Saksan amazon ei anna tehdä tilausta :((

Teltaton

Olen koittanut tilata tuolta saksan amazon sivuilta telttaa, mutta tilaus ei vaan onnistu.. Sen mitä jotenkin ehkä ymmärsin googlen kääntäjän avulla on, että tuotetta ei voi toimittaa kyseiseen osoitteeseen tai jotain sinnepäin... Osaako joku siis auttaa ja kertoa onko niin että tuolta ei voi isompia tavaroita ollenkaan tilata?? Englannin amazon sivulta taas ei sopivaa löydy. Tosin en tiedä toimisiko tilaus sieltäkään.

15

3159

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FeedFeed5

Osasta Amazon tuotteista rajoituksia, esim CD/DVD levyt ja muut erityiset tuotteet.
      Jos ei anna mennä eteenpäin ehkä tilanne on tuo. Katso Amazon Help osiossa
      jos haluat tietää enenmän.

• kolapuu

Olen kirjautunut huolella tähän Amazon nettikauppan täydellisillä osoitetiedoillani mutta näyttöön tulee viesti että osoitetietoni eivät ole oikein. Kaupanteko jää siihen! En minä voi parempaa osoitetta antaa kuin omani. Onko tässä kirjautumisessa vielä joku "ju-ju"? Mahdollista varmennetta en ole vielä saanut säh
      köpostiini kuten olen ehkä ymmärtänyt. Niin edellisen nimimerkin mukaan ja myöskin omasta mielestäni koko tämä HELP-sivusto on tiedoiltaan liiaksi ympäripyöreätä. Jos joku tietää asian jujun (paitsi sen että olenko pöhkö) niin kiitos mahdollisesta vastauksesta!

• Amazonin sisäänkirjautuminen tapahtuu sähköpostiosoitteella ja salasanalla. Omasta Amazoniin rekisteröitymisestä on melkein 10 vuotta aikaa, joten en muista tuliko silloin (tai tuleeko nykyisin) jotain vahvistuslinkkiä sähköpostiin tilin aktivoimiseksi.

Yksi syy voisi olla ääkköset, joita kaikki ulkomaalaiset järjestelmät eivät hyväksy. Itselläni ei ole nimessä tai yhdessäkään asuinosoitteessani koskaan ollut ääkkösiä, joten en osaa varmasti sanoa kuinka Amazon niihin suhtautuu.

• Ota yhteyttä

amazoniin ja kysy`mikä mättää?

• Kuinka on

Kuinka nopeasti paketti tulee perille?

Tilasin amazon.com:sta. Ilmoittivat lähettäneensä paketin ja paketin arvioitu saapumispäivä on kuukauden kuluttua.

Kun tilaa bookdepository.com tai .bookdepository.co.uk :sta, niin paketti on perillä noin viikossa. Ja kirjan hintaan sisältyy postitus- ja käsittelymaksut.

Ihmetyttää myös ne amazonin "free shipping"-tarjoukset ja kuitenkin tilauksen loppusummassa on lisätty käsittely ja lähetyskuluja.

• Kokemukseni perusteella Amazon.com:sta toimitukset hitaimmalla (halvimmalla) toimitustavalla kestää sen 1-4 viikkoa.

Amazon.com:n "free shipping" koskee vain Yhdysvaltoihin toimitettavia tilauksia. Amazon..co.uk:lla "free shipping" koskee myös Suomea (tietyin ehdoin), jos tilaus ylittää tietyn summan. Muista Amazoneista en osaa sanoa.

• amazooni2
    • taito se on tämäkin

Mitähän minä teen väärin kun etusivulla mainostetaan free shippingiä to Finland ja aina laskussa näkyy noin 12 euron lisäkulut?

Ja tilauksen vaadittu minimiraja ylittyy yhdellä tuotteella tuplaten.

• 1913

Joitakin huomioitavia seikkoja Amazon.co.uk:n free shippingistä:

Tuo free shipping ei koske koko tuotevalikoimaa.

Free shipping ei koske muita kuin Amazonin itsensä myymiä. Amazonin sivujen kautta myyvät myös muut firmat. Näillä on omat postimaksunsa.

Amazon voi tarjota ensisijaisesti kalliimpaa ja nopeampaa toimitustapaa. Se on maksullinen. Itse on valittava edullisin, joka siis on se free shipping.

Itse olen saanut free shippingiltä Amazon.co.uk:sta lupausten mukaisesti mm. tietokoneen komponentteja.

Jos annat tuotteen linkin, joku voi katsoa kokeilemalla katsoa, onko free shipping käytettävissä. Lopullista ostosta ei tarvitse tehdä.

• eljii

> Free shipping ei koske muita kuin Amazonin itsensä myymiä.

juuri näin ... 25 punnan ylityttya ... myös 'fulfilled by Amazon' -tapaukset eli myyjäliike varastoi tavaroitaan Amazonin lähetyskeskuksessa

• eljii
        eljii kirjoitti:

> Free shipping ei koske muita kuin Amazonin itsensä myymiä.

juuri näin ... 25 punnan ylityttya ... myös 'fulfilled by Amazon' -tapaukset eli myyjäliike varastoi tavaroitaan Amazonin lähetyskeskuksessa

"Eligible for FREE Super Saver Delivery."

tätä merkintää kannattaa amazon.uk:ssa tosiaan pitää silmäällä. Kiireessä tilasin Saksasta cdaihioita ja toimituskulut 13€ ja alv-ero nostivat nettohinnan aika tasan 1,5-kertaiseksi (Ei silti kallis: cd-r 0,30€/kpl, cd-r-audio 0,60€/kpl)

isommassa erässä ilmainen toimitus menettäisi merkitystään, mutta ehkä mieluummin eri syistä tilaan pienissä erissä

• ToistaKertaaEnTilaa

Hämmästyttää kummastuttaa....

Olen siis tilannut amazonista yhden kirjan noin koemielessä ja edelleen odottelen tuota kirjaa. Poistin tilauksen jättämisen jälkeen omista maksutiedoista kirjan maksamisessa käytetyn pankkikortin tiedot.

Nyt sähköpostiosoitteeseen pämähti viesti, että olen juuri yrittänyt avata Amazonin prime-tilin, mutta sen avaaminen oli jäänyt kesken. Mitään tällaista en ole yrittänyt tehdä ja heivasin viestin välittömästi roskakoriin. Sen jälkeen kävin katsomassa, mikä ihme tuo Amazonin PRIME on. Selvisi, että siinä on lähes 80 euron vuosimaksu, joten olisikohan prime-tilin avaaminen epäonnistunut sen vuoksi ettei kyseisen pankkikortin tililtä löydy tuota summaa?

Pitäisiköhän tuon yhden tilauksen takia vaihtaa pankkikorttia? On meinaan vähän ihmeellistä hommaa....

• ToistaKertaaEnTilaa

Odottelin, että sähköpostiin tulee viesti mahdollisuudesta palautteen antamiseen.

Sen pitäisi tulla viimeistään 22 päivän kuluttua tilauksen jättämisen jälkeen, mutta eipä tuota ole näkynyt.

• ToistaKertaaEnTilaa

Tulihan se kirja lopulta.

Sain postikortin ylisuuresta kirjeestä, joka piti hakea postista.

Jos paikalle olisi osunut kuvaaja, niin olisi saanut mahtavat ilmeet ikuistettua. Ensimmäisen ilmeen olisi saanut ikuistettua siinä vaiheessa kun postivirkailija nosti ison säkin tiskille. Seuraavaksi olisi saanut hyvän kuvan postivirkailijasta kun kerroin säkin sisältävän kirjan.

Kirja oli kulkeutunut hölskyn kölkyn ylisuuressa laatikossa, koska kirjaa ei oltu tuettu mitenkään täytteillä. Tämä laatikko puolestaan oli laitettu sellaiseen säkkiin, jonka avulla laatikosta oli saatu sellainen mukava heittopussi.

Kirjan kannet ovat saaneet persoonallisen muotoilun ja uusi kovakantinen kirja oli saanut mielenkiintoisen pehmennyskäsittelyn.

Oikeastaan tämä oli hieman enemmän kuin odotin: Ajattelin jo viikkojen vieriessä ettei se kirja koskaan tule ja rahat meni kankkulan kaivoon.

En todellakaan aio tilata toista kertaa amazon.com:sta. Enkä suosittele ketään tilaamaan sieltä yhtään mitään.

• Pena77

Eihän Amazon.com:ista kannatakaan tilata, vaan nimenomaan amazon.co.uk - ei postikuluja kuten yllä on mainittu.

Jos välttämättä haluaa maksaa siitä että kirja lähetetään säkissä (joka muuten on vedenpitävä postisäkki merten ylittävään postitukseen) merten toiselta puolen niin antaa mennä vaan. Kyllä varmasti lähettävät. Ei se joka pyytää vaan se joka maksaa..

Ja jos niin paljon pelottaa että luottokortin tiedot varastetaan ettei amazonille niitä uskalla antaa, niin kannattaa ehkä luopua koko kortista. Amazon on yksi luotettavimmista paikoista ostaa tavaraa. Se että joku joka pelästyy sähköpostiakin niin että "poistaa sen heti" koki huonon kokemuksen, ei tarkoita oikeastaan yhtään mitään.

Itse tilaan Amazon.co.uk, mm. ladattavat paristot, partahöylän terät, sähköhammasharjan päät ja auton puhdistusaineet. Nämä kaikki tulevat alle puoleen hintaan siitä mitä Suomessa tarvii maksaa. Ja ihan kotiin asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1390
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1115
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      975
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      68
      866
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe