatta tuon pirun pullon kanssa.

        Minä tarvitsen apua!

        Hei !
        Katkaisuhoidosta saat hetkenhelpotuksen, et enempää. Humala vain vaihtaa muotoaan, kun annetaa lääkettä, siis bentsoja. En suosittele rahojese laittoa sinne.
        Etsi netistä eri hoitomuotoja, alkoholismi hakusanalla niitä löytyy. Olen itse oikean hoidon jälkeen saanut elää Raittiina yli ydeksänvuotta. Ainoaa oikeaa tapaa Raitistua ei ole, pääasia on että saa tilalle hyvän elämän.
        Juomisen määrillä ei ole merkitystä, vaan sillä mitä tapahtuu kun ottaa ryypyn ja paljonko viina/juominen pyöritää ajatuksia.
        AA:kin on hyvä paikka vaan ei ainoa oikea, itse käyn NA ryhmissä, siellä vain viihdyn paremmin, eivät ole niin yksioikoisia, suuren totuuden toitottajia, vaan on olemassa hyviä ryhmiä ja paljon, onneksi on vapaus valita.


      • Avun tarpeessa
        Raitis 9 kirjoitti:

        Hei !
        Katkaisuhoidosta saat hetkenhelpotuksen, et enempää. Humala vain vaihtaa muotoaan, kun annetaa lääkettä, siis bentsoja. En suosittele rahojese laittoa sinne.
        Etsi netistä eri hoitomuotoja, alkoholismi hakusanalla niitä löytyy. Olen itse oikean hoidon jälkeen saanut elää Raittiina yli ydeksänvuotta. Ainoaa oikeaa tapaa Raitistua ei ole, pääasia on että saa tilalle hyvän elämän.
        Juomisen määrillä ei ole merkitystä, vaan sillä mitä tapahtuu kun ottaa ryypyn ja paljonko viina/juominen pyöritää ajatuksia.
        AA:kin on hyvä paikka vaan ei ainoa oikea, itse käyn NA ryhmissä, siellä vain viihdyn paremmin, eivät ole niin yksioikoisia, suuren totuuden toitottajia, vaan on olemassa hyviä ryhmiä ja paljon, onneksi on vapaus valita.

        Kiitos, että vastasit. Tuo katkaisuun meneminen pelottaa niin kovasti ja juuri siitä tiedän olevani addikti. Myös se, että käyn hakemassa päivittäisen viinini vastentahtoisesti, mieleni pakottamana, on osoitus siitä, että en enää itse hallitse juomistani. Jo tällaisenaan se pelottaa minua, mutta vielä enemmän pelottaa se, miksi tämä kehittyy.

        Olen koko elämäni ollut oman tieni kulkija ja siksi kai noihin ryhmiin meneminen on niin vaikeaa. Ja pelkokin on, kun en ole koskaan käynyt. Miten ne siellä katsovat. Onko se se häpeä, joka ihmiselle on niin vaikea. Alaston ihminen- ei enää mitään?

        Tänään näin - huomenna yritän taas uudestaan. Jokin on nyt napsahtanut. En tiedä vielä mikä. Jo tänne kirjoittaminen on pieni herääminen, mutta kääntymiseen tarvitaan vielä paljon muuta. Kiitos sinulle kuuntelemisesta.


    • AA=KorkeinTotuus!!

      VAIN ja AINOASTAAN AA.. siis AA!!! voi auttaa.. Mikään muu ei auta! Millään muulla tavalla ei voi raitistua kuin AA:n avulla. Jos NÖYRRYT alistumaan siihen Totuuteen että AA-On-Korkein-Totuus!! silloin sinä raitistut samantien.. AA on monissa tieteellisissä kokeissa todistettu JUMALISTA alkuperää olevaksi asiaksi!! se on 100% Absoluuttinen Totuus!!! PISTE!! Vain ne jotka eivät ole valmiitä NÖYRTYMÄÄN Suuren Totuuden edessä.. ETTÄ VAIN AA raitistaa ihmisen! niskuroivat sitä vastaan!!

      • Raitis 9

        Oletkohan nyt aivan varma, en itse ole vielä ollut yhdessäkään AA-kokouksessa jossa olisi ollut yhtä fanaattisia immeisiä kun sinä! No jokainen tyylillään.

        Onneksi tänään ei tarvitse enään taistella ketään tai mitään vastaan, olenhan toipunut alkoholisti, vaan en parantunut.

        Yhtä ainoaa totuutta ei olekkaan ja samalla on aivan sama missä RAITISTUU, kun vain saa tilalle hyvän ja tasapainoisen elämän.

        Kiitos kun kuutelit!


      • ahkeraliisajamatti

        Provosoit kovin innokkaasti AA:ta vastaan muka myönteisellä tavalla.Vain pääministeillämme on hallussaa todellinen fakta.


    • pla.pio

      Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.

      Siihen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.

      Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!

      http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k

    • Avun tarpeessa

      Rohkeutta tässä kerään koko ajan. Luulin, että täällä olisi enemmänkin väkeä vertaistukena ja etenkin nuo hieman ylivirittyneet kirjoitukset yllättivät.

      Se on tällä hetkellä varmaa, että kunnalliselle katkaisuasemalle en mene. Leimaantuminen pelottaa kovasti. Ihmisiä ne lääkäritkin ovat ja onhan se oikein, että itsestään huolehtivat ja omaan sairauteensa syyttömät hoidetaan ensin ja meidät "vikapäiset" sen jälkeen. Sinne papereihin en halua alkoholistin leimaa. Minulla edelleen myös vahvasti tunne, että kun saisin sen 1-2 viikkoa katkoa, olisin jälleen oman itseni herra ja voisin elää normaalisti ilman alkoholia. Ja sen ymmärrän, että se tarkoittaa täysin ilman alkoholia.

      Pelkkään kerhossa käyntiin en nyt jaksa uskoa. En tosin ole koskaan käynyt, mutta itseni tuntien luulen, että lipsuisin hyvin nopeasti kuitenkin. En saa oikein mitään otetta elämääni. Vain hetkittäin työssäni tunnen nautintoa osaamisestani ja vapaa-ajallani on vielä elementtejä, joissa viihdyn. Mutta kun on niin paljon mikä jää tekemättä tämän viinin takia. JA SE HARMITTAA ja pelottaa.

      Voi kun olisi se joku yli-ihminen, joka ottaisi niskasta kiinni ja käskisi - sellainen tunne on nyt. Pelottaa niin kovasti.

      • Pankin asiakas

        Alkoholismi on sairaus, johon et ole syypää. Sensijaan juomiseen olet. Sairauttasi sinun tulee hoitaa.

        Kerholla tarkoittanet AA-ryhmiä. Et ole koskaan käynyt, mutta silti luulet ettei se auta. Uskotkoi sitten, että ryhmien palaverit ovat auttaneet valtavaa alkoholistijoukkoa raittiiseen elämään? Tänä iltanakin Suomessa noin 150 ryhmää on kokoontunut palaveriinsa, siis ehkä 1500 raitistunuta naista ja miestä. Joukossa on nuoria ja vanhoja, työttömiä ja korkeita virkamiehiä, menestyneitä liikemiehiä ja konkurssin tehneitä., apukoulun kesken jättäneitä ja tohtoreita. Kyllä sinä sinne mahdut.

        AA:n kokemus osoittaa, että pysyvä raittius ei synny kenenkään käskystä. Sinunkin on itse mentävä kokoontumispaikan oven taakse ja astuttava ensimmäinen askel sinne kynnyksen yli, ihan kirjaimellisesti.

        Ehdotan, että katsot Googlesta , missä huomenna kokoontuu ryhmä, johon sinulla on mahdollisuus mennä. Kukaan ei siellä käske sinun lopettaa, vaan sinulle kerrotaan, miten he ovat lopettaneet ja pysyneet raittiina, päivän kerrallaan. Tervetuloa mukaan!


      • Anonyymi

        Olin Eiran katkolla 2 vuotta sitten, olin noin kuukauden, kaksi juomatta. Sitten jatkoin juomista….. yt menossa paikkaan HouseOfTherapy ja pelottaa kamalasti. Paikka hyvin kallis! Mutta kuulemma todella hyvä.. minun pitää olla ainakin 5 päivää juomatta ennen lähtöä sinne. Miten pystyn siihen? En tiedä…….pelkään yksinasuvana kramppeja taikka deliriumia……..


    • 2000 e

      2000 eurolla ei montaa tuntia Eirassa makoilla :D

    • Hanna.

      Olen ollut siellä yhden viikon ja se tuli maksamaan 4000 € maksu piti maksaa etukäteen.
      Tuolla kahdella tonnilla et pääse kokonaisvaltaiseen hoitoon, se on 24 tunnin vuodeosastopaikka.

      Tästäkin on aikaa jo 2 - vuotta, käytössäni oli ensimmäinen päivä ilokaasuhoito ja perheeni pääsi 3 päivänä vierailulle, mikä ei ole julkisessa mahdollista.
      Katkaisuhoito perustuu fyysiseen vieroitukseen, ja sen jälkeen se varsinainen hoito vasta alkaakin.
      Sain lähetteen julkiseen A- klinikkaan ja siitä sitten lähdin AA-kerhoon, et voi piiloutua tai jäät yksin juomaan.
      Alkoholismi on sairaus ja joukkovoimalla siitä toipuu.

      • Hanna.

        Itseasiassa en tiedä loppulaskua, mieheni sen maksoi kun haki minut.
        Mutta 4000 € muistan oli takuusumma.


        Hoitooni sisältyi laboratorio verikokeineen, sydänfilmi, ultraääni kun tuli vatsakipuja, ilokaasuhoito ensimmäisenä päivänä, sekä olin tehostetussa kontrollissa 2 päivää...otin myös akupunktiota myöhemmin.


      • Avun tarpeessa

        Kiitos vastauksestasi.

        Se minua tuossa askarruttaa, että ei siellä pärjää pelkästään sairaalavuorokausihinnalla vaan lisänä tulevat lääkärinpalkkiot, laboratiokulut, lääkkeet, erityishoidot ja terapiat yms. eli mikä on se kononaiskustannus viikon hoidosta. Voikohan siitä saada jonkinlaisen kustannusarvion?

        Onko pääkaupunkiseudulla mitään muuta yksityistä päihdehoitoklinikkaa?
        Pelottaa se A-klinikka, jos tulee leimatuksi yleisessä järjestelmässä alkoholistiksi. Sitä leimaahan kantaa sitten vielä vanhainkodissakin?

        Minulla on mahdollisuus myös työnantajan kautta Terveystalon lääkäreille, mutta vielä on muutama työvuosi jäljellä ja jotenkin vierastan tämän ongelman esiintuomista siellä. Työnantajan kanssa ei ole mitään ongelmia, koska työni ei mitenkään kärsi juomisestani ja ihan valehtelematta olen arvostettu ja pidetty työkaveri. Pullo viiniä illassa ei vielä näy eikä haise ulospäin, mutta kohta varmaan sekin on edessä, jos mitään en tee.

        Pelottaa... enkä edes oikein tiedä mikä?


      • Pelon poistaja
        Avun tarpeessa kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi.

        Se minua tuossa askarruttaa, että ei siellä pärjää pelkästään sairaalavuorokausihinnalla vaan lisänä tulevat lääkärinpalkkiot, laboratiokulut, lääkkeet, erityishoidot ja terapiat yms. eli mikä on se kononaiskustannus viikon hoidosta. Voikohan siitä saada jonkinlaisen kustannusarvion?

        Onko pääkaupunkiseudulla mitään muuta yksityistä päihdehoitoklinikkaa?
        Pelottaa se A-klinikka, jos tulee leimatuksi yleisessä järjestelmässä alkoholistiksi. Sitä leimaahan kantaa sitten vielä vanhainkodissakin?

        Minulla on mahdollisuus myös työnantajan kautta Terveystalon lääkäreille, mutta vielä on muutama työvuosi jäljellä ja jotenkin vierastan tämän ongelman esiintuomista siellä. Työnantajan kanssa ei ole mitään ongelmia, koska työni ei mitenkään kärsi juomisestani ja ihan valehtelematta olen arvostettu ja pidetty työkaveri. Pullo viiniä illassa ei vielä näy eikä haise ulospäin, mutta kohta varmaan sekin on edessä, jos mitään en tee.

        Pelottaa... enkä edes oikein tiedä mikä?

        Jatka juomista jos noin kovasti pelottaa.


    • No, huh huh!

      "Olen ollut siellä yhden viikon ja se tuli maksamaan 4000 € maksu piti maksaa etukäteen."

      A-klinikan katkolla vieroitusoireet hoidetaan n. 40 eurolla ja lopputulos on aivan sama kuin jossain 4000 euron hoidossa. Terapiat, sun muut jatkohoitosuunitelmat sisältyy hintaan.

      • Avun tarpeessa

        Vastasin tuossa edellä jo, että pelkään joutumista tähän yleisen sairaanhoitorekisteriin merkityksi alkoholistina ja siksi menisin yksityiselle nyt hoidattamaan katkaisun.

        Hinnanero on huomattava ja minunkin rahavarat rajalliset. Mietin.

        Jos kunnallinen hoito toisi 100-varmasti raittiuden, valitsisin sen ehdottomasti. Nyt haluan vielä salailla sairauttani leimaantumisen pelossa.

        Totuus kai se jossain vaiheessa on kuitenkin edessä.


      • Pankin asiakas
        Avun tarpeessa kirjoitti:

        Vastasin tuossa edellä jo, että pelkään joutumista tähän yleisen sairaanhoitorekisteriin merkityksi alkoholistina ja siksi menisin yksityiselle nyt hoidattamaan katkaisun.

        Hinnanero on huomattava ja minunkin rahavarat rajalliset. Mietin.

        Jos kunnallinen hoito toisi 100-varmasti raittiuden, valitsisin sen ehdottomasti. Nyt haluan vielä salailla sairauttani leimaantumisen pelossa.

        Totuus kai se jossain vaiheessa on kuitenkin edessä.

        Mene hyvä ihminen AA:n palaveriin. Siellä ei ole rekisteriä. Riittää kun haluaa lopettaa. Jos et kehtaa omalla paikkakunnalla mennä, aja vaikka sata kilsaa ja valitse sieltä TÄNÄ ILTANA ryhmä ennen kuin otat sen pullosi esille. Voit esiintyä keksityllä tai lempinimelläsi. AA= anonymous= nimettömät alkoholistit.

        Kukaan ei takaa raittiuttasi, mutta AA antaa tosi hyvän mahdollisuuden. Kahdella tonnilla voit nauttia 2000 kertaa kahvit raittiissa seurassa. Jos haluat maksaa omat palaverikahvisi. Sekään ei ole pakko, eikä yhteiskunta avusta AA:ta.


      • Viekkarit vex
        Pankin asiakas kirjoitti:

        Mene hyvä ihminen AA:n palaveriin. Siellä ei ole rekisteriä. Riittää kun haluaa lopettaa. Jos et kehtaa omalla paikkakunnalla mennä, aja vaikka sata kilsaa ja valitse sieltä TÄNÄ ILTANA ryhmä ennen kuin otat sen pullosi esille. Voit esiintyä keksityllä tai lempinimelläsi. AA= anonymous= nimettömät alkoholistit.

        Kukaan ei takaa raittiuttasi, mutta AA antaa tosi hyvän mahdollisuuden. Kahdella tonnilla voit nauttia 2000 kertaa kahvit raittiissa seurassa. Jos haluat maksaa omat palaverikahvisi. Sekään ei ole pakko, eikä yhteiskunta avusta AA:ta.

        Tarjoaako AA lääkkeellistä katkaisuhoitoa?


      • aalainenmies
        Viekkarit vex kirjoitti:

        Tarjoaako AA lääkkeellistä katkaisuhoitoa?

        Ei. Lääkkeet saa terkkarista tai katkaisusta, tms


      • Ihmettelijä..
        aalainenmies kirjoitti:

        Ei. Lääkkeet saa terkkarista tai katkaisusta, tms

        No, miksi sitten täällä tyrkytetään AA:ta alkoholiongelmaiselle, jonka tila on sen verran huono, että siitä paraneminen vaatii katkaisuhoitoa?


      • Pankin asiakas
        Ihmettelijä.. kirjoitti:

        No, miksi sitten täällä tyrkytetään AA:ta alkoholiongelmaiselle, jonka tila on sen verran huono, että siitä paraneminen vaatii katkaisuhoitoa?

        Väittää että lähimmät eivät tiedätodellista syvyyttä. Tissuttelee pullon viiniä iltaisin. On siis päivät juomatta. Voisi ihan hyvin mennä illalla palaveriin. Saisi raittiin päivän, mistä on hyvä jatkaa.


    • Korkki kiinni hoito

      "Jos kunnallinen hoito toisi 100-varmasti raittiuden, valitsisin sen ehdottomasti."

      Ei mikään hoito takaa 100-varmaa raittiutta ja jos joku taho sellaista lupaa, niin se on taatusti huuhaa hoitoa ja pelkkää rahastusta.

    • lisää keittoo

      Suosittelen juomisen jatkamista!

      • Thorstai

        Hyvä mahdollisuus on Minnesota-hoitoa avomuotoisena, katso netistä.
        Se on auttanut tosi monia pääsemään irti viinasta, kokemusta on.


      • Mylly auki
        Thorstai kirjoitti:

        Hyvä mahdollisuus on Minnesota-hoitoa avomuotoisena, katso netistä.
        Se on auttanut tosi monia pääsemään irti viinasta, kokemusta on.

        Samoin Avomylly antaa mahdollisuuden.


    • Avun tarpeessa

      Kiitos teille hyvistä sanoistanne ja neuvoista. Ymmärrän, että vastuu tästä on minulla. Nyt puuttuu uskallus ja päättäväisyys.

      Haluan vetäytyä jonnekin yksinäni miettimään asiaa - ja se yksinäisyys tarkoittaa ilman viinaa. Vieroitusoireet pelottavat yhä, mutta luulen, että olen saanut muutaman vinkin mitä tehdä.

      Vaikeinta tässä on ollut salailu (tai siis yksi vaikeimmista), mutta edelleenkään en halua asiaa julkiseksi. Olen nähnyt turhan monta "leimattua" työpaikalla senkin jälkeen kun he ovat raitistuneet. Vielä vuosienkin jälkeen heiltä on niin monta ovea suljettu. Siihen jonoon en halua.

      Minä uskon,että minulla on mahdollisuus palata tavalliseen arkeen, ilman alkoholia. Aika näyttää kuinka pysyvää siitä tulee.

      • Pankin asiakas

        Huomenna on arki. Palaatko siihen vai jatkatko salajuomistasi?


    • miekdjiok

      Hyvä ystävä, siis aloittaja..niin kauan kun häpeät juomistasi et ole valmis katkoon. Kukaan ei tule sinua haukkumaan, kun tunnustat riippuvuutesi. Ja löydät paljon tukea, kun vain otat sitä vastaan.

      Ihan sama teetkö katkon Eirassa tai AA-ryhmässä, oma päätös juomisen aiheuttamasta ongelmasta pitää löytää. Mitä pelkäät?

    • Ajoissa asialla

      Suosittelen sijoittamista itseesi. 2000 riittää, esim Eiran osastolla. Katkaisu tehdään miellyttävällä tavalla, kannustavasti. Soita heti, se saattaa olla elämäsi paras päätös.

    • Eiraanko

      Yllätyin, että etsiessäni kokemuksia Eiran sairaala katksisuhoitokokemuksista päädyin yli kuusi vuotta käytyyn keskusteluun. No ei se mitään, olkoon tämä nyt vaikka synkkä yksinkirjoitus, saattaa sekin auttaa. Kirjoitusten aloittajaan pystyin niin samaistumaan, olen kaappijuoppo, kukaan ei voisi kuvitellakaan, kukaan ei koskaan ole nähnyt minua juovuksissa julkisesti... Olen julkisessa virassa enkä voisi kuvitellakaan meneväni katkaisuun kotiseudullani. Sain myös erittäin negatiivisen kokemuksen AAsta, ei ihmisten vaan sattuman vuoksi. Olen aina karsastanut kaikenlaista hihhulointi ja rituaaleja, vaikka ylemmän tahon ohjaukseen ja ylemmällä taholla käsikirjoitettuihin tapahtumiin uskonnon. Sitten ko AA kokouksessa useita nuoria vieroituksessa olevia huumeiden, lääkkeiden alkoholin käyttäjiä, useita kertoja teholla, henkihieverissä... Ymmärrän hyvin, että heidän sanomansa oli "hihhuloiva" ylistys, "Olen Pia, olen alkoholisti" ja puheenvuoron jälkeen "Glooria Halleluja, Kiitos Rakas Isä, kiitos tästä päivästä ja ryhmän tuesta..." Ja olen todella iloinen, että ovat saaneet apua ryhmästä ja muutenkin.
      Mulla vähän käsijarru meni päälle 😥vaikea löytää vertaistukea. Ja täällä viestiketjussa on tullu esille tuo sama, on vain yksi oikea tapa raitistua ja se on AA, jos muuta kuvittelet olet tuomittu epäonnistumaan!!! Vähemmän jyrkyyttä ja enemmän suvaitsevaisuutta. Tulipalonkin voi tietty sammuttaa väärin, mutta...

    • kysyjä

      Vieläkö aloittaja on Eiran sairaalassa katkolla?

