Kulutus vai koulutus?

Illan pianisti

Kumman valitset:

melodiaköyhän ja huonosti sommitellun, monotonisen poppiroskan = KULUTUS

vai

ainutlaatuisen kauniin säveltaiteen = KOULUTUS

?!?!?!??!

Monet teistähän saattaisi olla oikealla tiellä, jos ette olisi hemmetin sivistyksenvastaisia! Nyt kansanopiston kursseille - vaikka ihan vain laajentaaksenne rokin ulkopuolelle.

Rokkiahan kaikki tuntee - helppo ja pieni alue, joka on helppo kenen tahansa ottaa haltuun. Niin vähän hyviä rokki"teoksia" ylipäätään on väsätty!

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gssgsdgsdg

Jonkun täytyy yhä tehdä duunia, että saat opiskella musiikkia. Jonkun täytyy yhä tehdä duunia, että klasaria voi soittaa ja kuunnella.

Ihan positiivista, että hyviäkin rokkeja on väsätty.

• puup-päälle

Jonkun täytyy tehdä duunia, että teikäläinen voi keikuttaa persettä vapaa-aikanaan puupin tahtiin.

Miksi minun pitää tukea sinua puuhiasi, on kuitenkin arvoitus.

• Kumma johtopäätös

Mistä te revitte näitä juttuja?

Luuletteko että tuet kustantavat kaiken klassiseen musiikkiin ja musiikin opettamiseen liittyvän toiminnan Suomessa?

Ja luuletteko että pop ei saa missään muodossa mitään valtion tukia?

Ja miten edelleenkään nämä asiat liittyvät siihen, että klassinen on musiikillisesti ylivertaista viihdepoppiin ja jopa jazziin verrattuna?

• Tukimusaa

Kertauksen vuoksi: klassinen musiikki saa tukirahoista yli 90%. Mieti siitä paljonko jää muulle musiikille.

Klassinen ei ole missään muodossa ylivertaista muuhun musiikkiin nähden. Sitä vain tehdään erilailla ja pitkäpiimäisemmin kuin muuta musiikkia. Eipä silti, kyllä jotkut musiikkityylit vaativat valmistuakseen ihan yhtä pitkän ajan kuin klassinenkin musiikki. Sinä vain et sitä tiedä, kun kulutat kaiken aikasi klassiseen ja suljet muun maailman pääsi ulkopuolelle.

• puup on vain puuppia
        Tukimusaa kirjoitti:

Kertauksen vuoksi: klassinen musiikki saa tukirahoista yli 90%. Mieti siitä paljonko jää muulle musiikille.

Klassinen ei ole missään muodossa ylivertaista muuhun musiikkiin nähden. Sitä vain tehdään erilailla ja pitkäpiimäisemmin kuin muuta musiikkia. Eipä silti, kyllä jotkut musiikkityylit vaativat valmistuakseen ihan yhtä pitkän ajan kuin klassinenkin musiikki. Sinä vain et sitä tiedä, kun kulutat kaiken aikasi klassiseen ja suljet muun maailman pääsi ulkopuolelle.

Et kai sinä kuvittele, että kertakäyttöviihdettä pitäisi tukea valtion rahoilla? Eihän seksiteollisuuttakaan tueta.

Sensijaan minä joudun maksamaan veroja siitä, että sinä saisit tuijottaa puupin tahtiin heiluvia p-seitä TV:ssä päivittäin. Miksi ihmeessä minä joudun sellaista tukemaan?

Miksi minä joudun tukemaan sitä, että kuuntelet opettajasi johdolla koulussa roskamusiikkia?

Klassinen eli taidemusa on täysin ylivertaista musiikilliselta sanottavaltaan puuppiin nähden. Se laadullinen ero on aivan valtava. Ei se asia muutu siitä muuksi vaikka kuinka kiukuttelisit.

Se, jos puupin valmistuminen on hidasta, ei tietenkään tee siitä musiikillisesti yhtään laadukkaampaa.

• Kaukaa haettua

Anna lähde tuolle prosenttilukemalle.

Klassinen musiikki on ainoa musiikkilaji, joka ottaa harmonian ja rakenteen vakavasti. Se on ainoa traditio missä voi olettaa kuulevansa sellaista melodiaa mitä löytyy esimerkiksi Mendelssohnin jousioktetista. Se on ainoa traditio musiikissa, jossa on lapsineroja.

Pop on armottoman köyhää harmonisessa mielessä. Harmoniat ovat puhtaasti säkeistö-laulujen melodioiden taustoittajan roolissa. Ja ne popin melodiat ovat useimmiten todella itsestäänselviä ja typeriä sävelkulkuja. Popissa on vähän melodioita. Vielä kaiken lisäksi popin melodiat tapahtuvat tosi ahtaalla, ei ole mitään elämää tai keksintöjä.

Poikkeuksiakin on, nimenomaan melodiapuolella (ei missään muussa): pop-musiikin parhaatkin melodiat kalpenevat helposti klassisen säveltaiteen melodiselle taivaalle.

Toinen genre jonka voisi ottaa vakavasti on jazz. Mutta ei sekään yllä rikkaimman ja vaativimman ´klasssisen tasolle.

Eihän tässä ole kyse mistään uudesta - populäärimusiikki on kaupallista ja pinnallista ilmaisua, miten se voisikaan tai olisi koskaan voinut yltää paljon ammattimaisemman tradition tasolle??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2421
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      345
      2030
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1892
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1703
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1498
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1042
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1019
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      880
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      828
    Aihe