Mitä tehdä kun naapuri moottorisahalla karsi vanhan kuusiaidanteemme lupaa kysymättä lähes runkoa myöten?
Aidanne on omalta puoleltamme leikattu luonnonmukaiseksi
n.3-4m korkuiseksi. Aita on alkuperäisen omistajan istuttamana n. 50v. sitten ja selvästi meidän puolellamme.
Olen luullut että oksat jotka tulevat naapurin puolelle voi leikata rajaa myöten. Nyt pelkäämme, että aita kuolee, sillä todennäköisesti juuristoakin on vioitettu rajalla kulkevaa salaojaa kaivettaessa.
Jo rakennusvaiheessa uusi naapuri leikkasi samoin lupaa kysymättä osasta aitaa oksat pois runkoa myöten ja kasasi lautakasansa runkoja vasten, ajattelimme et itseppähän sitä katselevat, mutta tämä oli jo liikaa.
Mistä ja kuka antaisi neuvoja miten tässä edetään.
Saako naapurin kuusiaidanteen karsia?
3
177
Vastaukset
- typerä naapuri
Jos aita on teidän puolellanne, naapurille ei ole oikeutta tehdä mitään, ainakin minun mielestäni. Ainakin olis pitänyt neuvotella ja kysä lupa.
Kannattaa kysellä vähän asuinkuntanne puutarhurilta, tai mikä virkamies nyt missäkin on.- Karsittu aidanne
Kiitos mielipiteestä, samaa mieltä olen, tuho oli typerä ja ajattelematon. Perinnepiha, jota rakkaudella vaalittu kahden omistajan aikana 56 vuotta. Näitä on harvassa enää kaupunki maisemassa. Tonttien jakamisessa tuhotaan loputkin vanhant pihat. Uuden pihan saa helposti mieleisekseen, mutta vanhan säilyttäminen on todella työ takana. Tästä on kokemusta 27 vuotta.
- skjfkdsfjskdfjksd
Samaa mieltä täälläkin. Ei tietenkään naapurilla ole oikeutta saksia teidän aitaanne, jos se teidän tontillanne on. Sama tilanne jos naapuri tulisi saksimaan pihallanne kasvavista kukkaistutuksista kasveja maljakkoonsa. Lienee yhdentekevää kuinka kaukana istutukset tontin rajasta sijaitsevat, kunhan ne vain ovat rajojen sisällä.
Vaikka kuusiaidanne olisikin osaksi naapurinne tontilla, hänen silti pitäisi neuvotella sen tuhoamisessta teidän kanssanne. Kuulostaa siltä että naapuri koettelee onneaan eikä piittaa teidän viihymisestä tai mielipiteestä pätkääkään.
Itse ottaisin kovat keinot käyttöön. Sellaisen kanssa ei taistella hernepyssyllä joka itse ampuu konekiväärillä. Älkää vain jääkö ajattelemattoman naapurinne tossun alle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk223820Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122891Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111213Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.22880Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.39856PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht113712Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport35688- 35666
- 104627
- 134625