Uusien sivuikkunoiden teettäminen pleksistä

Kuka tekee ja missä?

Moi!

Onko kukaan teettänyt ja missä päin Suomea ja millä hintaa pleksistä laseja veneisiinsä?

Kiitoksia vastauksestanne!!!

16

3581

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merikarhunen

ite oon tehnyt, ihan kuviosahaa käyttäen, se on muuten polukarponaattia, , siinä on valkoinen tarramuovi pinnassa, on helppo piirtää sahaus jälki, sitä saa esim etralta, googleta näet hinnat ja ominaisuudet, paksuudet, sieltä saa myös tiivisteen, eli on tärkeää miettiä flexin paksuus , rungonpaksuus, että kaikki natsaa

• veneilijä

Itse voi hyvin tehdä kuviosahalla mutta kaikki missä on valkoinen tarramuovi ei välttämättä ole polycarbonaattia, vaa esim akryyliä. Polycarbonaatti kestää esim. iskuja kuin tauti muta polttoaineroiskeita ei alkuunkaan=piloilla. Polycarbonaatti on huomattavasti kalliimpaa kuin akryyli jota saa myös UV-säteilyn kestävänä. Hyviä ominaisuuksia kummassakin.

• liplapplap

enhän minä niin sanonutkaan, että polykarponaatin tuntee pinnassa olevasta valkoisesta tarramuovista, eikä se kallista ole, jos töissä käy

• kuka tekee ja missä?

Saako polykarbonaattia tummennettuna ja 5mm paksuna? "Sulaako" tuo aine sahatessa, vai pystyykö leikkaamaan, kuin lastulevyä?

Jostain luin, että jos laittaa tummennuskalvon tuon polykarbonaatin päälle, niin parissa vuodessa menisi ikkunat säröille kalvossa olevan liiman vaikutuksesta, pitääkö paikkansa?

Hintoja, onko kalliita? : http://www.puuilo.fi/cat/product_catalog.php?c=149

• Tuolta saa

• Sahaa se

Polykarbonaatti ei "sula" sahatessa. Helppoa on sahata ja hioa, voi vaikka vuolla jos huvittaa. Iskunkestävää se siis on, mutta ei vastusta viiltäviä työkaluja. Ja sitä saa myös tummennettuna oikeista muoviliikkeistä. Ei tarvitse leikkiä liimattavien kalvojen kanssa.

• etraetra

katso etran sivut netistä, ne on erikoistunut muoviin ja kumiin, ei niinkää tuo puuilo.. ei mene enään säröille , ennen meni

• xcxcxc

edelliseen lisäys , itse hain etralta, sieltä löytyy kyllä , ja sinne on puhelinkin, mistä voi asiaa tiedustella, ei ollut sivuilla infoa eikä kaikkia tuotteita, siitä oli maininta

• sf123

Etra sahaa ikkunat valmiiksi. Itse vein vanhat mallikisi ja sain uudet tilalle sahattuina. Ruuvi reiät itse porasin ja hion sahaus jäljet siistiksi. Sahaus ei tainnut vaikuttaa edes hintaa.

• tuuttuu

riippuu siitä onko ikkunat suorakaiteen muotoisia, tuskin ne muotoon niitä sahaa, ainakaan samaan hintaan, tulee ne sieltä varmaan matkahuollonkin kautta jos ei asu etran naapurissa.

• sf123

Kyllä ne siellä soikeita sahailevat. Lopullinen muoto täytyy hakea hiomakoneella koska jälki sen verran karkeaa.

• PC

Kyllä polykarbonaatin päälle voi tummennuskalvon laittaa mutta kalvon poistaminen voi olla vaikeaa tai mahdotonta (kokemusta on), koska liimaa ei meinaa saada millään pois. Tai saisihan sen vaikka millä mutta koska polykarbonaatin kemikaalinkesto on hyvin rajallinen, tavallisia kemikaaleja (kuten kuumaa vettä) ei voi käyttää.

Tavallisesti polykarbonaatti on väritöntä tai hieman vihertävää, muitakin värejä taitaa saada tilauksesta mutta hinta pomppaa varmaankin mielettömästi.

Kaikkiin pysty"laseihin" laittaisin ihan akryyliä, polykarbonaattia korkeintaan sellaisiin luukkuihin, joiden päällä seistään.

• Nuukaniilo

Espoon Kivenlahdessa oli aikoinaan teollisuusalueella muovifirma joka leikkeli akryylimuovista mallin mukaan uudet ikkunat viisteineen kaikkineen. Hyvät tuli ja kohtuuhintaan. Ei näkynyt siellä enää firmaa kun etsiskelin, onko muuttanut kun nimeä en muista. Onko tiedossa muita vastaavia palvelevia firmoja pks? Tekeekö jotkut lasiliikkeet ja jos niin mikä missä.

• yhbnnjjkloo

Miksi ne pitää olla plexiä. Haalistuu ajan mittaan eikä kestä kaikkia pesuaineita.
      Teetä lasista niin on hyvännäköiset ja ikuiset.

• Nuukaniilo

Minä nyt vaan haluan tehdä ne pleksistä, niinkuin oli alkuperäisetkin jotka vaihdoin vajaan 20 vuoden käytön jälkeen. Nyt vain talviseisonnassa tuli skäbä ja yksi pleksi meni rikki. Tietääkö joku pääkaupunkiseudulla palvelevaa muovifirmaa.

• Se on akryyliä

Foiltek myy sitäkin. Linkki on tuossa ylempänä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1359
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1249
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1061
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      254
      1032
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      755
    6. 64
      714
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      707
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      688
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      651
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      607
    Aihe