Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Escitalopram Actavis 10 mg

ut87

Sain tuollaista lääkettä paniikkihäiriön ja ahdistuksen hoitoon mutta pakkausselosteessa pisti silmään sivuvaikutusten kohdalla sellaiset seikat kuin maidoneritys rinnoista synnyttämättömillä naisilla ja vuotohäiriöt??

Onko lääkkeessä jotain estrogeenin tapaista hormonia vai mistä nuo voivat tulla?

Olen nyt muutaman päivän syönyt puolikasta tablettia ja olo on aika väsynyt ja käyn jotenkin "hitaalla". Tuntuu että silmät lupsuu koko ajan ja on vähän sellainen epätodellinen olo.

Olen jo miettinyt koko lääkkeen käytön lopettamista kun sivuvaikutuksia tuntuu olevan noin paljon.

Osaako kukaan valaista tuosta vuoto- ja maidoneritys häiriön taustoista kun en itse löytänyt netistä mitään valaisevaa?

13

8839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nella vm-80

      Itsellä menossa kuudes vuosi Cipralexin kanssa (siis sama lääke, sinulla rinnakkainen), ei mitään oireita.

      No ei, ei ole estrogeenin tapaista hormonia kys.lääkkeessä

      Väsymys alussa on hyvin yleistä, odottele muutama viikko.

      • me

        Voit pyytää muuten myös Cipralexia tuon lääkkeen tilalle kun on rinnakkaislääke, olen kuullut ihmisillä olevan cipralexista paljon parempia kokemuksia sivuoireiden suhteen vaikka siinäkin alussa niitä on! Cipralex on myös kalliimpi, mutta itse vaihdoin tuon lääkkeen mikä sinullakin on heti cipralexiin luettuani että siitä on ollut parempia kokemuksia


    • E = C

      Escitalopram Actavis = Cipralex.
      Itse olen syönyt E. Actavista 10mg/vrk nyt noin 5 kuukautta, paniikkihäiriön ja yleistyneen ahdistuneisuushäiriön hoitoon ja on toiminut tosi hyvin. Paniikkikohtaukset ovat pysyneet poissa ja ahdistus on hävinnyt lähes kokonaan.

      Oireet voivat jopa pahentua ensimmäisten 3-4 viikon aikana ja myös väsymys kuuluu asiaan, mutta kyllä se siitä tasaantuu ja alkaa helpottamaan.

      Kannattaa vaan sinnitellä, nostaa annostus puolikkaasta kokonaiseen lääkärin ohjeiden mukaisesti, ja odottaa, että lääke alkaa vaikuttaa toivotulla tavalla.

    • puna

      kuinka kauan siinä menee että se alkaa toimia ..olen itse syönyt nyt kaksi viikkoa ja olo on aivan normaali paitsi että hikoon todella paljon..onko tämä sama lääke kun cipralex? jotenkin sitä epäilen aina-.auttaakohan tämä punastumiseen..voinko vaan syödä tätä vai pitääkö hakea se kalliimpi cipra vastatkaa pian kuka tietää

      • vuosi takana

        Se riippuu henkilöstä, vaan yleensä se alkaa vaikuttaa 4-8 viikon jälkeen. Ja kyseessä on sama aine kuin cipralexissa, mutta eri lääkefirman valmista.


    • fia

      mulla alko tämä kyseinen lääke vaikuttaan 4 viikon käytön jälkeen..ja sen jälkeen paniikit on pysyny suhteelisen hyvin hallinassa..

    • nuuur4

      Mullekin määrättiin tota escitalopram actavista ja mua pelottaa alottaa sen käyttö. Mulla menee muutenkin ahdistuksen takia maha ihan sekasin ja välillä oksettaa ku paniikkikohtaus iskee. Oikeestaan se paniikkikohtaus johtuukin siitä että olen alkanut pelkäämään että maha menee niin sekaisin kuin että olis oikeen mahatauti samaten pelkään että oksennan. Luin että tosta lääkkeestä on monille tullu pahoinvointia. Pelottaa ottaa niitä ja yrittää käydä koulussa samaan aikaan kun muutenki teoria tunnit on yhtä helvettiä saati sitten että tulis jotain lisäpahoinvointia. Mulla ei oo ollu vielä mitään lääkitystä tähän niin senkin takia jännittää aloittaa.

      • vqfjyrwj

        Pahoinvointi on kyllä pienin paha mitä SSRI:t voivat aiheuttaa...


      • nuuur4
        vqfjyrwj kirjoitti:

        Pahoinvointi on kyllä pienin paha mitä SSRI:t voivat aiheuttaa...

        Kannustavaa...


      • vqfjyrwj
        nuuur4 kirjoitti:

        Kannustavaa...

        Joo... omatuntoni ei salli SSRI-käyttöön kannustamista... sen verran myrkyllisiä ovat.


    • 14+2

      Itse syönyt Escitaloa melkein vuoden ja ensin oli hyvä olla, väsymys ei vaan väistynyt. Sitten olo alkoikin mennä huonommaksi, keskittymisvaikeuksia, hikoilua, muistin kanssa ongelmia ja ahdistus vain paheni.
      Toivottavasti pääsen seur. lääkärikäynnillä tosta lääkkeestä eroon! En suosittele sitä kenellekään!

      • h54rqqaed

        Kuvaamasi terveydentilan eteneminen on erittäin tyypillinen niin SSRI:lle kuin kaikille muillekin mielialalääkkeille, ensin tuntuu, että ne auttaa. Ongelmat alkavat kasaantua hiljalleen ja salakavalasti, niin, ettei useat eivät huomaa haittojen ja lamaantumisen lisääntyvän kuukausi kuukaudelta ja vuosi vuodelta. Kun mielialaongelmansa pahentumisen vihdoin tajuaa johtuvan itse lääkkeestä on jo tukevasti koukussa ja haitat valloillaan. Muista tehdä lopettaminen hitaasti annosta vähentämällä tai joudut todennäköisesti kärsimään kovistakin vieroitusoireista tyyliin: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10174942.


    • Anonyymi

      Huh, vieroitusoireet, ns, kaupanpäälle. Mitäs vielä lisänä?
      Sairaalaan siis pyöreähuoneeseenko ja lisää tabuja.

      Pitäisi parantua, mutta hoidetaansairaammaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      92
      2412
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2164
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1993
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1702
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1622
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1476
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1450
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      74
      1419
    10. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    Aihe