Onko D5 kone ja Geartonic hyvä yhdistelmä?

Olen aikeissa ostaa D5 koneella (185 hv tai 205 hv) varustetun S80:n. Kysyisin, että miten tuo Volvon Geartronic on pelannut kyseisen koneen kanssa ja onko kestänyt hyvin? Siis tarkoituksena olisi ostaa huoleton automaattivaihteinen diesel-auto, jota ei tarvitsisi kokoaikaa viedä pajalle. Saksasta haen kyseisen pelin itselleni ja vuosimallista 2008 alkaen olevat yksilöt. Kuuluukohan polttoainetoiminen lisälämmitin vakiona sielläkin näihin?

Olisi kiva kuulla omistajien kokemuksia ko. autosta. Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Ilmoita


No itse ajelin 0-94tkm vm.-08 kyseisellä paketilla awd eikä mitään proleemia, öljyt vaihdatin 90tkm huollossa. Ongelmia näyttäis olevan nykyautoista lähinnä volsu konsernin aut tekeleissä.
1 VASTAUS:
Mitä olet pitänyt siitä Geartronicista ja sen toiminnasta? Itse olen ajellut Audin Tiptronic-laatikolla sekä Bmw:n Steptronicilla, jotka ovat olleen oikein kivoja ajettavia. Miten on Geartronic:n laita näihin verrattuna?

Suosittelet lämpimästi ostamaan ko. pelin tuolla moottorilla ja laatikolla? Entäs onko merkittävää eroa tehontunnussa tuossa 185hv ja 205 hv versioiden välillä?

Ps. Totta, että Volsun automaattivaihteisissa autoissa on ollut laatikoiden kanssa ongelmia. Tosin se laatikko on aina ollut DSG...
+Lisää kommentti
Kys.3 Vastaan näin yöl n.2promil Iso ero paitti S80 massa isompi kuin nyk s60-d5 awd -11. hyvää yötä
Ilmoita
Volvon 5-sylinteriset dieselit ovat olleet erittäin luotettavia moottoreita, joissa ei ole ominaisia tyyppivikoja. Kestävät huollettuina isoja kilometrimääriä. Tietenkin huolloista on syytä huolehtia, esim. jakohihnan vaihto ajallaan ja erittäin tärkeä moniurahihnan säännöllinen vaihto myös!
Ilmoita
Ai niin, Saksassa myydyissä versioissa ei ainakaan ennen ollut polttoainetoiminen lisälämmitin vakiona, vaan se piti ostaa lisähintaan. Yleensä Saksasta käytettynä tuoduissa sitä varustetta ei ole.
3 VASTAUSTA:
Mulle eräs firman edustaja väitti, joka tuo Saksasta Volvoja Suomeen, että niissä olisi vakiona tuo polttoainetoiminen lämmitin. Tiedä sitten mikä on faktaa.

Aika vakuuttunut olen ko. autosta kun mitä olen saanut ajaa. Tuntuu hyvältä käteen ja penkit on erinomaiset verrattuna Audin penkkeihin.

Ostanko pois S80 D5 205 hv koneella? Vai riittääkö se 185 hv ihan hyvin myös?
S80D kirjoitti:
Mulle eräs firman edustaja väitti, joka tuo Saksasta Volvoja Suomeen, että niissä olisi vakiona tuo polttoainetoiminen lämmitin. Tiedä sitten mikä on faktaa.

Aika vakuuttunut olen ko. autosta kun mitä olen saanut ajaa. Tuntuu hyvältä käteen ja penkit on erinomaiset verrattuna Audin penkkeihin.

Ostanko pois S80 D5 205 hv koneella? Vai riittääkö se 185 hv ihan hyvin myös?
kaksi Volvoa D5-koneella ja molemmissa ollut polttoainelämmitin uudesta asti. Autot tosin Luxemburgista.
S80D kirjoitti:
Mulle eräs firman edustaja väitti, joka tuo Saksasta Volvoja Suomeen, että niissä olisi vakiona tuo polttoainetoiminen lämmitin. Tiedä sitten mikä on faktaa.

Aika vakuuttunut olen ko. autosta kun mitä olen saanut ajaa. Tuntuu hyvältä käteen ja penkit on erinomaiset verrattuna Audin penkkeihin.

Ostanko pois S80 D5 205 hv koneella? Vai riittääkö se 185 hv ihan hyvin myös?
185 hp riittänee ihan hyvi,lähtee ku homppeli pimpsan päält😂
+Lisää kommentti
Kannattaa kokeilla myös samaan aikaan tuleen 2,4d 175hv versiota ,koska sillä on sama vääntö kuin tuolla 205hv versiolla 420nm ja nuo moottorit ovat EURO5 normin täyttäviä...(2,4d yksi ahdin ja D5 kaksi ahdinta)

Varmaankin riittää tuo vanhempikin D5 ,mutta kun et ole kertonut millaiseen ajoon tulee ,niin eipä siihen voi juurikaan vastata...
2 VASTAUSTA:
No siis ihan pitkiin maantieajoihin, kuten Tre-Oulu jne. Eikö luulisi, että se D5 on parempi, koska on kahdella ahtimella?

Onkos sulla tuo S80 sillä 175 hv versioisella koneella? Ja onko Geartronicilla? Olen vertaillut S80 myös 530 D bemariin ja A6 3.0 TDI Audiin... Vahvasti olen kallistunut Volvoon. Kas kummaan, kun ei ole vielä yksikään trolli tullut provoilemaan tähän topiciin. Hyvä näin!
S80D kirjoitti:
No siis ihan pitkiin maantieajoihin, kuten Tre-Oulu jne. Eikö luulisi, että se D5 on parempi, koska on kahdella ahtimella?

Onkos sulla tuo S80 sillä 175 hv versioisella koneella? Ja onko Geartronicilla? Olen vertaillut S80 myös 530 D bemariin ja A6 3.0 TDI Audiin... Vahvasti olen kallistunut Volvoon. Kas kummaan, kun ei ole vielä yksikään trolli tullut provoilemaan tähän topiciin. Hyvä näin!
Itselläni on V70 2,4d 163hv ns. classic(rek 01/08) malli aivan viimeisiä valmistuneita autoja.(sain todella hyvään hintaan)

Tuolla geartronicilla ei oikeasti tee juuri mitään jos ei vedä kärryä ja tarvitse moottorijarrusta, mutta kun sen kanssa kerran kaksi leikkii niin ajattelee, mitäs tälläkään tekee, kun normaali automaattipuoli hoitaa asian aivan hyvin.(oma mielipide)

Jos ajat pitkää matkaa ja ei ole suurta kuormaa, niin aivan varmasti tuo 175hv versio on omiaan siihen, mutta jos vain mahdollista kokeile molemmat,niin saat tehtyä oman mielipiteen asiasta. Pitkälti on kiinni ajotyylistä kumman kokee paremmaksi...

Noissa 2,4 ja D5 on sama vääntö 420nm, mutta ero on väännön laajuudessa 1500-2750 ja 1500-3250kier. Volvo on joutunut rajoittamaan vääntöä,koska tuo aisinin valmistama aski ei kestä kuin 450nm ja jätetty hiukan varmuusvaraa...
+Lisää kommentti
Ei ole ollutkaan automaattilaatikkoa ilman ongelmia..
1 VASTAUS:
riippuu katsonta kannasta. Ajelen noin kolme vuotta per auto, en koskaan yli
100 tkm, sen jälkeen vaihtoon ja uusi alle.

Ei ole ollut ongelmia automaattilaatikon kanssa.
+Lisää kommentti
Kyselit volvon tekniikasta koska olet ostelemassa volvoa ilmeisesti maantieajoon?

Geartronic on toimintaperiaatteeltaan sama vaihteisto kuin vag:n Tiptronic tai bemarin Steptronic, oikein käytettynä ja huollettuna kestää maailman tappiin, niin kun Volvokin. DSG ei ole automaattivaihteisto vaan sekasikiö jolla on vielä pitkä matka toimintavarmaksi vaihteistoksi.

Kaksois-ahdin on pelkästään lisää hajoavaa teknikkaa jos on hankimassa autoa matka-ajoon. Minun mielestä siinä maksaa turhasta.

Itselläni on nyt 3-litrainen diesel audi Tiptronic vaihteistolla, tätä ennen oli
s60 D5 vm 2006 (185 hv) geartronic laatikolla, ja sitä ennen s60 D5 vm 2002(163) perinteisellä automaatti laatikolla.Tuo 2002:nen kulutti tosi vähän, ennätys 5,2 l/100km, voi voi tuli ihan ikävä volvo aikoja, audilla ei pääse alle 7 litran samalla nopeudella ja reissulla.
Ilmoita
Kyllä, maantieajoon sekä tietenkin ihan kaupunkipyöritykseen myös. Kaupungissa siis tulee ajettua mös paljon. Olen vain ymmärtänyt, että tuo 205 hv versio olisi huomattavasti kivempi ajettava, kun vääntöalue on laajempi.

Ai, Geartronic on ihan verrattavissa sun mielestä Audin Tippiin ja Bmw:n Steptroniciin? Sepä kiva kuulla.

Olen nyt vahvasti kallistunut tuohon S80:een... Jotkin haukkuvat, että Volvo olisi vanhanaikaista tekniikkaa täynnä, ei pidä paikkansa, ainakaan mun mielestä.
1 VASTAUS:
Tuo heitto kaksois-ahtimesta oli minun näkemykseni, kun itsellä on ollut vain noita mopo versioita, mutta kyllä niilläkin on aina kerinnyt niin tien päällä kuin kaupungissa.
+Lisää kommentti
Laita sama raha Bemuun ja saat jotain vastinettakin.Volvot lähinnä vesikelkka laatua.Kandee tökkii volvot pitkällä kepillä pois jaloista...
1 VASTAUS:
Hep! Saksan seisoja palstat erikseen! Mitä täälä AUTO palstalla räkytät?
+Lisää kommentti
Selvitä automaatin öljynvaihtohistoria. Tuo Aisinin aski tarvitsee säännöllisen öljynvaihdon. Sitten se kyllä kestää hyvin pitkään. Tojoissa on samantapainen aski mutta niissäpä onkin pakollinen öljyvaihto 60tkm välein eikä niissä ole ongelmia. Tojo myy automaatteja usassa aivan tolkuttomasti joten ongelmat olisi varmasti nousseet esille ja korjattu.

Volvoissa automaatin öljynvaihto on vain suositeltu huoltotoimenpide. Jos tuota ei ole tehty suositusten mukaan niin jätä kiesi ostamatta.
Ilmoita
Lisälämmitin ei ole Saksan malleissa vakiovaruste. Aina lisävaruste. Ns. Nordic-malleissa lisälämmitin on vakiona.
Ilmoita
itselläni on volvo s80 D5 summum varusteilla oleva volvo 2008 vuoden autossa on kaikki toiminut hyvin ja toimii edelleen. Vuodesta 2009 on Volvo alkanyt tekemmään yhteis Polestaarin kanssa yhteistyötä ja silloin tuli 205 hv s80. auto on viihtyisä hyvät varusteet. Kannattaa käyttää volvon merkki tuotteita ja Korrexin. S80 on voittanut kehitys palkintoja kiinassa, Iso-Britanniassa ja Lontoossa palkintoja. Suosittelen s80 D5 summum varusteilla koska se kiidtyy nopeasti tupla turbolla. Nii hyvät BASSOT et tukka lähtee päästä. ´Kuluttaa vähenmän diisseliä kuin D2, D3 tai D4 on vain räväkämpi kone D5. Älä osta nelivetoa eli AWD:tä koska se ei kiihdy niin nopeasti.
2 VASTAUSTA:
Vai ei AWD pärjää ??? Entäs sateella/talvella?
Voi v i t t u teitä räkänokkia kun teillä ei ole mitään muuta päässänne kuin kiihtymiset ja kulkemiset vaikka niillä ei oikeassa elämässä ole oikeastaan mitään merkitystä. Teille pitäisi lakisääteisesti määrätä ensimmäiseksi ajovuodeksi 70-luvun Mersu 200 Diesel niin asenne liikenteeseen parantuisi äkkiä.
+Lisää kommentti
Saksasta tuoduissa on säteilylämmitin, jotkut laittavat letkulämmittimen lisäksi. Automekaanikko ei suositellut polttoainetoimista lämmitintä jälkiasennuksena, koska se on hankala saada toimimaan täydellisesti, ainut oikea tapa on tilata polttoaine toiminen lämmitin tehdastilauksen yhteydessä., siloin se toimii, niinkuin pitää.
Ilmoita
Jos tavoitteena on polttaa mahdollisimman paljon polttoöjyä taivaan tuuliin.
Ilmoita
Onko Volvo S60 D5244T5 kone viis vai nelisylinterinen? Autossa on 163hv. Vuosimalli 2008.
Ilmoita
Viisi
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Onko D5 kone ja Geartonic hyvä yhdistelmä?

Olen aikeissa ostaa D5 koneella (185 hv tai 205 hv) varustetun S80:n. Kysyisin, että miten tuo Volvon Geartronic on pelannut kyseisen koneen kanssa ja onko kestänyt hyvin? Siis tarkoituksena olisi ostaa huoleton automaattivaihteinen diesel-auto, jota ei tarvitsisi kokoaikaa viedä pajalle. Saksasta haen kyseisen pelin itselleni ja vuosimallista 2008 alkaen olevat yksilöt. Kuuluukohan polttoainetoiminen lisälämmitin vakiona sielläkin näihin?

Olisi kiva kuulla omistajien kokemuksia ko. autosta. Kiitos vastauksista jo etukäteen!

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta