Millaista kahvia tulee perkolaattorikeittimellä, käykö siihen tavallinen suodatinkahvi vai pitääkö olla jotain erikoiskahvia?
Perkolaattorikeittimestä kokemuksia?
3
1479
Vastaukset
- pööniätoroon
perkolaattorikahvi muistuttaa pannukahvia. Valmistukseen sopii parhaiten pannujauhatus. Olen tehnyt perkolaattorilla kahvia myös suodatinkarkeasta, mutta se kannattaa kaataa toiseen kannuun tai termariin sihdin läpi. Perkon purukoppa päästä suodatinjauhatuksen jonkin verran läpi.
tuore video eräästä kokeilustani:
http://www.youtube.com/watch?v=8-tO1CCgyws - tuula-neiti
Vielä kysyisin että täytyykö siinä perkolaattorissa keittää aina täysi kannullinen vai voiko keittää pienempiäkin määriä? Olen ymmärtänyt että on ainakin joitakin perkolaattorimalleja joissa ei ole mahdollisuutta keittää muuten kuin täysi kannullinen.
- pööniätoroon
melko vaikeaa sillä on vajaasta pannusta saada "hallittua" hyvää tavaraa. Jos puolikasta koittaa, niin täytyy punnita "hyvän kokonaisen sihdillisen" paino, ja jakaa sitten puoliksi. Vettä vastaavasti puolet.
Olenkin käyttänyt perkolaattoria lähinnä solloin kun kahvia on tarvittu enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732805
- 632694
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101525- 151412
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229