Vuokra-asunnoissa tupakointi loppuu!

Tyydy siihen!

Suurimmassa osassa vuokra-asuntoja ei enää nykyään saa polttaa tupakkaa sisällä (pilven polttamista ei tosin ole kielletty), vaikka juuri vuokra-asunnoissa asuvat ne kaikkein surkeimmat ja köyhimmät kansalaiset, jotka ovat monien paheiden ja riippuvuuksien, kuten tupakoinnin, orjia.

Jos polttaa tupakkaa sisällä, naapuri voi ilmoittaa isännöitsijälle ja tulee kirjallinen varoitus, ja toisen varoituksen jälkeen jos sisätupakointi jatkuu, tulee häätö. Silloin tupakkamiehen irtaimisto kannetaan pihalle. Sieltä voi naapuri sitten vaikka yöllä käydä noutamassa haluamansa esineet, elleivät kamat lähde pihalta saman päivän aikana.

✄ ✄ ✄

Jos haluaa vuokrata pääkaupunkiseudulla asunnon ja polttaa asunnossa tupakkaa, on varminta hakea asuntoa Helsingin kaupungilta. Käytännössä kaikki muut suuret vuokra-asuntojen tarjoajat kieltävät uusilta asukkailtaan tupakoinnin sisällä asunnossa.

Suurin syy tupakkakieltoihin on asuntojen tärveltyminen.

"Jos huoneistossa on tupakoitu paljon, pintojen kunnostus maksaa 5 000 eurosta ylöspäin", sanoo VVO:n asiakkuusjohtaja Matti Niinimäki.

VVO:n lisäksi myös Sato ja Avara kieltävät tupakoinnin uusissa vuokrasopimuksissaan. Espoon ja Vantaan vuokrataloyhtiöissä on sama periaate.

Nämä yhtiöt omistavat pääkaupunkiseudulla yhteensä lähes 55 000 asuntoa.
http://www.hs.fi/kotimaa/Röyhyttely loppuu suurten asuntoyhtiöiden vuokra-asunnoissa/a1305548330806

16

2886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :D:D:D

      Aprillipäivä on vasta tänään

    • täydellistä

      Ihan hyvä juttu. Omistusasunnoissa voi tietenkin kai tupakoida koska asukas maksaa haisu remontin itse asunnon myydessään. Eli omaan nilkkaan sielläkin kustannut kolahtaa. Olisi hyvä kieltää sielläkin koska savu ja haju voi mennä naapuriin ilmastoinnin mukana.
      Asun vuokralla ja pidän hyvänä asiana jos tupakointi kielletään.
      Ps. kumma kun tähän taloon ei ole sattunut yhtään surkeaa ja riippuvuuksista kärsivää. Luulen ettei yksikään asukas saa edes asumistukea koska käyvät töissä. :DD

    • nomorecomments

      "Suurin syy tupakkakieltoihin on asuntojen tärveltyminen."

      Kyllä se savu parvekkeeltakin tulee asuntoihin - myös naapureille - ja tärvelee asunnot yhtälailla.

      • Anonyymi

        No ei kyllä varmaan "tärvele asuntoa"jos naapuri parvekkeella polttaa.Yhtälailla pitäisi illa huolissaan pihalla käynnistettävien autojen pakokaasuista.Pitäisköhän pakottaa kaikki työntämään polttmootorikäyttöiset autot häädön uhalla pois taloyhtiön alueelta ennen käynnistämistä.Kyllä on tää tupakoivien vainoaminen mennyt ihan överiksi.Pitänee myöskin esim silakoiden paistaminen talossa kieltää siitä aiheutuvan hajuhaitan vuoksi. T.Tupakoimaton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kyllä varmaan "tärvele asuntoa"jos naapuri parvekkeella polttaa.Yhtälailla pitäisi illa huolissaan pihalla käynnistettävien autojen pakokaasuista.Pitäisköhän pakottaa kaikki työntämään polttmootorikäyttöiset autot häädön uhalla pois taloyhtiön alueelta ennen käynnistämistä.Kyllä on tää tupakoivien vainoaminen mennyt ihan överiksi.Pitänee myöskin esim silakoiden paistaminen talossa kieltää siitä aiheutuvan hajuhaitan vuoksi. T.Tupakoimaton

        Kyllä tulee asuntoon, ikkunaseinän katossa on rako ja sieltä tulee, mustat jäljet ylhäällä seinällä tuuletusparveketupakoinnista!

        Katolla on ilmastointi 1x4 pömpeli huoneeni päällä, tuuletusparvekkeen oikealla puolella!


    • .............

      saako parvekkeella tupakoida vuokralainen, jos kielto ettei asunnossa, jotkin polttaa parvekkeella kun se ei ole muka asunnon sisätilaa

      • Anonyymi

        Ai kuinka niin MUKA.Meillä parveke kyllä on ulkotila.


    • Eipä ole totta!

      Parveketupakointikielto ei ole voimassa! Jokainen saa tupakoida partsillaan ihan kuin haluaa.
      Yrittivät lakia, mutta ei saanut lainvoimaa, onneksi!!!!!!!

    • **

      Kunpa loppuisikin.. Mut se ei tosiaan ole pahin ongelma naapurissa. Ukko (vanha sellainen, varmaan lähemmäs 80-v.) mölisee itsekseen ja räiskii apinan raivolla ovia.. Hakkaa seiniä ja paukuttaa rollaattoria seiniin ja oviin. Siis ihan sellainen täysi sekopää. Tiedä mikä lie häntä vaivaa.. Mut ei missään tapauksessa päästään terve.
      Luulen et se on juhlapäivä kun pääsen muuttamaan tuosta asunnosta pois..
      (Minulta ainoa viesti tänne tänään. Eli en liity noihin muihin höpinöihin mitenkään.)

      • Äidin luokse hopi ho

        Jaa Jaa täällä talossa älämölöä pitävät kotoa pois muuttaneet kakarat18-25v nulikat.Papat ja mummot on pientä siihen yö paukutukseen mitä nulikat saavat aikaan.


    • Naapurin Akka

      En itse polta tupakkaa ja naapuriini muutti tupakoiva nainen. Kun en valittanut tupakasta vaan jätin sen aiheen syrjään ja tein tuttavuutta, sain naapuriini parhaan naapurin. Itselläni on hiljaiset 2 koiraa ja kissa. Kissastamme on tullut yhteinen. Harrastuksiakin on yhteisiä ja molemmat olemme mielummin rauhaarakastiva kuin riitaisia, eli elämme ja annamme toistemme elää. Kunnioitamme toisiamme ja osaamme puhua asioista.
      Vaikka kaveeraamme, annamme toisillemme tilaa olla (myös ilman naapuria) rauhassa.

      Mitä tästä opimme? Ihan joka asiasta ei tule valittaa, vaan joitakin asioita voi pitää niin pikkumaisina, että niistä ei kannata heti olla valittamassa.

      Tuon myös naapurilleni kaupasta tupakkaa, ym. jos olen sinne menossa.

    • loppu valitus

      toivottavasti ei tupakasta tule keuhkosyöpää, sillä tupakka on suurin syy siihen sairauteen, en haluaisi eitä mukavalle naapurille, enkä itselleni..

    • Kirsi.

      En ymmärrä jossa asia!
      Minun VVO vuokrasopimuksessa on selkeästi, että tupakointi on kielletty asunnon sisällä.
      Espoossa asuessaan oli minun naapurit ja eläkeläiset vanhat naiset kaksoset.
      Meillä oli lasitettu parveke ja sato vuokra - asunto.Tulin vasta Suomeen ja olin raskaana.
      Ne naapurit tekivät parvekkeella savua ja koko minun huone haisi tupakan mukaan.
      savua tossu tuli niin seinien läpi aukon parvekkeelle ja käytävä haisi inhottaa ja katkerasti (aivan huoneessa on savua) erittäin ilkeä.

    • Kröhömm

      Itse kyllä poltan, mutta en voisi ikinä kuvitella että polttaisin sisällä. Tupakan poltto on paha tapa ja haku aivan kauhea, en halua sitä verhoihini ja sohvaan. Miksi vielä poltan? Jaa- a, kai siksi että tupakka tekee meistä orjia... Ei mulla muuta

      • Kröhömm

        Haju*


    • en keuhkoo

      sisällä kun polttaa, tunkee savun hajua, poistoilmaventtiilistä, tervaantuu putketkin eli muutkin kuin polttajan keuhkot

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe