S-pankin laina

rahhoo..

Meneekö se todellakin noin,että maksusuoritukset heittelee minimi suorituksesta 50€ ensimmäisen erän lähes kuuteen sataan euroon?

Oletus on,että lainaa otetaan 6000€,ja takaisinmaksu 5% lainan summasta.

Olen vaan tottunut siihen,että erät on aina yhtäsuuria.

Maksettavananne on seuraavaa:

Erä Pääoma Lyhennys Jäljellä Kulut Korko Yhteensä
1 6000,00 300,00 5700,00 194,50 43,13 537,63
2 5700,00 285,00 5415,00 3,50 40,97 329,47
3 5415,00 270,75 5144,25 3,50 38,92 313,17
4 5144,25 257,21 4887,04 3,50 36,97 297,68
5 4887,04 244,35 4642,69 3,50 35,13 282,98
6 4642,69 232,13 4410,56 3,50 33,37 269,00
7 4410,56 220,53 4190,03 3,50 31,70 255,73
8 4190,03 209,50 3980,53 3,50 30,12 243,12
9 3980,53 199,03 3781,50 3,50 28,61 231,14
10 3781,50 189,08 3592,42 3,50 27,18 219,76
11 3592,42 179,62 3412,80 3,50 25,82 208,94
12 3412,80 170,64 3242,16 3,50 24,53 198,67
13 3242,16 162,11 3080,05 3,50 23,30 188,91
14 3080,05 154,00 2926,05 3,50 22,14 179,64
15 2926,05 146,30 2779,75 3,50 21,03 170,83
16 2779,75 138,99 2640,76 3,50 19,98 162,47
17 2640,76 132,04 2508,72 3,50 18,98 154,52
18 2508,72 125,44 2383,28 3,50 18,03 146,97
19 2383,28 119,16 2264,12 3,50 17,13 139,79
20 2264,12 113,21 2150,91 3,50 16,27 132,98
21 2150,91 107,55 2043,36 3,50 15,46 126,51
22 2043,36 102,17 1941,19 3,50 14,69 120,36
23 1941,19 97,06 1844,13 3,50 13,95 114,51
24 1844,13 92,21 1751,92 3,50 13,25 108,96
25 1751,92 87,60 1664,32 3,50 12,59 103,69
26 1664,32 83,22 1581,10 3,50 11,96 98,68
27 1581,10 79,06 1502,04 3,50 11,36 93,92
28 1502,04 75,10 1426,94 3,50 10,80 89,40
29 1426,94 71,35 1355,59 3,50 10,26 85,11
30 1355,59 67,78 1287,81 3,50 9,74 81,02
31 1287,81 64,39 1223,42 3,50 9,26 77,15
32 1223,42 61,17 1162,25 3,50 8,79 73,46
33 1162,25 58,11 1104,14 3,50 8,35 69,96
34 1104,14 55,21 1048,93 3,50 7,94 66,65
35 1048,93 52,45 996,48 3,50 7,54 63,49
36 996,48 49,82 946,66 3,50 7,16 60,48
37 946,66 47,33 899,33 3,50 6,80 57,63
38 899,33 44,97 854,36 3,50 6,46 54,93
39 854,36 42,72 811,64 3,50 6,14 52,36
40 811,64 40,67 770,97 3,50 5,83 50,00
41 770,97 40,96 730,01 3,50 5,54 50,00
42 730,01 41,25 688,76 3,50 5,25 50,00
43 688,76 41,55 647,21 3,50 4,95 50,00
44 647,21 41,85 605,36 3,50 4,65 50,00
45 605,36 42,15 563,21 3,50 4,35 50,00
46 563,21 42,45 520,76 3,50 4,05 50,00
47 520,76 42,76 478,00 3,50 3,74 50,00
48 478,00 43,06 434,94 3,50 3,44 50,00
49 434,94 43,37 391,57 3,50 3,13 50,00
50 391,57 43,69 347,88 3,50 2,81 50,00
51 347,88 44,00 303,88 3,50 2,50 50,00
52 303,88 44,32 259,56 3,50 2,18 50,00
53 259,56 44,63 214,93 3,50 1,87 50,00
54 214,93 44,96 169,97 3,50 1,54 50,00
55 169,97 45,28 124,69 3,50 1,22 50,00
56 124,69 45,60 79,09 3,50 0,90 50,00
57 79,09 45,93 33,16 3,50 0,57 50,00
58 33,16 33,16 0,00 3,50 0,24 36,90
Yhteensä 6000,00 394,00 804,57 7198,57


Vähimmäiskuukausierä sisältää vähimmäislyhennyserän 50 euroa kuukaudessa, luottotilinhoitomaksun 3,50 €/kk sekä luotosta perittävää vuotuista korkoa, joka on Euroopan Keskuspankin julkaisema 3 kk:n euriborkorko (= viitekorko) lisättynä 7,5 prosenttiyksiköllä (= marginaali).

13

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luvut on mitä vaan

      Euroopan KeskoSpankin luvut nyt on mitä sattuu.

    • ereiapnr

      Annuiteetti- vs tasalyhennys. Sulla on tasalyhennys. Ensimmäinen erä on kyllä mielenkiintoinen kun näemmä aloituskulut on siinä. Yleensähän ne otetaan päältä pois kun lainan nostaa

      • ereiapnr

        Eipäs tuo muuten ole edes tasalyhennys, mielenkiintoinen viritys


    • Velkakierre.

      Ei tuossa mikään heittele. Lyhennystä on 5 % jäljellä olevasta pääomasta ja sitten korot ja kulut päälle. Eka erässä näkyy olevan vielä avauskulutkin. Aika kallista rahaa, vaikka lyhennystahti onkin velalliselle edullinen.

    • krediitti

      Noinhan se menee. Alussa pääoman lyhennys on pienempi, mutta edetessään sen osuus kasvaa ja korkojen osuus pienenee. Ihan selkeähän tuo on. Ekassa erässä ovat ottaneet käsittelykulut, siksi se on suurehko ja loppua kohden erät pienenevät.

      • ereiapnr

        Paitsi että ennenkuin päästään viidenkympin minimiin myös lyhennysmäärä pienenee joka erässä. On tuo omalaatuinen systeemi


    • hmmm,,

      Toivottavasti otat lainan järkevään tarpeeseen esim, Auto tai jotain vastaavaa....

    • Mieti..

      6,000 euroa on suuri raha. Mihin se menee?? auto vene tai jotain muuta mikä edes jossain määrin käteen... Arvaan että moottoripyörä..kun kerran kevät tulee.. Eläämiseen tuskin otat lainaa sillä niin tyhmä kukaan ei ole. Tai jotkut mutta o´vat sitten ulosotossa parhaimmat elinvuoteensa..

      • Joskus niukemmin elänyt.

        Onko 6000€ iso raha? Tommonen jää kahdessa kuukaudessa yli kun ei törsää. Kannattas opetella vähän säästäväisyyttä. Mitä aikaisemmim oppii rahan oikean arvon ja sen että raha tulee rahan luo. Elämän kääntäminen ottaa jonkun 5 vuotta, sen jälkeen ei ole rahahuolia enää loppuelämän aikana.


      • Joskus niukemmin elänyt.

        Onko 6000€ iso raha? Tommonen jää kahdessa kuukaudessa yli kun ei törsää. Kannattas opetella vähän säästäväisyyttä. Mitä aikaisemmim oppii rahan oikean arvon ja sen että raha tulee rahan luo. Elämän kääntäminen ottaa jonkun 5 vuotta, sen jälkeen ei ole rahahuolia enää loppuelämän aikana.


      • hmmm...
        Joskus niukemmin elänyt. kirjoitti:

        Onko 6000€ iso raha? Tommonen jää kahdessa kuukaudessa yli kun ei törsää. Kannattas opetella vähän säästäväisyyttä. Mitä aikaisemmim oppii rahan oikean arvon ja sen että raha tulee rahan luo. Elämän kääntäminen ottaa jonkun 5 vuotta, sen jälkeen ei ole rahahuolia enää loppuelämän aikana.

        Palkkani on 3800 euoa kuukaudessa.Hieman keskipalkkaa suurempi. Mutta ei siitä kahdessa kuukaudessa jää 6,000 ylimmääräistä. Maksan sentään asunnon lyhennykset ja auton,asuntovaunun sekä moottoripyörän ylläpidon normiperhe kulujen lisäksi. Jos sinulta jää helposti 3,000 säästöön kuukaudessa niin EN USKO:
        Palkkasi olisi 10,000 ja silloin tällä palstalla ei roikuttaisi...


      • Roope-sedän opit
        hmmm... kirjoitti:

        Palkkani on 3800 euoa kuukaudessa.Hieman keskipalkkaa suurempi. Mutta ei siitä kahdessa kuukaudessa jää 6,000 ylimmääräistä. Maksan sentään asunnon lyhennykset ja auton,asuntovaunun sekä moottoripyörän ylläpidon normiperhe kulujen lisäksi. Jos sinulta jää helposti 3,000 säästöön kuukaudessa niin EN USKO:
        Palkkasi olisi 10,000 ja silloin tällä palstalla ei roikuttaisi...

        Mistä johtuu tuo luulo, että hyvätuloiset tai varakkaat eivät roikkuisi tällä palstalla? Lainallahan on myös antajansa, joka voi olla tästä aiheesta aivan yhtä kiinnostunut kuin velallinenkin.

        Sitä paitsi S-24 on halpa harrastus.


      • joskus niukemmin elänyt.
        hmmm... kirjoitti:

        Palkkani on 3800 euoa kuukaudessa.Hieman keskipalkkaa suurempi. Mutta ei siitä kahdessa kuukaudessa jää 6,000 ylimmääräistä. Maksan sentään asunnon lyhennykset ja auton,asuntovaunun sekä moottoripyörän ylläpidon normiperhe kulujen lisäksi. Jos sinulta jää helposti 3,000 säästöön kuukaudessa niin EN USKO:
        Palkkasi olisi 10,000 ja silloin tällä palstalla ei roikuttaisi...

        Edellä kirjoittaja ei oikein sisäistänyt mitä olin kirjoittanut. En siis sanonut että palkasta suoraan säästyisi, mutta palkka tulolla muutamassa vuodessa säästetyllä pääomalla saa nykyisen elintason, ja mitäänlisään tekemättä varallisuus kasvaa vuosi vuodelta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe