Voisitteko kertoa hyviä japanilaisia elokuvia! Teen nimittäin esitelmän japanilaisista elokuvista ja tarvitsen kipeasti apuanne. Kiitos!
Japanilaisia hyviä elokuvia
5
698
Vastaukset
- Elenthil.
Paras os Seitsemän Samuraita, monet muutkin Akira Kurosawan filmit ovat upeita, kuten Ran, Ikiru, Sanjuro, Yojimbo, Kagemusha, Bad Sleep Well, High and Low, Sanshiro Sugatat, Red Beard, Drunken Angel...
Hyviä samuraifilmejä:
Lone Wolf and Cub filmit, varsinkin pari ensimmäistä jotka tulivat lännessä tunnetuksi Shogun Assassin nimiseksi leikattuna.
Samurai Fiction (1998)
Hiroshi Inagakin samurai-trilogia: Musashi Miaymoto (1954) ym.
Harakiri (1962)
The Sword of Doom (1966)
Samurai Assassin (1965)
Chushingura (1962)
47 Ronin (1994)
Death of a Tea Master (1989)
Samurai Rebellion (1967)
After the Rain (1999)
Oma mielenkiintoni painottuu samuraifilmeihin joita onkin kertynyt jo kuutisenkymmentä kappaletta, joten ei tarvitse ihmetellä niiden suurta osuutta.
Muita:
Takeshi Kitanon Sonatine ja Hana-Bi
Hachi-ko (1987)
Be with you (2004) yksi parhaita romansseja koskaan
The Burmese Harp (1956)
Tetsuo II - Body Hammer (1992)
Nodame Cantabile Movie I ja II
The City of Lost Souls (2000)
Switching: Goodbye Me (2007)
Tobu yume wo shibaraku minai (1990) "Liian vähän lentounia"
Jos animaatio kelpaa niin kaikki Hayao Miyazakin ja Makoto Shinkain filmit.
Satoshi Konin Perfect Blue ja Millenium Actress
ps. Tässä haku joka näyttää japanilaiset täyspitkät filmit joilla on yli 7 ranking IMDB:ssä. Muutama länsimainenkin filmi tosin eksynyt joukkoon.
http://www.imdb.com/search/title?countries=jp&sort=moviemeter,asc&start=151&title_type=feature&user_rating=7.0,10
Sitten kantsii katella IMDB:ssä ihmisten keräämiä listoja japanilaisista filmeistä tai googlata best japanese directors, films ym.
Edellä mainittujen lisäksi japanissa on useita ohjaajia joita pidetään aivan huippuina mutta en ole itse ehtinyt tutustumaan enkä nyt muista nimiäkään, filmit ovat liiaksi draamaa että jaksaisi kiinnostaa (vrt. Kaurismäki).- Elenthil.
Käytin enimmäkseen englanninkielisiä nimiä koska elokuvat ovat itselleni tulleet tutuiksi niillä, ulkomailta kun olen elokuvani hommannut. Kantsii esitelmässä käyttää enempi japanilaisia nimiä tai sitten suomalaisia käännöksiä.
- knullaati knullaati
Joo mäkin teen esitelmän aiheesta the big bang josta en tiedä yhtään mitään, pitäisköhän meidän kummankin vaihtaa aihe sellaiseen josta jotain tiedetään.
- ..............
Nijushi no hitomi aka Twenty-four eyes
http://www.imdb.com/title/tt0047281/
Tuossa yksi klassikko, joka kannattaa tsekata. Yksi japanin rakastetuimpia elokuvia, jonka japanilaiset kriitikot valistsivat kymmenen parhaan japanilaisen elokuvan joukkoon vuonna 1999. - samurai9999999844444
Tietääkö joku millaisia miekkoja samurai elokuvissa käytetään. Esim.jos aitoja millaisia suojavarusteita elokuvissa käytetään ja jos ei aitoja niin mistä ne sitten on tehty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854598
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864426Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173612Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402987Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102794En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392143Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1171332