    • tissu_narunjatkoksi

      Vieläkö aloittaja on Eiran sairaalassa katkaisuhoidossa?

    • Anonyymi

      Vastaan tähän nostaakseni tärkeää ketjua ylös. Maksoin itse hoidon 2000€ luottokorttilainalla ja oli joka ikisen euron arvoinen, vaikka maksun aikaan kirpaisi... Yksilöllistä hoitoa ja hyvä jälkihoito, suosittelen! Kaiken kaikkiaan toivon kaikille kohtalotovereille rohkeutta hakea apua, se ei ole huonommuutta tai heikkoutta; Pelkäsin itsekin vuosia hakea hoitoa, koska leimautumisen pelko kummitteli takaraivossa.

      • Anonyymi

        Itse läheisenä todistin aivan erilaista kokemusta. Aloitusmaksu 2 vrk maksaa sen päälle 2000 e. Jokainen vrk tämän jälkeen on noin tonni lisää. Heidän ehdotus oli ilmeisesti jatkaa heidän omassa terapialaitoksessa (3500 e/vko), kun meillä jo valmis suunnitelma minnesotahoidosta. Nyt merkintä, että karannut hoidosta ja jättänyt sovitun jatkohoidon pois ja lääkäri ei vastaa soittopyyntöihin. Sillähän ei ole mitään merkitystä, että millainen hintalappu näistä muodostuu (vaikka ei se minnesotakaan ilmainen ole). Uskon kuitenkin, että vertaistuella saa parempaa apua kuin rentoutusharjoituksilla..

        Ihan miellyttävä paikka, jos rahaa riittää ja halua maksaa pelkästään heidän tuottamia palveluita. Ruoka hyvää ja diapamia saa reippaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse läheisenä todistin aivan erilaista kokemusta. Aloitusmaksu 2 vrk maksaa sen päälle 2000 e. Jokainen vrk tämän jälkeen on noin tonni lisää. Heidän ehdotus oli ilmeisesti jatkaa heidän omassa terapialaitoksessa (3500 e/vko), kun meillä jo valmis suunnitelma minnesotahoidosta. Nyt merkintä, että karannut hoidosta ja jättänyt sovitun jatkohoidon pois ja lääkäri ei vastaa soittopyyntöihin. Sillähän ei ole mitään merkitystä, että millainen hintalappu näistä muodostuu (vaikka ei se minnesotakaan ilmainen ole). Uskon kuitenkin, että vertaistuella saa parempaa apua kuin rentoutusharjoituksilla..

        Ihan miellyttävä paikka, jos rahaa riittää ja halua maksaa pelkästään heidän tuottamia palveluita. Ruoka hyvää ja diapamia saa reippaasti.

        Itse sielä juuri käyneenä, niin voin sanoa, että ymmärtäväistä ja osaavaa henkilökuntaa. Rauhallinen ja hiljainen ympäristö. Saa oman huoneen, jossa telkkari. Lääkäri tapaa sinut muutamaan otteeseen ja hoitajat kysyvät vointiasi säännöllisesti. Jos mitään ongelmia tulee sekavuuden, pahoinvoinnin, rytmihäiriöiden jne kanssa niin henkilökunta on paikalla parissa minuutissa vuorokauden ympäri lääkitsemässä. Itse juopottelin rajusti sen 3kk putkeen enkä saanut enää itse katkaistua. Pelotti liikaa vakavat seuraukset, mitä siitä voi seurata. 2 vrk hinta 2120e (esim pe klo 12-su klo 12). Sisältää laboratoriokokeet, ruoat ja kaksi seurantakäyntiä noin 1-3kk sisään hoidosta. Hyvin sai tuossa ajassa fyysisen olotilan hyväksi/siedettäväksi verrattuna siihen hikoilevaan ja tärisevään ihmiseen, joka olin kun sinne menin. Toki suurin työ on vasta edessä ja se on itse tehtävä. Pysyä selvänä ja osaltani unohtaa alkoholi kokonaan.

        Peruslääkitys ainakin reilusti nestemäistä diapamia ekana ja tokana päivänä, b-vitamiini pistoksia sekä jotain tasaamaan sydämen toimintaa/laskemaan verenpainetta. Lisäksi olin pahoinvoiva, niin siihen jotain. Lähtiessä mukaan muutama tabletti seuraaviksi päiviksi auttamaan unta sekä antabusresepti.

        Suosittelen, jos pinkka kestää.

        t. Mies 30


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe