Sylvialle toinen nimi

Hei! Olemme ajatelleet kesällä syntyvälle tyttärellemme nimeä Sylvia. Mutta en millään keksi Sylviaan sopivaa toista ja mahdollisesti kolmatta nimeä. Kaikki yritykset kuulostavat töksähtäviltä. Tykkäämme vanhahkoista nimistä, mahtipontinenkin nimi saa olla, mutta mieluiten "suomennettu". Poikiemme toiset nimet ovat Aleksanteri ja Iisakki (ei siis Aleksander ja Isac/Iisak). Löytyisikö teiltä ideoita?

14

3740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Sylvialle toiseksi ja kolmanneksi nimeksi:

      Helmi Auroora
      Hilja Inkeri
      Helka Loviisa
      Kaisa Elviira
      Eeva Aliina
      Enni Mirjami

      Kastehelmi
      Ellinoora
      Vilhelmiina

      • Vire Orkkuli

        Kastehelmi Kusilorikki
        Kaneli Omena
        Hymy Mai Rea
        Synti Pukki Kameli
        Elviira Pimsloora
        Enni Anni Onni
        Loviisa Porvoo Ruotsinpyhtää
        Helka Olka Kalmo
        Melissa Melassi Heinärehu


    • nimiä.

      Sylvia (Helmi) Josefiina
      Sylvia Serafia
      Sylvia Sara-Sofia
      Sylvia Katariina
      Sylvia Karoliina
      Sylvia Adalmiina
      Sylvia Maria Aurora
      Sylvia Greta-Mari
      Sylvia Anna-Greta
      Sylvia Anna-Stina
      Sylvia Helmi-Lotta
      Sylvia Jenny Sanelma

      • Tulikin jo

        hyviä ehdotuksia. Mielestäni myös Aleksandra tai Eleonoora sopisivat esim. kolmanneksi nimeksi.


    • Melese

      Sylvia Aleksandra/Alexandra
      Sylvia Adalmiina
      Sylvia Serafiina
      Sylvia Kastehelmi

      Sylvia Milla Viola
      Sylvia Outi Elisa
      Sylvia Lotta Melesa
      Sylvia Aada Amanda

    • Kiitos kovasti ehdotuksista. Noista moni kuulostaa oikein hyviltä! Juuri oikean tyylisiä olette ehdotelleet. Itseä miellyttää eniten Sylvia Helmi Auroora ja Sylvia Hilja Inkeri. Sylvia Outi Eliisa nimessä tulisi mukavasti toinen ja kolmas nimi lähisuvusta. Täytyy näyttää miehelle, josko joku kolahtais selvimmin oikeaksi. :)

      • Jaa.. tulikin juuri mieleen, että ehkä sentään tuo Helmi ei olekaan meille sopiva nimi. Asutaan ulkomailla ja saattavat vielä ajatella/kuulla nimen "hell me" ... ei niin kaunis merkitys. Vaikka toisena nimenä ei tietty niin usein käytössä, mutta kuitenkin. Eli mietitään noita muita vaihtoehtoja.


      • Eräs lukija
        syl-vi-a kirjoitti:

        Jaa.. tulikin juuri mieleen, että ehkä sentään tuo Helmi ei olekaan meille sopiva nimi. Asutaan ulkomailla ja saattavat vielä ajatella/kuulla nimen "hell me" ... ei niin kaunis merkitys. Vaikka toisena nimenä ei tietty niin usein käytössä, mutta kuitenkin. Eli mietitään noita muita vaihtoehtoja.

        Helmi ei kuulosta hell-me:ltä kun lausutaan oikein, siis suomalaisittain. Antakaa toki tuo nimi, jos siitä pidätte.


    • Täti

      Ehdotan Helmin tilalle
      Hanna, Heini, Henni, Lahja...

    • -ada-

      Sylvia Heidi Aurora
      Sylvia Hilda Aurora
      Sylvia Sara Helena

    • jhjghjg

      Sylvia Maria Auroora
      Sylvia Lilja Auroora
      Sylvia Kielo Auroora
      Sylvia Ilta Auroora
      Sylvia Aamu Auroora
      Sylvia Hilma Auroora
      Sylvia Elsa Auroora
      Sylvia Rosa Auroora

    • Kiitos lisäideoista. Tuo Helena kolmantena nimenä kolahti kohdalleen oikein hyvän kuuloisena, mutta Sara ei jotenkin oo mun mieleen. Sopisko teidän mielestä esim. Sylvia Hilja Helena? Vai onko kaks H:lla alkavaa jotenkin liikaa toistoa? Sylvia Elsa Auroora sointuu mun suussa ja korvassa mukavasti myöskin... tulee vielä valinnan vaikeus hyvien vaihtoehtojen kanssa. :D

    • Täti

      Hilja Helena sopii hyvin Sylvian toisiksi nimiksi, eikä haittaa yhtään, vaikka kumpikin nimi alkaa H:lla.

      Sylvia Hilja Helena on pehmeä, herkänkuuloinen nimiyhdistelmä.

      Sylvia Elsa Auroorassa on taas enemmän potkua, ja se on jollain tavalla reippaampi ja särmikkäämpi nimikokonaisuus.

    • ????

      Sylvia Elisabet tai
      Sylvia Helena Elisabet
      Sylvia Linne Helena
      Sylvia Lilja Elisabet
      Sylvia Helena Emilia
      Sylvia Helena Esteri
      Sylvia Helena Eleonoora
      Sylvia Helena Leonoora
      Sylvia Helena Viola
      Sylvia Lyydi Viola

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1072
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      973
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe