Raskausajan helpotuspakkaus

19+2

Heip! Olen 20-vuotias nainen ja ystäväni, 19-vuotias nainen ja hänen avomiehensä odottavat vauvaa. Itse olen perheeni kuopis enkä tiedä juuri mitään vauvoista tai raskausajasta, mutta haluaisin hankkia pienen lahjan kun olen iloinen heidän puolestaan. :)

Mitä erityisesri nainen kaipaa/tarvitsee raskausaikana? Syntymän jälkeen hankin varmaan jotain vaatetta tms. ja omaa apua / seuraa, mutta haluaisin antaa nyt nimenomaan ystävälle jotain, ehkä hänen miehelleenkin. En tule ajatelleeksi MITÄÄN muuta raskausajan selviytymispakettiin kun rasvaa mahan rasvaukseen ja huumorimielessä korvatulpat jos ei räpättävää miestä jaksa joka mielialanvaihtelussa kuunnella. Ja oksennuspussi. Näillä ei vaan mennä kuuhun, niin heittäkääs ideaa mitä kaikkea kivaa vois hankkia itse odottavalle äidille! :)

17

3709

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjfm

Voi aivan ihana idea!!!! Olispa mullakin noin kekseliäitä kavereita! :D Olet hyvä ystävä!

Tuossa oli jo tosi hyviä ideoita, repesin korvatulpille! :D

Onko sun kaverilla jotain raskausajan himoa esim. tiettyyn suklaaseen tai hedelmään? Voisit laittaa pakettiin jotain sellaista... En tiedä millaisella budjetilla lähdet tätä selviytymispakkausta tekemään, mutta joku lahjakortti esim. jalkahoitoon vois olla kiva, varsinkin jos jalat sattuu turpoamaan loppuraskaudesta. Voithan tietysti itsekin tehdä kaverillesi jalkahoidon, jos budjetti tulee vastaan. Kaupoista saa erilaisia tuotteita edullisesti ja ohjeita jalkahierontaan varmasti löytyy netistä. :) Liivisuojat voisi olla tarpeen, jos ystävälläsi tihuuttaa esimaitoa...

Tuli mieleen että voithan tehdä sellaisia pieniä "lahjakortteja", jolla kaverisi voi lunastaa sinulta raskausaikana esim. kämpän siivouksen, hänen lemppariruokaa sinun kokkaamana, vauvan vaatteiden pesun ja silityksen tai muuta. Nämä ei maksa mitään muuta kun sinun aikaa ja siitä olisi varmasti apua myös ystäväsi miehelle. Sitten on olemassa sellaisia huumori t-paitoja, mitkä liittyy jotenkin raskaana olemiseen...Tälläinen voisi olla hauska lahja niin ystävällesi kun hänen miehellensä.

Nämä tuli nyt äkkiseltään mieleen... Toivottavasti oli apuja! :)

• rv 35+6

Voi miten ihana yllätys! :) Itellä nyt rv 35 6 ja olisi niiin ihana tuommonen joku hemmottelupakkaus. Itku kyllä pääsisi.

Aiemmassa olikin jo muutamia hyviä vinkkejä! Ja sitten vois jotain mielitekojuttuja laittaa, vaikka suklaata "seksin korvikkeeksi", kun tahtoo sitten olla myöhemmin sekin hankalampaa. :P Sitten vois olla jotain kylmägeeliä (kannattaa varmistaa ettei oo lääkeaineita, että käy raskaana olevalle) tulevien selkäsärkyjen tms varalle. Ice Powerin pitäisi olla sopivaa. Sitten jotain ihan hemmottelujuttua vois aatella, jossa nimenomaan muistetaan ihan vain äippääkin. Vaikka jotain kauneudenhoitohommaa tms henkilökohtaista. :)

• hw5r4eyge

Oih, missä sinunlaisia ihmisiä kasvaa? ;D

Mitä mieleen tulisi... Närästyslääkettä, tukisukat, kauratyyny, "unityyny" jonka voi laittaa jalkojen väliin yöllä ison mahan kanssa (semmonen vähän isompi tyyny tai imetystyynykin käy). Nuo nyt tuli mieleen sellasia mitä itte käytti. Tietysti kaikki jalkahoidot olis ollu ihania, senhän voisit tehdä itsekin tai joku niskahieronta tmv.

Minä antasin ne korvatulpat sille miehelle ;D Ja miehelle vois hommata jotain kirjasta missä kerrotaan raskaanaolevista naisista tai vauvoista. Niitähän on niitä käyttöoppaita kirjakaupassa tai askartele itse kopsaamalla lainauksia nettikeskusteluista ja tulosta :D

• kohta 4. äiti

Itse yritin käydä jalkahoidossa, mutta en pystynyt olemaan selälläni siinä hoitopöydällä oikeastaan yhtään. Hukkaan meni tämä lahjakortti. Elikkäs itselleni olisi ollut mukavampi, jos kaverini olisi tehnyt itse minulle hoidon kotona. Tähän perheeseen on varmaan esikoinen tulossa? Itsellä on useampi lapsi ja luksusta olisi jos kaverit veisivät vaikka elokuviin ja syömään tai viettämään saunailtaa hyvän ruuan parissa.

• Ikävä sanoa mutta

Eiköhän sinullakin paras lahja ole se, että jaksat käydä sen eukon tykönä kuuntelemassa sitä kitinää;"minä minä, vauva, vauva, vitun ukko kun aina vaan juo ja ei kiinnosta oma lapsi, lässyn lässyn, vittu ku sais edes munaa". Jos siis jaksat kuunnella tunninkin kuukaudessa sitä akkaa, niin se on jo iso uhraus.
      Älä vie mitään vaatteita,koska ne huominonkipeät alkaa sinua piinaamaan vielä enempi. Kohta voi olla, että sinä hoidat niiden lapsia ja ne itse kulkevat baareissa ennen kuin eroavat, eli sinua aletaan käyttämään hyväksi. Äläkä ala kummiksi, ellet halua sitä kersaa itsellesi joskus kun ne sekoaa tai sitten kuolevat jossakin liikenneonnettomuudessa toisen ollessa rattijuonnona ruorissa.
      Itse olen sitä mieltä, että kun lapsia joku saa, niin luuri kiinni ja ei mitään yhteyttä, koska niistä tulee riesa. Jokainen tietää sen, että lapsi ei ainakaan lisää ihmssuhteita ja varsinkaan jos niitä ei ole ensinkään.

• timbuktuum

blaah mikä kommentti^^

no joo, mutta siis sun idea on ihan loistava, kukaan ei ikinä huomioi äitiä vaan aina vauvaa joten toi on hyvä idea :) mulla tulee ekaNA mieleeni just toi närästys lääke ( koska itellä hirvee näriminen ) ja sit arpivoide.. ainakin sittarissa sitä myytiin 10e pullo.. =) sit tuki sukat vois olla tooooosi hyvä (ite turvonnu ku pullataikina) :D kortsuja ja liukkaria vois hommata.. kun eikös raskausaikana paikat kuivu jollain... korvatulpat saa kyllä 10 pistettä, tosi hyvä idis :D makuuniin tai johki leffateatteriin lahjakortti...

• Uuuhjaaaahhh

Ja paskat yhtään mitään !! Korkeintaan bussilippu työvoimatoimistoon -pikkuvinkkinä- ehkä!

• cccvvvbbb

tosi ihana idea! Tuli mieleen että jos vaikka uusimman vauva, odotus tai kaksplus-lehden ostais vielä mukaan..

• kltdukjkyi

Mulla tuli kans ekana mieleen renniee, just joku vauvalehti tai sit sarjakuva, suolakurkkuja ja salmiakkia. Nää menis sillee pienesti ja hauskasti. Tukisukat on toisen mahdoton ostaa ja maksaa mansikoita, ja peräpukamavoide ei ehkä oo sieltä hauskimmasta päästä, riippuu vähän huumoristanne. Voi olla kyllä tosi tarpeeseen ossain vaiheessa.. Jumppapallo on kans näpsä loppumetreillä ja alussa vauvankin kanssa.

Tosi kiva idea, soisin muidenkin kopioivan. Ja tarttee laittaa ittellekin korvan taakse :)

• radiator

Joo lahjakortti johonkin elokuvavuokraamoon tai ihan elokuviin ois molemmille kiva kun siinä äitiyslomalla sitä aikaa on, jos ei ole lapsia ennestään. Jos ystäväsi tykkää ommella tai neuloa, niin jotain kivaa lankaa ohje esim. johonkin vauvanvaatteeseen tai esim. kestovaippatarvikkeita - tai lahjakortti johonkin tommoseen liikkeeseen. Mut jos haluaa mennä sillä peräpukamavoide närästyslääke -linjalla, niin sitten kyllä suosittelen pikkuhousunsuojiakin! Tulevat varmasti tarpeeseen ainakin. Ja siis jos itse tykkää ommella, niin niitähän voisi tehdä kestoversioina ja samoin noita liivinsuojia voisi tehdä kestoina, moni tykkää että ovat parempia käyttää kuin kertakäyttöiset.

• näillä mennään

Lahjakortti uimahalliin ja Nutrilett-kuuri..

• helpots

jos ystävällä vaan on huumoria, niin joku kunnon vaippa siis aikuisten vaippa sinne mukaan.. loppuraskaudessa jos on virtsan karkailua ;D

• partsukoketti

Kortsupaketti tai lahjakortti sterilointiin,ennenkun lisävahinkoja tulee!!!!!!!!!!!!!!!

• dkljga-dolöun b

Sinulle ja hänen miehelleen sanoisin, että tukekaa hänen naiseuttaan nyt ja jatkossa. Odotus aika ja lapsen syntymä ovat varmasti hyvin naisellisia kokemuksia, mutta luulisin että hän tahtoisi olla nainenkin vielä. Äitiys ei saa olla se seikka joka hänet määrittelee teidän silmissänne vaan naiseus (myös)!

• Luksusta arkeen

No en kyllä jotain menis lahjoittamaan peräpukamavoidetta ja liukkaria! Jotain ihanaa ylellisyyttä sen sijaan: saunahunajaa, vaahtokylpyainetta, yrttiteetä, ihanaa suklaata... Voisi nautiskella yksin tai puolison kanssa nyt kun vielä voi, ja sitten vauvan syntymän jälkeen ottaa oman hemmotteluhetken toisen vahtiessa lasta. Jotain siis ihan muuta kuin vauva-aiheisia juttuja! Raskaus ei ole sairaus, vaan ihana ja odotettu aika elämästä!

• Järjestä vauva-kutsut :)

• :)

voi oot kyllä ihana ystävä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      37
      2896
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2814
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      120
      2288
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1422
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1326
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1226
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1063
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      969
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      902
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      782
    Aihe