Äkillinen insuliinintarpeen lasku T1

Mistä voisi johtua 1 tyypin diabeetikon insuliinintarpeen nopea väheneminen. Kaikki perusasiat (liikunta, ruoka, jne.) pysyneet samana mutta insuliinia ei tarvi
pistää juuri laisinkaan edes ruoalle.
Pitkää insuliinia olen pistänyt tänään kolmasosan normaalista annoksesta ja syönyt aamupalalla 40hh jolle normaalisti pistän 4. Tänään pistänyt tuolle aamupalalle 1 yksikön ja sokerit vaan tippuu.
Tämä alkoi noin 3 päivää sitten.
Toivottavasti joku tajus tuosta sekavasta kirjotuksesta jotain. :)
393
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

kevät... kevät... kevät :P Lisääntynyt auringonvalo, aiheuttaa minulla ainakin liki 10 ky:n pudotusta perusinskassa.

Äänestä

Olen huomannut samaa verensokerin yllättävää laskua. Selitystä sille en vielä ole ratkaissut.

Äänestä

Valo vaikuttaa, niinkuin jo todettiinkin. Ihan itsessään ja välillisestikin, valoisassa kuluttaa huomaamattaan enemmän energiaa ja jaksaa puuhailla enemmän;) Muita syitä voi olla vaikka:
- Insuliini imeytynyt epätasaisesti, esim. osa vanhasta satsista jäänyt kudokseen ja vapautunut myöhemmin tms. (Pistospaikat onko kunnossa?)
- Hormoonit, kuukautiset..
- Muut lääkkeet, jotka voi voimistaa insun vaikutusta. (esim. verenpainelääke)
- Remissio, jos tauti alkuvaiheessa...
Itsekin olen huomannut ihan vasta, kuinka ennen 1 yks. pikaa on laskenut sokereita n. 2 millimoolia, mutta lähiaikoina sama annos pudottaa niitä viisikin millimoolia. Tarkkana saa olla ruokainsujen kanssa, ettei mene hypoille...

Äänestä

Kommentoi aloitusta


1tt kirjoitti:

Mistä voisi johtua 1 tyypin diabeetikon insuliinintarpeen nopea väheneminen. Kaikki perusasiat (liikunta, ruoka, jne.) pysyneet samana mutta insuliinia ei tarvi
pistää juuri laisinkaan edes ruoalle.
Pitkää insuliinia olen pistänyt tänään kolmasosan normaalista annoksesta ja syönyt aamupalalla 40hh jolle normaalisti pistän 4. Tänään pistänyt tuolle aamupalalle 1 yksikön ja sokerit vaan tippuu.
Tämä alkoi noin 3 päivää sitten.
Toivottavasti joku tajus tuosta sekavasta kirjotuksesta jotain. :)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu