onko kokemuksia luomien poistosta?

vaivautunut

Kasvoissani on sellainen nuppineulan pään kokoinen luomi,mutta todella häiritsevä! Mitä sellaisen leikkaus maksaa suunnilleen? mistä sellaista osaa lähteä tiedustelemaan?

26

41090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -------

      maksoi yksityisellä markka-aikana n. 700 ja kela korvasi kolmaosan, vakuutus loput. Kaksi tikkiä tuli, poistin ne itse. ei jäänyt kuin pieni valkoinen jälki. Sulla toi luomi on niin pieni ettei välttämättä jää sitäkään.

      • _ifigenia_

        Multa poistettiin yksityisellä minervassa tänään luomi.Helppoa kuin mikä.olin kymmenen minuuttia suurinpiirtein lääkärin huoneessa. siisti jälki tuli. tuossa on linkki mist näkee kuvan 5tuntii leikkauksesta....http://irc-galleria.net/blog.php?nick=_Ifigenia_
        nyt kun puudutus on lähteny, ei kipua tunnu.


    • maksu

      Minulta poistettiin olkapäästä n. 1 cm kokoinen luomi terveyskeskuksessa. Siis terveyskeskuksen omalääkäri leikkasi ja maksu oli normaali terveyskeskusmaksu.

      • tiina

        Höh, mulle sanottiin terveyskeskuksessa, että luomia ei poisteta ellei niistä ole terveydellistä haittaa. Voisin tietty keksiä, että se vuotaa verta tai on muuttanut muotoaan tms. mutta oon jäänyt nyt miettimään mitä teen. Eipä tuo yksityinen niin kalliilta kuulosta kuin kuvittelin. Taidan suunnata sinne :)


    • mari

      koska terv.kesk. lääkäri ei muka voi taata että se luomi lähtee siististi...en tajua, luulisi että niillä nyt on sama koulutus!? Ihan kirurgin veitsellä se yksityisellä poistettiin, hintaluokka sama kuin ekalla kirjoittajalla ja korvaus sama. Ei jäänyt jälkeä ja itse sain sen pienen tikin poistaa..

      • _ifigenia_

        no siksi terveyskeskuslääkäri ei poista mielellänsä luomia (ainakaan kasvoista) koska hän ei tee sitä työtä päivittäin. Kirurgi leikkaa työkseen joten se käy siistimmin ja varmemmin siltä.
        en mä ainakaan ottaisi harteilleni kenenkään kasvoja jos olisin tehny sitä työtä tosi vähä.Hoitovirheet tulee nykyään kalliiks


    • neiti X

      itse kävin tässä kuukausi sitten poistattamassa kasvoistani kolme luomea. Minulle ihotautilääkäri suositteli plastiikkakirurgia, sillä heidän työstään jää pienin mahdollinen jälki.

      Leikkauksen jälkeen tikit olivat viikon, ja ne poistettiin samaisella vastaanotolla sairaanhoitajan toimesta.

      Ei jäänyt pahoja jälkiä. Lopullinen tuloshan on nähtävissä vasta noin vuoden kuluttua leikkauksesta, kun arpeutumisprosessi on ohi.

      Itse suosittelen plastiikkakirurgia. Kolmen luomen poisto maksoi 150 e luomista otettiin PAD-näyte 50 e (ei pakollinen).

      • Kysymys

        Mikä on PAD-näyte?


      • PAD
        Kysymys kirjoitti:

        Mikä on PAD-näyte?

        PAD=Patologisanatominen diagnoosi


    • poika

      ne leikkas multa ainakin ilmaseks. se oli todella kauhean näköinen luomi. se oli pakko saada pois.

    • Tyttö -88

      Mun ongelma liittyy tähän samaan asiaan, joten en viittiny uuttakaan juttua aloittaa, joten kysyn nyt tässä samalla...

      Mulla on sellanen pieni nuppineulanpään kokoinen luomi käsivarressa. Siitä ei oo muuten mitään haittaa, kun että se harrastuksessa aina hankautuu, ja on revennykin pari kertaa. Eli todennäköisesti se kyllä poistetaan, kunhan vaan meen lääkäriin. Mutta laitetaanko niihin aina tikki ja kuinka kauan sen pitää olla siinä haavassa yleensä, siis kun kyse on noin pienestä luomesta? Mä en nimittäin oikein vois pitää tuosta harrastuksesta mitään pitkää (en edes viikon) taukoa tuollasen pikkujutun takia (en ainakaan tällä hetkellä), joten tuo ois hyvä tietää ennen kun sitä poistetaan.

      Niin ja minkä ikäiseks asti saa käydä terveyskeskuksessa ilmaiseks? Onks se raja 16? Siis kun mä oon nyt 15, eikä oo tähän mennessä ainakaan tarvinnu maksaa. Mutta kun mä täytän parin päivän päästä 16, niin pitäis vaan tietää, että kannattaako nyt kiirehtiä jo sinne lääkäriin, ettei sitten tartte maksaa?!

      • Anu

        Minulla on laitettu aina 1 - 3 tikkiä, kun luomi on poistettu. Tikit ovat olleet n. viikon ajan, mutta ei niitä niin kauheasti ole tarvinnut varoa. Uimaan ei mennä eikä saunomaan eikä tietenkään hierota ja hangata leikkauskohtaa, mutta ei normaali elämä ole estynyt. Ehkä sinun kuitenkin täytyy vähän taukoa harrastuksestasi pitää, jos luomesta on haittaa juuri harrastuksessa. Ilman muuta luomi kannattaa poistattaa, jos se usein rikkoontuu. Minulle on joskus sanottu, että lämpimällä kesäsäällä ei mielellään edes luomia poistettaisi, vaikka on niitä minulta kesälläkin leikelty (ja on tehty paljon isompiakin leikkauksia kesällä).

        Terveyskeskuskäynnit ovat ilmaisia 18-vuotiaaksi asti.


      • luomi
        Anu kirjoitti:

        Minulla on laitettu aina 1 - 3 tikkiä, kun luomi on poistettu. Tikit ovat olleet n. viikon ajan, mutta ei niitä niin kauheasti ole tarvinnut varoa. Uimaan ei mennä eikä saunomaan eikä tietenkään hierota ja hangata leikkauskohtaa, mutta ei normaali elämä ole estynyt. Ehkä sinun kuitenkin täytyy vähän taukoa harrastuksestasi pitää, jos luomesta on haittaa juuri harrastuksessa. Ilman muuta luomi kannattaa poistattaa, jos se usein rikkoontuu. Minulle on joskus sanottu, että lämpimällä kesäsäällä ei mielellään edes luomia poistettaisi, vaikka on niitä minulta kesälläkin leikelty (ja on tehty paljon isompiakin leikkauksia kesällä).

        Terveyskeskuskäynnit ovat ilmaisia 18-vuotiaaksi asti.

        Itseltäni poistettiin 3 luomea tämän kevään aikana. Kaksi leikattiin terveyskeskuksessa päästä hiusten alta ja yksi pienempi kainalosta ihan pienen rusinan näköinen poltettiin, jossa meni ehkä n. 30s aikaa eikä sattunut yhtään. Haava parantui tosin aika kauan. Päästä poistettuihin luomiin laitettiin 5-7 tikkiä.


      • superluomi
        luomi kirjoitti:

        Itseltäni poistettiin 3 luomea tämän kevään aikana. Kaksi leikattiin terveyskeskuksessa päästä hiusten alta ja yksi pienempi kainalosta ihan pienen rusinan näköinen poltettiin, jossa meni ehkä n. 30s aikaa eikä sattunut yhtään. Haava parantui tosin aika kauan. Päästä poistettuihin luomiin laitettiin 5-7 tikkiä.

        elikä millaisella vehkeellä sun luomi poltettiin? Mulla on joskus jäädytetty luomi, mutta se kasvoi takas.


    • arvellinen

      Kannattaa harkita hyvin kumpaan menee, yksityiselle vai kunnalliselle. Itse sain kunnalliselta lähetteen plastiikkakirurgiselle Töölöön ja vaikka kyse oli isosta syntymämerkistä, ei jäänyt kuin kapea suora arpi.Tekivät tosi hyvää jälkeä.

      Sen jälkeen kävin terveyskeskuksessa poistattamassa hankauksen takia luomen selästä, arpi jäi ja se on iso ja ruma.

      • minä

        aattelin poistattaa kauneussyistä kasvoist pari luomea. mut oonkohan liian nuori kun oon "vasta" 13? eikai sillä väliä oo? mut en kyllä haluais mitään arpea, mut kai lääkäri voi vähän arvioida voiko sellaista tulla. Luomet ei oo kauheen isoja ja muutenkin ihan normaalin näköisiä... Kuinkakohan iso toi arpeutumisriski on?


      • määh
        minä kirjoitti:

        aattelin poistattaa kauneussyistä kasvoist pari luomea. mut oonkohan liian nuori kun oon "vasta" 13? eikai sillä väliä oo? mut en kyllä haluais mitään arpea, mut kai lääkäri voi vähän arvioida voiko sellaista tulla. Luomet ei oo kauheen isoja ja muutenkin ihan normaalin näköisiä... Kuinkakohan iso toi arpeutumisriski on?

        En tiedä onko luomenpoistoissa ikärajaa, mutta itseä harmittaa etten ole aikaisemmin käynyt poistattamassa itseäni selvästi häiritseviä luomia. Ihminen kuulemma paranee nuorene paremmin. Sama pätee varmaan myös arpikudoksen muodostumiseen. Mitä nuorempana, sitä parempi (Jos ei nyt mennä aivan lapsiin).


      • Määh taas
        minä kirjoitti:

        aattelin poistattaa kauneussyistä kasvoist pari luomea. mut oonkohan liian nuori kun oon "vasta" 13? eikai sillä väliä oo? mut en kyllä haluais mitään arpea, mut kai lääkäri voi vähän arvioida voiko sellaista tulla. Luomet ei oo kauheen isoja ja muutenkin ihan normaalin näköisiä... Kuinkakohan iso toi arpeutumisriski on?

        Ainii. Multa on poistettu kunnallisessa useampiakin luomia pitkin vartaloa ja jälki on ollu kyllä sellaista, että jos kasvoistani poistetaan joskus luomia on aivan sata varma, että sen tekee yksityinen lääkäri (kirurgi/plast.kirurgi)


      • susu_kuku
        minä kirjoitti:

        aattelin poistattaa kauneussyistä kasvoist pari luomea. mut oonkohan liian nuori kun oon "vasta" 13? eikai sillä väliä oo? mut en kyllä haluais mitään arpea, mut kai lääkäri voi vähän arvioida voiko sellaista tulla. Luomet ei oo kauheen isoja ja muutenkin ihan normaalin näköisiä... Kuinkakohan iso toi arpeutumisriski on?

        mona toi maksaa


    • hoblaahoblaa

      Itse kävin kelan terveysasemalla kun minulla oli aika iso luomi hiusrajan tuntumassa. Lääkäri ei suostunut leikkaamaan sitä, niin se tökki siihe jollain neulalla jokusen minuutin ja kai ruiskutti sinne sisää jotai. Sit anto reseptillä Fucidiniä jota pitää käyttää pari viikkoa niin luomi katoaa kuulemma itsestää.. pieni väriläikkähän siihen kuulemma jää, mutta kohotus luomesta katoaa aivan tasaiseksi. En ollut ennen kuullut tälläisestä tavasta hoitaa näitä asioita, mutta lekuri sanoi tän tekniikan olevan hyvin suosittu tuolla Ameriikan mailla ja että tää ei normisti kuulu suomen lääketieteesee. Saapa nähdä toimiiko.

      • heinäkuu

        No toimiko tämä neulallatökkimis Fucidin -tekniikka? Millainen oli lopputulos?


      • ohhoh..

        No kuulostaapas hienolta menetelmältä, jos todella toimi.

        Missä tuo toimenpide tarkalleen suoritettiin ja kuka lääkäri sen teki? Ja minkälainen lopputuloksesta tuli?

        Oliko kyseessä rasvaluomi, tumma selkeärajainen pigmenttiluomi vai väritön ihonpintainen pigmenttiluomi?

        Olisin erittäin kiitollinen, jos kertoisit. Omat keinoni alkavat olla aika vähissä..


    • että voiko

      täysin ihonmyötäistä luomea poistattaa
      kosmeettisen syyn takia?
      Terveyskeskuksessa ei varmaan..?

      • mielellään poista

        Tuskin terveyskeskuksessa ainakaan ja yksityiselläkin voivat ensin käskeä miettimään, mutta poistavat varmaan, jos kerran asiakas niin haluaa. Tosin pigmenttiluomia eivät kovin mielellään, sillä niiden poistosta voi jäädä suurempi arpi. Kumpi sitten on nätimpi, se arpi vai se pieni luomi?


    • Anonyymi

      Kyllä minulta on aina poistettu luomia terveyskeskuksessa, kun olen pyytänyt. Hinta on ollut normaali terveyskeskus maksu eli nykyään 20,60e.

      • Anonyymi

        Mä en ymmärrä että miksi joiltain ihan normaalisti poistetaan luomia, mutta mun tapauksessa olin lääkärin mielestä väärässä kun halusin tarkistuttaa kymmeniä suurehkoja ihomuutoksia, sen lisöksi mulla on ainakin 100 luomea, mutta niiden tarkistuittamista pidettiin epäasiallisena ajatuksena vaikka mun ihomuutoksia ei ole koskaan tarkistettu. Ja olen erittäin valkoihoinen ja iho aurinkovaurioitunut


        poiuyyyyyy


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      146
      10536
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3013
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2829
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2127
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1699
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1626
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1418
    Aihe