Verenpaine lääkkeet ja hiuskato?

kohta piuha pamahtaa

Silmiini osui Viva lehti jota en aiemmin ollut huomannut. Selasin sitä ja siinä oli palsta jossa 66 v nainen kysyi aiheuttaako Losartix ja joku migreenilääke en muista nimeä nyt siis hiustenlähtöä?
Sitä sitten oli kysytty Hannulalta jos oikein nimen muistan, hän oli sanonut ettei Losartix aiheuta hiustenlähtöä, toisessa lääkkeessä se oli hyvin harvinainen sivuvaikutus. No entäs mulla olen käyttänyt coxaaria 50 mg. ja toista verenpainelääkettä lisänä, coxaar on ollut käytössä niin kauan kuin se on ollut markkinoilla ja minullekkin sitä rinnakkaisvalmistetta väkisin työnnettiin apteekissa eli losartixia, ja kun minäkin ole sitä mieltä että tämä lääke aiheuttaa siis tämä cozaar hiustenlähtöä, olenhan siitä ilmiselvä esimerkki, lääkkeessä kun ei lue, niin silloin se ei aiheuta sivuvaikutuksena hiustenlähtöä.
Kyllä tämä hatuttaa, nyt ollaan jo siinä tilassa, että ilman hattua tai huivia en voi kulkea missään ensi kesänä jos ihme ei tapahdu. Veriarvot ym. on tutkittu.
Olen tämän naisen kanssa ihan samaa mieltä, tukka lähtee ja se on lääkkeen syy. Minulta se alkoi irtoamaan nyt jälkikäteen ajateltuna saman vuoden aikaan kun sen sain ja eipä sitä lääkärit kun päätään pyörittää. Sain sitten lääkkeen Diovan, tilalle ja hitsi mikä kamala pulssin nousu, se oli melkein 100 jo herätessä ja päivällä 110, mikähän tuonkin teki, lääkäri antoi hypolocin 5mg lisäksi, ei auttanut, palasin cozaarin ja pulssi laski takaisin. En tiedä enää mitä teen ja naisena 63 v kohta ei ole hiuksia.. kyllä hatuttaa tämä asia, pakko oli kirjoittaa että liekö kellään muulla tälläistä riesaa???

2

675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei haittoja

Oletko kuullut, että hiukset ohenevat ja vähenevätkin ihan iänkin mukana...

Tuosta Cozaarista, itse käytin kait kymmenkunta vuotta eikä hiusmuutoksia tullut. Vaihdettiin toiseen (Micardis) ihan muista syistä. Siis oletan, että tarkoitat verenpainelääkettä nimeltä Cozaar, vaikka kirjoitatkin coxaar.

Eli ei siis moista riesaa ole ainakaan minulla ollut Cozaarin käytön aikoina.

• piuhan vastaus

Juu, kyllä samaa tarkoitin tuli vain muistivirhe, niin, en tiedä minulla kyllä tämä huomio tuli. Tiedän toki että tukka harvenee vanhetessa, mutta ei tällä lailla.
        Näytin kuvaa jossa olin 25 vuotiaanan ja mikä nuttura oli päässä.
        Nyt ei saisi mitään aikaiseksi. Syön mielestäni hyvin, lenkkeilen, käyn kuntosalilla, ajan pyörällä kesällä tunnista kahteen sanotaan ainakin 4krt. vko.
        En tiedä, miksi tämä on sitten näin? Pitäsköhän pyytää vielä uutta lääkettä tilalle, en oikein usko kaikkeen, sillä itse olin työssä sairaalassa yli 30 v. Joten jotain kokemusta löytyy, mutta lääkäreille on vaikeaa vakuutaa mitään omia neuvoja.
        Ainakin sen koen, suvussa ei ole tukka lähtenyt ei naisilta eikä miehiltäkään.
        Veljenkin tukka oli mahtavan paksu, valitettavasti sain vain sydärin, sen meidän suvun merkkitaudin ja poistui täältä. Siksi en ole uskaltanut lopettaa noita lääkkeitä kun jokainen kuolee samaan, eli sydänkohtaukseen elintavoista huolimatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe