Mazda 6 kuskin penkki

mazdaisti

Onko muut 2008- ja uudempien mazda6 omistajat huomanneet että kuskin penkki keinuu hieman etu/taka suunnassa, vai onko mulla vaan omassa autossani penkissä jotain häikkää? Penkki on ihan ok kiinni niissä kiskoissa, mutta näyttäisi siltä että se keinuu jotenkin ehkä siitä penkin nostokoneistosta. Penkkinä mulla on ihan tavallinen käsisäätöinen ei sähköllä toimiva ja auto vm.2008.

15

3072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mazda2009

      mulla irtosi kuskin penkki 2009 mallin kutosesta ovenpuolelta, oli sen jälkeen kuin keinutuoli. Korjaus meni tietenki takuuseen

    • joho1234

      oliko sulla tehdastakuu vielä voimassa, ku näin kävi? Itellä kävi just sama viikonloppuna, auto myös vm. 2009, mutta tehdastakuu umpeutui viime kesänä..

    • p*skalaatua

      Voi h-vetti, ei ole totta! Ja ruostuukin vielä herkästi.
      Mazdan kohdalla käy hyvin toteen sanonta: Moni kakku kaunis päältä, mutta silkkoa sisältä.

    • Vakiovaruste

      Pappa-mastassa kuuluu ollakin kiikkus-tuoli.

      • mazda2009

        oli tehdastakuu voimassa. Penkki hajos tammikuussa ja takuu olis menny toukokuussa umpeen.


    • mazad

      Mazda6:en kuskinpenkki on kulutustavaraa. Mulla kesti neljä vuotta, ei mennyt takuuseen > 600 euron korjauslasku. No penkki varmaan kestää taas muutaman vuoden.

      • älä nussi

        mitä sää nussit siinä penkissä ?
        Istu sievästi kuin kuuluuki, nii penkki kestää.


    • kehityksen edellä

      sehän on ominaisuus mitä muissa autoissa ei ole ja siitä me matsta kuskit ollaan hyvinkin ylepeitä = KIIKKUSTUOLI.

    • Einekestämitään

      Eikös nyt korjata takaisinkutsuna veloituksetta. Tuli ainakin postissa ilmoitus koskien mazda 2, 3 ja 6 malleja. Ja nimenomaan kuskinpenkkiä.

    • jsklfkdfkdjs

      Mikä niissä hajoaa, penkin runko vai kiinnitys kiskoon vai kiskon kiinnitys lattiassa?

      • PenkinKuluttaja

        Takaisinkutsun mukaan istuimen säätömekanismiin kuuluva nostinosa voi murtua tai säätömekansimin rakenteesta saattaa irrota lyöntimutteri. Korjaavat tosiaan tämän ilmaiseksi, vasta kesällä vaihtoivat takaisinkutsussa takaluukkuun kaasujouset. Sinänsä hieno huomata että valmistaja vielä korjaa lähes 10 vuotta vanhaa autoa ilmaiseksi...


      • Anonyymi
        PenkinKuluttaja kirjoitti:

        Takaisinkutsun mukaan istuimen säätömekanismiin kuuluva nostinosa voi murtua tai säätömekansimin rakenteesta saattaa irrota lyöntimutteri. Korjaavat tosiaan tämän ilmaiseksi, vasta kesällä vaihtoivat takaisinkutsussa takaluukkuun kaasujouset. Sinänsä hieno huomata että valmistaja vielä korjaa lähes 10 vuotta vanhaa autoa ilmaiseksi...

        Mikähän lie syynä takaluukun kaasujousten vaihtoon? Mulla aikoinaan -82 323 BD viistoperässä kuskin puolen kaasujousi hajosi jotenkin ja sen sijaan että olisi auttanut luukkua nousemaan, alkoikin vastustaa aukaisemista. Auto oli jo toistakymmentä vuotta vanha joten vaihdoin purkaamolta käytetyn osan tilalle.


    • M6_2011

      Lukkoprikka tipahti taannoin kuskin penkin kiinnityksestä ja vasen kulma alkoi irtoilemaan kiskosta . Pistivät "nyrkkipajalla" uuden. Nelisen kymppiä taisi maksaa korjaus.

    • Anonyymi

      Kyllä itellä myös penkki heiluu mutkissa ja jarruttaessa. Vm. 08, auto just ostettu, takaisinkutsu tuli vänkärin airbackin takuukorjaukseen. Onko mitään mahdollisuuksia saada korjausta tohon penkkiongelmaan maahantuojan laskuun enään. Jos takaisinkutsu tullut alkuvuonna 2018, niin auto on silloin ollut autoliikkeessä. Niin ja alkavaa ruostettahan löytyi myös pohjasta, mutta kyllähän sen kanssa nyt pärjää...

    • Anonyymi

      Skyactiv-mallien jakkara ei keiku, mutta ristiselän tuki löystyy hiljalleen,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9849
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4266
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2956
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      226
      2640
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2634
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1833
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1676
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe